Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 paikkaa / kuukausi

Vierailija
10.06.2022 |

Jos haen kunnanjohtajan paikkaa lukiokoulutuksella, niin hyväksytäänkö se silti hakemukseksi työkkäriin?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin töihin sellaset sit pitää hakee, jolla ei oo koulutusta

Työpaikkaan, johon ei tarvita koulutusta. Vaikka mäkkäriin tai kaupan kassalle, tai muualle myyjäksi.

Vierailija
22/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakisikohan ne jonnekin koulutukseen?

Mulla on oppimisvaikeuksia, siitä ei tulis mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen pitää hakea kahta paikkaa kk. Ajokortti hyllyllä. Kaksi hakemusta jo teki lonkalta paikkoihin joihin ei mahdollista päästä. Minä naureskelin ja melkein lipsahti että onneksi ei itse tarvitse lähettää yhtäkään kun olen TK eläkkeellä

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
24/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain 1 hakuvelvoite mutta hankala hakea kun ei osaaminen riitä.

Miks sulla on vaan 1

Vierailija
25/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, mäkin olen miettinyt tällaista. Että voiko hakea mitä vaan, vaikka ei olisikaan todellista mahdollisuustta päästä tehtävään.

Olen vajaakuntoinen ikääntynyt pitkäaikaistyötön lähellä 60v eikä mahdollisuuksia päästä mihinkään eikä eläkkeellekkään päästetä enää ketään niin työnhaku velvollisuus pitäisi olla 0, niin saas nähdä seuraavassa työnhaku päivityksessä mitä siellä määrätään. Kokeillut uudellen koulutustakin pariin kertaan mutta ne tyssänneet vajaa kuntoisuuteen ja sairauksiin. Työharjoittelu monissa eri paikoissa eivät johtaneet mihinkään vaan tuntui että käytetään ilmaisena sairauslomittajana teetättäen koko ajan vain siivoustöitä vaikka en ollut siivous alalle kouluttautumassa. Sitä ammattia en oppinut ollenkaan mitä varten menin harjoittelemaan. 

Vierailija
26/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hae jotain sellaista paikkaa, johon voisit todennäköisesti päästä, vai pelkäätkö, että joudut töihin?

Tämäpä se on

Jos olisin itse työtön, hakisin todella aktiivisesti töitä!

Minä hain 3 vuotta koko ajan töitä, lähinnä oman alan mutta myös muihin. Hakemusten määrä oli suurempi kuin tämä nykyinen vaatimus. Valitettavasti ikärasismista johtuen en työtä saanut, pääsin kolmeen haastatteluun. Onneksi pääsin eläkkeelle muutama kuukausi sitten. 41v työura takana ja nyt ei tarvitse työtä hakea.

Vierailija
27/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja saahan työhakemusessaan olla rehellinen?

"Hei, olen ollut 3 vuotta työttömänä ja etsin kuumeisesti töitä. Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja en ole erityisen suulas, mutta jos minulle ollaan ystävällisiä niin ei ongelmaa työskennellä myös työkavereiden kanssa. Toivun uupumuksen jäljiltä ja alan voida jo vähän paremmin. Jos kaipaatte tunnollista ja mukavan hiljaista kaveria tiimiinne, niin olen enemmän kuin iloinen päästessäni joukkoonne! Ottaakaa yhteyttä! "

Kiitos hakemuksestasi. Olemme välittäneet sen TE-toimistoon, jotta he voivat tarkastaa, onko kyseessä työttömyysturvalain 2a luvun 9§ mukainen toiminta, jolloin omalla toiminnalla pyritään vaikuttamaan siihen, että ei saada töitä. Mukavaa kesänjatkoa.

Vierailija
28/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi hakea mitä sattuu vaan pitää hakea niiltä aloilta joihin on koulutus tai työkokemus

Eli alan vaihto ei ole mahdollinen?

Mikä ettei, jos ap:n kunnassa pääsee oppisopimuksella kunnanjohtajaksi. 

Vierailija
29/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain 1 hakuvelvoite mutta hankala hakea kun ei osaaminen riitä.

Miks sulla on vaan 1

Sairaus ja alueella vähän työpaikkoja.

Vierailija
30/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on varmasti monilla mutta ihmettelen että ei edes uskalla kokeilla mitään. Minäkin olen kokeillut kaikkea ja saanut takkiini mutta mitäs siitä. Tuntuu hyvältä että on ainakin yrittänyt jotain kun ei olisi mitään. Minä en itseäni arvostaisi jos en olisi mitään yrittänyt vaan mennyt siitä missä rima on matalin. 

Vierailija
31/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatorille ei kai ole pakko tehdä profiilia/ilmoitusta itsestään?

Haluan nimittäin työllistyä oikeasti, en leikkiä työhalukasta. En usko että työmarkkinatorin profiililla lohkeaa töitä. Olen tehnyt profiileja sellaisiin palveluihin, joista työpaikkoja oikeasti saa, esim. Kuntarekryyn.

Vierailija
32/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hei, olen ollut 3 vuotta työttömänä ja etsin kuumeisesti töitä. Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja en ole erityisen suulas, mutta jos minulle ollaan ystävällisiä niin ei ongelmaa työskennellä myös työkavereiden kanssa. Toivun uupumuksen jäljiltä ja alan voida jo vähän paremmin. Jos kaipaatte tunnollista ja mukavan hiljaista kaveria tiimiinne, niin olen enemmän kuin iloinen päästessäni joukkoonne! Ottaakaa yhteyttä! "

Kiitos hakemuksestasi. Olemme välittäneet sen TE-toimistoon, jotta he voivat tarkastaa, onko kyseessä työttömyysturvalain 2a luvun 9§ mukainen toiminta, jolloin omalla toiminnalla pyritään vaikuttamaan siihen, että ei saada töitä. Mukavaa kesänjatkoa.

Tätä pitäis oikeasti tarkastella lähemmin. Kumpi on parempi, että noita asioita pimitetään työnhaussa, jotka tulevat kuitenkin myöhemmin esiin työpaikalla. Vai että sanotaan suoraan omat haasteet.

Vierailija
33/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruudessani joku ystävä joutui työkkärin kautta haastatteluun johonkin pieneen kauppaa joka oli niin kaukana, että hänen olisi ollut mahdoton autottomana siellä kulkea. Julkisetkaan eivät meilläpäin kulje kuin pari kertaa päivässä. Hän päätti, että karenssia ei ota, mutta sinne ei myöskään töihin mene, joten hän esitti haastattelussa todellista idioottia (miellyttävää ja ystävällistä kyllä), mainitsi joka välissä, että  tulee oikein mielellään heille töihin .... Ei saanut töitä, ei myöskään karenssia.

Vierailija
34/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin uuden pökälemallin esittelyvideossa muistaakseni sanottiin jotain työnhausta sellasiin paikkoihin mihin on mahdollisuus työllistyä, mutta mikäs sitä estää esim. kunnanjohtajan paikkaa hakemasta, eihän ne voi ruveta aliarvioimaan toisten kykyjä. Jokainen hakekoon uskonsa mukaan.

Kunnanjohtajalle ei ole olemassa muodollisia pätevyysvaatimuksia. Yleensä hakuilmoituksessa puhutaan "soveltuvassa korkeakoulututkinnosta" tai " muusta tehtävää soveltuvasta koulutuksesta" määrittelemättä sen tarkemmin mistä on kyse. Toki kunnanjohtajan pestit ovat pääsääntöisesti niin haluttuja että aina löytyy muodollisesti pätevä hakija mutta periaatteessa kunnanvaltuusto voi valita virkaan aivan kenet tahansa. Joskus menneinä vuosina näin on tehtykin pienemmissä kunnissa kun on haluttu tunnettu oman kunnan mies johtoon.

Vierailija
35/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, hänhän oli vain rehellinen... Saahan sitä mielenterveystoipilaatkin töihin hakea. Minkä sille voi jos on sosiaalisten tilanteiden pelkoa yms.

Vierailija
36/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hae jotain sellaista paikkaa, johon voisit todennäköisesti päästä, vai pelkäätkö, että joudut töihin?

Tämäpä se on

Jos olisin itse työtön, hakisin todella aktiivisesti töitä!

Joo jos löytyisi ja olisi tarjolla sellaisia mihin itse soveltuu omalta alalta ja mikä ei ole osatyötä ja määräaikaisia.. sellaisia ei oikeen ole tarjolla. Ja vuorotyötä en pystyisi ainakaan itse kun taapero ikäisiä ja yh.

Vierailija
37/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko semmosta enää olemassa, että kaupunki tai kunta työllistää työttömiä vaikka 6 kuukautta

Vierailija
38/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, hänhän oli vain rehellinen... Saahan sitä mielenterveystoipilaatkin töihin hakea. Minkä sille voi jos on sosiaalisten tilanteiden pelkoa yms.

Allergioitakin kun siedätetään niin tuollaisten tilanteiden pelkoa pitää poistaa niin että menee niihin sillä muuten se pelko ei ala häipymään. Sitten kun menee vaan ja huomaa että siellä on samanlaisiakin arkoja muitakin ja rohkeimmat tukevat arkoja ainakin aikuiskoulutuksessa kun ei ole siellä ole kakaranomaista kiusaamista enää mitä on saattanut nuoriso kouluissa kokea. Ihmiset muuttuvat iän myötä eikä aikuisten kanssa ole enää niin pelottavaa samalla lailla kuin nuorten kehittymättömien. 

Vierailija
39/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko semmosta enää olemassa, että kaupunki tai kunta työllistää työttömiä vaikka 6 kuukautta

Kyllä velvoitetyö on edelleen olemassa. Vaatimuksena siihen on vähintään 57 vuoden ikä ja se että ansiosidonnainen päivärahakausi on loppumassa.

Vierailija
40/67 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä mukautettua opetusta/koulutusta esim. erityisille opiskelijoille, räätälöidään tarvittaessa yksilöllisten kykyjen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi