En pysty eroamaan vaimostani vaikka rakastan toista naista
Tavallaan joudun nyt vain odottamaan vaimoni kuolemaa ja tämä ahdistaa suuresti.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies jättäisi vaimonsa, jos kotona saa ilmaiset kodinhoitopalvelut ja halvemmat asumiskulut kuin yksin asuessa ja sala rakkaan kanssa hoituu seksipuoli? Mies saa näin tarpeensa tyydytetyksi eikä koe tarvetta erota. Toiselle naiselle on hyvä lupailla eroa, kun tietää että se vilpittömästi uskoo kaiken, näin voi pitää kahta naista yhtä aikaa ja hyötyä molemmista...Raadollista mutta näin moni mies toimii
Jep, ja kun riittävän kauan itselleen uskottelee ja hokee mantraa, ettei voi jättää kumpaakaan, niin kaikki osapuolet alkaa oikeasti uskoakin siihen. Kriisi tulee yleensä vasta siinä vaiheessa, kun joku tuossa kuviossa osallisista haluaa puhaltaa pelin poikki ja päästää irti. Yleensä se EI ole se, joka pettää puolisoaan. Se voi olla se puoliso, jolle tulee mitta täyteen (tai saa selville kaikki valheet) tai se kolmas osapuoli (tässä: toinen nainen), joka tulee järkiinsä.
Parhaimmillaan käy niin, että sekä vaimo että toinen nainen saavat tarpeekseen ja pettäjä jää kuin nalli kalliolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä et pysty eroamaan vaimostaisi? Tämä mun rakastama mies ei kertonut syytä, mietinpä vaan mitä syitä sitä miehillä voisi olla, että eivät pysty jättämään vaimoaan vaikka haluaisivat.
Nainen ei sitä voi käsittää. Miehet ei elä vaistojen varassa, kuten naiset.
Vierestä
Mies54vJoo, en siis käsitä. Voitko avata tätä tarkemmin. Yritän siis todella ymmärtää, että miksi tässä kävin niinkuin kävi.
Syitä voi olla useitakin ja yksi syy vois olla, että olet perheen rikkoja. Epäluotettava henkilö. Voi olla myöskin ,että miehellä on naisen kanssa paljon yhteistä ja yhteisiä muistoja ja tulevat edelleenkin keskenään toimeen.
Mies54vPerheen rikkoja on aika mielenkiintoinen lähestymiskulma, mieshän tässä pettää, en minä. Ihan omin jaloin on mies kotoaan liikenteeseen lähtenyt. Se on jännä miten ne yhteiset muistoja ja toimeen tuleminen ei kuitenkaan estä miestä sutinoimasta. Mutta onhan yhteiset muistot tietysti mukavia.
Otetaanpa esimerkki. Kato työporukkaas ja mieti monenko miehen kanssa olisit valmis painimaan..jos mies tekee tuon saman, niin lähes kaikki naiset käy seksiin. Tuo on se meitä erottava asia. Mies ei tarvi tunteita seksiin, eikä tuolla ole sen suurempaa merkitystä miehelle..ainoastaan, että kumppani ei ole fyysisesti ällöttävä.
mies54v
Voidaanko päätellä, että pettävät miehet eivät saa kotona? Ja samalla kuitenkin rakastavat vaimoaan? En oikein ymmärrä. Jos peilaan tätä omaan tilanteeseeni, niin mies ei rakasta minua, hän on vain seksin perässä. Ymmärtääkseni on kuitenkin miehiä jotka eivät enää rakasta vaimoaan, ja silti eivät eroa. AP taisi olla tämmöinen. Tässä ei nyt ihan kaikkiin casen tule vastausta. Toki ymmärrän, että mies on tyytyväinen kun saa piparia, kaljaa ja pitsaa. Ja huonommat on hyviä. Onko se sitten niin, että jos saa piparia, kaljaa ja pitsaa niin siinä vaiheessa ero on kauhean vaivalloinen, että mitä sitä nyt eroaan. Että minkälaista tuskaa pitää miehen tuntea, että eropaperit lähtee postiin?
Varmasti ollaan yhdessä mieluummin viimeiseen saakka,ero voidaan kokea vaivalloisena,helpompi kun asiat ovat kuitenkin nyt näin,vaikka huonomminkin,eron tullessa alkais enemmän hommaa,asunnon etsiminen,muutto,paperihommia jne....ei sitä uutta ihmistä niin vain löydä,sopivaa varsinkaan,ellei se ole valmiiksi tiedossa.....ollaanko suhteessa sitten rahan,materian,tuttuuden takia? nainen mielestäni pystyy lähtemään suhteesta herkemmin,jos ei ole tyytyväinen...en tiedä,millaista tuskaa miehen pitää kokea,että eropaperit lähtee postiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies jättäisi vaimonsa, jos kotona saa ilmaiset kodinhoitopalvelut ja halvemmat asumiskulut kuin yksin asuessa ja sala rakkaan kanssa hoituu seksipuoli? Mies saa näin tarpeensa tyydytetyksi eikä koe tarvetta erota. Toiselle naiselle on hyvä lupailla eroa, kun tietää että se vilpittömästi uskoo kaiken, näin voi pitää kahta naista yhtä aikaa ja hyötyä molemmista...Raadollista mutta näin moni mies toimii
Jep, ja kun riittävän kauan itselleen uskottelee ja hokee mantraa, ettei voi jättää kumpaakaan, niin kaikki osapuolet alkaa oikeasti uskoakin siihen. Kriisi tulee yleensä vasta siinä vaiheessa, kun joku tuossa kuviossa osallisista haluaa puhaltaa pelin poikki ja päästää irti. Yleensä se EI ole se, joka pettää puolisoaan. Se voi olla se puoliso, jolle tulee mitta täyteen (tai saa selville kaikki valheet) tai se kolmas osapuoli (tässä: toinen nainen), joka tulee järkiinsä.
Parhaimmillaan käy niin, että sekä vaimo että toinen nainen saavat tarpeekseen ja pettäjä jää kuin nalli kalliolle.
Missä sanottiin, että ap on pettäjä? Voi toki olla, mutta eihän rakkaus välttämättä pettämistä tarkoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä et pysty eroamaan vaimostaisi? Tämä mun rakastama mies ei kertonut syytä, mietinpä vaan mitä syitä sitä miehillä voisi olla, että eivät pysty jättämään vaimoaan vaikka haluaisivat.
Vierestä
Mies54vJoo, en siis käsitä. Voitko avata tätä tarkemmin. Yritän siis todella ymmärtää, että miksi tässä kävin niinkuin kävi.
Syitä voi olla useitakin ja yksi syy vois olla, että olet perheen rikkoja. Epäluotettava henkilö. Voi olla myöskin ,että miehellä on naisen kanssa paljon yhteistä ja yhteisiä muistoja ja tulevat edelleenkin keskenään toimeen.
Mies54vPerheen rikkoja on aika mielenkiintoinen lähestymiskulma, mieshän tässä pettää, en minä. Ihan omin jaloin on mies kotoaan liikenteeseen lähtenyt. Se on jännä miten ne yhteiset muistoja ja toimeen tuleminen ei kuitenkaan estä miestä sutinoimasta. Mutta onhan yhteiset muistot tietysti mukavia.
Miehille avioliitto ja lapset on status- ja mainekysymys. Perheelliset esim. pärjää työelämässä paremmin. Ero ja uusi nainen riskeeraa tuon maineen. Mies kuitenkin haluaa nautiskella uuden naisen kanssa salassa. Mies on siis pohjimmiltaan itsekäs ja miettii vain omaa asemaansa yhteiskunnassa. Ei kiinnosta asianosaisten (vaimo, lapset, rakastajatar) tunteet pätkääkään.
Ehkä se on niin, että olet rakastunut toiseen, mutta rakastat edelleen vaimoasi?
Ne ovat kaksi erilaista tunnetilaa.
Tuore ihastuminen johtaa rakastumiseen ja kun kuluu vuosia, rakastuminen muuttuu rakastamiseksi. Tuo on normaalia parisuhteessa.
Toki tunteet voivat muuttua täysinkin pitkässä suhteessa ja arkistua niin, että tuntuu kuin olisi kaverisuhteessa. Silloin on paras erota ja antaa toisilleen vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin, että ap on pettäjä? Voi toki olla, mutta eihän rakkaus välttämättä pettämistä tarkoita.
Tässähän pitäisi määritellä mikä on pettämistä. Kyllä itselleni olisi aika kova paikka jos mies kertoisi, että rakastaa jota kuta toistakin. Vaikka ei häntä koskaan tapaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän pitäisi määritellä mikä on pettämistä. Kyllä itselleni olisi aika kova paikka jos mies kertoisi, että rakastaa jota kuta toistakin. Vaikka ei häntä koskaan tapaisi.
Niin noh, riippuu varmasti rakkauden kohteesta. Mieheni ymmärtää vallan hyvin rakkauteni tätä toista kohtaan, mutta samalla tietää tasan sen etten häntä pettäisi ja ralastan häntä jopa enemmän.
-tuo aiemmin rakkaudesta toiseen kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierestä
Mies54v
Niin että elettäisiin loppuelämä jonkun varassa mitä oli joskus eikä ole enää? No ei ainakaan kovin fiksuna voi pitää tuollaista ihmistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä rupeaisi suhteeseen varatun kanssa. Vaikka olisin palavasti rakastunut, antaisin olla.
Itsekin suosittelen tätä. Vahvasti. Joskus vaan asiat tapahtuu.
Voi miten lapsellista.
Ja jos sitten saisitkin sen elämäsi rakkauden, viimeistään kahden vuoden päästä olisit samassa tilanteessa. Yhdessä eläminen näyttää raadollisesti sen, kuka on luottamuksen arvoinen, kuka ei. Se joka lähtee salasuhteeseen kerran, tekee sen takuulla toisenkin kerran. Siinä sitten parkuisit pettymystä, kun suuri rakkautesi ilmoittaisi löytäneensä oman suuren rakkautensa nyt vasta - jostain toisesta, nuoremmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä rupeaisi suhteeseen varatun kanssa. Vaikka olisin palavasti rakastunut, antaisin olla.
Voi miten lapsellista.
Ja jos sitten saisitkin sen elämäsi rakkauden, viimeistään kahden vuoden päästä olisit samassa tilanteessa. Yhdessä eläminen näyttää raadollisesti sen, kuka on luottamuksen arvoinen, kuka ei. Se joka lähtee salasuhteeseen kerran, tekee sen takuulla toisenkin kerran. Siinä sitten parkuisit pettymystä, kun suuri rakkautesi ilmoittaisi löytäneensä oman suuren rakkautensa nyt vasta - jostain toisesta, nuoremmasta.
Näinhän se voi olla. Mutta mä olisin ollut valmis ottamaan sen riskin. Ehkä se kertoo jotain mun rakkauden määrästä. Tai mun sinisilmäisyydestä. En tiedä. Mä uskon kuitenkin, että harvat asiat on ennalta kiveen hakattuja.
Ja mielenkiinnosta kysyn, jos pettäjä pettää uudestaan. Niin mikä saa ihmisen pettämään ensimmäisen kerran, onko se joku sisäsyntyinen luonnevika jolle ei voi mitään? Onko jo syntymän hetkellä päätetty ketkä pettää ja ketkä ei. Onko henkinen kasvu mahdollista? Vai onko kaikki jo ennalta määrättyä?
"Tavallaan joudun nyt vain odottamaan vaimoni kuolemaa ja tämä ahdistaa suuresti."
No, se rakkauden kohde ei varmasti halua tuoretta leskeä. Siinä olisi surutyö leskellä kuitenkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierestä
Mies54vNiin että elettäisiin loppuelämä jonkun varassa mitä oli joskus eikä ole enää? No ei ainakaan kovin fiksuna voi pitää tuollaista ihmistä
Nuo kuule ihan kuuluu elämään. itekin sain tänään suoleen pahemman kerran. Täytyy varmaan ottaa viski paukku. Luopuminen on osa elämää
mies54v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miten lapsellista.
Näinhän se voi olla. Mutta mä olisin ollut valmis ottamaan sen riskin. Ehkä se kertoo jotain mun rakkauden määrästä. Tai mun sinisilmäisyydestä. En tiedä. Mä uskon kuitenkin, että harvat asiat on ennalta kiveen hakattuja.
Ja mielenkiinnosta kysyn, jos pettäjä pettää uudestaan. Niin mikä saa ihmisen pettämään ensimmäisen kerran, onko se joku sisäsyntyinen luonnevika jolle ei voi mitään? Onko jo syntymän hetkellä päätetty ketkä pettää ja ketkä ei. Onko henkinen kasvu mahdollista? Vai onko kaikki jo ennalta määrättyä?
En tiedä, minä en ole koskaan pettänyt. Kysy siltä mieheltä. Se tietää, kun on sitä tehnyt.
Ei kai nyt avioliitto voi pelkän pilden irtoamisen varassa olla. Tosi kiva naida, kun mies ensin sanoo, että kohta eroan ja vähän keskusteltuaan sanoo sitten, en eroakaan jos annat pildeä. No kait sitä ny voi silloin puolikiristettynä antaa. Ja näinkö jatkuu vuodesya toiseen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miten lapsellista.
En tiedä, minä en ole koskaan pettänyt. Kysy siltä mieheltä. Se tietää, kun on sitä tehnyt.
Ai niinku, "Mä tiedän, että käskin sun suksia helvettiin ja etten enää aio puhua sulle mitään. Mutta olisi tässä nyt vielä tämmöinen kysymys pettäjien luonteenlaadusta.. " No, se juna taisi mennä jo.
Omat havainnot vuosien varrelta ei tue, että pettäjä pettää uudestaan. Enemmänkin sanoisin, että jos suhteessa on ollut pettämistä se saattaa toistua, mutta ei kerro mitään seuraavasta parisuhteesta. Mutta tämä on siis vain minun havainto ja perustuu kolmeen henkilöön, joiden tiedän pettäneen. Itse koen, että siperia on opettanut. Mutta eihän se tarkoita, että kaikki oppisivat jos mun ystävät ovat oppineet.
Muutamissa kuuluisissa kirjoissa, kuten Hiljaiset sillat ja Hevoskuiskaaja jne. on käynyt niin, että se joku vain tulee ja nainen retkahtaa surauksista välittämättä. Näin käy joskus myös tavalliselle tallaajalle. Se joku vain tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, että tämä ja ny... viis siitä onko kumpikaan tai kumpikin naimisissa tahollaan. Niin vaan menee...joskus ainakin. Sillä ei ole väliä rakastaako puoliosaan, eikä se rakastaminenkaan siihen lopu.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjöt on aivan oma rotunsa, heikkoja ja narsistisia. Tunnevammaisia, mutta eivöt tunnusta ja tunnista tätä.
Kyllä kyllä, kaikki koskaan pettäneet ovat täysin samanlaisia, juuri tuollaisia mitä kuvailet.
Tai sitten ei.
Niin kovasti toivoisin kaikille tällaisille itse tunnevammaisille yleistäjille että pilkka osuisi joskus omaan nilkkaasi ja rakastuisit päätä pahkaa aivan väärään ihmiseen tavalla, jota et tiennyt olevan olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miten lapsellista.
Juuri näin, nämä kerran pettäjä aina pettäjä jaarittelut on todella typeriä. Ihan kuin pettäminen olisi irrallaan kaikesta muusta. Ja ennen kuin joku ulisee, en ole koskaan pettänyt, mutta tiedostan sen, että vastaan tulee ihmisiä niin kauan kun elän.
Olisihan se aika sairasta jos rakkaus lapsiin tai omiin vanhempiin olisi pois miehen rakkaudesta. Miksi rakkaus ystävään tai ns. toiseen mieheen/naiseen niin tekisi?