Teinin kuukautiskivut, sattuu katsoa tuota meininkiä :(
13v tyttö makaa sohvalla ja valittaa. Annoin Buranaa. Se on kamalaa miten noin nuori tyttö joutuu kärsimään tuollaisesta. Muiden tytöillä samaa? :(
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vie tyttö lääkäriin? Kuukautiskipuihin on saatavilla hoitoa ja Buranaa tehokkaampaa lääkitystä. Tiedän kokemuksesta.
Koska olen sitä mieltä että hän ei ole vielä kuitenkaan sairaalakunnossa. Mutta kyllä ehdottomasti vien, jos pahenee. Itse jouduin vuonna 05- sairaalaan kuukautiskipujen takia, olin oksentanut koko päivän.
Ap
Harvinaisen paska äiti tai vaihtoehtoisesti umpisurkea provo. Lääkäriin mennään tietenkin ENNEN kuin ollaan sairaalakunnossa. Eli tyttö lääkäriin HETI!!!!
Sellaisia itkupillejä te naiset olette. Ette edes pientä kipua kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vie tyttö lääkäriin? Kuukautiskipuihin on saatavilla hoitoa ja Buranaa tehokkaampaa lääkitystä. Tiedän kokemuksesta.
Koska olen sitä mieltä että hän ei ole vielä kuitenkaan sairaalakunnossa. Mutta kyllä ehdottomasti vien, jos pahenee. Itse jouduin vuonna 05- sairaalaan kuukautiskipujen takia, olin oksentanut koko päivän.
Ap
Ei vaan varata aika vastaanotolle myöhemmin, jossa voidaan puhua asiasta ja miettiä vaihtoehtoja.
Kuukautiskivut on aihe mennä lääkäriin, mutta moni ei mene sillä se vain kuuluu kuukautisiin
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 38- vuotias ja tänään alkoivat. Eipä juuri kipuja ole, mutta ahdistaa todella paljon, eikä huvita tehdä yhtään mitään. Toki koko viikon nämä oireet ovat olleet todella kovia. Kärsin toki muutenkin kovasta ahdistuksesta, enkä usko tämän nyt johtuvan hormooneista. Oireet nimittäin alkoivat heti sään muuttuessa kesäiseksi. Kohta pitää tehdä pari asiaa ja aivan varmasti sitten iskee taas paniikkikohtaus oikein kunnolla.
En nyt todellakaan mitään särkylääkettä ole ottamassa, enkä sitä nyt tarvitsekaan. Tähän ahdistukseen auttaa edes vähän pimeässä kodin ikkunattomassa vessassa istuminen. Kohta on oikeasti pakko hoitaa pari asiaa ja tuo ulkoa tuleva liian kirkas auringonpaiste pahentaa vain asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi alapeukut? Ei tuo vain mielestäni ole kiireellinen tapaus, jonka takia pitäisi vaivautua lääkäriin.
Ap
Lopeta vakavalla asialla provoilu. Olet selkeästi mies tai teinipoika, joka luulee, että kuukautiset ovat jotenkin hauska juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiskivut on aihe mennä lääkäriin, mutta moni ei mene sillä se vain kuuluu kuukautisiin
Daa
kiltti mies 41v kirjoitti:
0/5 Yritä edes :D
kiltti mies 41v kirjoitti:
Ei ne ole mitään pikkukipuja. Minulla kramppaa maha, perse, reidet ja vagina. Kipu aiheuttaa oksentelua ja jopa pyörtyilyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi alapeukut? Ei tuo vain mielestäni ole kiireellinen tapaus, jonka takia pitäisi vaivautua lääkäriin.
Ap
Lopeta vakavalla asialla provoilu. Olet selkeästi mies tai teinipoika, joka luulee, että kuukautiset ovat jotenkin hauska juttu.
Ei tämä ole provo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei tämä ole provo.
Ap
Sokea näkee otsallaankin, että on.
Kipulääkitys pitää aloittaa ennen kipujen alkamista. Muuten sitä kipua on vaikea saada alas. Sen jälkeen buranaa ja Panadollia 3 tunnin välein ja jatketaan siihen asti, kunnes on tarpeeksi vanha hakemaan e-pillerit.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole ottanut koronapiikkejä.
Mennyvittuun sieltä!
Vierailija kirjoitti:
Kipulääkitys pitää aloittaa ennen kipujen alkamista. Muuten sitä kipua on vaikea saada alas. Sen jälkeen buranaa ja Panadollia 3 tunnin välein ja jatketaan siihen asti, kunnes on tarpeeksi vanha hakemaan e-pillerit.
Miten sen voi ennakkoon tietää, milloin kivut ovat mahdollisesti alkamassa? Käsikauppa lääkkeitä on turha napsia kuin karkki, kun on olemassa oikeasti tehokkaitakin lääkkeitä. Niitä saa reseptillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan viedään tyttö gynekologille ja selvitään, miksi kivut ovat niin kovat. Sen jälkeen otetaan reseptillä saatua lääkettä ja unohdetaan kuumelääkkeenä ihan ok toimiva Panadol, joka ei oikeisiin kipuihin auta millään tasolla. Buranakin enemmän flunssalääke kuin kipulääke, kun puhutaan kovista kivuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen voi ennakkoon tietää, milloin kivut ovat mahdollisesti alkamassa? Käsikauppa lääkkeitä on turha napsia kuin karkki, kun on olemassa oikeasti tehokkaitakin lääkkeitä. Niitä saa reseptillä.
Aika usein tähän vaivaan määrätään Miranax joka on naprokseenia, jota saa myös ilman reseptiä nimellä Pronaxen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on kummallinen lähes fanaattinen suhtautuminen Panadoliin. Mitä tahansa vaivaa niin aina ollaan tuputtamassa paketillista Panadolia. Lääkettä, joka on lähinnä pikkulapsille suunnattu kuume/särkylääke. Aikuisten kipulääkkeitä saa reseptillä.
Magnesiumia kannattaa myös ottaa ihan reilulla kädellä