Amerikkalainen elintaso on heittämällä korkeampi kuin suomalainen
Ei voi muuta kyllä todeta. Siis taviskeskiluokan. Talotkin ihan toista kuin Suomessa.
Kommentit (986)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä pärjää niin kauan hyvin ja elää leveästi, kun on saanut koulutuksen, on hyväpalkkaisessa työssä ja terve. Silloinkin tosin pitää tehdä todella pitkää päivää, lomia ei ole ja kaikesta maksat itse. Koulutus maksaa, terveydenhuolto maksaa, kaikki maksaa. Sosiaaliturva on heikko, työttömyysturva on heikko, terveydenhuolto heikko jos sinulla tai työantajallasi ei ole varaa maksaa.
Ihmisten luottamus toisiinsa on heikko, yhteiskunta on voimakkaasti jakautunut, mahdollisuuksia luokkanousuun ei juuri ole. Sellainen ihmemaa.
Onko Suomessa sitten hapeallista maksaa kaikesta itse kun rahaa on? Kunnioitettavampaa kerjata elanto muiden selkanahasta?
Niin, teillähän syystä tai toisesta vakavasti sairastunut ihminen päätyy autoon asumaan, mikäli hänellä ei ole todella kallista sairausvakuutusta. Jokainen täällä saa maksaa itse, jos ja kun niin haluaa. Mitä tarkoitat sillä, että joku kerjää elannon toisen selkänahasta? Kuinka paljon köyhiä USA:ssa mahtaa ollakaan!
Ihan kummallisia oletuksia joillain asioista. Ehkei kannata uskoa kaikkea, mitä vauvapalstalla kirjoitetaan.
Kehitysmaista. Ei mistään länsimaasta.
Minä luulin, että jokainen suomalainen tuntee ihmisiä, jotka asuvat tai ovat asuneet Yhdysvalloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteellinen elintaso varmasti on. Jos kuitenkin puhutaan laadusta ja turvallisuudesta, niin tuskinpa on.
Suomalaisten tietamattomyys taas loistaa. Kylla olette vitsikkaita, "liimatut talot", en ole tuollaisista ennen kuullutkaan.
Elamanlaatu ja turvallisuus ihan huippua. Jos tarvitaan niin poliisi ja ambulanssi on paikalla alle 5 minuutissa, eika kukaan jaa arvuuttelemaan tarvitaanko vai ei.
Pysypä, jenkki, siellä omassa maassasi. Sinä tuskin tunnet mitään muuta kuin oman osavaltiosi, ja silti rienaat täällä.
Kritiikki tietamattomyydesta on rienausta? Ja taas oleteteaan toisen ihmisen elamasta juuri sen verran kuin oman pienen paan mielikuvitus antaa periksi.
a. en ole jenkki
b. olen asunut neljassa maassa eri puolilla maapalloa (sina?)
c. olen matkustellut ja lomaillut suuressa osassa USAn osavaltioita (sina?)
d. olen juuri lahdossa Karibialle rantalomalle (sina?)
Vierailija kirjoitti:
Jos jää työttömäksi, pankki ottaa talon haltuunsa ja sitten asut autossasi.
Niin ne tuppaa tekeen täälläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvostosuomalaiset uskoo edelleen samaan tarinaan, jonka mukaan on parempi olla köyhä Suomessa ja elättää muita työnvieroksujia ja tyhjäntoimittajia kuin omillaan toimeentuleva.
Suomessa kaikki tavara ja rakennukset ja palvelut on parempia kuin muualla siitä syystä että köyhätkin saa käyttää niitä. Se takaa laadun.
On kiva elättää työnvieroksujia. Siitä tulee hyvä mieli. Miksi minun nimikkotyötön Karkkilasta ei koskaa lähetä minulle edes joulukorttia vaikka minä elätän häntä ja hänen perhettään.
Aika varmasti sinä elät etuuksilla ja kuvittelet itsesi suurituloiseksi. Ja vaikka mitä tienaisit, olisit oitis nettosaaja jos ryhtyisit noita mielenterveysongelmiasi hoidattamaan.
The official poverty rate in 2020 was 11.4 percent.The threshold in the United States is updated and used for statistical purposes. In 2020, in the United States, the poverty threshold for a single person under 65 was an annual income of US$12,760, or about $35 per day. The threshold for a family group of four, including two children, was US$26,200, about $72 per day
Pienituloisuusaste eli pienituloisen väestön osuus koko väestöstä oli 12,1 prosenttia vuonna 2017. 1 229 euroa on raja. 12x1229=14748e
Miten tässä nyt näin kävi. Suomessa on enemmän köyhiä kuin jenkeissä 🤣🤣
Juttelin eilen amerikkalaisrouvan kanssa. Hänellä on tuttava, joka täyttää 70 vuotta ja aikoo jatkaa työelämässä, koska eläkejärjestelmää ei ole.
No, asun omistusasunnossa, mutta Jenkkilässä näillä tuloilla asuisin autossa, eikä minulla missään tapauksessa olisi varaa sairastaa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteellinen elintaso varmasti on. Jos kuitenkin puhutaan laadusta ja turvallisuudesta, niin tuskinpa on.
Suomalaisten tietamattomyys taas loistaa. Kylla olette vitsikkaita, "liimatut talot", en ole tuollaisista ennen kuullutkaan.
Elamanlaatu ja turvallisuus ihan huippua. Jos tarvitaan niin poliisi ja ambulanssi on paikalla alle 5 minuutissa, eika kukaan jaa arvuuttelemaan tarvitaanko vai ei.
Pysypä, jenkki, siellä omassa maassasi. Sinä tuskin tunnet mitään muuta kuin oman osavaltiosi, ja silti rienaat täällä.
Kritiikki tietamattomyydesta on rienausta? Ja taas oleteteaan toisen ihmisen elamasta juuri sen verran kuin oman pienen paan mielikuvitus antaa periksi.
a. en ole jenkki
b. olen asunut neljassa maassa eri puolilla maapalloa (sina?)
c. olen matkustellut ja lomaillut suuressa osassa USAn osavaltioita (sina?)
d. olen juuri lahdossa Karibialle rantalomalle (sina?)
Tulihan se sieltä, ylpeys!
Mikä on ap:n motiivi Suomea mollatessa?
Ei toki ole tämäkään absoluuttinen paratiisi, mutta päihittää suurimman osan maailman maista (esim. Venäjän ja Yhdysvallat) siitä huolimatta, että oikeisto ei halua maksaa veroja vaan ainoastaan kuluttaa julkisia palveluja esim. pallolaajennuksen ja periaatekäräjöinnin muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, USA:ssahan köyhien auttaminen valtion varoista on sitä sosialismia ja kommunismia.
Mitä muuta se missään on?
No voi hyvää päivää. Minä kun olen aina luullut, että kommunismi on sosialismin päätepiste, ei ole enää edes valtiota.
Mutta jospa sinä maksaisit takaisin kaiken, mitä olet tältä hyvinvointivaltiolta saanut, kun köyhempien auttaminen noin kovasti kauhistuttaa!
Vierailija kirjoitti:
No, asun omistusasunnossa, mutta Jenkkilässä näillä tuloilla asuisin autossa, eikä minulla missään tapauksessa olisi varaa sairastaa siellä.
Onko tilanteesi jotenkin normaali?
Normaalin työkykyisen ihmisen palkka Jenkeissä riittää aivan hyvin omistusasuntoon.
Vierailija kirjoitti:
näin kirjoitti:
Hoh hoijaa... kuinkahan moni näistä Amerikan ihannoijista on asunut siellä tai edes käynyt lomalla. Taitaa olla vaan katsottu reality sarjoja ja nähty suomalaisia NHL-pelaajia asunnoissaan. Ei näitä kommentteja mikään muu selitä.
Olen asunut siellä. Jopa ghetossa neek.. tummaihoisilla oli isommat kämpät ja uudemmat autot kuin mitä suomalaisilla keskimäärin. Eli se siitä köyhyydestä. Kun puhutaan köyhyysrajoista niin se on suhteessa mediaanituloihin. Keskiluokkainen suomalainen laskettaisiin takuulla köyhäksi jenkeissä.
Ja jopa trailer parkin asuntovaunut ovat paljon mielekäämpiä asuntoja kuin suomen 1960-luvun 18-30m2 neukkukuutiot. Keskimääräinen asuntovaunun asuintila on 1184 sq feet = 110 m2.
Näinhän se on. Suomalainen luulee tienaavansa hyvin ja elävänsä hyvinvointivaltiossa ja kun mennään ulkomaille katsomaan niin moni elääkin paljon paremmin. Jopa ne köyhemmät tummaihoiset jenkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, USA:ssahan köyhien auttaminen valtion varoista on sitä sosialismia ja kommunismia.
Voihan sitä tarkistaa vaikka wikipediasta noiden termien merkitykset, tarkoittavat tosiaan vähän muuta kuin sitä että tuetaan köyhiä verovaroista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ap:n motiivi Suomea mollatessa?
Ei toki ole tämäkään absoluuttinen paratiisi, mutta päihittää suurimman osan maailman maista (esim. Venäjän ja Yhdysvallat) siitä huolimatta, että oikeisto ei halua maksaa veroja vaan ainoastaan kuluttaa julkisia palveluja esim. pallolaajennuksen ja periaatekäräjöinnin muodossa.
En ole ap, mutta Suomi on tehnyt elämisen aika sietämättömäksi täällä. Käytännössä olen orja ensimmäiset 7 kuukautta, ja tämä vain siitä syystä että yritän itse elättää perhettäni.
Vierailija kirjoitti:
The official poverty rate in 2020 was 11.4 percent.The threshold in the United States is updated and used for statistical purposes. In 2020, in the United States, the poverty threshold for a single person under 65 was an annual income of US$12,760, or about $35 per day. The threshold for a family group of four, including two children, was US$26,200, about $72 per day
Pienituloisuusaste eli pienituloisen väestön osuus koko väestöstä oli 12,1 prosenttia vuonna 2017. 1 229 euroa on raja. 12x1229=14748e
Miten tässä nyt näin kävi. Suomessa on enemmän köyhiä kuin jenkeissä 🤣🤣
Fake news!!!
Suomi on paras paras maa, jossa ei ole köyhiä ja USA on kauhea läävä, johon kukaan ei halua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä mieleen eräs katsomani video jossa oli nuori pariskunta ja nainen odotti lasta. Oli ihan viimeisillään ja supistuksia tuli. Soittivat ambulansia ja kun ei pystynyt sitä maksamaan niin ei ambulanssia tullut lainkaan. Ei ollut autoa heillä joten käveli miehensä kanssa sairaalaan supistusten jatkuessa. Ei kaikista olisi siihen. Eli näin hyvää hoitoa siis saa jos on rahaton. Laittaisin sen videon tähän jos muistaisin nimen. Sivusta.
Niin kauan kun töitä riittää ja painat niitä niska limassa, niin kauan kuin olet terve. Niin kauan kuin onnistut keräämään omaisuutta niin paljon, että sinulla on vara kouluttaa lapsesi ja maksaa vakuutusmaksusi ja niin kauan kuin ihmisten vapaaehtoinen auttamishalu lähimmäistä kohtaan säilyy. Niin kauan kuin huumeet ja rikollisuus ja holtiton aseiden käyttö eivät rantaudu sinun asuinalueellesi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa vankien ja vankiloiden määrä ei kansainvälisessä vertailussa ole suinkaan sieltä pienimmästä päästä.
(...eikä rikosten määrä myöskään)
Sitä ei ole kyennyt vähentämään siellä edes 'death row', tai 'lethal injection.)
Joo, Suomessa rikolliset ovat etuoikeutetussa asemassa.
Jos tuo oli päätelmäsi kommentistani , niin sittenhän sinun kannattasi ryhtyä rikolliseksi, että pääsisit sinäkin siihen vangeilta kadehtimaasi 'etuoikeutettuun asemaan'.