Työnhakuvelvoite 4 paikkaa / kuukausi
Jos haen kunnanjohtajan paikkaa lukiokoulutuksella, niin hyväksytäänkö se silti hakemukseksi työkkäriin?
Kommentit (67)
Onpa lällyä. Omavalmentaja sanoi sen riittävön, kun julkaisen esittelyn linkedinissä, kysyn työtä kontakteilta, haen avointa paikkaa, jos sellasia on. Ei mitään uutta. Ennen hain vähintään 4 sellaista paikkaa, joista olii ilmoitus netissä. Nyt avoimenkin hakemuksen tekeminen täyttää tuota lällyä. velvoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme osa-aikaista työtä. Haenkohan siis yhtä työpaikkaa kolmen kuukauden aikana?
Joo, kysyt lisätyötä työnantajiltasi vuorotellen. 9 kuukautta hoidat helposti niin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle lätkästiin tuo 4 paikkaa/kk myös, vaikka asun tosi pienellä paikkakunnalla, ei ajokorttia, ei ammattia eikä työkokemusta
Työkokemustahan sinä kaipaat joten parempi hakea useampia paikkoja, se parantaa mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös jonkinmuotoinen koulutuskin ole mahdollista työttömänä? Siis itselläni olisi uran vaihto mielessä. Jotain missä olisi vielä tulevaisuudessakin töitä. Oliko opiskelun laajuudessa jokin raja?
Ammattitutkinnot, tradenomitutkinnot ja yliopistotutkinnot katsotaan aina päätoimiseksi opiskeluksi. Aikuiskoulutustukea taas saa vain töissäkäyvä. Jotain sivutoimisia opintoja voi suorittaa ja niiden kesto saa olla maksimissaan 6 kuukautta sekä tästä on sovittava etukäteen.
Omaehtoisena opiskeluna voi opiskella max 2 vuotta. Opiskelun tulee olla tutkintoon johtavaa ja parantaa merkittävästi työllistymisnäkymiä. Myönnetään tapauskohtaisen harkinnan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja saahan työhakemusessaan olla rehellinen?
"Hei, olen ollut 3 vuotta työttömänä ja etsin kuumeisesti töitä. Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja en ole erityisen suulas, mutta jos minulle ollaan ystävällisiä niin ei ongelmaa työskennellä myös työkavereiden kanssa. Toivun uupumuksen jäljiltä ja alan voida jo vähän paremmin. Jos kaipaatte tunnollista ja mukavan hiljaista kaveria tiimiinne, niin olen enemmän kuin iloinen päästessäni joukkoonne! Ottaakaa yhteyttä! "
Kiitos hakemuksestasi. Olemme välittäneet sen TE-toimistoon, jotta he voivat tarkastaa, onko kyseessä työttömyysturvalain 2a luvun 9§ mukainen toiminta, jolloin omalla toiminnalla pyritään vaikuttamaan siihen, että ei saada töitä. Mukavaa kesänjatkoa.
En usko että työnantaja ei arvostaisi noin oleellisesti työkykyyn vaikuttavaa tietoa.
Se on ihan sama mitä hakee. Minulla on ajokielto enkä pääse nyt vuoteen töissä kulkemaan. Joo 4 hakua kk kuuluu minullakin työttömän työhön. Mitään merkitystä sillä hakemisella ei ole, kun ei pääse kulkemaan.
#tradenomi_on_pelle