Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä väsymys koronan jälkeen, kauanko tää kestää?

Vierailija
11.06.2022 |

Kurkkukipu nuha ja yskä alkavat hellittää mutta tämä väsymys on aivan järkyttävää! Eikä tunnu hellittävän yhtään. Kauanko tämä on kestänyt teillä muilla? Miten pian olit täysin kunnossa koronan jälkeen?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys kesti mulla useita viikkoja, siis reilun kuukauden verran ehkä.

Vierailija
2/59 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisen viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kuukautta on kestänyt nyt mulla. Jäätävä uupumus ja hento kurkkukipu sekä pieni nuha. Kamalaa kun ei jaksa ees normikotihommia tehdä kuin pienissä pätkissä.

Vierailija
4/59 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut kuin nuhaa ja yskää. muuten ihan hyvä olo, eikä väsytä.  Kesätnyt 2,5 viikkoa nyt korona.

Vierailija
5/59 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lievää kuumetta parina päivänä ja lisäksi lihaskipuja. Normaalia väsyneempi olin noin viikon, mutta jaksoin kuitenkin koko ajan normaalisti touhuta.

Vierailija
6/59 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti noin 4-6 viikkoa se väsymys. Alkuun nukuin10 tunnin yöunia ja kolmen tunnin päiväunia.

Pikkuhiljaa parin kuukauden kohdalla melko normaali. Aloin harrastamaan liikuntaa pikkuhiljaa taas siinä 3-4 viikon kohdalla.

En ole rokotettu. Väsymys oli kyllä niin kamalaa, että kävi mielessä olisko rokotteet kuitenkin kannattanut.

Vierailija
7/59 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen nukkunut kehonpuoleisesti koronaoireisena ja niinpä pukkasi vielä herpeksenkin siihen oikein äkäisenä alakertaan. Jotenkin nuutunut olo, töissäkin tuli valitusta. Samperi. Ulkona ihan kesä mutta oma olo jotenkin vetämätön ja masentaa. Toivotavasti tästä alkaisi olo kohentua, herpekseen tilasin netistä lääkkeen, jos alkaa riesaamaan enempi. Jotenkin stressaantunut olen ollut nyt viime viikkoina vaikka ulkoisesti ei mitään kummia ole sattunut. Koronaoireet sentään meni reilussa viikossa.

Vierailija
8/59 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla jatkuu neljättä kuukautta.

Vierailija
9/59 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas väsymys kesti pari päivää, mutta jälkiyskä jatkui ehkä pari viikkoa.

Vierailija
10/59 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta kesti armoton väsymys ja aivosumu.

Vierailija
11/59 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä tästä mitään rokotus-ei rokotus -vääntöketjua, vaan ihan pelkästään nyt kiinnostaa kuulla toipumisaikojen pituuksia.

Vierailija
12/59 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viides viikko kutisevaa kurkkukipua, köhää, nuhaa, limaisuutta, käheyttä ja hirveetä väsymystä. Olen aivan sippi, mitään ei meinaa jaksaa. Jonakin päivänä olo voi olla vähän parempi mut toisena sitten taas huonompi. Todella kurjaa, vielä näin kesällä. Kunto mennyt ihan pohjille jo.

Vierailija
13/59 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt viikon kestänyt ja tuntuu ihan kauhealta kun pitäisi töihin jaksaa

Vierailija
14/59 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ No varmasti. Ite teen freelancerina töitä kotona mutta kyllä on ottanut koville tässä kunnossa.

Vierailija
15/59 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä. Etkö voisi mitenkään saada sairaslomaa, jos ja kun et kerran ole vielä työkuntoinen?

Vierailija
16/59 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko mullakin sairastumisesta. Olen yrittänyt ottaa tosi rauhallisesti, niin monta kauhukertomusta kuullut siitä, kun oireet tai väsymys on tullu aina takaisin, jos rasittaa liian aikaisin. Eilen alkoi olla sellainen olo, että jaksoi kotona olla jokseenkin normaalisti jalkeilla, laittaa tiskit ja pyykit ja syödä. Mutta ei siis vielä mitään sitä rasittavampaa.

Vierailija
17/59 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella ärsyttävää ja ahdistavaa kun koronan flunssaoireet ovat jääneet roikkumaan viikkokausiksi. Kevyistäkin kotitaloushommista ne palaavat aina uudestaan. Alan olla jo ihan ihmeissäni tämän kanssa.

Vierailija
18/59 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toista vuotta väsymys. 

Vierailija
19/59 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pian, sillä koronasta voi jäädä jälkioireena huonosti sattuessa pysyvä väsymys/väsymysoireyhtymä (long covid).

Twitterissä aiheesta puhuu Long Covid Advocacy: https://twitter.com/LongCovidAdvoc

Tässä artikkeli long covidin saaneista, puhuvat omista kokemuksistaan: https://www.codastory.com/waronscience/long-covid/

Vierailija
20/59 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymys kesti mulla useita viikkoja, siis reilun kuukauden verran ehkä.

Sama. Nyt alkaa olla ainakin se pahin väsymys ja voimattomuus poissa kun tartunnasta on reilusti toista kuukautta, mutta tämä älytön hikoilu jatkuu vaan. Muista oireista yskä vaivaa edelleen ja etenkin jos puhuu yhtään enemmän kuin pari sanaa. Silloin kun oli se tartunta päällä niin ei yskittänyt itseasiassa ollenkaan. Nyt sitten tulee aivan kamalia yskäkohtauksia eikä ne meinaa rauhoittua millään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi