Teinin kuukautiskivut, sattuu katsoa tuota meininkiä :(
13v tyttö makaa sohvalla ja valittaa. Annoin Buranaa. Se on kamalaa miten noin nuori tyttö joutuu kärsimään tuollaisesta. Muiden tytöillä samaa? :(
Kommentit (141)
Toivottavasti ei ole ottanut koronapiikkejä.
Miksi et vie tyttö lääkäriin? Kuukautiskipuihin on saatavilla hoitoa ja Buranaa tehokkaampaa lääkitystä. Tiedän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on ollut noin 4 kertaa vuoden sisällä joten ei meillä kovin vaikeaa ainakaan
Harmi silti että tyttärenne kärsii kivuista välillä. Mielestäni kukaan ei ansaitsisi sitä, mutta kai se kuuluu naisten/tyttöjen elämään. Tsemppiä vastaisuuteen, kun tällaista sattuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole ottanut koronapiikkejä.
Lapsipieni. Naisilla on ollut kuukautisia ja niihin liittyviä kipuja niin kauan kuin naisia on ollut olemassa. Koronarokote ei liity tähän asiaan mitenkään. Kyse on puhtaasta biologiasta.
Itse olen 38- vuotias ja tänään alkoivat. Eipä juuri kipuja ole, mutta ahdistaa todella paljon, eikä huvita tehdä yhtään mitään. Toki koko viikon nämä oireet ovat olleet todella kovia. Kärsin toki muutenkin kovasta ahdistuksesta, enkä usko tämän nyt johtuvan hormooneista. Oireet nimittäin alkoivat heti sään muuttuessa kesäiseksi. Kohta pitää tehdä pari asiaa ja aivan varmasti sitten iskee taas paniikkikohtaus oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vie tyttö lääkäriin? Kuukautiskipuihin on saatavilla hoitoa ja Buranaa tehokkaampaa lääkitystä. Tiedän kokemuksesta.
Koska olen sitä mieltä että hän ei ole vielä kuitenkaan sairaalakunnossa. Mutta kyllä ehdottomasti vien, jos pahenee. Itse jouduin vuonna 05- sairaalaan kuukautiskipujen takia, olin oksentanut koko päivän.
Ap
Kärsin myös teininä samoista jutuista, kaikki lämpökääreet, liikunta ja särkylääkkeet oli ihan hölynpölyä. Vasta aikuisena löysin caprilonit ja niillä saa myös kivun pois! Pillereitä en missään nimessä antaisi noin nuorelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on ollut noin 4 kertaa vuoden sisällä joten ei meillä kovin vaikeaa ainakaan
Harmi silti että tyttärenne kärsii kivuista välillä. Mielestäni kukaan ei ansaitsisi sitä, mutta kai se kuuluu naisten/tyttöjen elämään. Tsemppiä vastaisuuteen, kun tällaista sattuu.
Ap
Ei kuulu, mutta on meidät aivopesty ajattelemaan noin. Kuukautiskipuja vähätellään.
Hankkikaa lämpötyyny niin ei tarvitse kipuilla
Buranaa ja Panadolia. Lisänä lämpötyyny.
Jos kuukautiskivut särkylääkkeestä huolimatta haittaavat normaalia arkea niin silloin on syytä mennä lääkäriin. Toivottavasti teillä on varaa mennä yksityiselle gynelle.
Sama juttu, monta päivää aivan hirveät kivut.
Hankittiin e-pillerit ja kivut helpottui. Ei auttanut särkylääkkeet.
Lääkäriin mars, jos niin kipeä on, että sohvalla pitää vaikertaa. Aivan turha kärsiä, kun on olemassa reseptilääkkeitä. Lisäksi on syytä selvittää, onko kipujen syynä jotain muutakin kuin vain kuukautiset. Endometrioosia yms. voi olla nuorillakin.
Kunnon lääkkeet ja kunnon annoksella. Burana ihan ok kunhan ottaa kipupäivinä sen suositellut maksimiannoksen ja heti kun kipu vähän alkaa. Jos se ei auta tarpeeksi, reseptivapaasti saa Pronaxenia joka on tehokkaampi ja pitkävaikutteisempi ja vähentää myös vuotoa.
Jos nämä ei auta, yhdistelmäehkäisypillerit voi ottaa käyttöön vaikkei olisi ehkäisytarvetta kivun estoksi. Niitähän voi myös syödä monta laattaa peräjälkeen niin että kuukautiset tulee hyvin harvoin. Joka tapauksessa jos maksimiannos noita tehokkaimpia käsikauppalääkkeitä ei auta niin lääkäriin, sieltä saa joko ne e-pillerit tai muuta hoitoa sen muukaan mitä tutkimus osoittaa.
Missään nimessä ei ole tarkoitus vaan kärsiä, eikä syytä esm. välttää kunnon lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa lämpötyyny niin ei tarvitse kipuilla
Ei mitään vaikutusta.
t. lamauttavista kivuista kärsivä N36
Riippuu kipukynnyksestä, se että kuinka kovaa kipua kestää
Ei kyllä kuulosta normaalilta ollenkaan.
Onko teillä endometrioosia tai jotain? Lähtisin kyllä selvittämään mikä tuon taustalla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen sitä mieltä että hän ei ole vielä kuitenkaan sairaalakunnossa. Mutta kyllä ehdottomasti vien, jos pahenee. Itse jouduin vuonna 05- sairaalaan kuukautiskipujen takia, olin oksentanut koko päivän.
Ap
Miksi alapeukut? Ei tuo vain mielestäni ole kiireellinen tapaus, jonka takia pitäisi vaivautua lääkäriin.
Ap