Häät mökillä, auttakaas!
Meillä on ajatuksena viettää ensi kesänä rennot hääjuhlat kaveriporukan kanssa (20 hlöä). Tarkoituksena olisi varata mökki n. 30 km ajomatkan päästä järven rannalta. Mökissä on todella hyvät parkkialueet, joten tämä ei tuota tuskaa. Mökki on iso (yht. n. 300 m2 mökki & takkatupa) ja siellä on 10 makuuhuonetta sisältäen sängyt 26 yöpyjälle. Lisäksi paikanpäällä on palju, poreallas, sauna, 2 grilliä, frisbeegolf koreja, laituri/rantaoikeus, rantakota, musiikkivehkeet ja lämmitetyt lasitetut terassit (2 kpl), ym.
Varaisimme mökin käyttöömme PE-SU, eli kahdeksi yöksi. Maksamme myös loppusiivouksen, sillä juhlien jälkeen ei oikein riitä energia siivoamaan näin isoa aluetta.
Koska kyseessä on läheiset kaverit, ajattelimme, että teemme juhliin alkumaljat/boolia, mutta muuten kaverit voivat ottaa omat alkoholit mukanaan. Meille ei myöskään ole väliä tahtooko jotkut tulla vieraaksemme vain yhtenä päivänä/yhdeksi yöksi vai ovatko he mukana koko viikonlopun - auttaa varmasti juhliin osallistumista jos on vaikka vuorotöitä/lapsia, niin tulevat kun pääsevät, ja ovat niin pitkään kuin tahtovat! Pyydetään heitä kuitenkin ilmoittamaan etukäteen kuinka he olisivat paikalla, niin osataan varata syömisiä.
Perjantaina ensimmäiset vieraat voivat tulla iltapäivästä, tällöin olisi tarjolla kahvipöytä ja kakkutarjoilu. Illemmalla voidaan grillata. Tarjolla myös kinkkukierteitä, patonkia, jotain salaattia ja sipsiä sun muuta. Lauantaina aamupalaksi vaikka tuoremehua ja leipää. Päivälliseksi? Illalla sama ruokailusetti kuin perjantain kohdalla.
Sunnuntaina voidaan tarjota vielä aamupala, mutta sitten saavatkin vieraat jo lompsia koteihinsa :)
Kysymys: miltä tällaiset juhlat teidän korvaan kuulostaa? Oletteko olleet mökkihäissä ja mitä kaikkea erikoista pitää ottaa huomioon? Olisiko ehdotuksia mitä me voitaisiin tarjota vieraille lauantaina päivälliseksi?
Kommentit (669)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommatkaa apukäsiä/henkilökuntaa! Olin tällasissa vastaavissa yhen yön yli kestävissä häissä, jossa morsian lompsi jätesäkki kädessä siivoomassa pitkin iltaa. Joku aina huuteli sen kesken siivoomisen leikkaamaan kakkua tms.
Joka tapauksessa jonkun on vknlopun aikana siivottava, se joku ei voi olla vieras, ja toivottavasti ei hääparikaan!
Ja ostatteko siis kaikille kaikki ruuat? Se on järkyttävä määrä ruokaa, kymmenen miestä?!
Teillä menee koko häävknloppu niitte syöttämiseen, vai jokainenko itse kokkaa? 22 ihmistä yhdessä keittiössä?Aika tönttöjä vieraita, jos ei voi muka yhtään auttaa ja keräillä kamoja ja roskia, jos kysymys on rennoista mökkijuhlista.
Miehet saunalle kaljojen kanssa ja naiset keittiöön tiskaamaan? Eikös nämä olleet nimenomaan juhlat eli menetkö sinä hääjuhliin sillä mielellä, että teen ruokaa, tarjoilen ja tiskaan vai menetkö vieraaksi? Jos olettaa, että vieraat hoitavat osan isännän ja emännän tehtävistä, niin se pitää tehdä etukäteen hyvin selväksi. Muuten serkku kohauttaa olkapäivään ja lähtee paljuun ja vain pari parasta kaveria jää auttamaan morsianta.
Just näin. Itsekkin jos lähden kutsuttuna vieraana juhliin, en odota että pitäs imuriin tarttua ja kantaa puita saunalle.
Olen ollut monissa juhlissa joissa o n ollut huomattavasti enemmän porukkaa. Joku sukulaistyttö sitten auttamassa. Minulla ei ole ollut mitään ongelmaa kantaa kuppeja keittiöön tiskikoneeseen. AP:n kertoman mukaan loppusiivous tilattu, joten mistään isosta asiasta ei ole kyse, jos vähän apuna kanniskelee. Ja juurikin kun ottaa huomioon tilaisuuden luonteen.
MInä taas en voisi kuvitella juhlia, joissa toimitaan kuin itsepalveluravintolassa. Tosin tältä pohjalta ap:lle riittäisi mikro ja laatikollinen mikroaterioita, lämmitä itse haluamasi ja tuo roskat roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Catering ehdottomasti, ja henkilökuntaa avuksi. Juhlissa, vaikka rennommissakin, ei ole kiva ajatella ruuanlaittoa ja tiskausta tms.
Monet ehdottelivat catering palvelua avuksi. Tämä on tosi hyvä ajatus ja pitää ottaa listalle, kiitos!
Ap
Yleensä catering laskuttaa ruuasta + tuntihinnan tarjoilijoista. Tulee todella kalliiksi, jos siellä pitää olla esim. 18 tuntia enkä oikein tiedä, onko juhlat rennot, kun siellä on peräänkatsojia.
No ei kai rentoihin 20 hengen juhliin mitään tarjoilijoita tarvita. Ruoka kuitenkin juhlavampaa kuin pizza. Iso kattilallinen uusia perunoita ja salaattia. Muu valmiina. Kalaa ja lihaleikkeitä eri muodoissa.
Ja ennen tätä morsian kattaa pöydän, lämmittää mitä pitää, asettelee salaatit ämpäristä kauniisiin tarjoiluastioihin jne. ja juhlavan peruna-aterian jälkeen kerää astiat, täyttää tiskikoneen, laittaa ruuat jääkaappiin jne. ja siivoaa ruokailutilan? Vai ajattelitko, että leppeä kesätuuli siirtelee kertakäyttöastiat naapurin tontille eikä mitään tarvitse siivota, ruuatkin syödään viimeiseen muruseen?
Vai kutsutaanko väki häihin sillä mielellä, että tässä juhlassa (siis nimenomaan juhlassa) te teette itse kaiken.
Miten se talkoilla tehty hääjuhla eroaakaan tavallisesta mökkireissusta kavereiden kanssa?
Morsian JA sulhanen laittavat ruuat tarjolle (valmiina kylmässä) ja astiat seisovan pöydän tyylin pinoissa. 20 henkeä on oikeasti aika vähän, kyllä siitä selviää jos ei ihan avuton olo. Ja häätunnelma tulee häistä, ja siitä, että kutsuu kivoja ei-negatiivisia ihmisiä paikalle.
No kuka lämmittää saunan ja kantaa sinne vedet? Kuka ottaa vieraita vastaan, kun näitä tulee pitkin päivää ja kuka varmistaa, että kaikilla on juttukumppani? Kuka lämmittää paljun? Kuka laittaa pihajuomat kylmään eli sinne jääpalojen sekaan? Eiköhän siellä ole sulholle ja morsiamelle molemmille ihan riittävästi tekemistä vai nakitetaanko esim. grillin virittäminen vieraille?
Hei nää oli rennot kaverijuhlat. Eikös sukulaisille olleet jotkut virallisemmat.
Eri
Aika monen ihmisen normaaliin arjen kesänviettoon kuuluu mökkeily. Tätä taustaa vasten mietin, onko ap varmistanut potentiaalisilta vierailta, että tämä mökkihäät-idea saa kannatusta?
Toki jokainen pari voi järjestää omanäköisensä häät, mutta myös vieraiden viihtyminen on tärkeää.
Mulle tulee mieleen, että rennot mökkihäät -idea voi vähän kannustaa vieraita sellaiseen liiankin rentoon ördäilyyn, joista juhlatunnelma on liian kaukana. Mä ainakin miellän hääjuhlat vähän juhlavammaksi tilaisuudeksi kuin perusmökkiviikonlopun.
Jos mökkihäät on teidät juttu, niin ehdottomasti parhaita täällä täälläkin ehdotettuja juttuja on vain yhden yöpymisen kestävät kekkerit. Lauantaina juhlava lounas ja kakkukahvit aikataulutettuna, illalla grillailua ja su-aamuna kunnon brunssi. Jonkunlainen ohjelma aikatauluineen kannattaa laittaa heti hääkutsuun. Ihmiset yleensä tykkää siitä, että on joku struktuuri.
Huonoimmat häät, joissa olen ollut, oli just sellaiset, että ei mitään ohjelmaa tai aikataulua > Epämääräistä haahuilua kun edes ruoan tarjoilusta ei ollut mitään selkoa etukäteen + bändi aloitti vasta kun suurin osa vieraista teki jo lähtöä.
Ja kyllä se pitopalvelu on hyvä idea myös. Vaikka saisit äidin kavereineen buukattua, niin onko se sittenkään hyvä idea edes vieraiden kannalta, että morsiamen äiti siellä hikipäässä häärii. Mulle saattaisi vieraana tulla jotenkin vaivaantunut olo tästä.
On myös parempi järjestää pienemmät ja lyhytkestoisemmat häät paremmilla tarjoilulla kuin tehdä joku säästöbudjetilla toteutettu mökkiviikonloppu mahdollisimman isolle porukalle. Jää ehkä paremmat muistot ja fiilikset osanottajille.
Meitä on niin moneksi, sanoi äitini.
Jotkut kokevat rennon fiiliksen, kun saavat itse laittaa, kokata, kattaa ja säätää.
Toiselle rento fiilis tulee siitä, kun pääsee valmiiseen pöytään, ja palveluskunta hoitaa välttämättömät askareet.
Jos AP on itse niitä, joille rentous tulee siitä, että saa häärätä ihan itse, se on OK.
Jos kuitenkin haluaa, että kaikilla vierailla on rento fiilis, kannattaa jo etukäteen kartoittaa, kuka on valmis tekemään mitäkin. Ja kuka ei ole valmis tekemään mitään. Eikä automaattisesti niin, että naiset häärää keittiössä/ruokahommissa, ja miehet tekee muut.
Kuulostaa ennemmin kaveriporukan kesäviikonlopulta kuin häiltä. Noissa on aina riskinä se, että liian kauan yhdessä ollessa porukka väsyy ja tunnelma lopulta latistuu, jolloin juhlista jää huono maku suuhun. Itse haluaisin, että hääpäivästä jää juhlavampi ja merkityksellisempi muisto, eikä siitä tule perus mökkiviikonloppua.
Minä kutsuisin kaikki vieraat vasta lauantaina klo 12 alkaen. Silloin juotaisiin onnittelumaljat ja sitten syötäisiin, kakkukahvit ja se kimpun heitto. Jos joku haluaa tulla myöhemmin tulkoon, mutta tuossa olisi juhlavampi hetki. Sitten vapaalle vaihto ja kaikkea, mitä suunnittelitkin. Illalla grillailua, vaikka kukin omansa. Näin homma eroaisi perusmökkeilystä, mutta yhdessäolo olisi kuitenkin rentoa. Itse voisitte mennä mökille jo perjantaina.
Itselleni tuollaiset monipäiväiset mökkihäät olisi ihan kammotus! Hyttysiä, tuntemattomien kanssa kyräilyä, todennäköisesti heikot wc- ja ruokasäilytystilat ja hygieniataso, joku aina kännissä/krapulassa vaikka miten piti olla siistiä porukkaa, lapset ja aikuisetkin nälkäisiä kun ruokaa ei ole/ei tule ajoissa jne. Jättäisin mieluusti kokonaan menemättä, tai jos paikka on lähellä, niin vain käväisisin nopeasti lauantaina.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kokevat rennon fiiliksen, kun saavat itse laittaa, kokata, kattaa ja säätää.
Toiselle rento fiilis tulee siitä, kun pääsee valmiiseen pöytään, ja palveluskunta hoitaa välttämättömät askareet.
Jos AP on itse niitä, joille rentous tulee siitä, että saa häärätä ihan itse, se on OK.
Jos kuitenkin haluaa, että kaikilla vierailla on rento fiilis, kannattaa jo etukäteen kartoittaa, kuka on valmis tekemään mitäkin. Ja kuka ei ole valmis tekemään mitään. Eikä automaattisesti niin, että naiset häärää keittiössä/ruokahommissa, ja miehet tekee muut.
Näin. Kenenkään vieraan ei pitäisi kokea huonoa omaatuntoa jos ei huvita osallistua yhtään mihinkään siivoamiseen tai ruuanlaittoon. Sosiaalinen paine vaan tuollaisessa muodostuu aika kovaksi, harvalla on pokkaa istua drinksu kourassa ja katsella kun muut siivoilee.
Itse en tykkäisi tuollaisesta asetelmasta, en haluaisi toisen juhlissa joutua johonkin keittiöhommiin mutta käytännössä kuitenkin niitä tekisin kun en kehtaisi olla tekemättäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Catering ehdottomasti, ja henkilökuntaa avuksi. Juhlissa, vaikka rennommissakin, ei ole kiva ajatella ruuanlaittoa ja tiskausta tms.
Monet ehdottelivat catering palvelua avuksi. Tämä on tosi hyvä ajatus ja pitää ottaa listalle, kiitos!
Ap
Yleensä catering laskuttaa ruuasta + tuntihinnan tarjoilijoista. Tulee todella kalliiksi, jos siellä pitää olla esim. 18 tuntia enkä oikein tiedä, onko juhlat rennot, kun siellä on peräänkatsojia.
No ei kai rentoihin 20 hengen juhliin mitään tarjoilijoita tarvita. Ruoka kuitenkin juhlavampaa kuin pizza. Iso kattilallinen uusia perunoita ja salaattia. Muu valmiina. Kalaa ja lihaleikkeitä eri muodoissa.
Ja ennen tätä morsian kattaa pöydän, lämmittää mitä pitää, asettelee salaatit ämpäristä kauniisiin tarjoiluastioihin jne. ja juhlavan peruna-aterian jälkeen kerää astiat, täyttää tiskikoneen, laittaa ruuat jääkaappiin jne. ja siivoaa ruokailutilan? Vai ajattelitko, että leppeä kesätuuli siirtelee kertakäyttöastiat naapurin tontille eikä mitään tarvitse siivota, ruuatkin syödään viimeiseen muruseen?
Vai kutsutaanko väki häihin sillä mielellä, että tässä juhlassa (siis nimenomaan juhlassa) te teette itse kaiken.
Miten se talkoilla tehty hääjuhla eroaakaan tavallisesta mökkireissusta kavereiden kanssa?
Morsian JA sulhanen laittavat ruuat tarjolle (valmiina kylmässä) ja astiat seisovan pöydän tyylin pinoissa. 20 henkeä on oikeasti aika vähän, kyllä siitä selviää jos ei ihan avuton olo. Ja häätunnelma tulee häistä, ja siitä, että kutsuu kivoja ei-negatiivisia ihmisiä paikalle.
No kuka lämmittää saunan ja kantaa sinne vedet? Kuka ottaa vieraita vastaan, kun näitä tulee pitkin päivää ja kuka varmistaa, että kaikilla on juttukumppani? Kuka lämmittää paljun? Kuka laittaa pihajuomat kylmään eli sinne jääpalojen sekaan? Eiköhän siellä ole sulholle ja morsiamelle molemmille ihan riittävästi tekemistä vai nakitetaanko esim. grillin virittäminen vieraille?
Hei nää oli rennot kaverijuhlat. Eikös sukulaisille olleet jotkut virallisemmat.
Eri
Mutta jos hommia ei selkeästi jaeta, niin Ari ja Leo lähtee kalaan, Laura hoksaa tikkataulun ja saa mukaansa kisaan Annan, Sofian ja Jennin, Jani lähtee Leevin ja Juhon kanssa lämmittämään saunaa unohtuen terassille jne. Heidäthän on kutsuttu hääjuhliin ja jos ei etukäteen tiedä tehtäväänsä, niin sitten tekee sitä, mitä sillä hetkellä haluaa tehdä ymmärtämättä ollenkaan, että ajatuksen voimalla pitäisi olla taittelemassa lautasliinoja. Rennotkaan juhlat ei yksinkertaisesti toimi, jos asioita ei ole valmisteltu kunnolla eikä juomat mene itsekseen kylmäaltaisiin, jos joku ei niitä sinne laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Kenenkään vieraan ei pitäisi kokea huonoa omaatuntoa jos ei huvita osallistua yhtään mihinkään siivoamiseen tai ruuanlaittoon. Sosiaalinen paine vaan tuollaisessa muodostuu aika kovaksi, harvalla on pokkaa istua drinksu kourassa ja katsella kun muut siivoilee.
Itse en tykkäisi tuollaisesta asetelmasta, en haluaisi toisen juhlissa joutua johonkin keittiöhommiin mutta käytännössä kuitenkin niitä tekisin kun en kehtaisi olla tekemättäkään.
Ap;n juhlissa on toisensa tuntevia kavereita ja sitten vähän etäisempää väkeä, joten oletusarvoisesti serkut, koulukaverit, lapsuudenystävät tms. istuvat kaikessa rauhassa terassilla ydinkaveriporukan hoitaessa hommat. On hankala ryhtyä mihinkään, kun ympärillä selkeästi on sellainen kuhina, että valmista tulee kunnes paljuun mennessään hoksaa, että siellä ei olekaan vettä.
Menkää ap miehen kanssa sinne mökille jo perjantaina, sen illan voitte fiilistellä siellä kahdestaan. Laitatte paikkoja kuntoon ja teette järjestelyjä valmiiksi.
Samalla huomaatte, jos jotain oleellista unohtunut ja ehditte lauantaiaamuna vielä käydä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Keskittäisin 'pääjuhlan' lauantaille siten, että tarjoaisin viikonlopun parhaimman ruoan ja kakkukahvit alkuiltapäivästä. Sitä ennen perjantaina olisi normimökkeilyä grillauksineen ja ihmisiä saapuisi luultavasti tipotellen illan mittaan. La-aamuna aamiainen/brunssi ja sitten se alkuiltapäivän kattaus ja sitten iltaa kohti siirryttäisiin jälleen grillauksen ja jonkun salaattitarjoilun suuntaan. Sunnuntaina brunssi ja tack-o-adjö.
Tässä on vaan se kurja puoli, että lauantaina monella on vakava krapula vielä kakkukahvien aikaan ja ne "tuoreet vieraat" kokivivat vahvasti tulleensa kesken kaiken juhliin. Voi olla aika vaivautunutta keskustelua.
Mikäs siinä, jokaiselle oman näköisensä juhlat. Kunhan väki pääsee paikalle. Vähän erikoista ettei ole selkeää juhla-aikaa vaan koko viikonloppu. Jos tulee la käymään ja ostaa lahjan eikä sitten saa kuin jonkun sipsilautasen, mutta itse tunnette kaveriporukkanne parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellusenä ihmisenä ei kiinnosta tällaiset teinibileet, joihin turhautuu vielä koko viikonloppu. kesässä on vähän viikonloppuja tuhlattavaksi tällaiseen.
Sinänsä ihmettelen, missä on tällainen mökki .. Ylipäätään on vaikea löytää edes sellaista missä on enemmän kuin neljä makuuhuonetta.
Sinä voit käydä onnittelemassa kakkukahvien aikaan lasten kanssa tai ilman. Tai jättää kokonaan väliin, jolloin aikaa tuhraantuu vielä vähemmän. Eikö olekin kätevää?
Ei ap
On kätevää. Säästyy lisäksi häälahjan antamisen vaivalta eli perheelliselle samantien 200 e säästö.
Emme odota että kukaan vieras toisi (olkoonkin perheellinen) 200 euron häälahjaa, sillä kyseessä eivät olet mitkään kirkkohäät isoine tilaisuuksineen, joten paljon vähempikin meille piisaa. Minulle olisi ainakin lahjaa tärkeämpää se, että tulisitte edes kahville ja jäisitte vaikka pariksi tuntia viettämään aikaa.. Jäisi kivat muistot että tärkeät kaverit näkivät "vaivaa" tulla pyörähtämään vaikka ovat kiireisiä. Tämän vuoksi meille saa tulla juhliin vieraan omine aikatauluineen. Ovet ovat auki niin kauan kuin paikalla ollaan :)
AP
Vapaa aikataulu kuulostaa kivalta ja toimii tosiaan (ehkä) kaveriviikonloppuna. Mutta, jos te kutsutte ihmiset hääjuhlaan, ihmiset odottavat hääjuhlaa eli aikataulua mm. ruokailuille. Muuten te isäntäväkenä pidätte ravintolaa, johon vieraat poikkeavat oman aikataulunsa mukaan. Juuri kun pääosa on syönyt, saapuu uusi erä vieraita ja kaikki aloitetaan alusta. Vapaa aikataulu merkitsee sitä, että isäntäväki tekee koko ajan töitä, tarjoaa ruokaa, korjaa pöytää, tiskaa, keittää kahvia, tiskaa ja siivoaa Yhtään aikaa ei tule jäämään vieraiden kanssa seurusteluun, jos ei ole 2-3 apulaista, jotka hoitavat kaiken.
Mieti vielä mitä haluat, juhlat, joista jää kaikille hyvä mieli ja jotka erottuvat perusviikonlopusta vai tavallisen mökkiviikonlopun, jonka te kuitenkin maksatte.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mahtavalta.
Sunnuntaille tosin kannattaa varata muutakin kuin aamupala. Joku reilumpi brunssi, tai sitten aamupalan jälkeen vielä joku välipala tms. ennen kotiinlähtöä. Jos teillä on lauantaina hyvät kekkerit, sunnuntaina harva on ajokunnossa heti aamupalan jälkeen.
Helpointa olisi pyttäri. Jäljelle jääneet grillattavat paistinpannulle ylijäämä perunoiden ja muutaman munan kanssa. En laskisi sunnuntaita enää hääruokiin, joten ihan hyvin varmasti maistuu.
Makaronilaatikko sopii hyvin. Voi tilata pitopalvelusta kertakäyttöisiin alumiiivuokiin tehtynnä. 30 vieraalle riittää 6 kg.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tuollaiset monipäiväiset mökkihäät olisi ihan kammotus! Hyttysiä, tuntemattomien kanssa kyräilyä, todennäköisesti heikot wc- ja ruokasäilytystilat ja hygieniataso, joku aina kännissä/krapulassa vaikka miten piti olla siistiä porukkaa, lapset ja aikuisetkin nälkäisiä kun ruokaa ei ole/ei tule ajoissa jne. Jättäisin mieluusti kokonaan menemättä, tai jos paikka on lähellä, niin vain käväisisin nopeasti lauantaina.
Ei taida olla lastenjuhlat? Eikä edes häät, vaan häiden jälkeiset "hääbileet".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vihkiminen pidetty jo aikaisemmin jossain? Vai tapahtuuko vihkiminenkkn mökillä?
Jos niin sehän pitää huomioida päiväjärjestyksessä.
Muuta ohjelmaa?
Me käydään etukäteen maistraatissa ja juhlitaan sinä päivänä perheiden kesken. Mökkeilyssä siis paljon vapaampaa menoa. Se että vieraat voivat tulla omalla aikataulullaan ja meille on tervetulleita vieraiden lapset myös, niin mennään alkuillat sen mukaan keitä paikalla, pelataanko mölkkyä tai pidetäänkö tikanheittokisoja. Hääkimpun tahdon varmaan jossain vaiheessa heittää. Muuta sellaista perinteistä hääleikkimistä/puheita ei olla ajateltu.
Ap
Eikö tuo ole sitten ihan tavallinen mökkiviikonloppu illanistujaisineen jos ei ole vihkimistäkään sinä päivänä?
Hmm no tavallaan ja tavallaan ei.
Onko siihen olemassa mitään sääntöä, että hääjuhla on vain silloin hääjuhla jos samana päivänä on saanut sormuksen sormeensa. Ja vaikka tällainen virallinen sääntö löytyykin jostain kiveen hakattuna, niin ihan mielellämme rikotaan vähän perinteitä - ei ole niin vakavaa :)Ap
Mikä tuon erottaa tavallisesta mökkiviikonlopusta?
Olkoonkin "mökkiviikonloppu" niin tarjotaan me kuitenkin meidän vieraille hyvät puitteet viettää se mökkeily, pidetään kahvitusta ja syödään "hääkakkua", minä voin kimppua heittää jossain välissä. Läsnä ollaan isommalla seurueella kuin normaalisti. Osa vieraista eivät ole toisiaan tavanneet aiemmin kun mukana on muutama pari serkkua, vanhoja koulukavereita, yksi työkaveri ja muita lapsuudenkavereita ja opiskelukavereita.
On siinä siis toivottavasti jotain eroa perinteiseen muutaman kaveripariskunnan yhteismökkeilyyn. Ehkä..?
Ap
Tuo "jossain välissä" on tässä se pulmakohta. Vieraat tulevat lahjan kanssa ja kimppu on jo heitetty ja kakku syöty ajat sitten
Ja se autuus kun tuulee ja sataa niin saatanasti ja on kylmää kuin itäisen naapurimaamme helvetissä. Ilmoitan jo nyt, että en pääse tulemaan.
Joku jo kysyikin, että kuka lämmittää saunan, jos kaikki on tiskaamassa. Tuo on ihan hemmetinmoista sähellystä, kun 20 henkeä tekee samaan aikaan samoja asioita eikä kukaan hoksaa, että saunassa ei sitten ole lämmintä vettä ja paljukin on kylmä.