Mitä maksaa hormonikierukka ja sen laitattaminen?
Kommentit (6)
Mulla laitettiin terveyskeskuksessa ja maksoi 113e. Mitään muuta maksua ei tullut, koska terveyskeskusmaksu oli maksettu aiemmin koko vuodelta.
Otin buranan (600) noin tuntia ennen toimenpidettä. Ei se sattunut ollenkaan, ihan hiukan nipisti siinä vaiheessa ku lääkäri tarttu kohdunsuusta(?) pihdeillä.
Ystävällä oli sattunut enemmän. Mulla oli kuukautiset silloin, liekö auttanut asiaa. Jos kohdunsuu oli pehmeämpi tai jotain.
mutta pitää mennä yksityiselle, terkkarissa sanoivat ettei laiteta. En tiedä sitten onko yleistä, et tk-lääkäri ei laita?
ap
ilmeisesti jos ei ole kokemusta ja halua opetella sitä, niin ei ole pakko? Meidän omalääkäri laittaa, on naispuolinen ja tosi mukava, joten menin hänelle mieluummin kuin vieraalle gynekologille.
Siellä alittavat ilmaiseksi.
Minä sain respetillä " runsaisiin kuukautisiin hoitomuotona" mirena-kierukan n. 80 eurolla.
kaikki lääkärit laita. Mutta syytä siihen en tiedä. Mun pitäisi kanssa laittaa kyseinen kierukka itselleni kun pillerit ei oikeen sovi. Mutta sitten en tiedä miten tästä eteenpäin. Ja mitä sitten yksityinen maksaa?
oliskohan ollut 140e? Siis jos ei saa kelakorvausta esim. runsaiden vuotojen takia. Laittaminen maksoi minulle tk-maksun verran, koska sen laittoi omalääkäri. Ei sattunut, kannattaa ottaa burana tms. ennen laittoa, kuulemma estää kipua ja rentouttaa lihaksia. Olen ollut tyytyväinen, alun tiputtelun jälkeen vuodot hävisivät kokonaan, eikä vaivoja ole ollut. Hormonia on vähemmän kuin pillereissä, en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Jos on ollut herkkä e-pillereille jne. niin ehkä kannattaa miettiä sopivuutta.