Muita, jotka katuvat tutkintoaan?
Nyt se on virallisesti ohi. FM paperit kourassa. Vau! Pitäisikö oikein juhlia tätä tragikomediaa. 6 vuotta aikaa hukkaan, yli 30 tonnia opintolainaa, ei yhtään työpaikkaa näkösällä alalta, joka ei lopulta kiinnostanut pätkääkään ekan vuoden jälkeen, mutta tein tutkinnon loppuun, koska "kannataahan se käydä loppuun, kun on kerta aloitettukin". Kylläpä kannatti.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mikä todella ei kannata? Asian harmitteleminen jälkikäteen.
No ei varmaan, mutta olisihan tuota voinut tehdä jotain järkevääkin tuon ajan.
Kyllä jossain määrin. Lievää katkeruutta ilmassa, koska Työelämä ei vastaa yhtään sitä, mitä koulussa maalailtiin.
Voit mennä valtiolle töihin, koska valtiolla monissa hommissa ei ole väliä mikä on pääaine kunhan on maisterin paprut.
Mikäköhän ala on kyseessä?
Humanisti?
Enemmän harmittaa että jätin tutkinnon kesken. Olisin iloinen ihan mistä tahansa maisterista. Nyt ikuinen ylioppilas.
Ja ei ollut kanditutkintoja mun aikana. Graduun ja perheen tuloon töksähti.
Välillä on töitä ja välillä ei mutta olet tästä eteenpäin aina maisteri. Kuulut ikuisesti siihen 15-20% parhaimmistoon, joka suoritti onnistuneesti akateemisen loppututkinnon eikä valinnut helppoa tietä.
Nythän sinulla on soveltuva ylempi korkeakoulututkinto, joka taitaa olla eniten käytetty koulutusvaatimus työpaikkailmoituksissa.
Mene työelämään ilman tutkintoasi, niin sitten vasta harmittaa.
Ihmeellinen turhan ruikuttaja olet.
Luin isolla vaivalla kokin paperit, mutta työelämä on ollut pelkkää paskaa...
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän ala on kyseessä?
Humanisti?
Sepä se... Ei edes kiinnosta koko ala.
t. AP
Kadun liiketalouden tradenomin tutkinnon suorittamista. En ole tehnyt päivääkään koulutustasi vastaavaa palkkatyötä ja tajusin, että en edes osaa oikein mitään. Olen pitkäaikaistyötön. Olisi pitänyt opiskella vaan joku oikea ammatti ja ehkä jopa ihan lähihoitajaksi.
Hauska kuulla, vaikka eihän se kivaa sulle varmaan oo. Terveisin henkilö joka on herkästi jättäny kouluja kesken jos ne ei oo tuntunu oikeelta ja on tyytyväinen elämäänsä :)
Se on sit leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
t. Maisteri, joka tekee työtään vain rahan takia, piste.
Minä en kadu, vaikken ole alan töissä. Rakastin opiskelualaani ja rakastan yhä.
Kadun kokin tutkintoa. En jaksa tätä hommaa, harjoittelutkin yhtä tuskaa! Uusi ala, mut mikä?
Vierailija kirjoitti:
Kadun kokin tutkintoa. En jaksa tätä hommaa, harjoittelutkin yhtä tuskaa! Uusi ala, mut mikä?
Mistä pidät? Elokuvista? Aiheen ympärillä on useita työpaikkoja joihin voi kouluttautua tai päästä ilman koulutustakin.
Vierailija kirjoitti:
Kadun liiketalouden tradenomin tutkinnon suorittamista. En ole tehnyt päivääkään koulutustasi vastaavaa palkkatyötä ja tajusin, että en edes osaa oikein mitään. Olen pitkäaikaistyötön. Olisi pitänyt opiskella vaan joku oikea ammatti ja ehkä jopa ihan lähihoitajaksi.
No vielä ei ole liian myöhäistä opiskella lähihoitajaksi. Voit tehdä sen jopa työttömyystuella tai oppisopimuksella. Itse kyllä olen sekä lähihoitaja että tradenomi, ja olen saanut kaikki 3 oman alan työpaikkaani helposti. Siitä olen samaa mieltä, että valmistuttuani ihmettelin, että mihin minä nyt muka olen pätevä. Tämä viimeisin työpaikkani on aika samanlaista raporttien kirjoittamista kuin koulussa - siihen olen pätevä.
Minuakin harmitti kun tutkin lehmän peräsuolta siihen asti kun sonta lähetys tuli pälleni.
Arvaa mikä todella ei kannata? Asian harmitteleminen jälkikäteen.