Minkälainen ihminen kuvittelee, että työtön on aina köyhä kelan elätti?
Itselläni ei ole vielä moneen kuukauteen tarvetta nostaa työttömyyspäivärahaa eikä mulla ole edes puolisoa "elättämässä".
T. Työtön
Kommentit (22)
suoli on täynnä kaikenlaisia elättejä.
Jotkin vaan laeilla koittaa viedä muiden rahat kun eivät muuten osaa tienata.
Miks te ootte aina huolissanne ja kinastelette siitä mitä joku toinen ajattelee, mitä helvetin väliä sillä on? Eläkää omaa elämäänne
ei sitä ajattele kukaan tuolla tavoin. meidän rakkaassa suomen maassa ajetaan sdp:n toimesta yritykset alas. melkeen jokainen yritys suomessa haluaa auttaa teitä, maksamalla veroja. kaikilla hyvä tahto, mutta maksetaan rahoja muualle(afrikkaan miljardeja), ei teidän auttamiseen. jokainen yrittäjä tekee pitkää päivää, mutta sillä ei saa hyvää aikaiseksi. kiva tehdä yrittäjänä pitkää päivää ja tietää että se ei auta teitä ollenkaan.
Olen itse keskituloinen.
En ymmärrä, että miten elää sillä vajaa 600e kuussa.
Kyllä sillä nyt vaatimattoman ruuan ja kirppisvaatteet saa.
Mutta sellaista.. Vuosikausia?
Eikö siinä sitten pää sano, että fleda minttiin, ja sellainen poikkis, jolla on edes auto?
Olen täällä huomannut, että köyhyys johtuu usein siitä, ettei vaan lanttu leikkaa sen suhteen, mitä kannattaisi tehdä.
Siperia ei opeta, jos päässä ei liiku mitään.
Kiva jos on varallisuutta ja pääomatuloja itsensä elättämiseen. Muuten on kelapummi, ei siitä pääse mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
ei sitä ajattele kukaan tuolla tavoin. meidän rakkaassa suomen maassa ajetaan sdp:n toimesta yritykset alas. melkeen jokainen yritys suomessa haluaa auttaa teitä, maksamalla veroja. kaikilla hyvä tahto, mutta maksetaan rahoja muualle(afrikkaan miljardeja), ei teidän auttamiseen. jokainen yrittäjä tekee pitkää päivää, mutta sillä ei saa hyvää aikaiseksi. kiva tehdä yrittäjänä pitkää päivää ja tietää että se ei auta teitä ollenkaan.
Eikös siellä ole nyt kokoperse hallitus ajamassa firmoja alas ja nostelemassa veroja?
Koska yleensä he ovat.
Ei kukaan (kai) toki kuvittele, että kaikki ovat. Moni on "töiden välissä", nostaa ansiopäivärahaa kassasta, tai talous rullaa niin ettei tarvitse olla töissä. Ehkä oikeampi termi luomallesi mielikuvalle olisi "pitkäaikaistyöttömänä ollut työnhakija".
Vierailija kirjoitti:
Koska yleensä he ovat.
Ei kukaan (kai) toki kuvittele, että kaikki ovat. Moni on "töiden välissä", nostaa ansiopäivärahaa kassasta, tai talous rullaa niin ettei tarvitse olla töissä. Ehkä oikeampi termi luomallesi mielikuvalle olisi "pitkäaikaistyöttömänä ollut työnhakija".
Usein, mutta en tiedä onko "yleensä" kaikista paras. Pitkäaikais/elämäntapatyöttömiä toki on, mutten silti usko, että kyse on enemmistöstä. Kuka tahansa voi joutua äkillisesti työttömäksi monesta syystä, ja veikkaan, että ne opiskelijat jotka eivät ole saaneet opiskeluaikana työpaikkaa, joutuvat aluksi olemaan työttöminä työnhakijoina. Suurin osa kuitenkin työllistyy muutaman kuukauden sisällä.
Sitten on sellaisia sekopäitä kuin itse, että olen avosylin ottanut työkkärin avun vastaan. Olen tehnyt pari työkokeilua, joista oli mulle paljon hyötyä. Sain kokemusta alastani ilman, että tarvitsi olla valmis työntekijä ja siinä samalla hirveästi itseluottamusta. Pyysin päästä työnhakukurssille, koska toivoin saavani vertaistukea sekä sellaisia neuvoja, joita en välttämättä ollut itse hoksannut ollenkaan. Se, että on muita ajattelemassa ja katselemassa sun kanssa on tosi hyvä. Oli mielenkiintoista kuulla, millainen tyyppi olen ulkopuolisen silmin. Tapastin tosi hyvää ammatinvalintapsykologia ja nyt olen melkein valmis omaehtoisissa opiskeluissa, olen kerännyt hirveästi kokemusta ja uusia taitoja työssäoppien myötä ja työllistyminen on 110% varmaa.
Haluaisin myös muistuttaa, että jokainen suomalainen on jonkinsortin kelapummi. Terveydenhoito on pitkälti kelakorvattu, samoin lääkkeet ja esimerkiksi vanhempien tuet on kaikille miljonääreistä vähätuloisille.
Yritystuet pitäisi hakea sossujonosta niin kuin muutkin yhteiskunnan tuet.
Kadulle vaan jono, jossa Yrittäjät jonottavat ilmaista yhteiskunnan rahaa...Ja jos on omaisuutta se pitää ensin myydä pois.
Tiedätkö ap, että jos et ilmoittaudu työttömäksi, nollautuu oikeutesi ansiosidonnaiseen työttömyysetuuteen tietyn ajan kuluessa, ja joudut kerryttämään työssäoloehdon uudestaan, joka on nykyään vuosi?
Eli kyllä se työttömyysetuus vaan kannattaa "nostaa".
Vierailija kirjoitti:
Kadulle vaan jono, jossa Yrittäjät jonottavat ilmaista yhteiskunnan rahaa...Ja jos on omaisuutta se pitää ensin myydä pois.
Nalle Wahroos jonottaa sossurahaa Bentleyn takapenkillä.
Virkailija sitten latoo 200 000e maataloustukea tiskiin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nalle Wahroos jonottaa sossurahaa Bentleyn takapenkillä.
Virkailija sitten latoo 200 000e maataloustukea tiskiin....
Ei tarvitse. Se tulee suoraan Nallen tilille.
"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa."
Ihmisiä on eri tilanteissa. Osa ollut aina pienellä ja hädässä.