Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhusten kanssa on paljon helpompi tulla toimeen kuin viiskymppisten kanssa?

Vierailija
09.06.2022 |

70-90 vuotiaden kanssa tulen tosi hyvin toimeen, mutta noin 50 vuotiaiden, etenkin naisten kanssa tulee helposti riitaa. Itse olen 30v.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kannata yleistää!

Olen noin 50-vuotias äiti ja minulla ei ole vastaavia ongelmia. Perheessämme on eri-ikäisiä lapsia. Lapset eivät ole "riesana" ja "rasitteina". Eivät vauvana, leikki-ikäisenä, alakoululaisena, yläkoululaisena, opiskelijana tai nuorena aikuisena. Olen hoitanut omat lapsemme kotona ja ilman tukiverkkoja. Sukulaisilta ja isovanhemmilta ei olla kyselty ja saatu apuja.

Minulla ei ole "omat sairaat vanhemmat hoidettavana". Omat vanhempani ovat kuolleet. Minun ei tarvitse huolehtia omista sairaista vanhemmista. Läheskään kaikki 50-vuotiaat ihmiset eivät hoida nyt eivätkä aio hoitaa tulevaisuudessakaan omia vanhempiaan. Terveet ja toimintakykyiset vanhukset pärjäävät omatoimisesti. Vanhuksille on tarjolla kunnallista ja yksityistä kotihoitoa ja monia palveluja kotiin. Sairaat ja paljon apua tarvitsevat vanhukset asuvat senioritalossa, palvelutalossa tai hoitokodissa.

Suomessa ei ole lakia, joka velvoittaisi lapset hoitamaan omia sairaita vanhempiaan, appivanhempiaan tai muita sukulaisia.

EI kannata yleistää, että kaikilla noin 50-vuotiailla ihmisillä olisi kurja elämä. Kaikilla naisilla ei ole vaihdevuosiongelmia. Kaikki vaihdevuosi-ikäiset naiset eivät kiukuttele, raivoa perheelleen ja työkavereilleen, ole aggressiivisia ja känttyisiä ja syö kasapäin hormoneja. Elämä on ihan mielekästä ja on mukavaa, kun kotona asuu eri-ikäisiä lapsia. Työkin voi olla mukavaa ja mielenkiintoista ja työkaverit voivat olla ihan mukavia.

Kaikki eläkkeellä olevat vanhukset eivät ole "leppoisampia". Kannattaa haastatella kotihoitajia ja tehdä retki hoitokotiin, palvelutaloon tai vanhainkotiin. Vanhukset - etenkin luonnehäiriöiset ja muistisairaat - voivat olla arvaamattomia, aggressiivisia ja käyttää henkistä ja jopa fyysistä väkivaltaa. Monet lähiomaiset eivät jaksa pitää yhteyttä aggressiiviseen, kaikesta valittavaan, hankalaan ja vihaiseen vanhukseen. Aikuiset lapset perheineen voivat asua kohtuullisen matkan päässä, mutta he tapaavat omia vanhempiaan ja appivanhempiaan vain pakosta!

Vierailija kirjoitti:

50-kymppisillä on työ, vaihdevuodet, omat sairaat vanhemmat hoidettavana ja teini-ikäisiä lapsia riesana. Vanhukset ovat eläkkeellä ilman noita e.m. rasitteita ja siten leppoisampia.

Vierailija
22/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kuunnella menneiden aikojen aiheettomia rehvasteluja. Nykyään ei pärjäisi muualla kuin korkeintaan työkkärin kursseilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on kova paikka tajuta ettei pysty enää omalta osaltaan porsimaan lisää liikakansoitusta.

Vierailija
24/24 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ne vanhukset ovat usein epäystävällisiä, epäkohteliaita, töykeitä ja vihaisia. Eipä tarvitse ihmetellä, miksi kukaan ei halua töihin kotihoitoon ja vanhustenhoitoon. Etenkin nuoret ihmiset kammoksuvat vanhustyötä.

Kotihoidossa ja vanhustenhoidossa hoitajat kohtaavat uhkailua ja henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Vanhustenhoidossa hoitaja saa nyrkistä, kun hänen pitäisi saada kiitosta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän