Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perunkirjoitus

Vierailija
10.06.2022 |

Kokemuksia? Ajattelin ottaa juristin tätä tekemään kun ei ehkä ole kaikkein yksinkertaisin juttu. Liikaa liikkuvia osia. Kerralla kuntoon. Paljonkohan maksaa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perukirjan teki sukulainen, no ,oli se sinnepäin.  Jakokirjan teki asianajaja, oli kaikki paperit yms,  en tiedä kauanko teki, lasku oli  680e.  Ei mielestäni paljoa ,että tulee oikein,ja oikeat sanamuodot .

Jako se tärkeempi .

Tuo jakaantui toki useemmalle maksettavaksi sitten.

Perukirja pitää olla oikein, muutoin ei perintöä voi jakaa. Pölvästi.

Vierailija
22/30 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kysyt hintaa siltä juristilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu omaisuudesta kuinka kannattaa tehdä eli jos vähänkin enemmän varallisuutta eri muodoissa ja useampi perijä, niin en itse alkaisi tekemään vaikka taitoakin olisi eli ulkopuolisen tekemästä ei ainakaan suku itke niin paljon jälkeenpäin.

Vierailija
24/30 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vainaja ei ole aivan varaton En suosittele tekemään perunkirjoitusta itse. Muutaman satasen säästämisessä ei ole mitään pointtia.

Vierailija
25/30 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanssa miettinyt testamenttia jo pitkään, kun olen lapseton ja sukulaisia kuitenkin on joille tahtoisin omaisuuden tulevaisuudessa jättää. On jäänyt vielä toteuttamatta.

En oo ihan niin perehtynyt, että jäi epäselväksi mikä ero on kun joku tilaa perunkirjoituksen... Sekin selvinnee kun vaan saan aikaiseksi tuon testamentin tekemisen.

Mitä tarkoitat " mikä ero kun joku tilaa perunkirjoituksen"? No ero testamentin tekemiseen on se, että tekijä on elossa, mutta perunkirjoituksen tilaamisen aikaan hän on kuollut eli sen tekee joku muu kuin vainaja itse.. 

Vierailija
26/30 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse. Se on oikeasti ihan helppoa varsinkin nykyään, kun lakikirjat, verottajan ohjeet ja jopa valmiit lomakepohjat löytyvät ilmaiseksi WWW:stä. Myös sukuselvitykset ja elossaolotodistukset voi hankkia tietokoneella.

Jep, niin tekee ammattilaisetkin. Haluatko tietää, kuinka yksinkertaista on saada nykyään edes virkatodistus Suomessa, tai vastaava jostain ulkomailta? 

Vierailija
27/30 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha täti kuoli viime kesänä.Lakimies teki perunkirjoituksen.Palkkio oli 450€.

Vierailija
28/30 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse. Se on oikeasti ihan helppoa varsinkin nykyään, kun lakikirjat, verottajan ohjeet ja jopa valmiit lomakepohjat löytyvät ilmaiseksi WWW:stä. Myös sukuselvitykset ja elossaolotodistukset voi hankkia tietokoneella.

Jep, niin tekee ammattilaisetkin. Haluatko tietää, kuinka yksinkertaista on saada nykyään edes virkatodistus Suomessa, tai vastaava jostain ulkomailta? 

Sivusta seuranneena ei mitenkään helppoa ollut saada virkatodistusta Helsingissä vuosi sitten.

Yli puoli vuotta siirtyi perunkirjoitus näitten viiveiden takia.

Vierailija
29/30 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta seuranneena ei mitenkään helppoa ollut saada virkatodistusta Helsingissä vuosi sitten.

Yli puoli vuotta siirtyi perunkirjoitus näitten viiveiden takia.

Meillä anoppi kuoli viime marraskuussa. Virkatodistus (oikeasti sukuselvitys) tuli kahdeksassa viikossa. Perunkirjoitus ehdittiin tehdä kolmen kuukauden määräajan kuluessa. Tosin anoppi kuului kirkkoon eli virkatodistus tilattiin kirkon rekisteristä. Saattaa olla, että maistraatissa (nykyisin DVV) olisi ollut pitempi toimitusaika.

Hinta vaihtelee suuresti lakimiehen mukaan ja riippuu myös siitä, kuinka monimutkainen tapaus on kysymyksestä. Eli hinta voi olla alle tonnista useisiin tuhansiin, jos on paljon selvitettävää. Tyypillinen lakimiehen palkkio on 200-300 euroa tunnilta.

Vierailija
30/30 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto