Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena mukaan alkeellisiin olosuhteisiin kalastusreissulle? Mieheni vastustaa ajatusta

Vierailija
10.06.2022 |

Maaliskuussa mies kysyi haluanko lähteä mukaan kalastusreissulle jossa on mukana miehen neljä kaveria. Hankittiin varusteet ja luvat ja on yhdessä suunniteltu matkaa kunnes eilen mies sanoi että et voi osallistua kun sulla on noi naistenjutut eikä reissussa ole nykyajan vessaa eikä juoksevaa puhdasta vettä. En ole aiemmin kalastanut samassa kaavassa mutta eihän menkat estä reissua mutta mies on vakaasti eri mieltä. Väitti kiven kovaan että saan pian tulehduksen ja on likaista kun ympäristö on niin alkeellinen. Mies kokee epämukavuutta että nukun miesten kanssa samassa huoneessa ja majapaikassa ei ole omaa erillistä huonetta juuri minulle. Mitä veetua?? Vedin tästä sellaiset herneet nenään ja kielsin miestä lähtemästä myös jos en saa tulla mukaan mutta mies sanoo menevänsä ilman minua. Onko mies vanhanaikainen vai miksi en saisi tulla mukaan? En ymmärrä miesten ajatuksenjuoksua.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun veljeni vaimo on just sellainen, että se aina haluaa mukaan joka paikkaan, on olevinaan sellainen rempseä, mutta sitten paikan päällä valittaa kaikesta KOKO AJAN. Hän on myös jotenkin kömpelö ja varomaton, sillä hänelle oikeasti myös usein sattuu sellaisia tapaturmia mitä muille ei. Tämän vuoksi meidän poikaporukan reissut on pitkälti loppuneet, kun niitä ei voida toteuttaa ilman että tämä tekoreipas prinsessa tunkee mukaan pilaamaan tunnelman. 

M36

Ja veljesi ei sitten saa sanotuksi vaimolleen, että haluaa mennä poikaporukalla? Ja vaimon vika sekin, että veljesi on niin saamaton?

Ei hän ole saamaton. Veljelläni on aika erikoinen suhtautuminen vaimoonsa, hän ei koskaan kiellä tältä mitään, ja suhtautuu tähän vähän kuin johonkin holhokkiin. Hänen näkökulmastaan nuo reissut ovat ihan normaalia elämää, eikä hänellä ole mitään syytä kieltää vaimoaan tulemasta. Me muut sen sijaan ei jakseta sitä naista, ja sen takia ei enää haluta osallistua reissuille, jotka siis on perinteisesti olleet juuri veljeni järjestämiä. 

M36 

Eli veljesi vika. Järjestäkää omat reissut ilman häntä ja vaimoaan, jos hän ei kerran osaa olla ilman vaimoa missään.

Kyllä hän osaisi, ja vuosikausia olikin. Vaimo itse vaan vaatii päästä mukaan joka paikkaan, eikä veljeni näe syytä kieltää häntä. 

M36

Vierailija
62/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako eniten se, ettei mies puhu totta? Minua ärsyttäisi. Tuollaiset isälliset " et pärjäisi"-selitykset on kaukaa haettu ja myös alentavia.

Jos mies sanoisi, että sori, omaa tyhmyyttäni pyysin sut mukaan ja nyt ei muille se sovikaan, niin voisko onnistua että menisin  vain äijien kanssa äijäretkelle. Jotenkin noin sen pitäisi mennä.

Tuskin enää mielelläsi edes menet mukaan, jos seura on osallistumistasi vastaan. Tympeän oloinen reissu ja jotakin ylpeyttä täytyy naisellakin olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun veljeni vaimo on just sellainen, että se aina haluaa mukaan joka paikkaan, on olevinaan sellainen rempseä, mutta sitten paikan päällä valittaa kaikesta KOKO AJAN. Hän on myös jotenkin kömpelö ja varomaton, sillä hänelle oikeasti myös usein sattuu sellaisia tapaturmia mitä muille ei. Tämän vuoksi meidän poikaporukan reissut on pitkälti loppuneet, kun niitä ei voida toteuttaa ilman että tämä tekoreipas prinsessa tunkee mukaan pilaamaan tunnelman. 

M36

Ja veljesi ei sitten saa sanotuksi vaimolleen, että haluaa mennä poikaporukalla? Ja vaimon vika sekin, että veljesi on niin saamaton?

Ei hän ole saamaton. Veljelläni on aika erikoinen suhtautuminen vaimoonsa, hän ei koskaan kiellä tältä mitään, ja suhtautuu tähän vähän kuin johonkin holhokkiin. Hänen näkökulmastaan nuo reissut ovat ihan normaalia elämää, eikä hänellä ole mitään syytä kieltää vaimoaan tulemasta. Me muut sen sijaan ei jakseta sitä naista, ja sen takia ei enää haluta osallistua reissuille, jotka siis on perinteisesti olleet juuri veljeni järjestämiä. 

M36 

Itsehän ei voi tietenkään mitään järjestää eikä asioista suoraan puhua.

Siis on kyllä sanottu, että reissattaisiin mieluummin ilman tätä naista, mutta veljeni sitten toteaa että kun hän ehdottomasti haluaa mukaan niin kyllähän se sitten otetaan. Ja porukka on ollut nimenomaan veljeni kavereita, tuntuisi oudolta minun järjestää heidän kanssaan yhteistä reissua ilman veljeäni. 

M36

Vierailija
64/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat mukaan "äijien " reissuun ?

Vaivaannuttavaa kaikille ja kukaan ei nauti eikä reissu vastaa sille asetuttuja odotuksia.

Miehesi ei ajatellut kun alunperin kysyi halukkuuttasi osallistua. Ole sinä fiksumpi ja äläkä änkeä mukaan.

Mies on juurikin ollut hieman ajattelematon kun pyytänyt sinua mukaan, varsinkin jos ei ole ensin kysynyt kavereiltaan.

Ole fiksu ja jää pois, ehkä mieskin voisi jäädä pois jollei olisi kavereilleen kenties pettymys. - Alkakaa suunnitella miehen kanssa kalareissua yhdessä kahdestaan.

Mies teki selväksi ettei jätä kalastusreissua välistä, mutta minä ap, en pääse mukaan aloituksessa mainituista syistä. Pahoitin syystäkin mieleni ja rahaa paloi turhaan, kun on varusteet ja luvat hankittu.

Vierailija
65/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiseus ei ole mikään este, terveisin 3 kk kalareissulla miehensä kanssa. Tuo on ilmeisesti poikien reissu, tehkää oma kaksin.

En koskaan ota naista mukaan kalastusreissuille juuri tuon takia, koska en halua vaivaista ämmää mukaani. Kalastusreissut on miehiä varten ei naisille mitenkään.

Joten pyydät ekaksi naisen mukaan, hommaatte varusteet ja luvat ja sen jälkeen kerrot kivikautisen mielipiteesi? Vai miten tää liittyy aloitukseen?

Mies teki ison aloittelijan virheen pyytäessään ämmää mukaansa. Kalastusreissut on vain miehille ei vikiseville akoille. Olen aina lähtenyt kalastusreissuille kavereiden kanssa ilmoittamatta enkä vastaa puhelimeen jos akka yrittää soittaa. Miehen kannattaa lähteä yksin ja jättää akka kotiin.

Ei sulla mitään kavereita ole. Roikut mammapalstalla joka päivä.

Vierailija
66/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vastaavanlaisia pariskuntia, joissa mies elää jatkuvasti puolison henkisen vallan alla. Omia päätöksiä ei uskalla tehdä vaan kaikki, siis ihan kaikki asiat tuodaan puolison päätettäväksi. Yleensä miehen taustalla on dominoiva äiti. Jossain vaiheessa mies alkaa saada selkärankaa kun suhteen hyvät puolet katoavat yksi kerrallaan ja jäljelle jää loputon arki epätyydyttävässä suhteessa. 

Vierailija
67/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useamman kerran kalassa mm. Pohjois-Norjassa naisten kanssa. Kalastettu aika alkeellisissa olosuhteissa pitkiä päiviä, välillä isommassakin aallokossa ja pienellä veneellä. Naiset ovat pärjänneet reissuilla siinä missä miehetkin. Jos ovat välillä halunneet tehdä muutakin kuin kalastaa, silloin ovat niin tehneet. Ei kenelläkään asiasta valittamista. En ymmärrä yhtään tämän ketjun miesten naisiin kohdistuvaa ylenkatsetta tämän hienon harrastuksen parissa. Toivoisin, että useammat naiset pyrkisivät mukaan miesten kalastusporukoihin. Eivät kaikki naiset ole pelokkaita tai kaikesta valittavia prinsessoja.

M62

Vierailija
68/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiseus ei ole mikään este, terveisin 3 kk kalareissulla miehensä kanssa. Tuo on ilmeisesti poikien reissu, tehkää oma kaksin.

En koskaan ota naista mukaan kalastusreissuille juuri tuon takia, koska en halua vaivaista ämmää mukaani. Kalastusreissut on miehiä varten ei naisille mitenkään.

Joten pyydät ekaksi naisen mukaan, hommaatte varusteet ja luvat ja sen jälkeen kerrot kivikautisen mielipiteesi? Vai miten tää liittyy aloitukseen?

Mies teki ison aloittelijan virheen pyytäessään ämmää mukaansa. Kalastusreissut on vain miehille ei vikiseville akoille. Olen aina lähtenyt kalastusreissuille kavereiden kanssa ilmoittamatta enkä vastaa puhelimeen jos akka yrittää soittaa. Miehen kannattaa lähteä yksin ja jättää akka kotiin.

Kommentoin ketjua koska harrastan kalastamista ja erosin ärsyttävästä ämmästä, joka yritti estää poikien kalastusreissut.

Vierailija
69/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaivaannuttavaa kaikille ja kukaan ei nauti eikä reissu vastaa sille asetuttuja odotuksia.

Miehesi ei ajatellut kun alunperin kysyi halukkuuttasi osallistua. Ole sinä fiksumpi ja äläkä änkeä mukaan.

Mies on juurikin ollut hieman ajattelematon kun pyytänyt sinua mukaan, varsinkin jos ei ole ensin kysynyt kavereiltaan.

Ole fiksu ja jää pois, ehkä mieskin voisi jäädä pois jollei olisi kavereilleen kenties pettymys. - Alkakaa suunnitella miehen kanssa kalareissua yhdessä kahdestaan.

Musta ajattelemattomuus ei ole ongelma vaan nolot tekosyyt ja kuvitelma, että reissun peruuntumisesta aiheutuva harmi olisi tekosyillä kuitattu. Jos itse aiheuttaa vahinkoa vaikka ajattelemattomuuttaankin, pitää se myös pyrkiä korvaamaan.

Vierailija
70/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies teki selväksi ettei jätä kalastusreissua välistä, mutta minä ap, en pääse mukaan aloituksessa mainituista syistä. Pahoitin syystäkin mieleni ja rahaa paloi turhaan, kun on varusteet ja luvat hankittu.

Miten se voi kieltää että et saa lähteä mukaan? Sen kun menet. Jos teidän autolla olette menossa, pidät avaimet itselläsi. En minä luovuttaisi noin helpolla. Tai sitten ukko saa kustantaa sinulle kaiken mitä käytit rahojasi ja vähän ekstraa.

Vierailija
71/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkalle lähtee varmasti joku "Minttu", joka voi lähteä, kun on tottunut retkeilijä. Se tietää, mitä tehdä, jos menkat alkaa..

Olin ainoa nainen jonka oli tarkoitus olla mukana mutta nyt kalastamaan lähtee miesporukka.

Vierailija
72/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa että haluat ängetä mukaan

Mieshän ensin pyysi.

Pointsit sulle. Olet ensimmäinen täällä, joka osaa käyttää ängetä-sanaa oikein.

Vierailija
73/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin ketjua koska harrastan kalastamista ja erosin ärsyttävästä ämmästä, joka yritti estää poikien kalastusreissut.

Sattuiko totuus niin paljon että piti tulla takaisin satuilemaan? Olet täällä joka päivä. Ja muunkin ajan ihan yksin.

Vierailija
74/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuiko totuus niin paljon että piti tulla takaisin satuilemaan? Olet täällä joka päivä. Ja muunkin ajan ihan yksin.

Valheet eivät satuta minua. Provoile vaan menemään ja tee itsestäsi pelle.

Vierailija
75/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän vain lähdet kyselemättä etkä edes vastaa puhelimeen, miten se ämmä sua estää?

Vierailija
76/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä asiahan tuo on. Miesten kalastusreissu. En minäkään tykkäisi jos kaverini toisi naisteniltaan miehen mukanaan. Sanoisin sen tarvittaessa myös ääneen. 

No ei se silti sen miehen vika olisi, jos nainen on hänet mukaan pyytänyt ja kumpikin on ostanut naisteniltaa varten tuomisia ja sitten naisen ystävät istuu suut mutrussa kun mies ei ollutkaan tervetullut. Se joka pyytää kumppaninsa tällaisiin menoihin on vastuussa siitä, että on hyväksyttävää tuoda hänet mukana. Ja toisekseen jos mies on niin taavetti, että pyytää miesten kalastusreissulle puolisonsa mukaan ja hankitaan ihan varusteet ja kalastusluvat ym. suunnitellaan viimeisen päälle, niin ei sellaisia mennä enää perumaan. Nuo ei ole ihan ilmaisia hankintoja kuitenkaan ja varmaan tuo reissu on vaatinut muitakin järjestelyjä että nainen sinne pääsee osallistumaan. Mä sanoisin suoraan, että nyt ukko kertoo kavereilleen että on järkännyt tällaisen tilanteen ja että siitä pitää nyt selvitä tavalla tai toisella. Mistään menkoista ei tarvitse puhua, nainen osaa hoitaa ne ihan itse eikä sellaista korpea tai jorpakkoa ole, missä ei pystyisi itseään putsaamaan niin kauan kuin vähän juomavettä löytyy. Kissa pöydälle ja suut auki, niin tiedetään mistä kenkä puristaa.

Vierailija
77/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle kalastusreissu on kesän kohokohta ja sanoi ettei lähde erikseen kanssani kalaan. Ehdotin toista paikkaa ja reissua mutta mies ei ole sanonut juuta eikä jaata.

Vierailija
78/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi kieltää että et saa lähteä mukaan? Sen kun menet. Jos teidän autolla olette menossa, pidät avaimet itselläsi. En minä luovuttaisi noin helpolla. Tai sitten ukko saa kustantaa sinulle kaiken mitä käytit rahojasi ja vähän ekstraa.

Sehän olisi juurikin änkeämistä jos minua ei alunperinkään ole oikeasti haluttu mukaan. Suutuin miehelle jo enkä ala lapsellisesti vänkäämään mukaan. Sanoin miehelle että saa korvata rahallisen menetykseni.

Vierailija
79/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes olet yhdessä "vaivaisen ämmän" kanssa kun puhut hänestä noin kauniisti? Eiköhän nainen tiedä ihan itse pärjääkö kuukautisten kanssa kalareissulla vai ei ja osallistuu reissuille sen mukaan. Ei siihen miehen aivosoluja tarvita. Jos haluat vaan miesten reissuja, niin toki tämä on ok kunhan sanot sen suoraan etkä piiloudu tekosyiden (=kuukautiset) taakse.

Vierailija
80/148 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi juurikin änkeämistä jos minua ei alunperinkään ole oikeasti haluttu mukaan. Suutuin miehelle jo enkä ala lapsellisesti vänkäämään mukaan. Sanoin miehelle että saa korvata rahallisen menetykseni.

Onhan se mies sinut alunperin pyytänyt mukaan. Joten sulla on oikeus sinne mennä. Itse en olisi kotona silloin kun ukko reissultaan palaa, useampaan päivään. Olisin omalla reissulla. Nythän se ukko oppii että sua saa kohdella miten sattuu. Mutta omapa on ongelmasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan