Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset vaativat miehiltä enemmän kuin itsekään ovat?

Vierailija
11.06.2022 |

Miehiseltä kannalta on mielenkiintoista, kuinka monet naiset ovat sitä mieltä, että miehen on oltava korkeasti koulutettu, vähintään päällikkötason duunissa, auto ja asunnot kysellään ja kun ne on hyvät, innostutaan. Kun kyselee samoja asioita naisilta, käykin ilmi, että kummoistakaan koulutusta ei ole, työ on jotakin matalapalkka-alan asiakaspalvelua ja muussakaan ei ole kehumista. Myöskään ns. asiallisempi keskustelu ei suju, kun naiset ei oikein hallitse termejä ja aihepiirejä, joita kuitenkin mieheltä vaativat.
Miksi ihmeessä monet naiset vaativat miehiltä sellaista, johon eivät itse kykene kuitenkaan antamaan vastinetta? Miksi korkeasti koulutettu, hyvässä ammatillisessa asemassa oleva, toimeentuleva mies olisi kiinnostunut aivan toisenlaisesta naisesta? Samaan aikaan naiset rutisevat, kuinka miestä ei tahdo löytyä - löytyisi varmaan helpommin, kun olisi realistisempi siinä mitä yrittää ja mihin resurssit riittää.
Selitykseksi ei kelpaa naisten hyvännäköisyys, mukavuus jne, koska insinööri, ktm tai arkkitehti on vähintään yhtä todennäköisesti hyvännäköinen ja mukava ja lisäksi fiksukin.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti tänne minun tasoiseni nainen eli missä Helsinki vähintään pillu märkänä panemaan myös. Mä ole mues ha mulla on k y r pä, mä olen oikeutettu nuoreen, hoikkaa, kauniiseen isotissiseen messiin, koska mä saan vaatia mitä vasn ja naiset ei saa vaatia mitään niiden pitää ottaa mies kuon mies ja antaa pillua kaikille

ap

Vierailija
42/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tästä(kään) asiasta onnistu keskustelu asiallisesti? Akateeminen koulutushan lisää kykyä kyseenalaistaa vallitsevia normeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena opiskelin Helsingin kauppakorkeakoulussa ja sivutyönä ohjasin aerobic-tunteja. Silloinen insinööripoikaystäväni oli kuvaillut minua kavereilleen 24-vuotiaaksi aerobic-ohjaajaksi, eikä opiskelijaksi. Ettäpä näin.

Vierailija
44/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on se kumma että linä työtön syrjäytynyt yksinäinen oershöiriöinen kelatuilla elävä i n c e l- mies en saa vaatia tavoistani naista, eli 20- vuotiasta isotissista toukkapillyista supermallia. Kyllä mä saan vaatia ja naiset ei saa vaatia mitään. Pitää ottaa myös kuin mies ja varsinkin minun pitää saada vähintään 10 naista.

T AP

Vierailija
45/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mieskään siis tyytyisi itseään huonompaan?

Kuka pakottaa miehen tyytymään mihinkään? Oma ongelma, jos on niin vässykkä ettei osaa tehdä omia valintoja.

Jokainen saa vaatia tasan mitä haluaa. Eri asia, löytyykö sellaista.

Vierailija
46/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut vaatimuksia miehen koulutuksen suhteen, eikä työpaikankaan muuten kuin että sellainen pitää olla. Ihan sama vaikkei olisi autoa ollenkaan ja kämppä olisi jokin pieni vuokrayksiö. Ulkonäöltäkään en etsi itseni yläpuolella olevaa, vaan miestä, joka on niin saman tyyppinen että voisi luulla vaikka veljekseni.

Vierailija
47/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena opiskelin Helsingin kauppakorkeakoulussa ja sivutyönä ohjasin aerobic-tunteja. Silloinen insinööripoikaystäväni oli kuvaillut minua kavereilleen 24-vuotiaaksi aerobic-ohjaajaksi, eikä opiskelijaksi. Ettäpä näin.

Olisin saattanut niin itsekin sanoa. Ei liity siis sukupuoleen eikä tarkoita ettei olisi kertonut myös opiskeluista jos olisi liittynyt keskustelun aiheeseen.

Vierailija
48/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakottaa miehen tyytymään mihinkään? Oma ongelma, jos on niin vässykkä ettei osaa tehdä omia valintoja.

Miksi löytyy niin vähän naisia jotka kykenevät elättämään perheen?

Vierailija
49/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tyytyy erittäin usein itseään huonompaan, koska haluaa naisen keskittyvän reprodutioon eli lasten tuottamiseen ja hoivaamiseen. Esim. insinööri-sairaanhoitaja-parit syntyvät juuri näin. Kun itse opiskelin, teekkarit järjestivät erityisiä bileitäkin hoitsuopiskelijoille, koska halusivat näitä nättejä hoivataitoisia tyttöjä lastensa äideiksi.

Mun omat vanhemmat on DI-sairaanhoitaja-pari ja ymmärrän täysin kuvion. Äitini on erittäin miellyttäväkäytöksinen, osaa lähestyä ihmisiä, olla empaattinen jne. Äiti on ihan täydellinen avec jonnekin isän työpaikan iltajuhlille. Lisäksi äiti antaa isän tehdä kaikki päätökset ja äiti on mahdollistanut isän pitkät työpäivät, työreissut jne., vaikka olikin lapsia.

Itse olen tullut luonteeltani enemmän isääni, olen nainen, korkeasti koulutettu päällikkö, ja parisuhteissa päädyn usein riitelemään, koska mun yli ei pysty kävelemään päätöksissä siihen tapaan kuin isäni kävelee äitini yli. Tarvin myös aika hyväitsetuntoisen miehen, joka ei saa alemmuuskompleksia mun kanssa ja yritä alkaa painamaan mua alas (tällaisestakin on kokemusta).

Alemmin koulutetut miehet ovat monesti aikamoisia juntteja, eivät todellakaan sopivia aveciksi jonnekin työtilaisuuteen tai edes (korkeakoulutettujen) kavereiden tapaamisiin. Alemmin koulutetut naiset osaa käyttäytyä, koska monet heistä on palveluammateissa (asiakaspalvelijat, hoitajat, liikkeiden myyjät jne.).

Vierailija
50/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset opettelevat usein ulkoa opeteltavia asioita, joita sitten siirretään samanlaisina eteenpäin. Insinööreissä on yhä hyvin vähän naisia vaikka on lisätty humanistisempia ja jopa talousaloja insinööri-nimikkeen alle nostamaan naisten osuutta.

Vierailija
51/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen eli sinutko? Mene töihin hyvä mies.

Vierailija
52/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tyytyy erittäin usein itseään huonompaan, koska haluaa naisen keskittyvän reprodutioon eli lasten tuottamiseen ja hoivaamiseen. Esim. insinööri-sairaanhoitaja-parit syntyvät juuri näin. Kun itse opiskelin, teekkarit järjestivät erityisiä bileitäkin hoitsuopiskelijoille, koska halusivat näitä nättejä hoivataitoisia tyttöjä lastensa äideiksi.

Teekkarit järjestivät näitä bileitä, koska sairaanhoitajaopiskelijoissa on paljon naisia ja naista teki mieli. Ei siinä mietitty mitään hoivajuttuja tai lapsia.

Vierailija
53/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen eli sinutko? Mene töihin hyvä mies.

Mene töihin ja maksa puolet menoista, ei tulojen suhteena.

Vierailija
54/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun omat vanhemmat on DI-sairaanhoitaja-pari ja ymmärrän täysin kuvion. Äitini on erittäin miellyttäväkäytöksinen, osaa lähestyä ihmisiä, olla empaattinen jne. Äiti on ihan täydellinen avec jonnekin isän työpaikan iltajuhlille. Lisäksi äiti antaa isän tehdä kaikki päätökset ja äiti on mahdollistanut isän pitkät työpäivät, työreissut jne., vaikka olikin lapsia.

Itse olen tullut luonteeltani enemmän isääni, olen nainen, korkeasti koulutettu päällikkö, ja parisuhteissa päädyn usein riitelemään, koska mun yli ei pysty kävelemään päätöksissä siihen tapaan kuin isäni kävelee äitini yli. Tarvin myös aika hyväitsetuntoisen miehen, joka ei saa alemmuuskompleksia mun kanssa ja yritä alkaa painamaan mua alas (tällaisestakin on kokemusta).

Alemmin koulutetut miehet ovat monesti aikamoisia juntteja, eivät todellakaan sopivia aveciksi jonnekin työtilaisuuteen tai edes (korkeakoulutettujen) kavereiden tapaamisiin. Alemmin koulutetut naiset osaa käyttäytyä, koska monet heistä on palveluammateissa (asiakaspalvelijat, hoitajat, liikkeiden myyjät jne.).

Palstavänkääjä tässä. Tämä ei muuten ole minun aloitus. Tämä on tosi mielenkiintoinen ilmiö, miten sukupolvet eroavat toisistaan, ja miehillä on vaikeuksia. Varsinkin jos on valinnut hyvinkoulutetun naisen, jonka kanssa on sellaiset 15 vuotta, niin kyllä siinä aika vaikeet vuodet on edessä. Enemmän sanoisin aloittajalle, että kannattaa hyvin tarkkaan kuunnella näiden vanhempien miesten ja naisten neuvoja. Ja sinullekaan en mitään pahaa nyt jaksa toivoa, kun rehellisesti itse arvioit itsesi tällaiseksi hivenen vaikeammaksi tapaukseksi. Siitä tulee melko hankalaa varmasti siitä parisuhteesta, tai sitten ei. Kaikkihan voi mennä hyvin, mutta on se hemmetin vaikeeta miehelle.

Vierailija
55/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nättejä hoivataitoisia on myös teekkareissa. Lisäksi tekevät oman osuutensa perheen elatuksesta ja voivat samaistua miehen työmäärään.

tai vaihtoehtoisesti tietävät, että töissä on helpompaa kuin tunnin välein heräävän vauvan kanssa kotona :D

Ei ole helpompaa, kun ei ole duunaritöissä.

Vierailija
56/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan totta, varmaan taustalla vanhanaikaiset tottumukset siitä, että naisen ei tarvitse olla niin menestynyt tai ei käy töissä.  

Moni mieshän nimenomaan haluaa itseään alemmin koulutetun, koska korkeammin koulutetut naiset ovat joillekin jonkin sortin uhka. 

Tulee pitkälti mieleen joku Sofia Belorf yms. tästä aiheesta.

Palstavänkääjä neuvoo aloittajaa hankkimaan elämänkokemusta erilaisista naisista ensin, ettei tule tehtyä samoja virheitä kuin itse. En oikein ymmärrä sitä, että naisella pitäisi olla statusta, se saattaa olla hankala yhtälö, enkä ymmärrä ollenkaan ajatusta, että etsitään naista perheen elättäjäksi, sehän on sun hommasi. Kannattaa vielä tapailla naisia sillä lailla, että saa kokemuksia erilaisista persoonista eikä mennä naiskauneuden perässä yksin kuin setä meni. Ei satu niin pahasti ja saattaa onnistua paremmin. Hyvä, sopuisa yhteiselo on tärkeämpää kuin ulkonäkö ja status.

Vierailija
57/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nättejä hoivataitoisia on myös teekkareissa. Lisäksi tekevät oman osuutensa perheen elatuksesta ja voivat samaistua miehen työmäärään.

tai vaihtoehtoisesti tietävät, että töissä on helpompaa kuin tunnin välein heräävän vauvan kanssa kotona :D

Ei ole helpompaa, kun ei ole duunaritöissä.

Minä tein ihan samoja it-alan vaativampia töitä kuin exäni. Kyllä meillä taisteltiin siitä, kumpi sai mennä töihin ja kumman piti kestää kotona. Mies oli viikonlopun jälkeen aina ihan innoissaan, kun pääsee töihin lepäämään. Siellä saa sentään keskittyä siihen, mitä tekee ja juoda kahvinsa rauhassa. Keskeytykset ja sekoilu, sotkeminen jne. kotona on raastavaa sellaiselle, joka on tottunut tekemään keskittymistä vaativaa työtä.

Vierailija
58/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätät käyttää tänkin viikonlopun täällä?

Tulosi eivät taivu Kosovon/Bulgarian hintatasoon.

Aika säälittävää.

Todistit juuri "ylevällä" argumentaatiollasi otsikon väittämät todeksi. 

Vierailija
59/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan totta, varmaan taustalla vanhanaikaiset tottumukset siitä, että naisen ei tarvitse olla niin menestynyt tai ei käy töissä.  

Moni mieshän nimenomaan haluaa itseään alemmin koulutetun, koska korkeammin koulutetut naiset ovat joillekin jonkin sortin uhka. 

Tulee pitkälti mieleen joku Sofia Belorf yms. tästä aiheesta.

Palstavänkääjä neuvoo aloittajaa hankkimaan elämänkokemusta erilaisista naisista ensin, ettei tule tehtyä samoja virheitä kuin itse. En oikein ymmärrä sitä, että naisella pitäisi olla statusta, se saattaa olla hankala yhtälö, enkä ymmärrä ollenkaan ajatusta, että etsitään naista perheen elättäjäksi, sehän on sun hommasi. Kannattaa vielä tapailla naisia sillä lailla, että saa kokemuksia erilaisista persoonista eikä mennä naiskauneuden perässä yksin kuin setä meni. Ei satu niin pahasti ja saattaa onnistua paremmin. Hyvä, sopuisa yhteiselo on tärkeämpää kuin ulkonäkö ja status.

Tää on kuitenkin kakspiippuinen juttu. Toisaalta se korkeakoulutettu päällikkö ymmärtää pitkät työpäivät, työreissut, työstressin jne. (hänellä saattaa olla niitä itselläänkin, ja silloin miehen hoidettava koti ja lapset, eli vuorovedoin). Olen kuullut, että matalammin koulutetuille naisille olisi monesti ongelma, jos miehellä vaikka työreissuja.

Kyse on enemmänkin siitä, että molempien tulee kunnioittaa toisiaan ja molemmilla täytyy olla tunne, että on kunnioitettu. Tämä kokemukseni mukaan voi olla se haaste päällikkönaisten kanssa olevilla miehillä, että heidän miehisyytensä ei aina riitä. Kai siinä naisena pitäisi vain muistaa riittävästi pönkittää sitä miestä, ettei elämästä tulisi sellaista valtataistelua. Lapsiarjessa väsyneenä ja katkerana se ei vaan ole niin helppoa.

t. eronnut päällikkönainen (lapsiluku täynnä, että jos jatkossa ottaisin jonkun miehen, ei tuo pikkulapsiarki enää tulisi ongelmaksi :) )

Vierailija
60/106 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen palsta-apina ja naisviha-ketjut on mun liaaneja, pöytäkoneen näppäimistö on mun perseeni jota raaputan. Saiskos jo banaanin?

Terv. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme