Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gradu pitäisi saada valmiiksi, tämä on HIRVEÄÄ TUSKAA

Vierailija
10.06.2022 |

En jaksa kirjoittaa. Tuntuu että keskittyminen herpaantuu koko ajan. Puhelimeen tulee ilmoitus, katson sen, ja yhtäkkiä olenkin katsonut 2h puhelinta. En vaan pysty keskittymään. Olen miettinyt että pitäiskö mennä ADD/ADHD - testeihin, alakoulusta asti ollut pientä ongelmaa tarkkaavuuden säätelyn kanssa ja tuntuu että pitää kokoajan olla liikkeessä. Vertaistukea, kiitos.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin äänettömälle.

Vierailija
62/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se puhelin pois päältä. Tuollainen ei ole adhd vaan add eli digiaddiktio. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen saattaa auttaa. Itse väritin monisteita koulussa, että pystyin keskittymään paremmin. Opettajallehan tuo saattaa näyttää siltä, että ei kuuntele. Mutta sinua ei varmaan kukaan vahdi, joten voit keksiä jonkun itsellesi sopivan vastaavan tavan.

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/nepsypiirteisten-lasten-om…

Vierailija
64/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että hirveä tuska on jotain vielä paljon pahempaa.

Olen menettänyt molemmat vanhempani 17-vuotiaana. Silti en saa gradua kirjoitettua, ei auta vaikka kuinka muistelisi hautajaisia ja kaikkea sitä kipua.

Vierailija
65/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chat gpt

Vierailija
66/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä valmistuu, oikeasti.Tee pieniä palasia kerrallaan, äläkä pidä liian pitkiä taukoja kirjoittamisesta, muuten työhön vaikea palata. 

Vierailija
67/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kävi, ap? Tämä on todellakin uskomatonta p**aa.... En tajua miten sinänsä yksinkertainen työ, joka vaatii vain kirjoittamista, voi olla näin tuskallista p*.... Nytkin äkkiä AV:lle, ettei tarvitse avata gradukansioita.

Oletko kokeillut sivustojen ja sovellusten estämistä?

https://somerajaton.fi/tukea/

Vierailija
68/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeet on videossani, ensimmäistä graduani pakersin vuoden vain mielenkiinnosta aiheeseen

Historia

20 vuotta myöhemmin tein teologiseen saman gradun 2 päivässä, muokkasin sen uuteen uskoon ja muutin aiheen ja näkemyksen ja poistin siitä 40 sivua, meni hyvinkin läpi

ohje: osta kori kaljaa ja pistä tekoäly töihin, se tekee sulle gradun

itse tosin tein yhdelle kaverille gradun  kun hän oli tehnyt sen lyijykynällä ja ei osannut wordia! sisi ihan 5 vuotta sitten, nykyään lienee kirkkoherrana tai muuten pappina!

tewkstitykset saa alhaalta

Vierailija
69/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomodoro tekniikka ja ketterä lähestyminen, jossa pilkot tehtävän pieniin osiin. 

Sitten teet suunnitelman, mitä pitää saada valmiiksi missäkin sprintissä. Älä tee niinkuin minä ja lukemattomat muut, jotka jättävät liikaa viimeiseen viikkoon, ja itkevät ja tarkistavat ja printtaavat uudelleen.

Vierailija
70/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu toi joidenkin täydellisyyden tavoittelu. Kerta rysäykselläkö pitäisi opiskellessa heti kaikki osata ja tietää? Virheitäkö ei saisi koskaan tehdä? Nykyään ei vissiin kouluissa (kyllä, yliopistokin on koulu) opeteta, että virheistä oppii.

Vierailija
71/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä tullut monilta liittyen palasteluun ja henkiseen riman laskemiseen, pakko vielä kompata tota että kirjastoon! Ainakin omille idioottiaivoilleni on kaikessa todella tärkeää selvittää tietyllä ympäristöllä että mitä ollaan toimittamassa. Tiettyyn paikkaan meneminen orientoi paljon paremmin siihen että nyt ollaan "työpaikalla" ja silloin toimeen tarttuminen sekä keskittymisen säilyttäminen sujuu. Sielläkin saa pitää taukoja. Ei mennyt kauaa että työ lähti kunnolla käyntiin kun tajusin etten kotona saa yhtään mitään järkevää aikaan.

Vierailija
72/86 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita hyvä sisällisluettelo. Kun sinulla on otsikot valmiina, ymmärrät paremmin, että kyse on monesta pienemmästä tekstistä eikä loputtomasta tekstistä, jota olisi pakko saada kirjoitettua. Onko sinulla mielestäsi selkeä rakenne työssäsi?

Minä itse tykkäsin gradun kirjoittamisesta. Sain myös hyvän arvosanan.

Sama. Magna cum laude. Kun pääsi alkuun, se oli nautinnollista, ja keksi koko ajan uusia näkökulmia. Olin ylpeä gradustani. Mutta vaikuttaa, että ap on vielä aika alussa.

Vierailija
73/86 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisen aamun akateemisilla lisävinkkejä? :D

Vierailija
74/86 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tätä: ChatGPT.

Vierailija
75/86 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma, nyt jos tekisi uuden gradun sen varmaan kirjottaisi kahdessa päivässä.

Vierailija
76/86 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat katsoa puhelinta kaksi tuntia putkeen?

Vierailija
77/86 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile tätä: ChatGPT.

Kun jää kiinni, menettää opiskeluoikeuden, mikä vie omalla alallani mukanaan myös oikeuden toimia edes sijaisena töissä. Ei kiitos.

Vierailija
78/86 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo homma, nyt jos tekisi uuden gradun sen varmaan kirjottaisi kahdessa päivässä.

No melkoinen pikakiroittaja olisit. En saisi kirjoitettua gradua kahdessa päivässä vaikka pelkästään kopioisin tekstiä.

Vierailija
79/86 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chat gpt

Mun gradu oli ihan uutta tutkimusta eikä chat gtp voinut vielä tietää siitä.

Vierailija
80/86 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin kiinni ja laatikkoon. Telkkari kiinni. 

Aikataulu, esim. tänään gradun tekoa 9-12 ja 13-15.30  ja teet viitenä päivänä viikossa, toki aikataulu saa vaihdella mutta tarpeeksi monta tuntia että ajatus pysyy gradussa eikä tunnin päässä olevassa jumpassa. Sitten keskityt ja pidät sen kännykän laatikossa.

Teet sen sisällysluettelon ensiksi kuten joku ehdottikin ja sitten osio kerrallaan. Johdanto valmiiksi, se on yleensä helppo. Siitä sitten osio kerrallaan.

Syöt hyvin ja terveellisesti, liikut vapaa-ajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi