Miten vaihdetaan lentokonetta?
Eli onko kukaan joutunu vaihtamaan lentokonetta? Tarkotuksena olis vaihtaa Lontoossa konetta Roomaan. Miten kaikki matkatavarat ja kaikki järjestelyt?
Kommentit (24)
koskea. poistut koneesta ja seuraat kylttejä. lentolippuusi on merkitty mistä terminaalista lähtee seuraava lento. jos lähtee samasta kuin minne saavuit kävelet vain oikealla portille, se näkyy ruudussa lentokentällä. jos vaihdat terminaalia, menet bussilla/junalla toiseen terminaaliin ja sitten oikealle portille. kylteissä lukenee jotain " connecting flights" tai " terminals 1, 2, 3 shuttle" tms.
Vähän hirvittää kun ekaa kertaa pitää vaihtaa ja tuo Heathrow taitaa olla aika iso kenttä...
Tarkoittaa ihan vaan sitä lentokenttävirkailijaa, jonka kanssa asioit. Luulisin niin?
Siis matkatavarat menee kerralla perille, itse etsit vain Lontoossa oikean terminaalin ja lähtöportin (ihan niinkuin Helsingissäkin) ja menet koneeseen...
MUTTA ne on aina tarkistettava kentällä, sillä ne voivat muuttua! Eli siellä on sellaisia monitoreja, joissa lueteltuina Kaupungit, etsit sieltä Rooman-lentosi ja siitä se portti ja aikakin näkyy.
Et taida olla hirveesti matkustanut kun tommosia kyselet, juntti. Onneks kysyt kuitenkin täällä anonyyminä etkä keltään kasvokkain, vähemmän noloa tällä tavalla...
menet helsinki-vantaalla (tai siis lähtökentällä) check-in -tiskille ja annat matkatavarasi, jotka menevät siitä Roomaan saakka. Etsit lähtöportin Lontoon-lennollesi ja menet koneeseen. Lontoossa nouset koneesta ja etsit uuden lähtöportin Rooman-lennollesi (näkyy sekä lipussa että monitoreissa, joita on kaikkialla.) Roomassa menet baggage halliin ja saat tavarasi, jonka jälkeen kävelet tullin kautta ulos...
ne tavarat koneeseen? jännittää kun ekaa kertaa lennän..
Varaa kentälle paljon aikaa, sillä varsinkin Heathrow:ssa ollan turvallisuuden kanssa tosi tarkkoja ja turvatarkastuksiin menee aikaa. Printtaa vaikka etukäteen Heathrow:n " kartta" , niin on helpompi suunnistaa siellä gatelta toiselle
Mistä näitä juntteja oikein löytyy?
isommat tavarat menevät automaattisesti koneen ruumaan. Kannattaa tarkistaa etukäteen saako UK:sta lähteville lennoille edelleenkään ottaa mitään käsimatkatavaroita, jos ei, kannattaa pakata kaikki Helsingistä asti ruumaan meneviin.
Äläkä välitä tuosta " kokeneen" matkailijan kommentista! Kaikkihan tekevät asioita joskus ekaa kertaa, ja on hyvä varautua asioihin etukäteen.
Mukavaa matkaa!
Ne lentokentät on niin sekavia ja isoja että mä pelkään aina myöhästyväni ja eksyväni. Sittepä siinä oltais väärällä kentällä ilman matkatavaroita. Ja kun se rahakaan ei kasva puissa että olisi noin vaan varaa ostella lisälippuja. Mun mielestä siinä on ihan tarpeeksi jännitettävää.
Ja junttius on asenne, tiesithän sen, sinä nimittelijä?
Ja sitten vain käsimatkatavaroiden kanssa porttia etsimään ja lentämään. Itse tulin viime viikolla Lontoosta ja silloin sai olla käsimatkatavatroita, mutta kaikki nesteet (myös siis hammastahnat, käsivoiteet yms.) takavarikoidaan jos sellaisia löytyy.
minä joka olen tässä (ystävällisempään sävyynkuin jotkut muut) koittanut sinua neuvoa, olen ammatiltani matkailutoimittaja ja lennän koko ajan hirvittävästi... silti se jännittää ihan JOKAINEN kerta, että meneekö kaikki oikein... ja olen juossut niitä portteja hakemassa harva se kerta :) Eli älä huolestu, vähän saa aina jännittää ja hyvin se varmasti sujuu!
Laukku menee automaattisesti seuraavalle lennolle, menet flight connection centeri kohden ja valitset oikean terminaalibussin, chekkari kertoo sinulle mistä terminaalista lentosi lähtee. Voi olla jopa samakin terminaali. odotat " loungessa" kunnes lentosi alkaa " go to gate" ja menet portille.
Simple. Kysy lisää.