Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/PAS viikolla 41

15.10.2006 |

Huhuilen tässä kuluneella viikolla IVF:ssä olleita. Piinailukavereita lähinnä etsiskelen. Itselläni oli siirto eilen, onko tänään siis pp 1 vai pp2? En ole ihan perillä näissä termeissä.

Inssiin alunperin tähdättiin, mutta munarakkuloita syntyi liikaa ja vaihtoehtoina olivat hoidon keskeytys tai IVF. Valittiin siis IVF ettei hoitokierto vallan hukkaan mene. Minulta saatiin kerättyä kolme munasolua joista yksi oli siirtokelpoinen.

Nyt vain jännäillään.

ruu.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssa! Kurkku ja nenä täynnä karstaa, silmät kirvelee ja varmaan on hiukan lämpöäkin. Toivottavasti ei kovin pahasti pääse päälle ja haittaa mun pikkuista solumöykkyä!

Olen kotoisin pikkukaupuungista, joten en sano sen nimeä vaan vinkkaan, että Keski-Uusimaa; pääradan varrelta, lähijunan piiristä pikkuinen kaupunki. Oon syntynyt vuonna 78.

ruu.

Vierailija
22/63 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa ollut flunssaoireita jo muutaman päivän. Alkuun kurkku oli todella kipeä, mutta nyt lähinnä karhea. Hieman yskittää ja nokka vuotaa. Toivon myös, ettei tästä nyt olo pahenisi.

Muuten täällä vointi ok. Satunnaisia nippailuja mahassa, ei muuta. Minäkin olen miettynyt tuota alkion kiinnittymisen ajankohtaa IVF:ssä, mutta en ole mistään löytänyt tietoa, milloin se suurin piirtein tapahtuisi. Mitenkäs muuten lasketunajan kanssa, lasketaanko se kuitenkin ihan normaalisti viimeisistä menkoista vai kuinka?

Itse olen vm 81 ja asun hämeessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei tunnu kyl tippaakaan siltä et oisin raskaana...

Lähinnä vaan väsyttää (luget) ja kuumottaa...

Mä en ainakaan ite voi laskea laskettua aikaa menkosita, koska mun menkat alko 11.9 eli sen mukaan nyt ois menossa jo rv5+5 joka ei tietenkään pidä paikkaansa.

Oulun raskauskiekolla (googlettamal löytyy..) saa selville tosi hienosti sen lasketun ajan. Mulla se olis esmes 060707 tai sit 070707, riippuen vähä et laskeeko sen mistä... Mä ite lasken sen siitä hedelmöityspäivästä joka meillä siis on 13.10 koska sillon oli siirtokin.. Tai siis saatiin tieto.. Se voi myös olla mahollisesti se 12.10 koska se punktio oli aamusta ja ne on voinu hedelmöittyä ennen puoltapäivää. Mene ja tiedä...

MUt siis, täällä vaan ootellaan et aika kuluis ja et vois testailla.. Viime yön jo näin painajaisia et kaik meni ihan päin mettää eikä mikään onnistunukkaan... Mä ajattelin et vaiks jossain tos PP11 vois jo ekan kerran testata... Mahdollisesti..

Vierailija
24/63 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei oo yhtään sellanen olo että raskaana oltais. On aika neutraali olo: rinnat ei oo kipeät, ei vuotoja, ei mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Ei auta muu kun piinailla loppuun saakka. Tiedän vaan itestäni että aina ennen menkkojen alkua olen ravannut veskissä ihan tuiki tiheään ja luulempa että ensi viikosta voi tulla aika hermoja raastava...voi kun sitä niiiin toivois että näkis ekaa kertaa kaksi viivaa siinä testissä!!!!

Me siis päätettiin miehen kanssa että tehdään kotitesti torstai-iltana ja sitten perjantaina olis veritesti.

Mitäs muille piinailijoille kuuluu? Onko tuntemuksia?

+++

Vierailija
25/63 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millasia oireita teil ne teettää?

Tääl mennään pp9 ja mul on välil tosi kovia menkkakipuja, ihan sellasia et kohdun tietämil viiltää.. Ja sit tää väsymys on ihan kamala ja sellanen pöhnä olo... Menkkafinnit vaan puuttuu naamasta...

Ei oikein osaa luottaa mihinkään oireisiin ku on noi luget. Niitten piikkiin ku voi tunkea melkein kaiken...

Rinnat tosin ei o mitenkään kovin kipeet. Välillä ilmottelevat olemassa oloistaan... :)

Millonkaha sitä uskaltais testata ekan kerran...

Viimeks sen keskenmenneen raskauden bongasin jo melkovahvana pp12 :)

Vierailija
26/63 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on tukihoitona. Ja en tosiaan uskalla luottaa yhteenkään muka-raskausoireeseen. Rinnat on pinkeät ja arat, mutta lugethan aiheuttaa juuri tuota. Eilen mies sanoi, että mitä sun tisseille on tapahtunut, kun turvotus on melkoisen suurta. Tänään toisaalta tuntuu, että rinnat eivät ole juurikaan kipeät. Välillä on kylmä ja välillä kuuma, mutta se johtunee syksystä ja kylmiin ilmoihin totuttelemisesta.

Flunssasta pääsin onneksi jo eroon ja tänään taas pääsee jumppaileen. Makasin koko viikonlopun ja katoin Lostin 2 tuotantokauden loppuun. Ai että se on ärsyttävä, ja niin addiktoiva. :D

ruu. pp9

Vierailija
27/63 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meneillään pp11 eikä minkäänlaisia raskausoireita.... Mulla oli rinnat hoitojen jälkeen pitkän aikaa arat ja mahaa nippaili, nyt ei mitään. Tämä on kyllä nimensä mukaisesti täyttä piinailua... Olen kuitenkin yrittänyt tsempata itseäni niin, että testaisin vasta perjantaina. Edellisessä hoidossa menkka-pirulaiset kylläkin alkoivat ennen kun ehdin testata...

Vierailija
28/63 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tukihoitona luget ja annostus 2 x 300mg/päivä eli varmaan maksimi annostus(?). Mulla ei ole kyllä hirveesti tullut mitään sivuvaikutuksia - itseasiassa ei mitään niinkuin tossa vähän aikaa sitten jo kirjottelinkin. Jotenkin sitä vaan tuntuu että tulis nyt jotain oireita niin tuntuis jotenkin toiveikkaammalta...

Vierailija
29/63 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rupee aikaslailla toivo hiipumaan raskautumisesta... Nyt pp 12 ja eilisen päivän ja tän aamun ollut aika reiluja menkkatuntemuksia alavatsalla ja -selässä. Tuntuisi menevän samaa rataa kuin viimeksikin: päivä ennen testausta alkoi menkat. No, pieni toivo elää vielä siinä mielessä, että vuotoa ei ole tullut. Koitan sitkeästi katsoa tilanteen kehitystä ja odottaa testausta perjantai aamulle.

Mitenkäs muiden tuntemukset?

Vierailija
30/63 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään tuntemuksia. Tissiturvotuksetkin on tipotiessän. Johtuivat varmaankin lugeista. Olen pessimistisesti alkanut ajatella, että mulle varmaan käy samoin kuin ekassa clomikierrossa; ei tule vuotoa vaikka en ole raskaana. Plääh! Jotenkin mulla on sellainen hytinä, että ei se tarttunut. Ja kaipa sitä pitää intuitioonsa luottaa.

ruu. pp10

Vierailija
31/63 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pp12 ja aamupissin jälkeen huomasin ihan punasta nerta paperissa... Ei voi olla muuta ku et menkat alkaa... Ilmeisesti limakalvo on noilla lugeilla niin paksu ettei enää pysy sisuksissa...

Niin päätty tää tie. Mä tiesin tän jo kyl etukäteen, ei vaan ole tuntunu siltä et onnituis... Surettaahan tää, mut jotenkin on kerättävä ittensä ja jatkettava...

Ainoastaan mietityttää et jatkanko mä vielä lugeja? Vaik siis vuoto alko ja aconin kympissä ei mitään toisen viivan yritystäkään?

Minkäköhä moiset menkat on tulossa, varmaan tosi kipeet ku olo on jo sellanen...

Trust ja kp1

Vierailija
32/63 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tähän uuteen kiertoon, jäikö teillä alkioita pakkaseen vai alotatteko alusta? Vai pidättekö välikierron?

Itselläni on myös vihlailuja alavatsassa, joten uskon että kierto alkaa näinä päivinä. On niiin pessimistinen olo sen suhteen, että noinkohan meitä on tarkoitettu vanhemmiksi.

ruu. (pp11)

Vierailija
33/63 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harmi Trust... Nämä hetket on niin v-mäisiä, etten edes tiedä mitä sanoa... Mutta toivon teille kovasti voimia ja jaksamista.

Täälläkään ei todella ole hilpeä mieli, menkkakivut vaan lohmii vatsaa ja selkää. En ole vielä edes hankkinut testiä, koska tuntuu ettei sille ole tarvetta. Taidan katsella vielä huomiseen ja sitten testata (jos vuoto ei ole jo alkanut).

Ainakin viime kerralla mä lopetin crinonen (mulla lugen sijasta) heti kun vuoto alkoi. Sillon en edes testannut, koska menkat olivat niin selvät.

Alakuloinen Annastiina pp 13

Vierailija
34/63 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireitä ollut etten ole koneelle ehtinyt.

Kuulumisia: Mulla pp 13 ja jo lauantaina kovat menkkakivut ja la ja su kirkasta veristä vuotoa .. no tietty hätäsensä lopetin heti la iltana luget ja jäin odotteleen menkkoja joita ei ole kuitenkaa tullu.. Nyt olen ihan suunniltani tietty että pilasinko koko jutun kun en malttanu jatkaa noita lugepalleroita kunnes testasin! Perhana kun sitä ihminen voi olla ääliö ja hätähousu!!!

No, vuoto on nyt loppu ja tänä aamuna vasta laitoin taas luget ja nyt täytyis soitella klinikalle miten jatkossa toimia.. Älkää nyt vain kukaan lopetelko niitä lugeja tai muita tukihoitoja mitä teille määrätty ennenku olette testannu.. No, palaan kunhan rauhoitun ja saan klinikalta jonku kii ja pääsen apteekkiin hakemaan testin.

topi-toivoton pp 13

Vierailija
35/63 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt minäkin taidan jäädä pois tästä kyydistä... Vuoto alkoi. Mutta Toivon vinkistä taidan vielä kuitenkin testata ennen kuin lopetan crinonen (mulla lugen tilalla)

Miten tästä taas noustaan???

Vierailija
36/63 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vielä lopettanu lugeja vaik vuotoa onkin tullu jonkin verran. Se on sellasta limasta oikeen. Ja ihan pieniä riekaleita. Onkoha lie mitään toivoa enää?

Ja kun niillä megaherkillä testeillä olen testannu ni ne on aina ihan vaan negoja. Kai sen jo pitäs pikkuhiljaa näkyä? Ees pikkanen haamu...

Me pidetään nyt taukoa näis hoidois... Meillä jäi pakkaseen 4 pikkusta ja ajateltiin et ens vuoden alusta sit katotaan uusiks... Ajateltiin et ennen kesälomaa voitais koittaa kaks ja sit syksyllä jos tarttee ni viel kaks. Tosin eihä sitä tiiä miten selviävät sulatuksesta..

MUlla on kyl niin selvät menkkaoireet ettei tästä voi kyl erhtyä, mutta kun vuoto ei ole runsastunu ni olen jatkanu noit lugeja. Katotaan ny viel sinne pp16 saakka...

Vierailija
37/63 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka pientä vuotoa oliskin niin ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon ennekuin vuoto on runsaampaa. Toivotaan molemmille parasta!!!!!

On nää piinis päivät kyllä ihan hirveitä. Ite olen nyt sitten ravannut veskissä enemmän kuin koskaan ja tässä tulee kyllä ihan heikko hermoiseksi mitä lähemmäs testipäivää mennään. Mä teen kotitestin huomenna illalla ja jos plussa pamahtaa niin sitten menen perjantai aamuna veritestiin.

Vierailija
38/63 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja testasin tänään pp12. Testi oli acon10 ja haalea viiva testi-ikkunaan ilmaantui. Testi viiva oli kyllä kapeampi kuin kontrolliviiva, mutta ei kai se mitään? Mies sanoi, että ei uskalla uskoa sen pitävän paikkansa...ja nyt muakin hiukan hirvittää.

Täytyy vain kovasti toivoa, että pieni pysyy mukana.

Mitenkäs nyt tästä eteenpäin? Olin ajatellut vain sitä vaihtoehtoa että homma ei onnistu ja jatkohoitojen suunnitteluun lähdetään. Realisti kun olen olevinani. Kuinka pitkään jatkan lugeja? PP16 saakka ja soitan sitten vasta hoitopaikkaan? Vai kuinka? Jotenkin tuntuu, että en vielä tänään vai soittaa sinne, kun käskivät odottaa maanantaihin saakka ennen kuin testaan.

Miten on liikunnan kanssa? Saako sitä harrastaa? Käyn yleensä jumpassa joka muistuttaa tanssia ja siinä hypitään jonkin verran. Voiko tämä olla haitallista?

Pidän isoja peukkuja pystyssä muille piinailijoille!

hämillään ja onnellinen,

ruu.

Vierailija
39/63 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Täällä testi varmisti, etten ole raskaana. Vuoto oli niin vaaleaa ja vähäistä, että odotin tähän aamuun ja testasin. Mutta testi näytti negaa ja nyt menkkaoireetkin vain voimistuvat. Kunnon vuoto on siis alkamassa.

Aivan ihanaa RuuPikkuinen, onnea! Uskon, että haaleudesta huolimatta se on plussa. Soittele ihmeessä hoitopaikkaasi ja kysele jatkosta. Mun mielestäni voit jatkaa liikuntaa aivan entiseen malliin, ei se raskauteen vaikuta.

Tsemppiä myös muille piinailijoille ja plussasäteitä!

Annastiina poistuu surullisena taka-alalle...

Vierailija
40/63 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että sinua onnisti! Hyvät uutiset antavat aina uutta potkua omaankin tilanteeseen.. Aina kuitenkin joitakin onnistaa ja jossain vaiheessa se voin olla minä.

Samaan hengenvetoon pahoittelut teille joita nyt ei onnistanut.. tsemppiä uusiin yrityksiin..

Oma napa: Sähläsin siis niitten lugenappien kanssa kuten eilen vuodatin. No, vuoto loppui , samoin menkkatuntemuksetkin.. testasin eilen jollain halpistestillä niin heikon plussan että en vielä tänäänkään tiedä oliko se edes plussaa.. No, sain klinikalta ohjeet mennä huomenna pe veritestiin ja käyttää nyt nämä päivät ennen testitulosta lugeja kuten määrättiin vaikkakin niiden hyöty enää tässä vaihessa on kyseenalainen. Saan testin tuloksen vasta ma joten kyllä on jännitettävää.. Illalla töistä tullessa haen kyllä vielä uuden apt. testin varmuudeksi..

Pessimisti minussa ei anna optimismin vielä nostella päätään, illalla kotitesti kyllä varmaan jo jotain totuutta kertoo vaikka vasta veritesti totuuden.

Toivo pp 14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän