SUURPERHEET vko 34
Tässä esittelyn tynkää varsin alkukantaisesti tehtynä.Eli kirjoitin viime viikon pinosta paperille kaikki tiedot mitä tekstistä sain irti ja naputtelin sitten koneelle.Helpompikin tapa varmaan olisi,mutta enpä minä ainakaan osaa=)
Ja anteeksi jos jonku tiedot jäivät ja varmasti nimiäkin puuttuu.....
Mutta jos joku joka OIKEASTI osaisi asian tehdä,jatkaisi tästä.Menee niin paljon aikaa ensin kirjoittaa käsin ja sitten koneelle=)
On:Masu kasvaa ja voi hyvin.Pinna on ollut tosi tiukalla lasten kanssa ja pimahdan pienestäkin asiasta=/Harmittaa moinen käytös...
Mulla on neuvola seuraavaksi syyskuussa joskus joten nyt odotus tuntuu menevän tasaista tahtia eikä oikeen kerrottavaa ole.
Kolut alkoi ja se taas tuonut uusia haasteita päivän rytmittämiseen kesän jäljiltä.
Meillä alotti ykkönen,kolmonen,nelonen ja kuutonen.Ja kaksi on kotona kanssani.Aamulla vien ja puolilta päivin haen ykköstä.Vielä tämän viikon.Koulu onneksi ihan tuossa nenän edessä(ihan siis näkyy edessä)joten matkaa ei tarvitse jännittää.
Harrastuksetkin alkavat pikkuhiljaa tälläviikolla.Touhua ja tohinaa riittää,mikä hyvä.Ei ehdi vallan napaansa tuijottaa=)
Jaaha-pidemmittä puheitta,lähden viemään esikkoa oikoimishoitoon ja torille ostoksille!
Mukavaa alkanutta viikkoa!
Petite-te ja seiska rv:t jotain 24-25
Kommentit (53)
Kinde:jep meille tulee pentuja!Oih ja iiks,jännittää.4kpl näkyi ultrassa ja 2,5 vkoa la:han=)Katsotaan miten sujuu oma raskaus ja pentuhulinan yhdistäminen..
Entäs teillä?Tiineysultraan,emäntä ja koira?(anteekis mutta inhoan kyllä tuota emäntä sanaa mutta koiran kanssa yhteydessä menettelee)
Mä nukuin kuin tukki enkä olis millään jaksanut nousta uuteen aamuun,raskas uni päällä.
Kun edelliset yöt mennyt enemmän tai vähemmän valvoen on jotenkin pökrä olo tästä nukutustakin.
Omakin ultra on 1.9=)Joten ultria nyt on vaikka kuinka!
En keksi mitään kirjoitettavaa,mutta gallup kysymyksen laitan..
Onko suurperhe aina ollut ajatuksissa/unelma/toive?
Entä onko tämän raskauden jälkeen perhe koossa vai toiveita vielä yhdestä,kahdesta,kolmesta...?
La 31.1.09....JB72....35v....neljäs....Kanta-Häme
Olenpa aina välillä lukenut pinoanne, mutta aktiivisemmin kirjoitellut tammimasuissa ja kotiloissa....tungen nyt tännekkin, kun eihän kotiäidillä ole muuta kuin aikaa roikkua netissä kaikki päivät =D
Petite-te galluppiin; neljäs ei todellakaan ollut suunnitelmissa vaan lapsiluku oli kolmeen tähdätty ja päätetty jättää. Tämä meidän neljäs on tällainen "lääketieteellinen" ihme (tai ainahan se vauva ihme on), mutta kun kaikkemme yritettiin että häntä ei tulisi. Steriloinnista huolimatta hän halusi meille tulla, tämän piti olla mahdotonta ilman keinohedelmöitystä jota en missään nimessä olisi koskaan tehnyt.
Alkujärkytyksestä toipuminen vei sen ensimmäiset kolme kuukautta, mutta nyt jo koko perheen voimin odotamme pikkuista innolla =) Junjorin jä tämän uuden vauvan ikäeroksi tulee 1,7kk, sama kuin meidän isommilla lapsilla. Hyvähän se on että on tällaiset kaksi selkeää sarjaa, on sitten pienemmilläkin seuraa toisistaa.
Vähän hirvittää vaan miten sitten se arki alkaa sujumaan, miten te muut joilla on enemmänkin lapsia pärjäätte. Tietysti kaikkeen tulee se oma rutiini ja kun isommat jo osaavat vähän huolehtia itsestään, niin se helpottaa....mutta kuitenkin.
Nyt täytyy lähteä eskariin ja vaipan vaihtoon....
JB72 3:n K:n kotiäiti rv 16+jotain
Pe-ti-te:n galluppiin ensin...olen AINA haaveillut suuresta perheestä mutta meillä mies on ollut jonkinmoisena jarruna. Niinpä olinkin silloin TOTAALISEN hämmentynyt kun suhteellisen iisisti suostuikin neloseen. Minä olin jo kolmannen jälkeen tehnyt surutyötä että siinä oli meidän viiminen vauva ja esim. lähes kaikki vauvakamat oli lahjoitettu pois. Jos minulla ei siis historiassani olisi näitä sektioita, vielä viidennen haluaisin. Nyt kohtu sanoo stopin ja on pakko lopettaa tähän neljänteen. Eli surutyötä ja haikeutta on tässä odotuksessa reippaasti ilmassa. Olen niitä ihmisiä joilla on varmaan aina krooninen vauvakuume.
Vielä Oliviaanalle kommentoin tuota lauluharrastustani. Eli aikoinani monia vuosia olen käynyt laulutunneilla ja lähes koko ikäni laulanut kuoroissa. Kuoroharrastuksen myötä olen päässyt myös aikoinani kauas ulkomaille saakka, teininä Eurooppaan, myöhemmin jopa Australiaan, Singaporeen ja Malesiaan saakka. Luokanopeksi opiskellessani olin vuoden avustajana Savonlinnan teatterissa jossa esitin nunnaa, laulavaa sellaista ja oli minulla pari lyhyttä sooloakin.
Open työssähän sitä joutuu väkisinkin olemaan "esillä" ja kun pääosin oon opettanut alkuopetusikäisiä on musiikki ollut aina osa opetustani. Pianoa siis räpiköin kohtuudella. Olen myös aikoinani soittanut 36-kielistä konserttikannelta.
Tällä hetkellä siis laulamme neljän porukassa, jokainen omaa ääntään, ohjelmistoa on kevyestä iskelmästä ja kansanlauluista ja laulelmista ihan hengellisiin lauluihin. Joskus jopa haaveilin laulusta ammattia, mutta se into karisi sitten aika pian. Olisi joutunut niin kovasti tekemään töitä sen eteen.
Mutta mutta...taidanpa lähteä kuopuksen kanssa lähipuistoon kun kerrankin EI sada. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
tanni rv 33+0
Lisäyksia listaan : olen 38 vuotias ja Kanta-Hämeestä.
Katjalahilta olisin udellut auton merkkiä, kun mekin tarvittaisiin ne 8 paikkaa autoon?
Siitä olenko suunnitellut tätä perheen kokoa, niin en. Olen vähänniinkuin vannonut ekan, kolmannen ja viidennen jälk. nyt riittää ! mutta, mutta isännälle kun iski tuo vauvakuume myös niin näin sitä tässä ollaan kutosta odottamassa.
Vaikka jo näin monta lasta on ja raskautta takana, niin on tämä aina sellainen ihme mitä ei meinaa ainakaan tässä vaiheessa todeksi uskoa rv 8+ jotain.
Omaksi helpotuksekseni on kuvotuskin astunut mukaan elämään, jääkaapinoven aukaisu ja yök...
Olen niin sopeutunut tähän katraaseen että, tämä tuntuu niin normaalilta. Kahden, kolmen lapsen äidit kyselivät minulta jokinaika sitten vieläkö tulee lisää lapsia ? Johon vastasin " ehkä nämä nyt riittävät, onhan näitä jo". Jotenkin taisivat pelästyä kun en sanonutkaan ehdotonta ei:tä, kun kyselyt loppui.
Kauhisteluja isoista perheistä olen kyllä kuullut monesta suunnasta, mutta tämä nyt sopii meille.
Kaikenlaista sitä tulee tänne "höpöteltyä". Raskaudesta kun en ole vielä miehen lisäksi kenellekkään kertonut niin jonnekkinhan sitä on purettava tuntojaan ;)
Hyvää odotusta kaikille!
Jos asia vain minusta olisi kiinni, niin tämä raskaus ei jää viimeiseksi. Neljän jälkeen toiveissa olisi vielä vaatimattomasti toiset neljä. Jos vain terveys kestää ja toisen osapuolen saa taivuteltua vielä muutaman kerran.
Ja kyllä, olen "aina" halunnut ison perheen.... Tiedä häntä miksi, ehkäpä vain olen jokin vastarannan kiiski tässä "kahden lapsen normiperhe yhteiskunnassa".
Aiemmin laumaan kuului myös useampi koira ja kissa, mutta valitettavasti karvalapsista oli luovuttava jokunen vuosi sitten, kun kolmonen osottautui vakavasti allergiseksi. Eletään kuitenkin toivossa allergioiden helpottamisesta ja tulevaisuudessa toivon voivani palata rakkaan vinttikoiraharrastukseni pariin.
Katjalahilta olisin udellut auton merkkiä, kun mekin tarvittaisiin ne 8 paikkaa autoon?
Siitä olenko suunnitellut tätä perheen kokoa, niin en. Olen vähänniinkuin vannonut ekan, kolmannen ja viidennen jälk. nyt riittää ! mutta, mutta isännälle kun iski tuo vauvakuume myös niin näin sitä tässä ollaan kutosta odottamassa.
Vaikka jo näin monta lasta on ja raskautta takana, niin on tämä aina sellainen ihme mitä ei meinaa ainakaan tässä vaiheessa todeksi uskoa rv 8+ jotain.
Meillä oli beugeot 708 johon saa 8 paikkaa,jonkin aikaa.
Se oli tosi kiva auto ajaa ja muutenkin mukavan näköinen.Jos pienellä takarontilla tuntee pärjäävänsä,niin suosittelen.Sama auto on myös sitikkana,mallia en heiltä muista.
Meillä,liikkuvalla perheellä ei vaan tilat riittäneet ja niin ajamme nyt pikkubussia jossa 9 paikka,eli tän tulokkaan jälkeen paikat täys.
Ja yhdyn myös tuohon:Lapsi on ihme joka kerta oli niitä sitten 1-10=)
Mä en ainakaan koskaan kyllästy ihmettelmästä ja ihastelemasta vaikka onkin jo monta saatettu maailmaan!
Mä tavallaan olisin valmis lopetamaan tähän.Raskaudet olleet henkisesti rankkoja.Kovaa väsymystä ja kiukkuisuutta.Itsensä kanssa taistelua.Tetty mukaan mahtuu myös ihan raskauden tuomia vaivoja mutta noi kiukkuisuus ja väsymys on vaikeimmat.
Mutta silti mulla aina vaan kytee se ajatus siitä yhdestä syntymättömästä...
Tiedän ettei mene kauaan siitä kun nyytin saan syliin,jo nostaa kuume päätään.
Nyt vaan tuntuu että täytyy ensin ajatella itseään,jo olemassa olevia lapsia ja mestä!Ehkä,hyvin mahdollista,vielä joskus toivoisin yhden.Mutta en nyt tähän syssyyn.
Eikös se ole niin että jokaisella äidillä on aina se yksi syntymätön lapsi,paikka hälle,ainakin sydämessä?
Mä olen vastannut perhekoko utelijoille saman kaltaisesti,että eikös näissä nyt jo haastetta ja tekemistä riitä?!
Mutta nyt oon vaihtanut taktiikkaa,sanon että ollaan vasta puolivälissä ja virnistän päälle=)
petite ja seiska rv 24+ ja tavoite siis melkeen puolivälissä=)
Meillä on Mitsubishi Space Gear, joita aikoinaan on tuotu Suomeen kokonaista 9 kappaletta, joten noita ei ihan joka päivä vastaan tule. Kaipa jo tämän kokoluokan autot alkavat olla juuri näitä vastaavia pakettiauto/tila-autoja. Ulospäin siis hyvinkin iso, mutta kun matkustajia on yli 5, eikä keskipenkkiä enää voi käyttää tavaran kuljetukseen, kuten toistaiseksi vielä olen tehnyt niin alkaa tavaratila olla vähän ahdas.... Etenkin jos ollaan menossa mökille tai jollekin matkalle. Puhumattakaan sitten siitä, että käy kerran viikossa ruokaostoksilla. Jokainen teistä varmaan jo tietää sen, että kun ruokakunnassa alkaa olla tämänkin verran kokoa niin ostoksia ei enää ihan yhteen kassiin pakatakaan. Tulevaisuudessa haaveilen oikeasta pikkubussista. Tämän auton hankinta viime syksynä oli muuten ensimmäinen merkki siitä, että mieskin alkoi olla suostuvainen perheenlisäyksen suunnitteluun.
Kävin muuten tiistaina pitkästä aikaa yksin kaupassa ja yritin esittää edustavani pientä ruokakuntaa ("Itselleni tässä vähän haen purtavaa")... Viimeistään kassalla totesin etten ihan tainnut onnistua, tuollaiset 10 maitopurkkia, pari kiloa margariinia, säkillinen tomaatteja,10kg perunoita jne....
Saankos liittyä joukkoonne? Oon Minni ja kuuden lapsen äiti Vantaalta ja ikää 33. Seiskaa meille ootellaan syntyväksi 1.4.2009 (meitin oma aprillivaavi). Mies on 37v. Lapset meil ikähaarukassa 8kk-15v. Eli siis t07, t06, t04, t02, p95 ja t93..... Ja vauvakuume on ihan loputon. hehe
Synnyttämään ollaan menossa taas naistenklinikalle enkä kyl muualle haluiskaan. Mut hei tää tällä kertaa :)
Minni kera kuusikon ja rv 8+1
päivittelen, kun uusiakin ilmoittautuu mukavasti joukkoon. Kivaa!
16.09.08....Tuuteliluu..........28v....viides..........Pohjois-Pohjanmaa
16.10.08....Tanni..................36v...neljäs..........Etelä-Savo
06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi
22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa
01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi
15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa
31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme
08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa
14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo
19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi
??.02.09....Zeldatar.............??v...neljäs..........Pk-seutu
23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala
28.03.09....Orvoliina............38v...kuudes........Kanta-Häme
01.04.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa
03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme
No niin, jokohan on kaikki, ja toivottavasti oikein...
Galluppiin pitää tietty vastata. Mä oon *aina* sanonut, että mä haluan lapsia 2,4 tai 6. Kaikilla pitää olla (tappelu)kaveri omasta takaa, ettei tarvi kylältä etsiä tai äidin kanssa rähistä. :) Nelosen jälkeen mä jo ajattelin, että nää on nyt tässä, varsinkin kun vauvojen koko on koko ajan kasvanut, vaikka ovat syntyneet lasketun ajan tuntumassa. Nelonen oli jo 5340g/55cm, joten seuraava on tietty yli 5,5kg/57cm ja kuutonen sitten 6kg/60cm. =D Pieni ajatus jäi kumminkin takaraivoon,että mitä jos... Ja kun Seinäjoelle tuli uudet salit pari kk nelosen syntymästä, kätilökin jo naureskeli, että pitää sun ne tulla vielä testaamaan. :) Kierukan asennuksen kanssa jahkasin edestakaisin 4kk, kunnes päätettiin yhdessä ettei nyt vielä laiteta. Ja kun tämä viitonen sitten hatarista estoyrityksistä (heko heko) huolimatta meille halusi tulla, hyväksyin heti lapsiluvuksi sen 6. Oon jo isännälle sanonut autokaupan pihassa pari viikkoa sitten, että jos auto vaihdetaan (on sitä suunnitellut), sen pitää sitten olla 8 paikkainen. Tuumasi virnistäen, että niinkö meinaat? Eli miestä ei tarvi houkutella mukaan, eipä tuo kauheasti oo tähänkään asti estellyt. Sillä itsellään on 5 sisarusta elossa (1 kuoli ihan vauvana), joten meidän lapsiluvuksi olis tällä tietoa tulossa 6, jos kaikki hyvin menee. Ja sitten tulee loppu, vaikka mun pitäis tehdä mitä. Oon jo miettinyt, millä perusteilla helposti sais kohdun poiston kuutosen jälkeen, mulla kun viimeksi tuli lievää laskeumaa. En niin välittäisi korjausleikkauksesta enkä melko runsaista menkoistakaan, ja tiedä sitten miksi se laskeuma muodostuu, kun kuutonen on syntynyt, joten jos pois sais, niin hyvä. Muuten harkitsen sterilisaatiota, mutta toi JB:n tapaus pisti vakavaan harkintaan senkin...
No sitten siitä autosta, meillä on Chrysler Grand Voyager, paikkoja 7:lle eli viitonen vielä mahtuu, mutta sitten tarvitaan lisätilaa. On sen verran vanhempaa mallia, ettei saa sitä yhtä lisäpaikkaa. Tavaratilaan mahtuu tavalliset vaunut heittämällä ja kaksostenkin vaunut näytti mahtuvan, kun laittoi poikittain ja siirsi vähän takapenkkiä. Ihanan tilava siis, mutta melkoinen bensasyöppö. Isäntä onkin etsinyt diesel-versiota, joka kuluttais vähemmän kuin 10-14 l/100km. Nykyhinnoilla satanen ei enää riitä tankin täyttöön.
No joo, pitää mennä etsimään jotain syötävää kaapista.
Äippä ja J nro5 rv 19+0 (enää viikko puoliväliin ja 2 rakenneultraan!)
Minun kohdalle voi lisätä iän 33v ja laskettu aika on 26.2. Ultrassa siirtyi 10pvää eteenpäin...
Joku ehdottikin synnytyssairaalaa samaan listaa, sehän voisi olla ihan kiva, eikös? Jos sellainen vielä listään niin minulla NKL (Naistenklinikka).
Z ja lapset -00, -02, -07 ja "toukka" 13+0
Pitkään on pitänyt meikäläisenkin ilmoittautua, mutta aina se on vaan jäänyt. Täällä kirjoittelee 41v ison perheen äippä Vantaalta. Meille odotellaan tällä hetkellä sekä mun että miehen seiskaa ja neljättä yhteistä pikkuista. Mun aiemmasta liitosta olevat lapset ovat siis p-85, t-87, t-91 ja yhteisiä meillä ovat p-04, p-06, t-07 ja nyt uuden tulokkaan la on 17.2. joka kerta pahenevan raskausdiabeteksen takia tämäkin vauveli syntynee kuitenkin vähintään kaksi-kolme viikkoa ennen la:ta.
Meillä on varsin hullunhauska perhe ja sekä mun että miehen vanhimmat lapset ovat jo muuttaneet pois kotoa. Meidän kanssa asustelee aiemmista lapsista vain tuo 17v neiti ja tietty nämä yhteiset. Isovanhempiakin olemme jo sillä miehen tyttärellä on poika sekä mun vanhimmalla pojat kuukauden ikäinen tytär. Mun vanhin tyttär saa myös muutaman viikon sisään vauvelin. Meillä kyllä hulinaa ja huisketta piisaa.
Kaiken tämän härdellin keskellä mä olen palannut jo edelliseltä mammiksellta töihin eli käyn tekemässä 50% työaikaa. On se vaan niin ihanaa hermolepoa kun pääsee silloin tällöin tekemään sitä mitä itse hyvin osaa ja töissä ollessa mun ei tarvitse huolehtia lainkaan kotiasioista. Mies kyllä pärjää...
Galluppiin sen verran, että mä en itse asiassa edes muista, että olenko aiemmin halunnut suurperhettä. Nyt kun tapasin uuden mieheni niin ei varmaan silloinkaan tullut ensiksi mieleen, että näin montaa lasta tehtäisiin, mutta yksi kerrallaan näitä on tullut ja aina on jäänyt se yhden lapsen kaipuu. Nyt taitaa olla se hetki kun ihan oikeesti on jo viimeinen. Kovasti tekis mieli vielä tämänkin jälkeen, mutta ikä tulee vastaan.
Nyt on pakko päästää tytär koneelle, mutta jatkanpa toisen kerran. Laitan tähän nyt tiivistetysti ton esittelyn niin joku viisaampi voi sitten päivittää...
la: 17.2.09
nimim: vaahtis
ikä: 41
monesko: seitsemäs, neljäs yhteinen
mistä: Vantaa
Terkuin Vaahtis ja "vimppa" 14+2
Mukavaa kun päätit tänne tulla ja onnea vielä raskauteesi,ihanan pitkällä oot jo=)
Vilkutus,vanha tuttu,Petite,tuli hännän alla menossa vaan oli pakko tänne kurkata
Onpas kiva huomata, että uusia on jälleen ilmoittautunut listallemme. Kiva huomata, että myös meitä +35-vuotiaita löytyy joukosta jokunen. Itse en aina välillä tosin meinaa muistaakaan, että olen jo tosiaan 38 mutta omien vanhempien vanheneminen ja lasten kasvaminen välillä aina palauttaa oman iänkin mieleen.
Galluppiin minultakin muutama sananen. En muista haaveilleeni erityisesti suurperheestä. Vauvakuume on vain jotenkin kroonistunut matkan varrella. Meillä myös mies on toppuutellut minua vauvahaaveissani ja jokaisen lapsen kohdalla on pientä kädenvääntöä käyty. Luulin jo kolmosen jälkeen, että turha enää nelosesta on haaveilla ja luovuin käytännössä lähes kaikista vauvan tarvikkeista ja vaatteista. Yllätys yllätys nelonen kuitenkin sai meille tulla ja nyt onkin sitten hankintoja tehtävä aika paljon. Tällä hetkellä ajattelen, että tämä nelonen jää kyllä meidän viimeiseksi ikämme ja näiden sektioiden takia. Jossakin vaiheessa tulevaisuudessa olen ajatellut sitten kunnolla heittäytyä työelämään ja kehittämään omaa ammatillista kasvua pitkäjänteisemmin mutta siihen nyt tosiaankin menee vielä ainakin pari vuotta.
Tällä hetkellä teen hyvin mielenkiintoista työtä vauvaperheiden kanssa ja pohdin työssäni paljon varhaista vuorovaikutusta. Nämä vauva-asiat pyörivät siis mielessä lähes kaikenaikaa. Olenkin ajatellut, että kun omat vauvat on tehty, voin sitten työelämässä tyydyttää jollakin tavoin myös vauvankaipuutani ja edesauttaa vauvaperheiden hyvinvointia.
Meidän perheeseen muuten kuuluu noiden lapsosten lisäksi 6 jyrsijää (2 kania, 2 marsua ja 2 gerbiiliä). On tuo hoivavietti siis myös siirtynyt lapsille, jotka eläimiä minun avustuksellani hoivaavat.
Nyt nukkumaan, kun on takana taas Kuopion reissu. Onneksi isäni voinnissa on pientä kohenemista tapahtunut. Ai niin ja minun synnytyssairaalani on K-S ks, jos joku sen haluaa listalle lisätä.
oliviaana rv 14
Täällä vain pilvet roikkuvat, oli kyllä ihmeen lämmin, niin että sain pakottamalla esikon laittamaan takin päällensä kun lähti kouluun....tulee kuulemma niin hitsin kuuma. Tänään oli vähän sellainen känkkäränkkä aamu, tyttö nousi kaikki väärät jalat ja pylly edellä sängystä ja sitten mikään ei käynyt, ei ollut nälkä ja noita farkkuja en laita mä inhoooooon niitä jne. No saatiinpa koko talo hereille =D
Katsoin tuota listaa ja olin laittanut ikäni väärin (varhaisdementia) herttinen minähän olen 36... ;)
Autoista olikin puhetta, sillä tavalla ilmoitin miehelle tästä meidän ylläristä. Kun sanoi että nyt sitten voisi jo vaihtaa pienempään (meillä iso bemarin farkku) ja vähempikulutuksiseen autoon. Minä vain totesin että rupea sinä vain tila autoja katsomaan...sillä kesti vähän aikaa ennen kuin tajusi. No sitten ryntäilinkin apteekkiin hekemaan useampaa testiä kun ei ekasta uskottu...mutta kun jo kolme lasta on saanut niin kyllä sen vaan jo tietää ilman testiä, varsinkin kun mulla menkat tulevat kellon tarkkuudella. Nyt sitten ollaan yritetty päästä vanhasta autosta eroon että voisi katsella uutta. Luultavasti tuohon vojageriin päädytään, ollaan kyllä käyty katsomassa muitakin 7 paikkaisia mutta niissä sitten nuo tavaratilat ovat olemattomat ja kun me reissataan aika paljon niin rattaita ym. tavaraa on pilvin pimein mukana. Saa sitten nähdä.
Flunssa meinaa väkisin tulla, ja olenkin yrittänyt sitä kaikilla konsteilla estää. Tänä aamuna olo ei onneksi ollut enään niin tukkoinen, vähällä selvisin jos tämä nyt tällä meni ohi.
Pikkuinen pyörii kovasti masussa ja liikkeisiin on tullut tehoa ne tuntuvat jo tosi selkeästi. Iltasella on ihanaa maata sohvalla ja silitellä pyöreää masua. Mahtavaa että minä kuitenkin tämän vielä saan kokea :)
Jaahas...täällä tarvitaan pyllyn pesijää, nousee vahvat käryt pöydän alta.
ja kellokin on taas jo vaikka mitä eskariin täytyy myös rientää. Mukavaa viikonloppua kaikille
JB72 3:n K:n kotiäiti & keijokerttu rv17
JB72!Meillä oli voyager 4 vuotta ennen näitä pikkubussia ja beugeotia.Ja oli mahtava auto!Ihana naisena ajaa!
Eipä muuta uutta,autoasiaan vain poikkesin=)
Meillä autona Voyager, tosin lyhyt sellainen ja vaihto auttamattomasti edessä - mutta pitkään sellaiseen =). Ehdottomasti Voyager meidän perheeseen, vaikka hivenen ruokahaluja ko. autolta löytyykin. Kakkosautoksi pitää katsoa pieniruokainen farkku, jolla voin ajaa harrastukseni parissa sitten ympäri Suomen.
Galluppiin: Minun ei alunperin pitänyt tehdä lapsia ollenkaan. Vielä parikymppisenä uhosin, ettei lapset ole mua varten - ja tässä sitä viidettä odotellaan... =)
Petite-te: Jep, "tiineysultraan" ollaan molemmat koiran kanssa menossa =D. Koirulin astutuksesta vasta parisen viikkoa ja kovasti peukutellaan, että myös pikku koiruleita olisi tulossa. Mietiskelit, kuinka oma raskaus ja koiranpennut menevät yksiin: kokemuksesta voin kertoa että hyvin. Itse olen ollut vain hivenen väsyneempi, sillä kyllähän tietty pennut teetättävät töitä, mutta kyllä ne ovat niin ihania! Pentujen nopeaa kehitystä on suorastaan huimaa seurata. Meillä lapsetkin osallistuvat pentujen hoitoon ja nauttivat siitä täysillä =).
Muistathan ilmoitella, kun pennut syntyvät - montako tuli =)? Toivottavasti kaikki menee hyvin.
kinde
Iihanaa, mulla on tänään vapaapäivä! Tämä viikko on ollut ihan tuskaa töissä, mä olen ollut niin rättiväsynyt ettei ole meinannut ajatus juosta jaloista puhumattakaan. Olen aiemmista raskauksista viisastuneena torjunut pahimman pahoinvoinnin Postafeneilla (kolmosesta lääkäri niitä suositteli) mutta kolmiolääkkeitä kun ovat niin väsyttävät meinaan aika tavalla. Niinkuin ei tässä tilanteessa muutenkin jo väsyttäisi. Eilen olin laittamassa ruokalassa mansikkahilloa hernekeittoon, onneksi tajusin ihan viimetipassa mitä olin tekemässä ja hillot lenteli vain pitkin tarjotinta eikä sopan sekaan...=) Kyllä kohta kärähdän työkavereille, sen verran hitaalla kyllä käyn...
Tänään on eka neuvola, aika jännää...=x Siellä on vaihtunut täti sitten viimevisiitin, kiva nähdä millainen on. Edellinen oli tosi kammottava, oli ollut jo mun äidillä neuvolatätinä kun se meitä lapsia odotti. Siltä ei herunut sympatiaa millekkään vaivoille, kehtasi jopa kerran sanoa että äläs nyt haukottele siinä kun töistä suoraan kerran menin naama vihreenä, kun en ollut kerennyt syömään. Teki mieli oksentaa siihen sen pöydälle, kostoksi;) No mutta toivottavasti nyt asiat paremmalla tolalla siinä paikassa.
Hieno tuo lista! Hyvin voi seurata kuka seuraavana "paalulla". Minä pidän perää, tuntuu että huhtikuulle on niin tolkuttoman pitkä aika...
Autoista oli puhetta: meilläkin on väistämättä autonvaihto edessä. Tuo voyageri (Vai mikä se oli) olis mun suosikki, meillä oli sellainen reilun vuoden silloin kun kolmonen syntyi. Silloin kaikilla lapsilla oli vielä turvapenkit eikä tavalliseen hlö-autoon oikein mahtunut kolea penkkiä taakse. Oli tosi kiva jaa ja ihanan tilava. Mutta negatiivista oli se että oli ihan törkeä bensasyöppö ja huollot ja varaosat oli kalliita. Jouduinkin siitä luopumaan kun menin takaisin töihin, on sen verran pitkä työmatka että bensaa kului ihan hulluna. Ja nyt hirvittää näillä nykyisillä bensan hinnoilla....=(
Auks, pitää lentää, mähän myöhästyn kohta! pitää vielä yksi pipana heittää päiväkotiin!
Hauskaa viikonloppua
T: helmielina ja neponen, rv oisko tasan 8?
kuten sanoin vähän hitaalla käyn:
"-autoon oikein mahtunut kolea penkkiä taakse. Oli tosi kiva jaa ja ihanan tilava. "
Siis KOLMEA penkkiä taakse, ja kiva AJAA.
kyllä tämä ehkä tästä vielä iloksi muuttuu...
Tosi mukavaa kun uusia on tullut mukaan.
Tänään käväisin kuopuksen kanssa aamupäivällä yhden ystävän luona 30km:n päässä aamupäiväkahvilla ja sieltä kiidettiin neuvolaan. Olikin pitkästä aikaa oma terkka joka sitten kyselikin kunnolla kaikki kuulumiset, mielialat, kolotukset ja tuntemukset. Kertoili näistä paikallisen synnytyssairaalan sektiokäytänteistä (MKS) kun edelliset on tehty Jorvissa. ja oli ihan mukavaa kuultavaa. Rauhoitti jotenkin mieltä.
Painoa oli tullut 400g/vko mutta turvotustakin on jonkin verran. Kaikki muut arvot kunnossa, sf-mitta tosin yläkäyrästä jo yli mutta vauva on tosi ylhäällä ja ihme mutkalla (hengittäminenkin on ajoittain ahdistavaa) joten arveli ettei vauva oo normaalia isompi. SItä paitsi kuukauden kuluttua kuitenkin meen äitipolille sopimaan sektioasioista joten sittenpähän katsovat.
Kun isommat oli tulleet koulusta, lähdettiin uimahalliin ja nyt onkin aika ryytynyt olo. Taidan kömpiä itse asiassa nukkumaan ajoissa.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tanni
lista uusiksi, että tulee oikein...
16.09.08....Tuuteliluu..........28v....viides..........Pohjois-Pohjanmaa
16.10.08....Tanni..................36v...neljäs..........Etelä-Savo
06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi
22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa
01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi
15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa
08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa
14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo
19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi
??.02.09....Zeldatar.............??v...neljäs..........Pk-seutu
23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala
28.03.09....Orvoliina............??v...kuudes........??
03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme
Lisäsin Kinden samalla. Jokohan nyt on luki-virheet korjattu? Anteeksi vaan mokat! En oo suunnistuksessa koskaan järin hyvä ollut, mutta luulis nyt pohjoisen etelästä erottavan. :P Ja sen siitä saa, kun kirjoittaessaan toisella korvalla kuunteli neidin katsomaa Möhköfantti-videon Nimilaulua: Ruu-Tuu-Tuutelituu... =D
Tanni oli herukkapuskissa kyykkinyt, minä myös. Meillä on 12 mustaa (edellisten asukkaitten istuttamia), joista on nyt tyhjätty 9,5. Itsetehty musta-mehu ei kelpaa meillä kenellekään (en osaa tehdä niin hyvää), joten olen niitä jaellut pitkin kyliä. Yksi tuttu otti sangollisen viime viikolla ja kälylle lähti juuri yksi. Äidillekin keräsin pari litraa, että sai survoa aamupuuroaan varten. Tiedä sitten mihin loput laittaisin, äiti saattaa ottaa loput. Meillä kun syödään marjat suoraan puskasta tai sitten ei ollenkaan. Sama kohtalo on punaisella pensaalla, jossa ei tänä vuonna onneksi kauheasti marjoja ole. Karviainenkin löytyy, mutta se on vielä aika pieni ja sato tulee syötyä saman tien.
No jaa, jos sitä sitten komentais pesueensa petiin, niin vois itsekin mennä kohta puoliin.
Sekoilija-Äippä taas :)