Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä pitää olla minimisumma tilillä rahaa että voitte elää huoletta jos tulee yllättäviä menoja?

Vierailija
10.06.2022 |

Minkä summan alle ette tiliä päästä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30.000e, sen alle en halua tilin menevän.

Vierailija
2/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä minimissään 2000 €, säästötilillä nolla perään niin on huoleton olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään mikään riitä. 20 000 pankkitilillä on ehdoton minimi. Mulla säästöissä noin 60 000. En ole koskaan ollut näin varakas mutta en myöskään koskaan ole ollut näin nuuka. Vaikea sallia itselle mitään. Eilen teki mieli tilata Marinekon ALEsta mutta en raaskinut..

Silloin kun rahaa oli alle 1000 olisin onnellisena ostanut.

Täytyisi löytää balanssi.

N45

Vierailija
4/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään säästöjä, eikä omaisuutta. Olen pitkäaikaistyötön ja tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki. Asun sukulaiseni luona ilmaiseksi kun muutakaan vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
5/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toinen tili palkkatilin lisäksi ja tuolla varatilillä pitää olla minusta minimissään 10 000 e. Alkaa ahdistamaan heti, jos saldo menee sen alle. Tuntuu, että ei olisi ikäänkuin raha yhtään. Palkkatilillä on kuukauden kaikkien vakiokulujen jälkeen yleensä n. 1200 e, josta sitten osa vielä kuluu kaikenmaailman pikkukuluihin ja heräteostoksiin kuukauden aikana. 

Vierailija
6/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ei yhtään jos puhutaan vämttämättömyyksistä, ellei joku lähetä tai teetä ylimääräisiä itsestä riippumattomia laskuja.

Eri asia jos rahat ei riitä siihen elämiseen tai ostoksiin mitä haluaisi, mutta nuo eivät ole yllättäviä laskuja.

Esim. jos olet sossupummi ja pesukone hajoaa, saat uuden sossun piikkiin, mutta uutta tv:tä et.

Vierailija
7/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20 tuhatta. Sen jälkeen voin yrittää myydä vanhan kiinteistön.

Vierailija
8/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonan.

Vierailija
9/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan opiskelijana se oli 500mk. Aina ollut sen verran ylimääräistä tilillä ettei ole tarvinnut murehtia.

Vierailija
10/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole käyttötilille sellaista rajaa. Säästötili ei saa mennä alle 20 000e.

Vierailija
11/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tilit kurkusta alas.

Vierailija
12/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään aina yhden kuun palkka. Näin opetan myös omille lapsilleni. Toki mitä enempi sen parempi.

Oikeesti ei tarvi kuin pari kuukautta syödä tyyliin makaronia tai lokkeilla usein vanhempien pöydässä niin pikku puskuri on kasassa. Jokainen pystyy siihen.

Vierailija
13/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 näin työssäkäyvänä, kun palkka tulee joka kk. Toki rahaa on välillä paljon enemmänkin, mutta aina niitä isompia menoja joka vuosi ilmestyy, mitkä säästöjä syövät...

Vierailija
14/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 3 tonnia jemmatilillä, visalla odottaa maksamistaan rikkoutuneen pesukoneen ja paljupumpun vaihto sekä lapsukaiselle pitäisi ostaa puolikas mopo ja ajovarman maksut tämän kuun aikana. Just nyt ei tunnu huolettomalle, toisin kuin talvella kun tilillä oli tuplaten tuo. Tehtiin sähköremppaa, siihen meni se toinen puolikas saldosta. Lisäksi pitäis ostaa puutavaraa yhden seinän ulkoverhousta varten, satasia siinäkin mun osuus.

Oikeesti mulla on toinenkin säästötili ja muuta varallisuutta, mutta tuo jemmatili ja käyttötili on ne joilla arki hoituu. Tarkoitus on nyt elää säästeliäämmin ja kerätä viimeistään syksyllä jemmatilille 5000.

Vierailija
15/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan yllätysmenoja varten, eli ei mihinkään muihin tarkoituksiin vähintään 2000. Luin Dave Ramseyn kirjoittaman kirjan rahasta ja siinä juuri painotetaan tätä että pitää pyrkiä pitämään vähintään 1000 yllätysmenoihin, jos esim. auto tai pesukone hajoaa, kuulemma yllättävän moni ei huomioi että ylläripuskuria tarvitaan.

Vierailija
16/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä on mitä on. Säästötilillä 2000e.

Vierailija
17/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitää vähintään 5000 olla..

Vierailija
18/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näköjään mikään riitä. 20 000 pankkitilillä on ehdoton minimi. Mulla säästöissä noin 60 000. En ole koskaan ollut näin varakas mutta en myöskään koskaan ole ollut näin nuuka. Vaikea sallia itselle mitään. Eilen teki mieli tilata Marinekon ALEsta mutta en raaskinut..

Silloin kun rahaa oli alle 1000 olisin onnellisena ostanut.

Täytyisi löytää balanssi.

N45

Kuulostaa hullulta.

Vierailija
19/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 on aikas hyvä.

Vierailija
20/41 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisella käyttötilillä on luultavasti tällä hetkellä muutama kymppi. Tilipäivä ensi viikolla. Taloustilillä (puolison kanssa yhteinen tili) reilu satanen. Henkilökohtaisella säästötilillä 26 200 e. Tavoitteena on, että vuoden lopussa siellä on vähintään 30 000.

Olen elänyt myös kädestä suuhun ja tiedän, miltä tuntuu, kun puskuria ei ole. Huomaan, että sitä mukaa kuin sitä kertyy, sitä enemmän alkaa ahdistaa, jos säästötilin saldo hetkellisesti laskee. En kuitenkaan halua elää elämääni hilloten rahaa tilille tai osakkeisiin tai rahastoihin, nyt vaan on sellainen tilanne, ettei pysty matkustelemaan.