Mitä uskollisuus parisuhteessa merkitsee sinulle?
Kommentit (29)
Jotain mikä pitää lähteä ihmisestä itsestään. Toista siihen ei voi pakottaa. Enkä haluaisi yrittääkään.
Uskollisuus on toisen osapuolen miellyttämistä hamaan tappiin - muun maailman ja sekä yksin jäämisen pelkoa.
Silmien sulkemista paremmilta apajilta.
Mulle uskollisuus merkitsee luottamusta toiseen, sitä että kumpikin oletetaan ettei toinen tahallaan mene tätä luottamusta pettämään. Ei käydä vieraissa, ei levitellä parisuhteen sisäisiä asioita tai vain sen toisen ihmisen asioita muille, ei valehdella tai salailla tärkeitä asioita. Pidetään lupaukset jotka on annettu, tai ainakin tehdään kaikki mitä asian eteen voidaan jotta ne saadaan pidetyksi.
Ei puhuta toisen kipeimpiä asioita edes luotettaville ystäville. Mielestäni kohtuuden rajoissa voi hyvin avautua oman parisuhteen ongelmista ystäville ja suon sen mielihyvin miehellekin. Koen että se tekee vain hyvää välillä pohtia asioita jonkun kanssa joka ei ole liian lähellä.
Sitä ettei treffailla selän takana romanttisessa mielessä ketään tiettyä ja anneta tunteiden kehittyä kertomatta asiasta kotona. Minua ei sinänsä haittaa vaikka miehellä sattuisi olemaan joku yhden illan juttu jossain kaukana kotona kunhan se ei uhkaa meidän kahden elämää.
Tärkein asia minulle on lopulta se että toinen ei tee perheemme taloudelle peruuttamatonta vahinkoa, esim. ongelmapelaaminen, pikavipit tai vastaavat jotka salataan kunnes ongelma on suuri. Olen itse säästäväinen ja taloudellisesti vastuullinen joten se on kumppanissa ehdottoman tärkeää. En haluaisi kärsiä vielä pitkään parisuhteen mahdollisen päättymisen jälkeen talousvaikeuksista toisen tekojen vuoksi.
Parisuhteen ja elämän ongelmat kerrotaan ainoastaan anonyyminä netissä. Päällisin puolin ulos päin kaikki näyttää hyvältä ja seesteiseltä. Petetä ei, vaikka toinen olisi pettänyt.
Oikeasti en tiedä, kauanko jaksan. Elän monessakin mielessä äärirajoilla juuri nyt
Mulla ei kovin montaa ns. deal breakeria ole, mutta yksi niistä on uskottomuus. Se olisi kerrasta poikki.
Uskollisuus, kaikessa, kaikkialla, joka tasolla, henkisesti ja fyysisesti. Ei salailla, valehdella, pelata kahvi/ lounaspelejä muka viattomasti, ei salasomeilla tindereissä tms., eikä viritellä työpaikoilla. Tämä kaikki on yhteisee sopimukseen liitetty, jota ei missään tilanteessa muuteta omin päin ns. omalla oikeudella.
Tämä pätee, kunnes erotaan tai kuollaan.
Uskollisuus on toisen ihmisen kunnioittamista.