Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut inhoamaan puhelimen soimista, muita?

Vierailija
10.06.2022 |

Ainoat ketkä nykyään soittaa ovat puhelinmyyjät tai jotkut gallupkyselijät ja kun puhelin pirahtaa tulee sellainen vastenmielinen tunne. En enää edes vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut ahdistaa se et tarvis olla aina saatavilla..

Vierailija
2/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estot tuntemattomille numeroille sekä häiriösoitoille. Yksinkertaisesti puhelin kiinni, ei ennenkään tarvinnut olla tavoitettavissa 24/7. Vastaaja on ja aina voi tekstata, jos asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin esimiestyöni takia ennen vastaamaan aina puhelimeen, viesteihin ja sähköposteihin aika lailla viipymättä. Etenkin puhelut ja tekstarit oli lähes aina jotain poissaoloja tai rutinoita.

Olen vaihtanut asiantuntijahommiin, mutta kyllä tuosta pakkotavoitettavuudesta jäi sellainen etten enää pahemmin puhelimeen vastaa. Viestit luen kun itse haluan ja henk.koht. sähköpostit tarkistan max kerran viikossa. Whatsupit, viestiäänet ym. sovellukset olen mykistänyt. Vain oman perheen, läheisten sukulaisten ja kavereiden viestit tulee heti läpi.

Vierailija
4/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama. Välillä on pakko "unohtaa" puhelin muutamaksi päiväksi, ettei pää hajoa.

Vierailija
5/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin harvoin tulee soittoja, että ihan kaikkiin vastaan. Mulle ei onneksi lehtimyyjät soittele. 

Vierailija
6/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin puhelimesta äänen pois ettei ärsytä. Piippaus ja värinä päällä. Tosin välillä unohdan puhelimen takintaskuun enkä huomaa edes kaivata sitä.

Vierailija
7/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Jos tulee vaikka viesti niin ekana tulee mieleen, että mitähän v*ttua taas.

Nyt ei ole vähään aikaan soinut eikä ainakaan kaupustelijat soita, kun laitoin numeroni salaiseksi.

Vierailija
8/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tunne on ollut jo useamman vuoden. Joku kammo tullut puhelimen sointiin, yleensä asiat on ikäviä ,kun puhelin soi.

Vierailija
9/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty täysin samaistumaan, sillä olen inhonnut puhelimia aina. 

Vierailija
10/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa oman puhelimeni soimista, kyllä siihen välillä tulee noita puhelinmyyjien soittoja (viime aikoina Elisa on pommittanut), mutta tuntemattomiin en vastaa. Katson Googlesta kuka soitti ja laitan yleensä estoon.

Työpuhelimen soiminen sen sijaan aiheuttaa inhon väristyksiä, samoin kuin oikeastaan koko työ. Ikävä kyllä työpuhelimeen ei voi olla vastaamatta, tai voi, mutta takaisin joutuu soittaa kuitenkin.

Vierailija
11/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän äänettömällä. Katson soitot ja viestit, kun viitsin.

Vierailija
12/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, näin on.

Vierailija
13/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka usein teille tulee täillaisia soittoja? Useampi päivässä? 

Vierailija
14/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeni on ollut äänettömällä niin kauan kuin kännyköitä on ollut. En edes tiedä mikä soittoääni minulla on jos sen kuulisin.  Älä soita.

Vierailija
15/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se soi niin yleensä ollaan lastenvahtia vailla.

Vierailija
16/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanha äiti ja lapsia, joten todellakin pakko vastata tuntemattomiinkin numeroihin, jos vaikka on jotain sattunut.

Vierailija
17/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vanha äiti ja lapsia, joten todellakin pakko vastata tuntemattomiinkin numeroihin, jos vaikka on jotain sattunut.

Mutta tämäkin on sitä samaa mikä aiheuttaa puhelinahdistusta, koska jos joku soittaa ne asiat eivät yleensä ole mukavia. Työnhaku ja asunnonhaku ehkä ainoat poikkeukset, silloin voidaan soittaa positiivisissa merkeissä että sait paikan.

Kun vertaan omaan lapsuuteeni ja nuoruuteeni lankapuhelin- ja kännyköiden alkuaikoina, silloin ei itselläni ainakaan ollut samanlaista ahdistusta, mitä nykyään on puhelinsoittoja kohtaan.

Vierailija
18/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä soittaja on isäni tai äitini, lähes aina ne puhelut saavat minut raivon partaalle ja pilaavat loppupäivän. Mutta vaimoa huvittaa kun puhelimeni soi ja kiroilen ensin hetken kovaa ääneen ennenkuin vastaan. Töissä joutuu puhumaan päivät pitkät puhelimessa, omallani soitan vain jos on jollekin oikeasti asiaa ja sitä on erittäin harvoin.

Vierailija
19/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. En ole edes työelämässä, mutta kun puhelin soi, on siellä joku, joka tarvitsee minulta jotain. Harvoin soittaa joku tuttu, mutta minulla on muutakin tekemistä, kuin jaaritella turhia. Olen jonkunnäköinen introvertti. Olen hommannut itselleni kaikki työkalut, koska asun paikassa, jossa täytyy kaikki tehdä itse. No kukaan muu ei hommaa täällä prkle yhtään mitään, vaan soittelee minulle, voinko tehdä. Itse en tarvitse keltään mitään. Minusta on tullut joku kylän joojoo-mies. Nurmikot pitää leikata, haravoida vanhusten pihat, kun eivät itse jaksa enää. Lakkasuolla kyllä jaksavat kävellä tuntitolkulla. Tekis mieli heittää koko kapine roskiin.

Vierailija
20/43 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin inhoan kahdesta syystä.

Aiempi johtajan tehtävä, joka vei burn outiin muistuu mieleen. Se kun mikään ei riitä. Ja aina nyhdetään lisää.

Ja toiseksi minusta yleisesti tuo saatavilla olon ahdistus on yhteiskunnan pahimpia ongelmia. Ei ole rajoja, ei rauhaa, ei täyttä lomaa, ei läsnäoloa ihmisillä. Puhelimet vain värisee joka tilanteessa isona mössöä ilman hyvää tekeviä isoja selkeitä yksiköitä, foorumeita. Rajoja.

Lisäksi ihminen vertaa minusta alitajuisesti itseään koneisiin, joille aina jää vertailussa hitaammaksi, kuormittuneemmaksi jne.