Työnhakuvelvoite 4 paikkaa / kuukausi
Jos haen kunnanjohtajan paikkaa lukiokoulutuksella, niin hyväksytäänkö se silti hakemukseksi työkkäriin?
Kommentit (67)
Kirjasin 4 työpaikan tiedot omasuunnitelmaan, mutta todrllisuudessa en lähettänyt hakemuksia eteenpäin...
Terveisin, masentunut
Ps. Eiköhän jokainen työkykyinen lähetä hakemuksia muutenkin ja me työkyvyttömät joudutaan pelleilemään näiden kirjausten kanssa joka kuukausi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin uuden pökälemallin esittelyvideossa muistaakseni sanottiin jotain työnhausta sellasiin paikkoihin mihin on mahdollisuus työllistyä, mutta mikäs sitä estää esim. kunnanjohtajan paikkaa hakemasta, eihän ne voi ruveta aliarvioimaan toisten kykyjä. Jokainen hakekoon uskonsa mukaan.
Kunnanjohtajalle ei ole olemassa muodollisia pätevyysvaatimuksia. Yleensä hakuilmoituksessa puhutaan "soveltuvassa korkeakoulututkinnosta" tai " muusta tehtävää soveltuvasta koulutuksesta" määrittelemättä sen tarkemmin mistä on kyse. Toki kunnanjohtajan pestit ovat pääsääntöisesti niin haluttuja että aina löytyy muodollisesti pätevä hakija mutta periaatteessa kunnanvaltuusto voi valita virkaan aivan kenet tahansa. Joskus menneinä vuosina näin on tehtykin pienemmissä kunnissa kun on haluttu tunnettu oman kunnan mies johtoon.
Useimmiten kuitenkin hakuilmoituksessa edellytetään soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa sekä perehtyneisyyttä/kokemusta kunnallishallinnon ja -talouden alalta. Jos nämä kriteerit täyttää, haku on ok. Sinällään pikkukuntien vastuutehtävät eivät ole kovin haluttuja, eli minimikriteerit täyttävilläkin on mahdollisuuksia.
Mulla on kolme osa-aikaista työtä. Haenkohan siis yhtä työpaikkaa kolmen kuukauden aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja saahan työhakemusessaan olla rehellinen?
"Hei, olen ollut 3 vuotta työttömänä ja etsin kuumeisesti töitä. Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja en ole erityisen suulas, mutta jos minulle ollaan ystävällisiä niin ei ongelmaa työskennellä myös työkavereiden kanssa. Toivun uupumuksen jäljiltä ja alan voida jo vähän paremmin. Jos kaipaatte tunnollista ja mukavan hiljaista kaveria tiimiinne, niin olen enemmän kuin iloinen päästessäni joukkoonne! Ottaakaa yhteyttä! "
Kiitos hakemuksestasi. Olemme välittäneet sen TE-toimistoon, jotta he voivat tarkastaa, onko kyseessä työttömyysturvalain 2a luvun 9§ mukainen toiminta, jolloin omalla toiminnalla pyritään vaikuttamaan siihen, että ei saada töitä. Mukavaa kesänjatkoa.
Tätä pitäis oikeasti tarkastella lähemmin. Kumpi on parempi, että noita asioita pimitetään työnhaussa, jotka tulevat kuitenkin myöhemmin esiin työpaikalla. Vai että sanotaan suoraan omat haasteet.
Tuo edellinen sanoi olevansa sekä sosiaalisen tilanteiden pelosta kärsivä, että tunnollinen työntekijä. Kumpaa hän haluaa painottaa? Jos hän on sanojensa mukaisesti tunnollinen, niin sittenhän hänellä ei ole ongelmaa hoitaa hyvin niitäkään tilanteita, joissa joutuu hankaliin asiakaskohtaamisiin. Silloin taas lopputulema on, että on aivan turha mainita sosiaalisia ongelmiaan, koska ne eivät vaikuta kunnolliseen ja hyvään työntekijään.
Et kai sinäkään mainitse haastattelussa sellaisia asioita, joilla ei ole työntekoon vaikutusta?
Eikös jonkinmuotoinen koulutuskin ole mahdollista työttömänä? Siis itselläni olisi uran vaihto mielessä. Jotain missä olisi vielä tulevaisuudessakin töitä. Oliko opiskelun laajuudessa jokin raja?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme osa-aikaista työtä. Haenkohan siis yhtä työpaikkaa kolmen kuukauden aikana?
Miten olet saanut nuo työpaikat, jos olet niin tyhmä, ettet osaa selvittää tätäkään asiaa muuten kuin av:lla kyselemällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs jos on 57-vuotias ja kukaan ikärasisti ei ota töihin? Ei ole tylttömän vika!
Työttömän vika on, jos hän pitää kaikkia työnantajia lähtökohtaisesti ikäsyrjivinä (tiedoksi: rasismi viittaa rodun perusteella tapahtuvaan syrjintään).
Taidatitse olla vakuuttunut tästä tekosyystäsi?
Notta, luehan rasismin määritelmät.
Kaksi b-lääkärinlausuntoa lähetetty te-toimistoon, ikää lähes 60 vuotta, omalta alalta työkokemusta 38 vuotta, oman alan paikkoja ollut haussa viimeisen puolen vuoden aikana nolla. Hakuvelvoite silti neljään paikkaan. No, onhan niitä muitakin keinoja täyttää työllistymistä edistävää toimintaa, kuin paikan hakeminen.
Näin jännän hakemuksen, joka alkoi sanoilla olen saatananpalvoja. Hakemuksia voi tehdä, mutta millaisia. Työnantajilla tulee olemaan hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi hakea mitä sattuu vaan pitää hakea niiltä aloilta joihin on koulutus tai työkokemus
Mistähän mä vielä löytäisin puhelinvaihteenhoitajaa hakevan firman, sellasesta ois pitkä kokemus. Muitakin sellaisia hommia historiassa joita ei enää vaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Eikös jonkinmuotoinen koulutuskin ole mahdollista työttömänä? Siis itselläni olisi uran vaihto mielessä. Jotain missä olisi vielä tulevaisuudessakin töitä. Oliko opiskelun laajuudessa jokin raja?
Ammattitutkinnot, tradenomitutkinnot ja yliopistotutkinnot katsotaan aina päätoimiseksi opiskeluksi. Aikuiskoulutustukea taas saa vain töissäkäyvä. Jotain sivutoimisia opintoja voi suorittaa ja niiden kesto saa olla maksimissaan 6 kuukautta sekä tästä on sovittava etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Näin jännän hakemuksen, joka alkoi sanoilla olen saatananpalvoja. Hakemuksia voi tehdä, mutta millaisia. Työnantajilla tulee olemaan hauskaa.
"Seurakuntamme etsii ohjaajaa lasten iltapäiväkerhoon..."😆
Mulle lätkästiin tuo 4 paikkaa/kk myös, vaikka asun tosi pienellä paikkakunnalla, ei ajokorttia, ei ammattia eikä työkokemusta
Vierailija kirjoitti:
Mulle lätkästiin tuo 4 paikkaa/kk myös, vaikka asun tosi pienellä paikkakunnalla, ei ajokorttia, ei ammattia eikä työkokemusta
Olisit sanonu että ei käy
Vierailija kirjoitti:
On kyl törkeetä, niin väitettiin etukäteen kuinka työtarjonnan ym. tilanteen mukaan jokaiselle tehdään henk. koht. tavotteet.. taisivat puhua lämpimikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa. Ainakin meidän alueella kuulemma virkailijat ottaa hyvin huomioon jos haettavia paikkoja vaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa. Ainakin meidän alueella kuulemma virkailijat ottaa hyvin huomioon jos haettavia paikkoja vaan ei ole.
Nimenomaan se virkailija vaikuttaa kaikkeen.. aikaisemmin jo siihen tuleeko työtarjouksia ollenkaan tai työllistymissuunnitelmin laatimisia.
Ei tarvitse oikeasti hakea mitään, kunhan kertoo hakevansa, kirjoittaa työpaikkojen nimet ylös ja toistaa ne kun te-toimistosta joku soittaa.
Millä ajalla ne muka ehtii tarkistamaan kaikkien työttömien hakemat paikat? Siinähän pitäisi soittaa pikku kylässäkin tuhansiin ja tuhansiin paikkoihin. Täällä missä asun on jotain vähän päälle 1400 työtöntä, en muista tarkkaan. Jokaisella velvollisuus hakea neljään paikkaan. Siinä saa virkailija tehdä aika monta varmistussoittoa.
Onneksi on hyväpalkkainen työ, ei tarvi velvoitteista välittää/nillittää
Sori, mutta sinulla ei taida olla sairauksia, jotka estävät osa-aikaisen tai määräaikaisen tekemisen. Ne ovat tötä siinä missä muutkin. Kuulostaa pikemminkin siltä, että sinun kannattaisi ottaa osa-aikainen lapsesi takia. Olen suorastaan hämmästynyt, ettet rajannut kokoaikatyötä pois.
Jos osa- tai määräaikaisia töitä ei mielestäsi saa olla, niin ole hyvä ja lakkaa käyttämästä kaikkia niitä palveluja, joissa käytetään muita kuin kokoaikatyöntekijöitä. Esim. älä mene kaupan kassalle, jossa on osa-aikainen myyjä. Yritä myös ajaa sellaista lakipakettia, joissa opiskelijat eivät saa tehdä osa-aikatyötä.