Ihmetyttääkö teitä muita välillä toisten ihmettely? Siis se ettei tunnuta ymmärtävän ettei muut ihmiset ole itsen jatkeita jotka ajattelevat täysin samoin
JA toimivat samoin toki myös, ja jos näin ei jostain kumman syystä tapahdu, niin ihmetellään aivan silmät pyörien?
Tosi raskasta lukea mitään keskusteluja, tai ylipäätään keskustella kenenkään nkanssa, kun ihmetellään miksi joku käy avantouikmassa, miksi joku tupakoi, tai miksi joku antoi lapselle jonkin tietyn nimen.
Kommentit (24)
Ei ihmetytä. Meitä on moneen junaan ja jotkut ovat tuollaisia. Eipä tuosta kannata todeta kuin että hlö viihtynee omassa kuplassaan ja luultavasti parempi ettei kokeile mitään uutta tai haasta käsityksiään. Joillain henkinen kehitys loppuu kauan ennen vanhuutta.
Syön vegaanisesti ja sekös saa ihmettelyä osakseen. Tai ei edes aina ihmettelyä vaan ihan suoraa vittuilua. Eikä tarvitse edes itse tuoda asiaa esille mitenkään, kun joku sen ottaa, keskustelu etenee tyylillä:
Otatko kahvia?
Joo voisin ottaa, kiitos
miten sä voit edes juoda kahvia kun et käytä OIKEETA MAITOA?! Siis miten!? Hyiii
Aikuiset ihmiset käyttäytymässä kuin lapset, ihan älytöntä. Meitä on kuitenkin tässä maailmassa niin monta erilaista tallaajaa, johan siinä saa ihmetellä alvariinsa ja koettaa nostattaa omaa egoaan koko ajan. Noh, ehkä tämä on epävarmojen suomalaisten juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettely on yksinkertaisen ihmisen tapa paheksua. Äly ja empatia ei riitä ja asiat tuntuvat liian monimutkaisilta ja käsittämättömiltä, niin herää toive siitä, että jos kaikki olisivat kuin minä, niin olisi turvallista ja ymmärrys riittäisi paremmin.
Aika hyvin summattu.
Siinä on sekin, että kun on itse vähän erikoisempi tyyppi niin ei tule ihmeteltyä muita, koska tietää miten erilaisia tapoja voi olla. Eniten ihmettelevät nämä, jotka ovat joka suhteessa mahdollisimman keskivertoja ja tavallisia.
Mä olen myös vähän erikoinen, josta syystä mm. ystävystyminen on vaikeaa. Kun muut siis eivät halua edes tutustua lähemmin tällaiseen kuin minä. Mieheni on ollut koko työuransa töissä mielisairaalassa, hänellä ei ollut mitään vaikeuksia tutustua minuun ja huomata miten mahtava tyyppi olen. Sanotaanko näin että hän ei hätkähdä oikein mistään :D
Ihmettely on inhimmillistä. Tässäkin ketjussa ap ihmettelee muita.
Minusta ihmettely on neutraalia. Ihmettelyn kautta pyritään ymmärtämään toista ihmistä.
Tuomitseminen on puolestaan sitä, mitä ei pidä tehdä ja missä ei ole mitään hyvää.