SUURPERHEET vko 34
Tässä esittelyn tynkää varsin alkukantaisesti tehtynä.Eli kirjoitin viime viikon pinosta paperille kaikki tiedot mitä tekstistä sain irti ja naputtelin sitten koneelle.Helpompikin tapa varmaan olisi,mutta enpä minä ainakaan osaa=)
Ja anteeksi jos jonku tiedot jäivät ja varmasti nimiäkin puuttuu.....
Mutta jos joku joka OIKEASTI osaisi asian tehdä,jatkaisi tästä.Menee niin paljon aikaa ensin kirjoittaa käsin ja sitten koneelle=)
On:Masu kasvaa ja voi hyvin.Pinna on ollut tosi tiukalla lasten kanssa ja pimahdan pienestäkin asiasta=/Harmittaa moinen käytös...
Mulla on neuvola seuraavaksi syyskuussa joskus joten nyt odotus tuntuu menevän tasaista tahtia eikä oikeen kerrottavaa ole.
Kolut alkoi ja se taas tuonut uusia haasteita päivän rytmittämiseen kesän jäljiltä.
Meillä alotti ykkönen,kolmonen,nelonen ja kuutonen.Ja kaksi on kotona kanssani.Aamulla vien ja puolilta päivin haen ykköstä.Vielä tämän viikon.Koulu onneksi ihan tuossa nenän edessä(ihan siis näkyy edessä)joten matkaa ei tarvitse jännittää.
Harrastuksetkin alkavat pikkuhiljaa tälläviikolla.Touhua ja tohinaa riittää,mikä hyvä.Ei ehdi vallan napaansa tuijottaa=)
Jaaha-pidemmittä puheitta,lähden viemään esikkoa oikoimishoitoon ja torille ostoksille!
Mukavaa alkanutta viikkoa!
Petite-te ja seiska rv:t jotain 24-25
Kommentit (53)
Meillä oli ristiäiset sunnuntaina. Poika on nyt kuusi viikkoa vanha ja pitää kyllä äidin ihan kiireisenä. Yöt nukkuu suht hyvin, mutta päivisin on sitä mieltä, että äipän päätehtävä on viihdyttää häntä ;) Ja mielelläni viihdyttäisinkin ihan täyspäiväisesti, mutta kun on nuo kolme muutakin ipanaa ja kotitöitäkin olisi tehtävänä.
Siis aika rankkaa, mutta ihanaa edelleenkin tämä vauva-arki.
Voikaa hyvin ja nauttikaa masuista. Mulla on vauvamahaa ikävä ja haluaisin vielä yhden kerran kokea tuon raskaana olemisen ihanuuden. Mies vaan on sitä mieltä, että nämä kiitos riittää :)
-Meriutu
kommentoin.. yhdellä kädellä naputellen..
--merutu -- samat fiilikset täällä, melkein iltaisin tippa silmässä kattelen tätä pientä ihanaa kääröä ja suren sitä kun miehen mielestä nämä riittää, ja itse haluaisin kokea sen kaiken vielä..
-ihanaa odotusta kaikille!
-S-
hetki aikaa. Viime viikko oli melkoista hulinaa koulun alkuineen sun muine juttuineen, harvoin ehdin edes koneelle lukemaan juttuja.
Sinuville onnea kääröstä!
Jos sitten jotain esittelyn tynkääkin laittais... Eli:
Nimimrk: 3xäippä74
Ikä: 34
Asuinpaikka: Etelä-Pohjanmaa
Kuinka mones lapsi: viides
La: 15.1.09
Jaaha, tosi lyhyestä virsi kaunis. Pitää mennä kahvinkeittoon noille 'remonttireiskoille'. Veli tuli auttamaan traktorin kanssa pihan laitossa...
Äippä ja J-5 rv 18+5
ehdotus tuohon esittely-juttuun, saa hylätä ihan vapaasti...
Eli meillä Tammimasuissa on pinon alussa lista, jossa on seuraavasti:
LA...nimimrk....ikä.....monesko.........synnäri
Meillä vois muokata synnärin vaikka asuinpaikaksi. Ja pinon alkuun ei oo pakko laittaa. Oon huomannut, että on aika kätevä, kun voi seurata kuka ja mitä, kun on taustatietoja vähän esillä.
Mutta mitä mieltä ootte???
Äippä taas...
voisin antaa omat tiedot.
Nimimrk: Nektariina
Ikä: 30v.
Asuinpaikka: Etelä-Pohjanmaa
Monesko lapsi: Viides
La: 22.12
aina käyn muiden suurperheellisten kuulumiset.Olen vaan ollut ihan pihalla kuka on kukin j amissä vaiheessa menossa,joten tuo lista on mainio idea tännekin.
Omat tietoni joukon jatkoksi;kimmi keskisuomesta,ikä 34v ja viides tulossa,la 1.1.
Itsellä siis raskaus juuri puolivälissä ja rakenneultra käytynä.Vihdoin hyviä uutisia ja kaikki näytti hyvälle,paitsi vauvala edelleen napanuora kaulanympärillä jota seurataan.Npultran 5.2mm turvotuksesta ei näy "jälkiä",kromosomit olivat terveet eikä sydänvikaakaan näkyisi.Huolissaan sitä silti ollaan,että sikäli erilainen odotus kun on ollut vakavia huolia täynnä,ja vaikka nautinkin jo raskaudesta,huolettaa silti vauvan terveys.
Poju on alkanut kivasti liikkumaan ja kohta jo lapsetkin pääsee velipojan potkuja tunnustelemaan.Kaikki onneksi ovat innoissaan uudesta vauvasta,siis omassa perheessä.kaikille sukulaisillekaan ei olla vielä puhuttu,kun kommentit tietää.ne jotka iloitsevat kanssamme tietävät kyllä.
Mukavaa odotusta kaikille ja onnea jo vauvan saaneille,
kimmi ja poju rv20+6
Nimimrk:Tuuteliluu
Ikä: itse28/mies kohta 27
Asuinpaikka:pohjois-pohjanmaa
Kuinka mones lapsi:5 tulossa
La: 16.9
UUsille tervetuloa! Joukkoonhan mahtuu :)
Tänään kävin viimeisessä lääkärinneuvolassa, ja muuten oli kaikki ok, mut lapsivettä näytti olevan aika vähän... onko muilla kokemusta...itselläni ei oo? Lääkäri vaan tuumasi että muuten oisi heti laittanut lähetteen äitipolille,mutta kun menen sinne jokatapauksessa ensivikolla kontrolliin sokereitten ja kasvun takia,niin tarkistavat sen siellä sitten kunnolla...ja mitä sitten...?
Tekivät kyllä sellaisen sisätutkimuksen lääkäriharjoittelijan kera, että....mitä jos antoivat vähän vauhtia synnytykseen, on jonkuverran nyt supistellut päivän mittaan. Ei kipeästi, mutta pieniä vihlasuita tuolla kohdunsuulla tai jossain ;)
Volkkarin bussia käytiin isännän kanssa tänään testaamassa....ei silti, on meillä jo seiskapaikkainen auto...mutta muuta tilaa sinä ei sitten olekkaan..sellanen näppärä pikkutila-auto. Saas nähdä vaihtuuko tuo auto toisenkerran jo tänä vuonna :)
Mutta pitäisköhän sitä jo mennä pitkäkseen, että jaksaapi eskarilaisen kanssa herätä aamulla...tänne kun istahtaa lueskelemaan näita juttuja niin aikaa kummasti vierähtää...
tuutski ja pikkuruinen tasan 36
odottaako vai ei ja nyt aamuyön tunteina päätin että vienpä koirankin ultraan niin ei tarvitse siitä stressata.kumma miten kaikesta saakin kerättyä harmaita hiuksia...
Esittelypino asiaan.Mulle sopii myös (oih ja voih,kuka antoikaan ehdotuksen???)Esitetty tapa.Mutta tosiaan joku taitavampi saissen tehdä.Mulla ei riitä aika ja tosiaan ei TAITO=)
Itse en itseäni suurperheelliseksi, mutta ympäristö tuntuu olevan asiasta eri mieltä, joten ehkä mahtunen mukaan tähän suurperhejoukkoon....
Eli olen 33-v äiti ja odotan neljättä lasta (rv 15+3). Aiemmat tenavat ovat syntyneet 1997, 2002 ja 2005. Meillä on jo mukavasti 8-hengen autokin, joten vielä pari lapsukaista sopii tulevaisuudessakin mukaan. Vaikka ehkä kannattaisi katsoa tämä raskaus loppuun ennen kuin seuraavaa miettii. Kuinka voi olla näin omituisen krooninen vauvakuume, että koko ajan vain suunnittelee tulevia.
olisi tällainen lista? Tätä on ainakin helppo päivittää eikä tule kovin pitkää viestiä.
16.09.08....Tuutelituu.........28v....viides..........Etelä-Pohjanmaa
16.10.08....Tanni..................36v...neljäs..........Etelä-Savo
06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi
22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa
01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi
15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa
08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........??
14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo
19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi
??.02.09....Zeldatar.............??v...neljäs..........Pk-seutu
28.03.09....Orvoliina............??v...kuudes........??
03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme
Kelpaako? Tarkastakaa tietonne, täydennän ja siirtelen sitä mukaa, kun tulee korjattavaa/lisättävää... Osan loppulistan LA-tiedoista laskin itse viikkojen perusteella, joten korjatkaa jos meni metsään (ainakin katjalah ja Orvoliina).
Terv, Äippä
Unohdin tuon mainita, mutta ihmekös tuo, kun vasta tuli kirjauduttua. Ei ole mikään salaisuus, juuri ja juuri ollaan Pirkanmaan alueella (Pirkanmaan ja Etelä-Pohjanmaan rajaseudulla)
Laskettu aika osui oikeaan. Itse olen joka raskaudessa näistä päivistä pysynyt aika hyvin kärryillä, etenkin kakkosen jälkeen, joka syntyi rv31+1. Nyt jännittää, kuinka pitkään pysyn tolpillani vai joutunenko jossain vaiheessa TAYS:iin, kuten viime raskauden loppupuolella.
Ja tervetuloa uusille odottajille!!
Petite ja seiska rv 24+
ei se mitään...mutta me asustellaan pohjois-pohjanmaalla ja nimim. tuuteliluu...ällällä :) Hyvä tuollainen lista...näkeepi kuka on milloinkin vuorossa!
Minä kun tässä lueskelin tuota syyskuulaistenkin pinoa...niin tuo meidän pienin repi yhden lastenkirjan ihan riekaleiksi silläaikaa....ihan tuossa vieressä, ei sitä näköjään tajua kokoajan mitä ympärillä tapahtuu ;))
huh kun tuo vaavi painaa kylkiluihin...on niin kovan tuntuinenkin kokoajan kokomaha. blääh.
nyt äkkiä ruoanlaittoon!
-tuuteliluu 36+1
kiitos petite-telle ja 3Xäippälle listan laatimisesta. Mukavaa, kun jaksoittete kahlata läpi viestejä ja laatia tuon listan. Siitäpä näppärästi hahmottaa keitä me ollaan ja missä vaiheessa raskaus on.
Minulla on ollut raskas alkuviikko. Isäni sairastui vakavasti ja olen ollut Kys:ssä hänen sairasvuoteensa vierellä pari päivää. Luultiin jo, että on jäähyväisten aika mutta eipäs ollutkaan. Varovaisen toiveikkaita nyt ollaan, että vielä saisimme papan pitää luonamme. Tänään olin töissä, kun tilanne vähän helpottui mutta olo on selvästi kyllä aika kuormittunut. Tälläistä tämä ihmisen elämä on ilo ja suru kulkevat mukanamme välillä rinnakkain. Lasten kanssa olemme paljon jutelleet kuolemasta ja lapsetkin ovat olleet kovasti papastaan huolissaan. Huomenna ajelemme tassa Kuopioon pappaa katsomaan.
Tanni taisi kysyä minun sektioitteni syytä. Esikoistani myös minä synnytin alakautta. Kahden tunnin ponnistusvaiheen ja imukuppiyrityksen jälkeen kiirelliseen sektioon päädyttiin, kun vauva ei vaan suostunut laskeutumaan tarpeeksi. Minullakin siis tuo jonkinmoinen valuvika. Äitiyspolilla tilanne on arvioitu vielä kakkosen ja kolmosen kohdalla ja aina on tultu siihen johtopäätökseen, että sektio on paras tapa synnytys hoitaa, vaikka mielelläni olisin kyllä alateitse synnyttänyt. Tämän nelosen kohdalla sektio on automaatio aikaisempien sektioiden takia.
Helmikukka muistaakseni kysyi viime viikon pinossa, miten työpaikallani suhtautuivat raskausilmoitukseeni. Ihan positiivinen oli suhtautuminen ja kovasti onnittelivat. Kaikille työpaikalla en ole vielä uutista kertonut mutta oma työryhmäni on tietoinen asiasta.
Minusta on jo viikon ajan tuntunut siltä, että pieniä liikkeitä kantautuu kohdustani. Olen ihmetellyt, voiko se tosiaankin jo olla sitä, kun nyt on kuitenkin vasta menossa 14. viikko ja minulla on istukkakin etuseinämässä. On se vaan aina yhtä ihmeellistä tämä elämän sisällään kantaminen.
Sateiset terveiset taas täältä Keski-Suomesta.
oliviaana 13+6
Tässäpä listaan yhden odottajan tiedot:
la: 23.3.09
nimim: kinde
ikä: 36
monesko: viides
mistä: Pohjois-Karjala
Olotila vaihtelee hivenen yököttävästä todella yököttävään, jatkuva napostelu pitää pahaa oloa poissa mutta kylläpä puntari siirtyy tähtitaivaallisiin lukemiin kohta, jos näin jatkuu tämä syöminen =(. Painoa kun on jo ennestään vaikka muille jakaa...
Petite-te: Odotteletteko koirallenne pentuja vai onko jokin hämminki, jos olet sitä ultraan viemässä? Minä menen meidän koiran kanssa melko yhtäaikaa ultraan, 2 - 3 vkon päästä, tosin käymme ultrassa varmaankin eri paikassa =).
-kinde 9+2 (?, muistaakseni) -
Hui, tuntui ihan hassulle lukea että olen jo listalla noin "alkupäässä", vastahan sitä plussattiin...
Oliviaana, toivottavasti isäsi selviää ja näkee vielä nelosenkin syntymän ihmeen. Kieltämättä kun seurailee omien vanhempien vanhenemista, tulee kieltämättä se suru ja haikeus mieleen ettei kukaan täällä ikuisesti maan päällä tallaa. Silloin kun odotin esikoistani, sai äitini sydänkohtauksen ja joutui sairaalaan ja sairaalassa ollessaan sai toisen kohtauksen josta lääkärit sanoivat että jos olisi ollut kotona ei hoitoon varmasti olisi ehditty. Nyt sydän leikkausten jälkeen (2kpl) on toiminut ok, mutta muuten äitini vointi on kyllä viimeisen 7 vuoden aikana dramaattisesti huonontunut, erityisesti liikkuminen. Mutta päivä kerrallaan...
Itse olin eilen 100km:n päässä anopilla herukkapuskassa kuopuksen kanssa reissussa ja tänään sitten käytiin marjatilalla poimimassa mustia. Nyt on talven tarpeet marjoja kyllä kerätty. Alkaa olla sen verran ryytynyt jo olokin.
Taidankin nyt kömpiä jo ajoissa punkan puolelle. Olenkin viettänyt tässä toista virallista mammalomapäivää, kun jäin äitiyslomalle varhennettuna. Tein sen kunniaksi oikein kakkua ja kahviteltiin naapurin rouvan kanssa päivällä kun hän on kesälomalla.
Mukavaa viikkoa kaikille ja uusille tosiaan TERVETULOA!
tanni oiskohan 32+6
piti vielä Tannille kommentoimani, että sinullapa on ihana tuo oma harrastus. Minäkin aina välillä haaveilen laulamisesta ja suunnittelen laulutunneille lähtöä. Vielä en ole saanut tätä haavetta toteutettua mutta kenties jonakin päivänä.. Kertokaapa muutkin, onko teillä jotain omia juttuja, mistä keräätte voimia lapsiperheen arkeen. Minulla ne jutut ovat lähinnä liikkuminen (lenkkeily, erilaiset jumpat) ja puutarhanhoito, mikä kyllä käy välillä työstäkin. Puutarhanhoito on kuitenkin mukavaa vastapainoa omalle päivätyölleni.. saa tehdä jotain konkreettia ja näkyvää.
oliviaana
Piti tuossa aikaisemmin vielä kommentoimani Tannille, että sinullapa on ihana oma harrastus. Minäkin olen aina välillä haaveillut laulamisesta ja laulutunneille menemisestä. Kausittain innostun pianoa soittelemaan enemmän. Sinä olet varmasti laulellut paljonkin, kun käyt esiintymässäkin. Kuulostaa upealta. Olisi kiva kuulla teiltä muiltakin, millaisia omia juttuja teillä on lapsiperheen arjen vastapainoksi. Minulla ne omat jutut ovat lähinnä liikkuminen (juokseminen ja erilaiset jumpat) ja puutarhanhoito, mikä nyt välillä käy kyllä työstäkin. Puutarhanhoito on kuitenkin mukavan konkreettista ja näkyvää puuhaa oman päivätyöni vastapainoksi.
Tosiaankin tuo omien vanhempien vanheneminen ja sairastelu tuo huolta tässä vaiheessa elämää. Minun vanhempani ovat 75 ja 77-vuotiaat ja molemmilla alkaa olla kaikenlaista terveysongelmaa ja isällä on ollut jo aikaisemmin, itse asiassa myös silloin, kun minä odotin esikoistani 12 v. sitten tosi vakava sisäinen verenvuoto, josta hän selvisi kuin ihmeen kaupalla.
Mukavaa Tanni, että olet nyt sitten äitiyslomalla. Niin se aika vaan rientää ja tosiaankin olet jo listalla lähellä huippua. Minä sen sijaan huomasin, että taidan olla joukon seniori (hui!).
oliviaana
Nyt tuli kaksi samankaltaista viesti peräjälkeen. Minulla on tänään ollut jotain ongelmia tässä viestien siirtymisessä ketjuun. Aluksi näyttää siltä, että viesti ei ole siirtynyt ja epäilen, että en ole painanut lainkaan lähetä viesti-painiketta.
Parempi siis nyt lopettaa tämä viestien lähettely ja ruveta unten maille.
sekoileva oliviaana
Esittelyt:
Nimimrk:Tanni
Ikä:36v
Asuinpaikka:etelä-savo
Monesko lapsi:4.s
La: 16.10.08
----------------------
Nimimrk:Orvoliina
Ikä:
Asuinpaikka:
Kuinka mones lapsi:6.s