Miksi kaikki kyselee koko ajan aionko opiskella vielä lisää?
Itsellä on jo yliopistotutkinto hankittuna ja ikää on, miksi koko ajan pitäis kehittää itseään tai hankkia lisää osaamista. Vai luuleeko osa vain että olen nuorempi kuin oikea ikäni? Aina hämmentyneenä vastaan että en aio.
Kommentit (10)
Ketkä kaikki? Esimerkiksi minä en ole kysynyt.
Koska suurin osa ihmisistä on pikkusieluja.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vasta kandintutkinto tehtynä, totta kai kysellään, aiotko jättää kesken.
Ihan maisteri olen. Osa kommentoijista ei tiedä sitä, eikä ikääni. Osa tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan maisteri olen. Osa kommentoijista ei tiedä sitä, eikä ikääni. Osa tietää.
No sitten on hieman outoa. Voi niinkin olla, että olet antanut itsestäsi tosi innokkaan opiskelijan kuvan, ja sinulta odotetaankin jatkoa. Tai ehkä tosiaan olet ikäistäsi nuoremman oloinen.
Minä tein opettajan pedagogiset 25 vuotta maisteriksi valmistumiseni jälkeen. Nuorennuin näemmä silmissä, kun kaikki eivät moisia opintoja tunne ja käsittävät, että vasta nyt olen saanut maisterintutkinnon kasaan.
No jos sulla on vasta yksi yliopistotutkinto? Ihan asiallinen kysymys.
Mullapa on tohtorintutkinto. Se ei työllistänyt, joten luin ammattitutkinnon ammattikoulussa. Silti kaikki kysyvät multakin tuota samaa. Miksi lukisin, kun paremmin saan töitä nykyisellä tutkinnollani!
Vasta valmistuneilta usein tuota udellaan, ikään katsomatta. Ei kannata ottaa sitä mitenkään henkilökohtaisesti. Ei niitä oikeasti kiinnosta. Se on verrattavissa kysymykseen: "mitä kuuluu?"
ja jos et työllisty säällisessä ajassa, kysymys muuttuu muotoon: "Miksi et lähde opiskelemaan?"
a) en saa opintotukea, koska minulla on jo korkeakoulututkinto
b) aikuiskoulutustukea en saa, koska siihen vaaditaan määrätty määrä työhistoriaa
c) työttömyysetuudella voi opiskella max 2 vuotta. Mihin opintoihin se riittää?
d) tutkinto-opiskelijaksi ei tuosta vain mennä, vaan sinne haetaan, pyritään ja päästään, tai sitten ei päästä.
Työvoimakoulutukseenkin haetaan, ja joko päästään tai sitten ei päästä, tai koulutusta ei järjestetä, koska ei ole riittävästi (sopivia?) hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Mullapa on tohtorintutkinto. Se ei työllistänyt, joten luin ammattitutkinnon ammattikoulussa. Silti kaikki kysyvät multakin tuota samaa. Miksi lukisin, kun paremmin saan töitä nykyisellä tutkinnollani!
Parempihan se on olla alemman tason tutkinnolla töissä kuin korkeakoulututkinnolla työttömänä.
Sä oot varmaan hiljainen ja ne yrittää vaan saada jotain juttua aikaiseksi. Ujojen kanssa on vaikea keskustella.