Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURPERHEET vko 34

19.08.2008 |

Tässä esittelyn tynkää varsin alkukantaisesti tehtynä.Eli kirjoitin viime viikon pinosta paperille kaikki tiedot mitä tekstistä sain irti ja naputtelin sitten koneelle.Helpompikin tapa varmaan olisi,mutta enpä minä ainakaan osaa=)

Ja anteeksi jos jonku tiedot jäivät ja varmasti nimiäkin puuttuu.....

Mutta jos joku joka OIKEASTI osaisi asian tehdä,jatkaisi tästä.Menee niin paljon aikaa ensin kirjoittaa käsin ja sitten koneelle=)

On:Masu kasvaa ja voi hyvin.Pinna on ollut tosi tiukalla lasten kanssa ja pimahdan pienestäkin asiasta=/Harmittaa moinen käytös...

Mulla on neuvola seuraavaksi syyskuussa joskus joten nyt odotus tuntuu menevän tasaista tahtia eikä oikeen kerrottavaa ole.

Kolut alkoi ja se taas tuonut uusia haasteita päivän rytmittämiseen kesän jäljiltä.

Meillä alotti ykkönen,kolmonen,nelonen ja kuutonen.Ja kaksi on kotona kanssani.Aamulla vien ja puolilta päivin haen ykköstä.Vielä tämän viikon.Koulu onneksi ihan tuossa nenän edessä(ihan siis näkyy edessä)joten matkaa ei tarvitse jännittää.

Harrastuksetkin alkavat pikkuhiljaa tälläviikolla.Touhua ja tohinaa riittää,mikä hyvä.Ei ehdi vallan napaansa tuijottaa=)

Jaaha-pidemmittä puheitta,lähden viemään esikkoa oikoimishoitoon ja torille ostoksille!

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Petite-te ja seiska rv:t jotain 24-25

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkinpä sitten näin viime hetkillä ilmoittaudun tänne la. on 15.9 ja neljättä odotan. ennestään p00, p01, t06 ja tän masuasukin pitäisi poika olla :) täällä oulun suunnalla asustellaan. . . ja ikäähän mulla on 28.v

raskaus on mennyt ihan kivasti nyt vaan alkaa olla jo niin iso olo et tekis mieli jo synnyttämään. eilen supisteli hieman ja ihan vasta ekan kerran. en usko et ihan äkkiä vielä lähtöä tulee,toivottavasti kun kaikki ei ole vielä valmiina :) siihen gallubiin vielä että en koskaan ole osannut ajatella että minusta tulisi suurperheen äiti mutta niin se vain aina vauvakuume yllättää. tämä nyt kuitenkin on se viimeinen vauva,ihan varmasti :)

hyviä vointeja kaikille :)

Vierailija
42/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran tuosta lasketusta ajasta, että ainakin omalta osaltani voin sanoa, että aiemmasta kokemuksesta viisastuneena voinen jo ennustaa ettei se mun kohdalla anna kuin pientä osviittaa siitä, että toivottavasti en ainakaan kovin paljon ennen joulua olisi TAYS:issa (tuli se jonkun kaipaama synnytyssairaalakin mainittua) synnärissä hikoilemassa.

Aikanaan mulla oli yksi laskettu aika 21.2.2003 ja niin sitä vain synnytettiin 21.12.2002. Taisin stressata joulusta niin paljon, että poika silloin luuli sen olevan jotain ainutlaatuisen upeeta, joka on juuri sillä kertaa pakko nähdä. Näille seuraaville (jo kolmas la peräkkäin helmikuulla) olen sitten yrittänyt vakuuttaa, että se joulu tulee joka vuosi.

Vielä sen verran noista suurperhehaaveista, että aina olen tykännyt hälinästä ja hässäkästä enkä kaipaa tiptop järjestystä ympärille, joten mitä enemmän kasvavia ympärillä sen ihanampaa.... Helpommalla olisin ehkä päässyt, jos vain olisi ryhtynyt lastentarhaopettajaksi/lastenohjaajaksi.... mutta silloin niitä ei saisi pitää koko aikaa.... Vaikka kyllähän hermot välillä kiristyy. Etenkin tämän raskauden aikana olen ollut niin pinna kireällä ettei vielä koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Katjalah:in la ajatuksesta tuli mieleeni kysymys:

Miten teillä on la :t pitäneet paikkansa?

Eli miten lähellä tai kaukana la:ta ovat lapset sitten lopulta syntyneet?

Onko ultra antanut lähemmän arvion la:sta? tai ihan muuta?=)

Vierailija
44/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin vastaamaan tuohon la:n kysymykseen, pari viikkoa, kerran kolmekkin mennyt yli la:n. Ultran mukaan siis siirrettiin la:ta.

Neuvolassa todettu, että nämä minun raskaudent vaan kestävät sen ajan siis 42 vk. Toisen lapsen syntymän lähellä yhden yön supisteli jo niin , että meinasin tulevan lähdön sairaalaan mitä vielä loppuivat. Eli kaikki synnytykset käynnistetty tai sitten aika jo varattu käynnistykseen ja lähtenytkin tulemaan itsestään.

Pitäisihän nämä synnytykset jo tietää ja tuntea, vaan vitosen kohdalla pari päivää olin käynnistyksessä kun ei millään meinannut lähteä syntymään. Pystyyköhän sitä omalla jännittämisellään pitämään vauvaa sisällään ;) Ainakin minua jännitti ja uskallanko sanoa pelottikin vaikka kaikki sujui nopsaan kuten muutkin synnytykset.

Ruuanlaitto se on nyt kamalinta puuhaa kun rv 9. Mikään ei meinaa itselle maistua ja että se ruoka "haisee". Kuvotus siis kuvioissa vahvasti mukana..

Vierailija
45/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla lapset syntyneet aika lähellä la:ta.

Ekat kolme rv 38+6,39+0 ja 40+2,lähteneet itsestään käyntiin.

Ja seuraavat kolme käynnistetty rv 40+3,39+0 ja 40+5.

Ultrassa mulla aina viikot ja päivät täsmänneet kk laskettuun.

Nyt tästä seiskasta mitat olivat 5 päivää pienemmät kuin kk mukaan.Eivät vaihtaneet kuitenkaan la:ta.Mutta itse uskon että syntyy jossain siinä la:n paikkeilla,luonnollisesti alkavaa synnytystä kovasti toivon!!

Petite ja seiska sekä pyöreät viikot 25+0

Vierailija
46/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en ole tietoisesti suunnitellut isoa perhettä,on vaan kroonisoitunut tuo vauvakuume,jotenkin meille vaan mahtuu noita lapsia.Tämä nyt kuitenkin on se viimeinen(kuten olen jo kolme kertaa sanonut,mutta nyt se on totta).

Lapset on syntyneet rv 40+1

seuraava syntyi 39+6

kolmonen tasan 39

ja nelonen 38+2,eli seuraava on syntynyt aina hieman edellistä aijemmin.La on aina katsottu ultralla kun kuukautiset on niin epäsäännölliset..Nyt kun virallinen la on 31.12,niin sais vaikka mennä hieman ylikin!HEH!

Lisää gallup kyselyjä,missä iässä saitte esikoisenne?Itse oli 22v,lasta tosin yritettiin saada alulle yli vuosi,joten aijemminkin jo olisin ollut valmis äidiksi.

kimmi ja poju rv 21+3

Vierailija
47/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdin juuri täyttää 21v kun esikoinen syntyi.sitten olin 22,24,26,28 ja 31v kun seuraavat.Nyt ehdin täyttää 33v ennen tätä seuraavaa...

48/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivityksen merkeissä...

15.09.08....Hansu79...........28v...neljäs..........Oulun seutu

16.09.08....Tuuteliluu..........28v....viides..........Pohjois-Pohjanmaa

16.10.08....Tanni..................36v...neljäs..........Etelä-Savo, MKS

06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi

22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa

01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi

15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS

31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme

08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS

14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo

17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa

19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS

26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL

23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala

28.03.09....Orvoliina............38v...kuudes........Kanta-Häme

01.04.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa

03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme

Ja sitten muuta asiaa. La:n paikkansa pitävyys on meillä ollut vaihteleva käsite. Esikolla siirrettiin LA:ta jopa 10pv ultrassa ja silti poika syntyi 41+1. Seuraavana päivänä olis sitten käynnistetty, jos ei olisi itsestään alkuun lähtenyt reilumman sisätutkimuksen jälkeen (oli oikein lääkärin tarkoitus). Johtuneeko sitten pienestä välistä vai mistä, mutta seuraava alkoi itsekseen ja syntyi 39+5, joskin LA:ta oli jälleen siirretty viikolla. Kahden viimeisimmän LA:ta ei sitten ole siirretty mihinkään, mutta eivät kyllä ole ajoissa käynnistyneetkään vaan on pitänyt 'häätää': molemmat käynnistettiin painoarvion (5 kg molemmilla) takia 40+2, kolmonen syntyi 40+3 ja nelonen 40+4. Syyskuun alussa tietää sitten tilanteen tämän vitosen kohdalla.

Ja se ikä-asia: olin esikon syntyessä 24v ja kakkosen 25v. Sitten seuraavat 30v ja 32v, nyt tulee ens viikolla täyteen 34v, joten sen sitten viitosen syntyessä. Ja mies samoin, oon sitä pari kk vanhempi... :-P

Mutta nyt tuli kuopukselle joku, kun ei mikään oo hyvä eikä kelpaa. Taitaa olla syliä vailla tai väsyttää, mutta ei nukuta...

Äippä ja J nro 5 rv 19+2

Vierailija
49/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset nukkuu ja mies on yö töissä niin ajattelin tulla tänne kuluttamaan aikaa :) mä olin 20 kun esikoinen syntyi,kakkoselta 21,kolmoselta 26 ja sitten tältä neljänneltä 28. . . pojista en tarkkaan muista millä päivillä syntyivät mutta kumpikin syntyi 39+jotain ja tyttö syntyi 35+6. . saa nähdä kauanko tätä joudun vielä odottamaan,nähtävästi sinne viikolle 39 kun tämäkin kerta poika on :) ei jaksais vain enää odottaa. maanantaina onneks alkaa jo viikko 37 :) ei ois enää pitkä aika

Vierailija
50/53 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en onnistunut löytämään galluppikyselyä mutta edellisten perusteella arvelin mistä on kysymys :)

Meidän esikoinen syntyi 40+4, toinen 40+5 ja kolmas 41+0. Joka kerta on menty vaan pidemmälle. Tämä neljäs syntyy varmaan maaliskuulla vaikka la on helmikuun loppuun ;)

Itse olin esikoisen syntyessä 25v, sitten vajaa 27v ja kolmannen syntyessä 32v. Miehen kanssa puhuttiin silloin toisen jälkeen, että nämä on tässä. On tyttö ja poika mutta toisin kävi :) Molemmat innostuttiin kolmannesta ja nyt tästä neljännestä... ei mennyt ihan piirustusten mukaan.

Töissä ovat taatusti ihmeissään, en tosin usko että kukaan muukaan olisi osannut arvata, että meille tulisi vielä vauva!

Z ja lauma

Vierailija
51/53 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppeihin... meillä lapset syntyneet eka 41+6, kakkonen 42+6,kolmonen 40+4, nelonen 42+0 joten aika vahvasti tajunnassa että yli menee....blääh saahan sitä toivoa että josko aiemmin tulis:) Kaksi ensimmäistä käynnistetty, tai siis kakkonen ei edes käynnistynyt...ja lähdettiin kotiin odottelemaan, koska paino arvio oli silloin vielä 2700...mutta sitten tyttö syntyi kahden päivän päästä itsestään ja oli 3400g.

Itsellä oli ikää kun eka syntyi 20-v, sitten just 22, kolmoselta 25, neloselta 27.

nyt siis28. Mies aina vuoden verran vähemän :)

Tervetuloa hansu79:ki mukaan, vielä kerkesit tänne odotuspuolelle...kumpihan pääsee ennemmin tositoimiin!!

Kivat päivänjatkot!

Tuutski 36+5

Vierailija
52/53 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo just kerkesin vielä :) en usko että mulla yli menee kun ei ykskään ole aikaisemmin mennyt,mistäpä sen tietää vaikka tämä meniskin :) voisin kuvitella että mä kerkeen ennen sua tuuteliluu :) niin jos sulla menee yhtä ptkälle kuin muiltakin mennyt. mikäs sun synnäri on?

Vierailija
53/53 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tällä viikolla. Mukava lueskella ihmisten kuulumisia. Ja sitten gallupeihin:

Autoista: meillä ei ole autoa.

Ikäni lasten syntyessä: eka 22v, toka 24v, kolmas 31v, ja tämä neljäs 33v. Mies on minua 9v. vanhempi.

Raskaudet kestäneet: eka 41+4 (päättyi sektioon), toka 39+0 (sovittu sektio), kolmas 41+6 (päättyi sektioon) ja tämä neljäs sitten leikataan sovittuna ajankohtana joskus helmikuussa.

Niin ja synnytyssairaala on KYS, jos se listaan lisätään.

Täälläpäin Suomea on tänä viikonloppuna ollut aivan mahtavat kelit, auringonpaistetta ja lämpöä. Eilen en kotihommien vuoksi ehtinyt paljon keleistä nauttia, mutta tänään on ulkoiltu ja kävin pitkästä aikaa naapurin rouvan kanssa pitkällä sauvakävelylenkilläkin. Ja nyt tuntuu jaloissa ihanan raukealta. Mietin pitäisikö illemmalla panna sauna päälle...

Eipä tänne ihmeempiä kuulu, olo ihan hyvä. Tosin ruuansulatus on hidastunut merkittävästi, pieniä annoksia pitää syödä ja herkästi tulee inhottavan täysi olo. Ja sitten närästääkin herkästi, siitä ihanuudesta olen kyllä jokaisessa odotuksessa saanut nauttia, tietysti sitten lopussa ihan pahimmillaan. Viimeisimmällä kerralla sain loppuviikoille ihan happolääkkeet, kun kärsin jumalattomista ylävatsakivuista ja kävin niiden vuoksi synnärilläkin kahteen otteeseen. Iskivät pahimmoilleen aina illalla, joten päivystysaikana piti sitten sinne mennä. Useampi yö meni tuskissaan valvoessa, istuin kylppärissä selkä lämpöpatteria vasten, se tuntui helpottavan. Diagnosoivat sitten lopulta mahalaukun tulehdukseksi ja ne happolääkkeet sitten veivätkin kivut pois. Lääkäri arveli, että iso maha on muuttanut mahalaukun asentoa niin paljon että sen normi toiminta jotenkin hankaloitui. Olen aika lyhyt, 160cm, ja joka kerta vatsa on ollut loppuajasta kunnioitettavan iso.

Tulipa nyt sitten tuokin selostettua. Taidanpa vähitellen rueta laittelemaan muksuille iltapalaa ja ohjailemaan niitä pesuille. Huomenna taas työt ja koulut.

Helmikukka H15+1