Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ministerien 12h työpäivät, monen päivän työmatkat ja pieni, imetettävä lapsi

Vierailija
09.06.2022 |

Miten onnistuu tietääkö joku? Hoitaako isä kotona 5-6kk ikäistä, mummo vai palkattu hoitaja, vai matkustavatko vauvat mukana? Vilpittömästi kiinnostaa miten lapsi joka on äidissä vielä erittäin kiinni, pärjää..

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin kans näissä perhevapaauudistuksissa, onko äitien aikainen töihin meno todella LAPSEN etu..😕 Itse olen sitä mieltä että 5-6kk ikäinen liian nuori hoitoon.

Vierailija
2/40 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttipullot on keksitty ja rintapumppu. Myöskin vastikkeet, sillä kaikki me naiset emme ole palkintolehmiä.

Mitä tulee noihin perhevapaisiin, uudistus on hyvä. Toivon että moni isä ottaa isyyden tosissaan ja kantaa vastuun lapsesta ihan vauvaiästä asti. Se lujittaa isän ja lapsen sidettä niin ettei isästä kasva sellaista idioottia, joita tälläkin palstalla paljon näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttipullot on keksitty ja rintapumppu. Myöskin vastikkeet, sillä kaikki me naiset emme ole palkintolehmiä.

Mitä tulee noihin perhevapaisiin, uudistus on hyvä. Toivon että moni isä ottaa isyyden tosissaan ja kantaa vastuun lapsesta ihan vauvaiästä asti. Se lujittaa isän ja lapsen sidettä niin ettei isästä kasva sellaista idioottia, joita tälläkin palstalla paljon näkee.

Onpa aggressiivinen vastaus. Jos luet yhtään psykologiaa, niin kiintymyssuhde tulee muodostaa ensisijaisesti ja primäärisesti yhteen ihmiseen, äitiin. Tuttipullo ja pumppu ei mitenkään korvaa äidin läheisyyttä. Peace

Vierailija
4/40 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.

Vierailija
5/40 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan av-mamma ole palannut töihin kun lapsi alle 6kk?

Vierailija
6/40 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin kans näissä perhevapaauudistuksissa, onko äitien aikainen töihin meno todella LAPSEN etu..😕 Itse olen sitä mieltä että 5-6kk ikäinen liian nuori hoitoon.

Perhevapaauudistus ei mitenkään pakota äitiä aikaisin töihin.

Vierailija
7/40 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkintolehmä?? Imettäminen on sitovaa ja ainakaan minulla ei onnistunut kunnolla mitkään pumppuhommat, vaan maidontulo tyrehtyi kun jouduin rajoittamaan imetystä ja pumppaamaan.

Vierailija
8/40 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, myös lapsen isä voi olla ensisijainen hoitaja ja lapsi voi ihan hyvin. Pidättekö miehiä lapsentasoisina holhottavina?

Vierailija
9/40 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työviikko ja stressi nollataan 2vrk bileillä @kesäranta.

Vierailija
10/40 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon asiallisia vastauksia nimenomaan kiintymyssuhteen näkökulmasta

Vierailija
11/40 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkastelee asiaa historian valossa, niin kautta maailman sivun se on onnistunut, sillä äitiysloma oli vielä 80-luvulle saakka Suomessa 6kk.

Ja näin on suuremmaksi osaksi muualla maailmassa, jossa äitiysloma 2-6kk.

Suomi on niitä harvoja maita, jossa pitkät äitiyslomat ja perhevapaat, osittain säästösyistä.

Minusta jo naisten työllisyyden parantamiseksi perhevapaat pitäisi olla pakollinen 6+6+6.

Ja olisihan se noloa, jos ministeritason ihminen jäisi kotiin vuosiksi, eikä haluaisi mahdollistaa isän jäädä kotiin hoitamaan lastaan.

Ja hyvin uskon toimivan monisterin mallin, sillä meillä molempien lasten kanssa mies on jäänyt kotiin hoitamaan lapsia, kun olivat 8kk.

Vierailija
12/40 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ministerin työpäivät aina ole 12h, kun varsinaista työaikaa ei edes ole. Ja eduskunta kokoontuu vain ti-pe ja viikonloppu ja maanantai vapaa. Samoin eduskunnalla on tauko joulu-helmikuuhun ja juhannuksen jälkeen.

Moni normaalityössä käyvä tekee enemmän töitä, kuin ministeri.

Vierailija
13/40 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan NORMAALIA, samaa ollut iät ja ajat kaikissa kansainvälisissä pörssifirmoissa. Olen naisjohtaja, ja vielä tukiverkoton sellainen. Meillä isä hoitaa lapset kun olen viikottain matkoilla. Mutta olen huomannut että monilla kollegoilla ne isovanhemmat auttaa ja hoitaa.

Mulla se ei onnistu sillä vanhempani ovat monella tapaa vaaralliset ja vahingolliset eli lapsia ei voi viedä sinne. Edes hetkeksi.

Vierailija
14/40 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, myös lapsen isä voi olla ensisijainen hoitaja ja lapsi voi ihan hyvin. Pidättekö miehiä lapsentasoisina holhottavina?

Oletko koskaan lukenut tätä palstaa? Täällä miehiä pidetään alle lapsentasoisina holhottavina.

Vierailija
15/40 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monilla naisilla on aika vahva biologinen tarve hoivata pientä lasta. Nykyäänhän tämä pitää kieltää tietenkin. Tuolla ylempänä tuo "palkintolehmä" -ääliö toi aika osuvasti esiin sen halveksinnan, jota äitiyttä kohtaan pitää trendikkäästi nykyään tuntea. Auta armias, jos vahingossa satut sanomaan, että haluat lapsia ja itse niitä hoitaa (ennemmin kuin olla lähihoitajana tai kaupan kassana, kaikki naisethan eivät ole näitä "erityisasiantuntijoita" ja pörssiyhtiön hallituksissa, ylläri pylläri).

Vierailija
16/40 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä Anderssonin että Ohisalon miehet ovat hoitovapaalla. Mika Aaltola on myös haastatteluissa kertonut jäävänsä hoitovapaalle, kun vaimo menee töihin.

Vierailija
17/40 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ministerin työpäivät aina ole 12h, kun varsinaista työaikaa ei edes ole. Ja eduskunta kokoontuu vain ti-pe ja viikonloppu ja maanantai vapaa. Samoin eduskunnalla on tauko joulu-helmikuuhun ja juhannuksen jälkeen.

Moni normaalityössä käyvä tekee enemmän töitä, kuin ministeri.

Kai ymmärrät, että ministerin töihin kuuluu muutakin kuin eduskunnan täysistunnot? (Tai itse asiassa ministerin töihin ei edes kuulu eduskunnan täysistunnot, ei ministerin tarvitse olla kansanedustaja.. Parempi olisikin jos ei olisi mutta se on eri keskustelu se..)

Vierailija
18/40 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa aggressiivinen vastaus. Jos luet yhtään psykologiaa, niin kiintymyssuhde tulee muodostaa ensisijaisesti ja primäärisesti yhteen ihmiseen, äitiin. Tuttipullo ja pumppu ei mitenkään korvaa äidin läheisyyttä. Peace

Entä jos äitikin syöttää tuttipullosta kuten minä olen tehnyt? Syötin korviketta.

Vierailija
19/40 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äitini syntyi, oli isoäidillä vain 4 viikkoa äitiyslomaa. Takaisin oli mentävä sairaanhoitajan työhön. Vauva meni sairaalan seimeen. Äiti oli siellä noin vuoden ja sitten perheeseen oli tullut 14v tyttö lasta ja kotia hoitamaan.

Vierailija
20/40 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin töihin vauvan ollessa 5,5kk ikäinen. Jaettiin loppu vanhempainvapaa puoliksi niin, että molemmat tekivät puolikasta viikkoa. Itse en herunut oikein pumpulle, niin isä sitten käytti vauvan kerran päivässä töissä tissillä. Kyllähän asiat yleensä jollakin tavalla lutviutuvat. Puolen vuoden ikäinen vauva kuitenkin pärjää 3-5 syötöllä imetyksen tuki ry:n mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme