Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun työpaikkahaastattelun jälkeen ei tule mitään vastausta

Vierailija
09.06.2022 |

Viikko on jo mennyt eikä pihahdustakaan kuulu. Oli kolmas haastattelu, joka kesti lähes 2 tuntia ja mielestäni se meni hyvin!

Älkää sanoko, että soita perään. En todellakaan soita. Viestini työnantajille on, että kyllä loppusuoran hakijoille kannattaisi hieman aktiivisemmin viestiä, esim. Hakuprosessi on vielä kesken, pahoittelut että joudut odottamaan. Tai sitten vaan ihan suoraan, että kiitos käyttämästäsi ajasta (yhteensä noin 5 tuntia), mutta meillä ei ole aikomustakaan palkata sinua, hah hah.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus ainakin valtiolla. Hakijaa ei arvosteta sen vertaa, että ilmoitettaisiin edes ellei saanut paikkaa. Tai sitte hylkäysviesti voi tulla joskus parin kuukauden päästä hakemisesta.

Vierailija
2/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan "varasijalla", jos haastattelu meni hyvin. Sinua roikotetaan mukana prosessissa, kun odotellaan että saataisiin paremman kandidaatin kanssa nimet paperiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus ainakin valtiolla. Hakijaa ei arvosteta sen vertaa, että ilmoitettaisiin edes ellei saanut paikkaa. Tai sitte hylkäysviesti voi tulla joskus parin kuukauden päästä hakemisesta.

Valtio ilmoittaa ihan aina. Se on totta, että prosessi venyy, ja vastaus saattaa tulla vasta viikkojen päästä.

Vierailija
4/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt taukoa muutaman firman tuotteista tämän takia. Sähköpostin lähetys voisi tulla halvemmaksi

Vierailija
5/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt noin monta kertaa. Paras oli, kun pääsin toisen hakijan kanssa psykologitoimiston testeihin ja sitten vasta joku 2 kk päästä tuli sama massaviesti kuin muille, että valittiin se toinen. Päivän testit eivät ole firmalle ihan halpoja. Ainoa onni onnettomuudessa on, että en ollut itse töissä, joten ei tarvinnut ottaa lomapäivää tuota varten.

Pari kertaa olen tullut valituksi useamman viikon odotuksella. Kerran minut oli valittu pääsiäisviikolla, mutta johtaja "ei ehtinyt" soittaa asiasta, joten kuulin valinnasta kiirastorstain iltana ruokakaupassa, kun satuin näkemään haastatteluun osallistuneen henkilön.

Ei muuten ollut kauhean hyvä työpaikka tuo, olisi pitänyt jo tuosta tajuta...

Vierailija
6/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pitänyt taukoa muutaman firman tuotteista tämän takia. Sähköpostin lähetys voisi tulla halvemmaksi

Näin olen tehnyt minäkin. Turhaan DNA:n puhelinmyyjät soittelette, ei tule kauppoja.

Vierailija
7/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan "varasijalla", jos haastattelu meni hyvin. Sinua roikotetaan mukana prosessissa, kun odotellaan että saataisiin paremman kandidaatin kanssa nimet paperiin. 

Tätä vähän mietinkin, mutta tässä olisi työnantajan etu heittää just jotain valkoista valhetta peliin, koska alun toiveikkuuden ja innostuksen jälkeen nyt mua vain kiukuttaa koko yritys. Kuviot ovat niin pienet, että ei luulisi suurtakaan suhdetoiminnan osaamista vaativan pieni kommunikaatio. Mutta tyydyn kohtalooni ja nyt enää vain mielenkiinnolla odotan, miten hoitavat prosessin loppuun. Ehkä käyn kohta tsekkaamassa heidän nettisivuiltaan kenet palkkasivat.

Tsemppiä kaikille työnhakijoille!

Ap

Vierailija
8/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti näin mutta aika suuressa organisaatiossa varsinkin näin lomakauden jo alkaessa voidaan loppusuoralle päässeet haastatella valmiiksi mutta sitten koko prosessi jämähtää siihen että lopullinen hyväksyntä pitää käyttää jossain johtoryhmässä tai hyväksyttää isolla pomolla joka on flunssassa tai lomalla.

Hämmästyttävän usein tässä kohtaa koko rekrytointitarve kyseenalaistetaan ylimmän johdon taholta joka kuulee siitä ensimmäistä kertaa ja prosessi jää jauhamaan tyhjää. "Häh, eihän nyt tuon urpon osastolle ketään palkata ennen kuin minulle on palkattu uusi X jo syksyllä lähteneen tilalle ..." tai sitten talouden sakkaamisen ensimmäiset merkit alkavat näkyä kulmahuoneessa jossa painetaan jarrua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä