Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut inhoamaan puhelimen soimista, muita?

Vierailija
10.06.2022 |

Ainoat ketkä nykyään soittaa ovat puhelinmyyjät tai jotkut gallupkyselijät ja kun puhelin pirahtaa tulee sellainen vastenmielinen tunne. En enää edes vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelin soi noin kerran kuussa, kun äiti soittaa. Ei häiritse.

Vierailija
22/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Olen pitänyt jo vuosia äänettömällä, työpuhelimenkin yleensä niin että vain näen kun se soi edessä pöydällä. Koen puhelut häiritsevinä, en tykkää itsekään soitella. Olen 44 niin ei oman ikäisissäni vielä niin yleistä, mutta nuorethan ei enää taida puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka usein teille tulee täillaisia soittoja? Useampi päivässä? 

Mulle tuli 10-14 puhelua päivässä, myyjät ja Jeesuksen kaverit tavoittelivat. N. neljä vuotta sitten laitoin äänettömälle ja katson iltaisin, onko joku tuttu yrittänyt tavoitella.

Vierailija
24/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei nekään soita kun suoramarkkinointi estot puhelin ja posti!Lisäksi ei älypuhelinta suurin syy. Ja en ole siellä missä kaikki ovat F:B/ insta.Peukutamassa muokattuja , suodatimella käsiteltyjä kuvia ja valhelista elämää .

Vierailija
25/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen inhonnut jo kauan. Kyse ei ole siitä että siellä soittelisi puhelinmyyjät, mulla on suoramarkkinointikielto.

Ei, kyse on siitä, että yleensä asia ei ole mikään positiivinen, vaan minuun kohdistuu jotain vaatimuksia. Lisäksi kun puhelu tulee, se ahdistaa kun ei tiedä kuka soittaa, mitä asia koskee jne. ja sitten kun vastaa, pitää reagoida välittömästi. Jos tieto tulee esim tekstarina niin siinä ehtii vähän miettiä.

Luultavasti liittyy siihen, että juuri kukaan muu kuin esim viranomaistahot tai vastaavat, tai sit omat vanhemmat, eivät enää soita, vaan tekstaavat.

Vierailija
26/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen inhonnut jo kauan. Kyse ei ole siitä että siellä soittelisi puhelinmyyjät, mulla on suoramarkkinointikielto.

Ei, kyse on siitä, että yleensä asia ei ole mikään positiivinen, vaan minuun kohdistuu jotain vaatimuksia. Lisäksi kun puhelu tulee, se ahdistaa kun ei tiedä kuka soittaa, mitä asia koskee jne. ja sitten kun vastaa, pitää reagoida välittömästi. Jos tieto tulee esim tekstarina niin siinä ehtii vähän miettiä.

Luultavasti liittyy siihen, että juuri kukaan muu kuin esim viranomaistahot tai vastaavat, tai sit omat vanhemmat, eivät enää soita, vaan tekstaavat.

... enkä ole pitänyt ääniä päällä puhelimessa varmaan viiteen vuoteen.

Vierailija
27/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vanha äiti ja lapsia, joten todellakin pakko vastata tuntemattomiinkin numeroihin, jos vaikka on jotain sattunut.

Mutta tämäkin on sitä samaa mikä aiheuttaa puhelinahdistusta, koska jos joku soittaa ne asiat eivät yleensä ole mukavia. Työnhaku ja asunnonhaku ehkä ainoat poikkeukset, silloin voidaan soittaa positiivisissa merkeissä että sait paikan.

Kun vertaan omaan lapsuuteeni ja nuoruuteeni lankapuhelin- ja kännyköiden alkuaikoina, silloin ei itselläni ainakaan ollut samanlaista ahdistusta, mitä nykyään on puhelinsoittoja kohtaan.

Näinhän se on. Ennen saattoi vaikka ystävät soittaa, ja se oli ihan kivaa. Nykyään puhelimesta tulee velvollisuuksia ja vastoinkäymisiä, tai jonkinlaista vähintäänkin lievää harmia. Kaikki tekstaa, joten jos joku soittaa, niin harvoin se mitään positiivista on.

Vähän sama asia käynyt ovikellon kanssa. Ennen siellä saattoi olla joku tuttu. Nykyään kukaan ei pamahda kylään täysin yllättäen, vähintään laitetaan viesti alakerrasta että hei, oon tässä ihan lähellä, oletko kotona jos tulisin piipahtamaan. Jos ei odota vieraita ja ovikello soi, se ahdistaa. Tuskin siellä mitään hyvää on.

Vierailija
28/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtimyyjät eivät soittele, kun laitat eston soittamalla puhelinnumeroon

Vierailija
29/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Aina kun puhelin soi niin joku on vaan vailla jotakin tai pakottamassa johonkin, osta sitä-tilaa tätä, tee sitä-tee tätä, hae sinne-hae tuonne..

Vierailija
30/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin n. Vuosi sitten pitämään puhelinta koko ajan "älä häiritse" - tilassa. Minulle ei siis paljon soitella eikä kukaan hirveenä perheen whatsapp chatti lukuunottamatta viesti päivittäin. Ja olen puhelin kourassa aika paljon muutenkin, joten en ole kokonaan ns tavoittamattomissa. Mutta se viestimerkkitärinä, siis se että joku ääni tms keskeyttää minut kun katson telkkaria tai olen rauhassa omissa hommissani.. Se keskeytys alkoi tuntumaan jo liian tungettelevalta. Kun siis olemme kännykän kädessä jo muutenkin, ja ne hetket kun olen sen tavoittamattomissa, haluan pyhittää sille että aivot ei ajattele että nyt pitää käydä kattomassa kuka tavoittelee just nyt. Kun ei ole mikään pakko.

Vierailija
31/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin n. Vuosi sitten pitämään puhelinta koko ajan "älä häiritse" - tilassa. Minulle ei siis paljon soitella eikä kukaan hirveenä perheen whatsapp chatti lukuunottamatta viesti päivittäin. Ja olen puhelin kourassa aika paljon muutenkin, joten en ole kokonaan ns tavoittamattomissa. Mutta se viestimerkkitärinä, siis se että joku ääni tms keskeyttää minut kun katson telkkaria tai olen rauhassa omissa hommissani.. Se keskeytys alkoi tuntumaan jo liian tungettelevalta. Kun siis olemme kännykän kädessä jo muutenkin, ja ne hetket kun olen sen tavoittamattomissa, haluan pyhittää sille että aivot ei ajattele että nyt pitää käydä kattomassa kuka tavoittelee just nyt. Kun ei ole mikään pakko.

Sori sekavasti kirjoitetusta viestistä, kirjoitin nopeasti ja tarkistamatta... Se jäi puuttumaan vielä, että aloitin tämän ensin siten, että työpäivän ajan pidin kännyä "älä häiritse" - tilassa. Sitten aloin pitämään illalla ja yöllä, sitten en enää jaksanut ottaa sitä pois päältä, kun nautin sen hiljaisuudesta niin paljon.

Vierailija
32/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ärsyttää kun mulle ei soita koskaan muut kuin kaupustelijat, gallupkyselijät tai lääkärit/hoitajat. 

Ja jälkimmäisten soittoa joutuu vielä vahtimaan koko päivän...

Olis kiva, jos joku sellainen joskus soittais, joka kysyis ihan vaan kuulumisia. 

Minä soittelin läheisille väliajoin, kunnes huomasin olevani aina se soittava osapuoli. Enää en jaksa.

Vierailija
33/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. Töissä olen joutunut puhumaan puhelimessa aivan tarpeeksi, joten vapaa-aikana en halua kuluttaa siihen aikaani. Töissä on välillä niin valtava ihmisten ja puhelimen aiheuttamien äänten kakofonia, että vapaalla haluan olla hiljaisuudessa. Puhelimen soittoääni saa verenpaineen nousemaan välittömästi. Onneksi suurin osa kavereista pitää yhteyttä messengerin ja muiden viestimien kautta. 

Vierailija
34/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli 10-14 puhelua päivässä, myyjät ja Jeesuksen kaverit tavoittelivat. N. neljä vuotta sitten laitoin äänettömälle ja katson iltaisin, onko joku tuttu yrittänyt tavoitella.

Oho. Mulle tulee vain muutama puhelu kuukaudessa ja ehdottomasti vastaan kaikkiin. 

Vierailija
35/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittaako ne sitten eri numerosta, kun blokkaat ne? 

Vierailija
36/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyaikana soittele muut kuin myyjät ja rahan kerjääjät

Vierailija
37/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 4 kertaa on ilmoitettu läheisen kuolemasta soittamalla joten nykyään ihan pelkään kun puhelin soi...! Olipa huojentavaa kuulla etten tunne itteäni enää epänormaaliksi tai hulluksi kun pelkään puhelinta! Tähän asti olen häpeillen joutunut keksimään tekosyyn miksi en heti vastannut kun en kuule kun on äänettömällä tai värinällä ja soitan takaisinpäin myöhemmin jos on joku tärkeä tavoitellut. Lapseni kyllä tietävät ja heidän kanssaan vain whatsap viestein ja vierailuin pidetään yhteyttä.

Vierailija
38/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi tuleeko puheluita paljonkin. Tänään on tullut 2 yritystä, alkuviikosta 3. Viime viikolla myös 5 + 1 mihin vastasin, koska näin että soittaja oli veljeni. Vieraisiin numeroihin en vastaa.

Vierailija
39/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin harvoin tulee soittoja, että ihan kaikkiin vastaan. Mulle ei onneksi lehtimyyjät soittele. 

Eikö sulle tuu edes huijaussoittoja tai robottipuheluita? Onnekas olet.

Vierailija
40/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri aloituksen saman asian vierestä! Tulee tosiaan mitä nyt taas -olo puhelimen soimisesta nykyään.