Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatko aurinkovoidetta kasvoihin jos joudut kävelemään kauppaan tai asioille keskellä päivää ja UV indeksi

Vierailija
10.06.2022 |

kohtalainen?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt vuoden ympäri aurinkorasvaa n. 15-vuotiaasta saakka. Saman ikäiset kaverit kauhistelevat ryppyjään ja ihmettelevät miten nuorekkaalta minä näytän. Että juu, ihan mielelläni annan rahani aurinkorasvatehtailijoille. 

Montakos aurinkorasvahullua meillä nyt on tässä kirjoittelemassa? Oliko kiva esim. viime talvena käyttää niiden neljän lumimyräkän aikana aurinkorasvaa?

Mitä vaikutusta lumimyräköillä on aurinkorasvan käyttöön?

Vierailija
82/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun normaalissa päivävoiteessa on suojakerroin. Sitä laitan aamulla (viikonloppuisin aamupäivällä). En lisäile päivän mittaan tavallisissa puuhissa. Vene-, saari-, tai rantaretket on asia erikseen. Jonnekin kauppaan piipahtamista tarkoitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietityttääkö ketään muuta aurinkovoiteiden kemikaalien karsinogeenisyys? Näistähän on joitakin tutkimuksia ja uutisjuttuja ollut. Inhottavaa, kun auringolta on kuitenkin pakko suojautua koska palan hyvin helposti.

Eli kärjistettynä siinähän sitten mietit saatko syövän auringosta vai aurinkorasvan haitallisista kemikaaleista.

Olen tietenkin selvittänyt nämä ja käytän vain tuotteita joissa myrkkyjä ei ole.

Vierailija
84/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan enemmän sisäiseen rasvaukseen ja suojautumiseen. Tarpeeksi luonnollisi rasvoja, voi, oliiviöljy, kookosöljy, kalaöljy. Rypsärin rasvahappokoostumus on huono, liikaa omega 6 joka liiallisena vaan ylläpitää tulehduksia. Sit sitä D-vitamiinia, ympäri vuoden ja tarpeeksi. Olen nyt 44 ja ensimmäiset rypyt silmän ympärille ja dekoltee alueelle on ilmestynyt. En käytä juurikaan ulkoista rasvaa, joskus talvella jos ihoa kiristää, sipaisen perusvoidetta. Ulkoilen normaalisti kesät talvet, en pala.

Jotenka, en käytä myöskään aurinkorasvaa.

Vierailija
85/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan vuodenajasta huolimatta spf 50 aurinkosuojaa, menee helposti aamulla ihonhoitorutiinin ohella. Laitan vaikka olisin pääasiassa vain sisällä kotona. Säteilyä tulee vuodenajasta riippumatta.

Oletkin ainut älykäs täällä. Hah nää alapeukut!

Vierailija
86/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt vuoden ympäri aurinkorasvaa n. 15-vuotiaasta saakka. Saman ikäiset kaverit kauhistelevat ryppyjään ja ihmettelevät miten nuorekkaalta minä näytän. Että juu, ihan mielelläni annan rahani aurinkorasvatehtailijoille. 

Montakos aurinkorasvahullua meillä nyt on tässä kirjoittelemassa? Oliko kiva esim. viime talvena käyttää niiden neljän lumimyräkän aikana aurinkorasvaa?

Eli laitoit myös lumimyrskyssä aurinkorasvaa? :D

Vierailija
87/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko niin saamaton ihminen että naamasi rasvaaminen on sinulle jotenkin raskasta? Talvella ei tarvitse pelätä että palaa, mutta säteily voi silti vanhentaa ihoa.

Vierailija
88/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko niin saamaton ihminen että naamasi rasvaaminen on sinulle jotenkin raskasta? Talvella ei tarvitse pelätä että palaa, mutta säteily voi silti vanhentaa ihoa.

En ole saamaton, mutta en ole myöskään UV-hysteerikko, toisin kuin eräät. Kelaa nyt itse, lumimyrskyssä aurinkorasvaa. :D

Vierailija
89/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla päivävoide mikä sisältää spf 15 ja sitten tekemisestä riippumatta jos vaan muistan spf 30 tai 50 +uva naamaan olin sisällä tai ulkona ja lisään ainakin kerran pari päivässä. Meikin alle aina laitan spf 30 tai 50. Meikissä on myös joku spf 20 muistaakseni. Ja toki muuallekin kehoon mikä näkyy aurinkoon sijaisen, tatuoinnit eritoten aina 50 kertoimella. Ihan joka päivä en muista laittaa mutta yritän.

Vierailija
90/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saamaton, mutta en ole myöskään UV-hysteerikko, toisin kuin eräät. Kelaa nyt itse, lumimyrskyssä aurinkorasvaa. :D

Voi käyttää ihan vaan kasvovoidetta jossa on mukana aurinkosuoja. Mitä ihmeellistä on rasvata ihoa talvella, jolloin se muutenkin on monella helposti turhan kuiva? 

Vierailija
91/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse huolestua aurinkovoiteista... viimeinen vuosi on ollut todella kylmä ja yöpakkaset alkoivat jo Elokuussa 2021... sen jälkeen on ollut siis todella kylmä vuosi ja nyt on ollut siis pari hassua lämmintä päivää 2022... ilmasto kylmenee eikä lämpene mutta ilmastonmuutoksella rahastus on niin valtavaa että media kertoo joka päivä että nyt on kauhea käristyskupoli vaikka todellinen  lämpö on hädin tuskin + 10 astetta ja vettä tule taivaalta joka päivä... näin se eliitin rahastus toimii…

Vierailija
92/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa tarvi käyttää aurinkorasvaa

Vierailija
93/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän verhot kiinni ettei uv-säteilyä tule ikkunoista. Eipä ole ryppyjä 👍

Vierailija
94/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The_Purge kirjoitti:

Eipä tarvitse huolestua aurinkovoiteista... viimeinen vuosi on ollut todella kylmä ja yöpakkaset alkoivat jo Elokuussa 2021... sen jälkeen on ollut siis todella kylmä vuosi ja nyt on ollut siis pari hassua lämmintä päivää 2022... ilmasto kylmenee eikä lämpene mutta ilmastonmuutoksella rahastus on niin valtavaa että media kertoo joka päivä että nyt on kauhea käristyskupoli vaikka todellinen  lämpö on hädin tuskin + 10 astetta ja vettä tule taivaalta joka päivä... näin se eliitin rahastus toimii…

UV säteily on kesällä yhtä korkeaa oli sitten +10 tai +30. Ei se lämpötila siihen vaikuta.

Vierailija
95/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä aurinkorasvaa ikinä. Aivan naurettavaa, että Suomen leveysasteilla pelätään hysteerisesti aurinkoa, joka näyttäytyy kolmena kuukautena vuodesta.

Sä meinaat että ne auringonsäteet on haitaksi vain etelän lomilla ja aurinkoisella säällä? Kyllä ne säteet voi polttaa ihon pilvisenä päivänä tai talvellakin.

Vierailija
96/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa selvää kuinka hyvin lumi tai vesi heijastaa säteitä iholle.

Vierailija
97/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälläkin pitäisi käyttää , kun ikkunat falskaa uv:ta sisään. Onko teillä lierihatut ym suojat sisällälin?

Vierailija
98/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein käytän vähintään meikkivoidetta (jossa SK45), joten en laita välttämättä erikseen aurinkorasvaa kasvoille. Korviin saatan sipaista, jos on todella aurinkoinen päivä, mutta en ehkä pelkkää kaupassa käyntiä varten.

Ei kuulemma riitä koska aurinkovoidetta pitää laittaa niin reilusti, että meikkivoiteen, vaikna kertoimilla, teho ei riitä määrän vuoksi.

Tämä on ihan totta. Meikkivoiteiden suojakertoimet on lähinnä markkinointikikka, koska hyvin harva niitä laittaa kasvoilleen niin paljon että aurinkosuoja on mitenkään merkittävä. Aurinkovoidettakin pitäisi laittaa kasvojen alueelle 2 sormenmittaa jotta on riittävästi (etu- ja keskisormi) Se on aika paljon, kokeilkaapa.

Itselle on riittänyt ohuehko kerros apteekin ACO-rasvaa spf50, jonka päälle normaali kerros meikkivoidetta. Meikkivoidetta saatan lisätä päivällä. En ole palanut enkä ruskettunut.

Vierailija
99/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä aurinkorasvaa ikinä. Aivan naurettavaa, että Suomen leveysasteilla pelätään hysteerisesti aurinkoa, joka näyttäytyy kolmena kuukautena vuodesta.

Sä meinaat että ne auringonsäteet on haitaksi vain etelän lomilla ja aurinkoisella säällä? Kyllä ne säteet voi polttaa ihon pilvisenä päivänä tai talvellakin.

Suomessa UV säteily taitaa talvella olla 0.

Vierailija
100/117 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt menee hiukan hysteeriseksi😵💫 Suomessa pilvisellä säällä ei KUKAAN ole koskaan saanut minkäänlaisia palovammoja tai rusketusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme