Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin kuukautiskivut, sattuu katsoa tuota meininkiä :(

Vierailija
10.06.2022 |

13v tyttö makaa sohvalla ja valittaa. Annoin Buranaa. Se on kamalaa miten noin nuori tyttö joutuu kärsimään tuollaisesta. Muiden tytöillä samaa? :(

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on ollut noin 4 kertaa vuoden sisällä joten ei meillä kovin vaikeaa ainakaan

Vierailija
2/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole ottanut koronapiikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vie tyttö lääkäriin? Kuukautiskipuihin on saatavilla hoitoa ja Buranaa tehokkaampaa lääkitystä. Tiedän kokemuksesta. 

Vierailija
4/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on ollut noin 4 kertaa vuoden sisällä joten ei meillä kovin vaikeaa ainakaan

Harmi silti että tyttärenne kärsii kivuista välillä. Mielestäni kukaan ei ansaitsisi sitä, mutta kai se kuuluu naisten/tyttöjen elämään. Tsemppiä vastaisuuteen, kun tällaista sattuu.

Ap

Vierailija
5/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi töihin.

Vierailija
6/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei ole ottanut koronapiikkejä.

Lapsipieni. Naisilla on ollut kuukautisia ja niihin liittyviä kipuja niin kauan kuin naisia on ollut olemassa. Koronarokote ei liity tähän asiaan mitenkään. Kyse on puhtaasta biologiasta. 

Vierailija
7/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 38- vuotias ja tänään alkoivat. Eipä juuri kipuja ole, mutta ahdistaa todella paljon, eikä huvita tehdä yhtään mitään. Toki koko viikon nämä oireet ovat olleet todella kovia. Kärsin toki muutenkin kovasta ahdistuksesta, enkä usko tämän nyt johtuvan hormooneista. Oireet nimittäin alkoivat heti sään muuttuessa kesäiseksi. Kohta pitää tehdä pari asiaa ja aivan varmasti sitten iskee taas paniikkikohtaus oikein kunnolla.

Vierailija
8/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vie tyttö lääkäriin? Kuukautiskipuihin on saatavilla hoitoa ja Buranaa tehokkaampaa lääkitystä. Tiedän kokemuksesta. 

Koska olen sitä mieltä että hän ei ole vielä kuitenkaan sairaalakunnossa. Mutta kyllä ehdottomasti vien, jos pahenee. Itse jouduin vuonna 05- sairaalaan kuukautiskipujen takia, olin oksentanut koko päivän.

Ap

Vierailija
9/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin myös teininä samoista jutuista, kaikki lämpökääreet, liikunta ja särkylääkkeet oli ihan hölynpölyä. Vasta aikuisena löysin caprilonit ja niillä saa myös kivun pois! Pillereitä en missään nimessä antaisi noin nuorelle!

Vierailija
10/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi silti että tyttärenne kärsii kivuista välillä. Mielestäni kukaan ei ansaitsisi sitä, mutta kai se kuuluu naisten/tyttöjen elämään. Tsemppiä vastaisuuteen, kun tällaista sattuu.

Ap

Ei kuulu, mutta on meidät aivopesty ajattelemaan noin. Kuukautiskipuja vähätellään.

Vierailija
11/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa lämpötyyny niin ei tarvitse kipuilla

Vierailija
12/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa ja Panadolia. Lisänä lämpötyyny.

Vierailija
13/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautiskivut särkylääkkeestä huolimatta haittaavat normaalia arkea niin silloin on syytä mennä lääkäriin. Toivottavasti teillä on varaa mennä yksityiselle gynelle.

Vierailija
14/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, monta päivää aivan hirveät kivut.

Hankittiin e-pillerit ja kivut helpottui. Ei auttanut särkylääkkeet.

Vierailija
15/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin mars, jos niin kipeä on, että sohvalla pitää vaikertaa. Aivan turha kärsiä, kun on olemassa reseptilääkkeitä. Lisäksi on syytä selvittää, onko kipujen syynä jotain muutakin kuin vain kuukautiset. Endometrioosia yms. voi olla nuorillakin.  

Vierailija
16/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lääkkeet ja kunnon annoksella. Burana ihan ok kunhan ottaa kipupäivinä sen suositellut maksimiannoksen ja heti kun kipu vähän alkaa. Jos se ei auta tarpeeksi, reseptivapaasti saa Pronaxenia joka on tehokkaampi ja pitkävaikutteisempi ja vähentää myös vuotoa.

Jos nämä ei auta, yhdistelmäehkäisypillerit voi ottaa käyttöön vaikkei olisi ehkäisytarvetta kivun estoksi. Niitähän voi myös syödä monta laattaa peräjälkeen niin että kuukautiset tulee hyvin harvoin. Joka tapauksessa jos maksimiannos noita tehokkaimpia käsikauppalääkkeitä ei auta niin lääkäriin, sieltä saa joko ne e-pillerit tai muuta hoitoa sen muukaan mitä tutkimus osoittaa.

Missään nimessä ei ole tarkoitus vaan kärsiä, eikä syytä esm. välttää kunnon lääkitystä.

Vierailija
17/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa lämpötyyny niin ei tarvitse kipuilla

Ei mitään vaikutusta.

t. lamauttavista kivuista kärsivä N36

Vierailija
18/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kipukynnyksestä, se että kuinka kovaa kipua kestää

Vierailija
19/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kuulosta normaalilta ollenkaan.

Onko teillä endometrioosia tai jotain? Lähtisin kyllä selvittämään mikä tuon taustalla on.

Vierailija
20/141 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen sitä mieltä että hän ei ole vielä kuitenkaan sairaalakunnossa. Mutta kyllä ehdottomasti vien, jos pahenee. Itse jouduin vuonna 05- sairaalaan kuukautiskipujen takia, olin oksentanut koko päivän.

Ap

Miksi alapeukut? Ei tuo vain mielestäni ole kiireellinen tapaus, jonka takia pitäisi vaivautua lääkäriin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi