Laitatko aurinkovoidetta kasvoihin jos joudut kävelemään kauppaan tai asioille keskellä päivää ja UV indeksi
Kommentit (117)
Suurin osa ei käytä yhtään mitään näin arkena. Varma tieto. sivusta
Vierailija kirjoitti:
Sisälläkin pitäisi käyttää , kun ikkunat falskaa uv:ta sisään. Onko teillä lierihatut ym suojat sisällälin?
Jätesäkeillä olen peittänyt kaikki ikkunat ja lukonreiässäkin on läppä.
Mä en laita. Just löysin kaksi pientä maksaläiskän oloista täplää kämmenselästä. Kasvojen iho on tosi sileä. Ikää 49v.
Vierailija kirjoitti:
The_Purge kirjoitti:
Eipä tarvitse huolestua aurinkovoiteista... viimeinen vuosi on ollut todella kylmä ja yöpakkaset alkoivat jo Elokuussa 2021... sen jälkeen on ollut siis todella kylmä vuosi ja nyt on ollut siis pari hassua lämmintä päivää 2022... ilmasto kylmenee eikä lämpene mutta ilmastonmuutoksella rahastus on niin valtavaa että media kertoo joka päivä että nyt on kauhea käristyskupoli vaikka todellinen lämpö on hädin tuskin + 10 astetta ja vettä tule taivaalta joka päivä... näin se eliitin rahastus toimii…
UV säteily on kesällä yhtä korkeaa oli sitten +10 tai +30. Ei se lämpötila siihen vaikuta.
Mielenkiintoista kiitos tästä laadukkaasta palautteesta... pilvisiä päiviä on ollut kuitenkin huomattavasti enemmän kuin aurinkoisia... no kenties tarvitaan pilvisen päivän suojavoidetta jatkossa silläkin voidaan rahastaa kun hyvin muotoillaan... mietitäänpäs... jokaisen tulee ottaa siis pilvisen päivän voide sillä muutoin saat pilvisen päivän säteilymäärän joka vastaa kahta aurinkoista päivää... uppoaisiko tämä lukijoille… ? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt vuoden ympäri aurinkorasvaa n. 15-vuotiaasta saakka. Saman ikäiset kaverit kauhistelevat ryppyjään ja ihmettelevät miten nuorekkaalta minä näytän. Että juu, ihan mielelläni annan rahani aurinkorasvatehtailijoille.
Montakos aurinkorasvahullua meillä nyt on tässä kirjoittelemassa? Oliko kiva esim. viime talvena käyttää niiden neljän lumimyräkän aikana aurinkorasvaa?
Mitä vaikutusta lumimyräköillä on aurinkorasvan käyttöön?
Eli laitoit myös lumimyrskyssä aurinkorasvaa? :D
Oletko niin saamaton ihminen että naamasi rasvaaminen on sinulle jotenkin raskasta? Talvella ei tarvitse pelätä että palaa, mutta säteily voi silti vanhentaa ihoa.
En ole saamaton, mutta en ole myöskään UV-hysteerikko, toisin kuin eräät. Kelaa nyt itse, lumimyrskyssä aurinkorasvaa. :D
Voi käyttää ihan vaan kasvovoidetta jossa on mukana aurinkosuoja. Mitä ihmeellistä on rasvata ihoa talvella, jolloin se muutenkin on monella helposti turhan kuiva?
Oisko se sen takia kuiva ilman rasvaa, koska siihen laitetaan jatkuvasti rasvoja ja kemikaaleja?
Minkä takia joitakin niin paljon ärsyttää se että toiset suojaa ihonsa rasvalla? :)
Talvella käytän kostusvoidettta suojakertomella 15 ja kevätauringon tullessa esiin. vaihdan aurinkorasvaan suojakertoimella 20. Yhdellä kaverilla on maksaläiskä poskessa ja puolustaa että ne kuuluu vanhuuteen, kaveri on 45.. käyttäisi vaan aurinkosuojaa niin ei tulisi ennenaikaisia vanhuuden merkkejä!
Minulla on ystävä joka tykkää hurahtaa salaliittoteorioihin ja sai sitten päähänsä, että ihosyövät ovat yleistyneet kun aurinkorasvatkin yleistyi! Ei niinkuin näe mitään yhteyttä siinä, että me 70 ja 80luvuilla joka kesä palaneet kalkilaivan kapteenit olemme niitä joilta se ihosyöpä löytyy. Vika ei ole rasvoissa vaan siinä, etteivät vanhempamme niitä meihin laittaneet ja maksamme hintaa 30-40 vuotta myöhemmin!
Minulla on päivävoiteessa SK 15 ja aamulla laitan sen päälle LaRoche Posayn +50 suojakertoimella olevan nestemäisen värillisen aurinkovoiteen. Ihana tuote, ei tarvitse edes meikkivoidetta sen jälkeen ja iho on tasainen ja suojattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt vuoden ympäri aurinkorasvaa n. 15-vuotiaasta saakka. Saman ikäiset kaverit kauhistelevat ryppyjään ja ihmettelevät miten nuorekkaalta minä näytän. Että juu, ihan mielelläni annan rahani aurinkorasvatehtailijoille.
Montakos aurinkorasvahullua meillä nyt on tässä kirjoittelemassa? Oliko kiva esim. viime talvena käyttää niiden neljän lumimyräkän aikana aurinkorasvaa?
Mitä vaikutusta lumimyräköillä on aurinkorasvan käyttöön?
Eli laitoit myös lumimyrskyssä aurinkorasvaa? :D
Oletko niin saamaton ihminen että naamasi rasvaaminen on sinulle jotenkin raskasta? Talvella ei tarvitse pelätä että palaa, mutta säteily voi silti vanhentaa ihoa.
En ole saamaton, mutta en ole myöskään UV-hysteerikko, toisin kuin eräät. Kelaa nyt itse, lumimyrskyssä aurinkorasvaa. :D
Voi käyttää ihan vaan kasvovoidetta jossa on mukana aurinkosuoja. Mitä ihmeellistä on rasvata ihoa talvella, jolloin se muutenkin on monella helposti turhan kuiva?
Oisko se sen takia kuiva ilman rasvaa, koska siihen laitetaan jatkuvasti rasvoja ja kemikaaleja?
Miten selität että nämä aurinkosuojan kemikaalit kuivattavat ihmisten ihoa eniten talvella eikä muina vuodenaikoina? Itsehän en edes kärsi kuivasta ihosta ja enemmistö ihmisistä ei taida käyttää aurinkosuojaa talvella (toisin kuin minä)... eli aika jännää että ihmiset kärsivät eniten kuivasta ihosta kuukausia aurinkosuojan käyttämisen jälkeen.
Käytän spf 50 aina huhtikuun lopusta syyskuuhun. En lisäile pitkin päivää kylläkään, enkä laita jos on sateinen tai tosi pilvinen päivä. Kaikki aurinkovoiteet kirvelevät iholla, mieluummin sitä käyttäisi pelkkää lierihattua. Nytkin on jatkuvasti ihottumaa nenänpielissä ja leuassa ja nenä kutisee, vaikka käytössä on hajusteeton mineraalisuoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä aurinkorasvaa ikinä. Aivan naurettavaa, että Suomen leveysasteilla pelätään hysteerisesti aurinkoa, joka näyttäytyy kolmena kuukautena vuodesta.
Sä meinaat että ne auringonsäteet on haitaksi vain etelän lomilla ja aurinkoisella säällä? Kyllä ne säteet voi polttaa ihon pilvisenä päivänä tai talvellakin.
No nyt menee hiukan hysteeriseksi😵💫 Suomessa pilvisellä säällä ei KUKAAN ole koskaan saanut minkäänlaisia palovammoja tai rusketusta.
No itse kyllä olen nimenomaan pilvisenä kesäpäivänä kärähtänyt kunnolla, kun en tajunnut suojautua. Vain paksut sadepilvet vähentävät merkittävästi uv-säteilyä. Pyrin suojaamaan itseäni enemmin vaatteilla ja keskipäivällä varjoon vetäytymällä, jos tarvetta olla auringossa niin käytän spf50. Sen verran jo ihomuutoksia kropasta löytynyt. Jokainen voi toimia niinkuin itse parhaaksi näkee, eipä se minulta ole pois jos joku käyttää tai on käyttämättä aurinkorasvaa.
Mä oon ilmeisesti elänyt kuin pellossa.
Vaalea iho, en oikeastaan edes rusketu.
Laitan aurinkovoidetta vain jos olen ulkona pitempään, esim. lenkillä tai pyöräilemässä, vesillä, liikun paljon kaupungilla yms. Kevättalvella saatan laittaa naamaan voidetta.
Suojaan lyhyet ulkoilut vaatteilla, lierihatulla ja mielellään ulkoilen muutenkin joko hyvin aikaisin aamulla tai kuuden jälkeen, jolloin UV-indeksi on alhainen. En todellakaan laita aurinkorasvaa jos istun täysin varjossa talon pohjoisseinustalla keskellä päivää tai olen kotosalla etätöissä enkä ulkoile päivällä.
En käytä mitään meikkejä, joten ei ole meikkivoidettakaan koskaan.
En ole vaaleudesta huolimatta palanut vuosiin, enkä ole nelikymppisenä ryppyinen rusina, koska olen vältellyt aurinkoa vaatetuksella koko ikäni. Ihoni kestää huonosti kemikaaleja, joten valitsen potentiaaliset rypyt mieluummin kuin jatkuvat ihottumat nyt.
Vierailija kirjoitti:
Käytän spf 50 aina huhtikuun lopusta syyskuuhun. En lisäile pitkin päivää kylläkään, enkä laita jos on sateinen tai tosi pilvinen päivä. Kaikki aurinkovoiteet kirvelevät iholla, mieluummin sitä käyttäisi pelkkää lierihattua. Nytkin on jatkuvasti ihottumaa nenänpielissä ja leuassa ja nenä kutisee, vaikka käytössä on hajusteeton mineraalisuoja.
Meni kahvi väärään kurkkuun. Ulkoilmaa pelkäävä AV-mamma lierihattu päässä ja Tokmannin "crocsit" jalassa. :D
The_Purge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The_Purge kirjoitti:
Eipä tarvitse huolestua aurinkovoiteista... viimeinen vuosi on ollut todella kylmä ja yöpakkaset alkoivat jo Elokuussa 2021... sen jälkeen on ollut siis todella kylmä vuosi ja nyt on ollut siis pari hassua lämmintä päivää 2022... ilmasto kylmenee eikä lämpene mutta ilmastonmuutoksella rahastus on niin valtavaa että media kertoo joka päivä että nyt on kauhea käristyskupoli vaikka todellinen lämpö on hädin tuskin + 10 astetta ja vettä tule taivaalta joka päivä... näin se eliitin rahastus toimii…
UV säteily on kesällä yhtä korkeaa oli sitten +10 tai +30. Ei se lämpötila siihen vaikuta.
Mielenkiintoista kiitos tästä laadukkaasta palautteesta... pilvisiä päiviä on ollut kuitenkin huomattavasti enemmän kuin aurinkoisia... no kenties tarvitaan pilvisen päivän suojavoidetta jatkossa silläkin voidaan rahastaa kun hyvin muotoillaan... mietitäänpäs... jokaisen tulee ottaa siis pilvisen päivän voide sillä muutoin saat pilvisen päivän säteilymäärän joka vastaa kahta aurinkoista päivää... uppoaisiko tämä lukijoille… ? :)
Ilmamassa voi olla viileää vaikka aurinko paistaisikin.
Käytän vähintään spf40 ympäri vuoden.
No nyt lähtee lapasesta nää jutut.