Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Follikkelikysta vai keltarauhanen?

15.10.2006 |

Hei!

Ajattelin kokeilla onneani josko täältä löytyisi joku joka osaisi auttaa!

Eli tilanne on tämä. 13 kk turhaa yritystä takana, muutama alkuraskauden km ja keskeytynyt km.

Viime viikolla gynellä ultrassa näkyi 2x3cm follikkelikysta, kiertopäivien mukaan olisi pitänyt näkyä keltarauhanen, koska kp oli 18 ja ovis oletettavasti kp15.

Lääkäri ei ollut 100% varma näkemästään, mutta epäili siis tuota kystaa.

lämmöt kuitenkin nousivat kp 16 ja ovat pysyneet ylhäällä. Jos tuo oli kuitenkin keltarauhanen niin onko se jo valmiiksi " viallinen" kun oli niin suuri. Voisiko lämmönnousuun olla joku muu syy?

Onko jollakulla tullut eteen vastaavaa ja se kuitenkin olisi osoittautunut keltarauhaseksi?

Minkäkokoinen keltarauhasen olisi pitänyt tässä vaiheessa olla?

Olen hyvin kiitollinen, jos joku ehtii/viitsii vastata.

ilmeisesti tässä kierrossa ei kannata enää toiveita viritellä, mutta silti sitä väkisin pitää yrittää keksiä mahdollisuuksia, että toivoa saisi pitää yllä edes hitusen...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on kuitenkin lukenut...

Vierailija
2/3 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulin kommentoimaan ihan vaan sen takia, etten tosiaan koskaan ole tullut edes kysyneeksi, minkä kokoinen keltarauhanen on! En kyllä tiedä, onko sitä mitattukaan, kun varmaan lääkäri on luteaalivaiheen ultrassa ajatellut, että on keltarauhanen, ja muulloin, että on kysta (kerran mulla on ollut kysta, joka onneksi kuivui pois itsestään).

Googlettamalla löysin, että keltarauhanen voi olla 3-3,5 cm halkaisijaltaan ja olla silti normaali. (http://www.wdxcyber.com/ovarymas.htm keltarauhanen = corpus luteum)

Eli eiköhän se voi olla ihan normaali keltarauhanenkin, joka ultassa on näkynyt.

-Osse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit minulle paitsi hyvän linkin myös sen kaipaamani toivonkipinän! =) Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan