Kesä 2022, ja edelleen painan melkein 100kg! Miksi en koskaan ole hoikka kesällä? Joka kesä lupaan että ensi kesänä :(
Näin on mennyt jo 8 kesää, ikääkin pian jo 40v ja edelleen 100kg.
Mistä voimaa laihduttaa?
N37
Kommentit (42)
Sipseillä ja siiderillä saa varmasti painon putoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vähensin herkkujen syömistä yli 90%. Olen ollut sillä tiellä jo toista kuukautta.
Tätä ennen olen syönyt säännöllisesti herkkuja jo yli 20 vuotta.
Nykyään olen virkeämpi myös aamulla eikä tule sellaista tukkoista uupumusta tai tympeää oloa.
Miten pystyin tähän?
Herkkujen hinnat nousivat liikaa. Ei ole mitään järkeä. En maksa, joten olen ilman!
X-tra suklaa, 100g, maksaa sen 0,45e meidän lähikaupassa.
Ap
On paskaa. Ei ole herkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyri laihtumaan pienin askelin. Ei mitään pikalaihduttamista. Jos laihdut keskimäärin 0,5 kg viikossa, se on vuodessa jo huikeat 26 kg! Vähemmänkin on todella hyvin!
Mieti, millaisia pysyviä elämäntapamuutoksia olet valmis tekemään.
Olen valmis kävelemään 30min 5x viikossa. Hyvästä syömisestä en halua luopua. Ap
Ok, no tässä on vastauksesi sitten. Ei tarvitse tehdä enää miljoonannetta tiedostelevaa aloitusta kun voit aina palata tähän: haluat syödä mitä vaan ja liikkua vain vähän.
Ap voisi miettiä myös siltä kantilta, että jos haluaa laihan kehon, se tarkoittaa, että ruuasta pitää luopua. Tai ainakin tämän hetkisisistä ruokailutottumuksista. Pitäisi syödä nyt ja ikuisesti niin kuin se 70 kiloinen nainen syö.
Ehkä ap:n pitäisi käydä jonkinlainen surutyö siitä, että pitää luopua herkuista ja muusta hupisyömisestä? Elämään pitäisi keksiä muuta mielekästä sisältöä. Ilmeisesti syöminen on tärkeää ap:lle ja siksi siitä on niin vaikea luopua.
Jos tavoite ei ole mikään 60 kiloisuus vaan tyyliin 80 kiloa niin sekin voisi olla tietynlainen kompromissi. 80 kiloinen voi syödä aika paljon suklaata, sipsiä ja pullaa ja silti pysyy 80 kiloisena. Toki 80 kiloinen nainen syö huomattavasti vähemmän noita herkkuja kuin 100 kiloinen, eli ap:n tulisi luopua ainakin jonkin verran herkuistaan, mutta ei kuitenkaan kaikesta. Joka päivä saisi esim syödä kahvin kanssa pullan ja illalla vaikka suklaapatukan, mutta sipsipussia ei tähän päälle voi enää vetää, koska sitten lähdetään taas 100 kiloisuutta kohti.
En tietenkään tiedä, mikä on se juttu, jota ap tykkää syödä niin paljon, että pysyy 100 kiloisena. Mutta ajattelin omakohtaisesti tämän. Itsekin laihduin 80 kiloisesta 70 kiloiseksi sillä, että luovuin jokapäiväisestä suklaalevystäni. Vaihdoin sen pikkupatukkaan. Ja kahvin kanssakaan en enää syönyt joka päivä pullaa. Tietenkin piti keksiä jotain muuta sen iltasuklaalevyn tilalle, koska nälkähän siinä oli. Iltasin syön voileivän tai iltapuuron enkä enää suklaalevyä.
Jaa miksi? No siksi, että ap on saamaton tapaus, joka haavailee asioista, mutta ei ole valmis tekemään mitään jotta muutos toteutuisi.
Jos on saamaton porvoolainen velttop3rse, niin ei se paino tipu missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran tottuu olemaan ilman rasvaisia ruokia monta kuukautta alkaa ällöttämään jos niitä maistaa taas. Vähäkalorisesta ruoasta voi saada hyvää. Jokainen kantaa kilonsa itse joten päätös on aina oma.
Ennemmin tai myöhemmin jokaisen kilot kantaa joku muu, useimmiten lähi- tai sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja aloita jo nyt, äläkä huomenna tai ensi kesänä.. jokainen teko on valinta.
Aloitin jo 7 vuotta sitten. Mutta kun se kestää max 2 viikkoa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Heippa, ap
Sulla on 2x vaihtoehtoa: joka hyväksyt itsesi sellaisena, kuin olet tai sitten et hyväksy ja laihdutat. Tuommoisessa välitilassa oleminen ei tee hyvää.
En hyväksy itseäni. Mutta laihdutus ei onnistu. Mikä avuksi? Ap
Ikävä kyllä, vaikka laihtuisit huomiseksi 50-kiloiseksi, olisit jo ennen joulua nykyisissä mitoissa. Jos et ole valmis muuttamaan tapojasi, et muutu.
Oletko käynyt Jodelin laihdutus-kanavalla? Sieltä saa parempia ohjeita kuin täältä. Vauvapalstan avulla en laihtunut, mutta siellä keskustelu on rakentavampaa. Tämä oli Helsingissä, jos et asu täällä niin pääset keskustelemaan feikkaamalla sijaintisi gps-sovelluksella. Pyydä miestä tai lapsia auttamaan jos et osaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt Jodelin laihdutus-kanavalla? Sieltä saa parempia ohjeita kuin täältä. Vauvapalstan avulla en laihtunut, mutta siellä keskustelu on rakentavampaa. Tämä oli Helsingissä, jos et asu täällä niin pääset keskustelemaan feikkaamalla sijaintisi gps-sovelluksella. Pyydä miestä tai lapsia auttamaan jos et osaa.
Ja sekin on anonyymi, ei tarvitse olla omalla ninellä kuten facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Heippa, ap
Sulla on 2x vaihtoehtoa: joka hyväksyt itsesi sellaisena, kuin olet tai sitten et hyväksy ja laihdutat. Tuommoisessa välitilassa oleminen ei tee hyvää.
Totta, elämä jää tässä elämättä.
/sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heippa, ap
En hyväksy itseäni. Mutta laihdutus ei onnistu. Mikä avuksi? Ap
Sama. Olen tullut kuitenkin siihen tulokseen, että itselleni laihtumisen on oltava helpompaa kuin itsensä hyväksyminen tällaisena.
Se nimittäin on täysin mahdotonta eikä tule onnistumaan ikinä. Päinvastoin, peilikuva näyttää aina vaan kamalammalta vaikken edes enää vuosiin ole lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Jaa miksi? No siksi, että ap on saamaton tapaus, joka haavailee asioista, mutta ei ole valmis tekemään mitään jotta muutos toteutuisi.
Olen valmis lisäämään liikuntaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sillä et tule laihtumaan.
Miltä sitten tulevana kesänä näyttää ap? Mikä on tuo painon tilanne? Onko laskeva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Missä määrin ja millä teholla? Useita lajeja; sekä lihaksia että piiitkiä kävely/hölkkä/pyöräilyjä, montako tuntia viikossa? Kyllä reipas, hyvän hien nostama liikunta auttaa sua laihduttamaan. Koska hyvä liikunta ja sitä myötä pirteämpi olo vähentää herkkujen mussuttamisen himoa ihan piankin!
Vierailija kirjoitti:
Miltä sitten tulevana kesänä näyttää ap? Mikä on tuo painon tilanne? Onko laskeva?
Edelleen melkein 100kg :(
Ap
Lihoin 5kg, kun oli syöpä.