Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin

Vierailija
09.06.2022 |

Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.

Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html

🤯

Kommentit (1271)

Vierailija
521/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako isi lukea puhelimestaan viestin vaunulenkillä ollessa?

Tottakai. Se on hyvä ja osallistuva isi vaikka se kattelis videoita ja vauva olisi tippunut vaunuista jo kortteli sitten.

Miksi te teette noin vastuuttomien miesten kanssa lapsia? On niitä toisenlaisiakin olemassa. Omassa naapurustossa isät ulkoilee paljon lastensa kanssa. Eivät laraa kännykkää vaan leikkivät ja hauskaa tuntuu olevan niin isillä kuin lapsilla. Olen joskus ihmetellyt, miten naiset on niin elämäänsä kyrpiintyneen oloisia lapsiarjen keskellä. Isät taas vaikuttaa nauttivan siitä muksujen kanssa puuhastelusta. Onko kuvitelmat jotenkin ristiriidassa todellisuuden kanssa, siitä mitä ja millaista elämä on, kun tulee lapsia, vai mistä se johtuu että nuoret äidit on kovin kiukkuisia, kun isät ei ole? En ehkä itse uskalla tehdä lapsia ollenkaan, jos siitä muuttuu kiukkupussiksi. Eikä kyse ole siitä, että näillä naapuruston äideillä olisi isompi vastuu kuin isillä. Äitejä täällä näkee hyvin harvoin lasten kanssa tekemässä yhtään mitään, vaan ne on isät jotka leikkii ja touhuaa ulkona lapsineen päivästä toiseen.

Niin naisten vastuullahan se sekin on että isät on huonoja isiä. Mikähän tässä maailmassa olisi jonkun muun vastuulla kuin äidin?

Näin naisena koen, että se olen mä, joka on vastuussa siitä kenelle haaransa avaa ja kenen antaa laskea siemenensä sisään ilman ehkäisyä. Kyllä mä uskoisin, sen näkyvän miehestä jo ennen lapsen siittämistä onko se vastuullinen ihminen vai ei, jos viitsii tutustua siihen mieheen kunnolla ennen kuin alkaa tehdä lapsia maailmaan sen kanssa. Edelleen mä kysyn, miksi lisääntyä jonkun vastuuttoman idiootin kanssa? 

Vierailija
522/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä sydäntä särkevä katsoa eräskin päivä ravintolassa, kun nuori äiti siellä vaan kännykkää tuijotti, kun lapsi parka toistuvasti, siis todellakin toistuvasti olisi halunnut näyttää hänelle leikkiään ja ottaa kontaktia. Tämä äityliini, ei edes vilaissut lasta päin. Tuntui henkiseltä pahoinpitelyltä koko tilanne.

Kun viettää lapsensa kanssa 24/7 vapaa-aikansa niin edes ravintolassa haluaisi keskittyä hetken johonkin muuhun. Edes puhelimeen.

Ei käy. Keskityt 24/7 siihen lapseen, vaikka yksikään edeltävä sukupolvi ei niin tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaisten some-addiktio on pahimmillaan järkyttävää.

Just saying.

Vierailija
524/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa milleniaaleissa on jotain pahasti vialla. Ei pahalla, mutta tuntuu että 70-luvulla syntyi viimiset tervejärkiset ihmiset. Sen jälkeisten taso laskenut kuin lehmän häntä.

Mikähän vika niissä muuten niin täydellisissä ihmisissä on, että saivat niin epäkelpoa jälkikasvua?

En tiedä mutta järjentaso on huomattavasti laskenut milleniaaleista alkaen. Puuttuu sellanen maalaisjärki kokonaan. Ratsastetaan jossain linnunradalla sateenkaaripilvessä yksisarvisen selässä. Joku ruuvi puuttuu mikä vielä 70-luvulla syntyneille asennettiin.

Kumma kun ne 70-luvulla syntyneet on silti ruuveineen niin tyytymättömiä vähän kaikkeen.

Miksei oltaisi kun järjenkäyttö alkaa olla täysin hukassa tästä maailmasta näiden fanaattisten kuplissaan elävien milleniaalien avustuksella.

Keiden kasvattamia milleniaalit on? Syy löytyy kasvattajista.

Vierailija
525/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla olis omakin äiti sanonut minulle, jos vaunulenkilläkään ei voi olla ilman puhelinta naaman edessä.

Eli nykyään ei voi enään katsoa nopeasti viestiä ja vastata? Esim jos lapsen isä kysyymitä tuo kaupasta en saa vastata vaaan odotutan 30 min että vastaan.

Joo tottakai ihan sama asia, somettaminen ja viestiin vastaaminen. Se viestiin vastaaminen vie muutaman sekunnin, jos joutuu pidempää listaa rustaamaan niin silloin siirrytään syrjään ja naputellaan viesti.

Tämä voi tulla yllätyksenä joillekin, mutta sen ihan oikeasti näkee päältäpäin kuka laittaa viestiä tai tarkistaa bussiaikataulua tms, hoitaa juoksevaa asiaa vs. virtuaaliympäristöön uppoutunut. Ne on jotain ihan mikroskooppisia merkkejä, yleisestä ympäristön havainnoista silmän (ja tietysti käden) liikkeisiin. Esimerkiksi se että lukeeko joku jotain ajatuksella, vaikkapa viestiä, aikataulua, niin sen näkee naamasta, olemus on skarpimpi, silmät liikkuvat tekstin mukana jne. Uppoutuneen naama "työskentelee laiskemmin" jos jotenkin tuota voisi kuvailla.

Vierailija
526/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa milleniaaleissa on jotain pahasti vialla. Ei pahalla, mutta tuntuu että 70-luvulla syntyi viimiset tervejärkiset ihmiset. Sen jälkeisten taso laskenut kuin lehmän häntä.

Mikähän vika niissä muuten niin täydellisissä ihmisissä on, että saivat niin epäkelpoa jälkikasvua?

Vapaa kasvatus. Kun ei ole rajoja eikä kielletä, niin voi käyttäytyä miten tahansa missä tahansa. Kunnes sitten jonakin päivänä tulee vastaan se ihminen joka on fyysisempi tekemisissään ja pieksää narsistin sairaalaan.

Niin puhutko nyt tuosta 50-vuotiaasta naisesta, joka toimii rajattomasti ja puuttuu asioihin jotka ei hänelle kuulu?

Ei vaan bloggaajaämmästää, jolla ei ole mitään käytöstapoja.

Koska se toinen osapuoli oli kaikin puolin sivistynyt mennessään nalkuttamaan ja puuttuessaan asioihin pyytämättä?

Ai lumihiutaleelta pitäisi ihan lupa pyytää kun pitää huomauttaa ettei jää rattaineen alle tai talsi muita päin.

Jassoo, mistä se lupa anotaan?

Vierailija
527/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Julia Thuren halusi ventovieraan 50 vuotiaan naisen haistelevan hänen vittuaan?

Ehkä kiima iski päälle kesken vauvan ulkoilutuksen ja oli pakko saada joku nuuskuttelmaan ja nuolemaan. Itse olisin soittanut poliisit jos joku tulee ehdottelemaan tuollaisia.

Tai sitten joku mummo tuli pätemään ja matka kesti siksi liian kauan.

Vierailija
528/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä5 kirjoitti:

Voi kun se turha kännykän möllöttäminen käytettäisiin sen vauvan tarkkailuun ja luonteen opetteluun ja koirantaluttajat lemmikkinsä hyvinvoinnin ja käyttäytymisen tarkkailuun (ja miksi ikinä onkaan hankittu) niin maailma olisi ymmärtäväisempi paikka.

Kyllä se miettimään laittaa aina zombin tullessa vastaan, että miksei elä omaa elämäänsä, vaan jonkun toisen somekuplaa 🤦🏻

Äideiltä voisi oikeastaan ottaa puhelimet pois synnärillä, koska vauvaa täytyy tarkkailla siitä eteenpäin joka hetki. 

Aika tarkkaan tunnut muuten tietävän, mitä joku vastaantulija tekee puhelimen kanssa. Ootko ihan kysynyt vai mennyt läheltä katsomaan?

Vierailija
529/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmyydellä ei ollut mitään tekemistä kuoleman kanssa: https://www.kaleva.fi/vauva-kuoli-hiihtoretkella-inarin-saariselalla/19…

Vierailija
530/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen huolestuu keski-ikäisestä, joka laiminlyö lastaan ja lastaan laiminlyövä keski-ikäinen haistattelee hänelle. 

Nuoret ovat usein huomattavasti kohteliaampia, kuin keski-ikäiset.

Vierailija
531/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne on aina naiset jotka tulee valittamaan äideille? Mulle ei koskaan ole tullut valittamaan mies. Apua ovat antaneet, kehuneet ja joskus jonkun vinkin heittäneet. Pappojen kanssa on ihan mukava turista. Vaikka siinä turistessa kyllä joskus katse lapsista herpaantuu. Ja siinähän ne lapset sitten kuolee.

Toisin kuin silloin kun joku mummeli ripittää. Silloin se ei haittaa että äidin huomio jakautuu lapsien ja valittajan kesken.

Vierailija
532/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta järjentaso on huomattavasti laskenut milleniaaleista alkaen. Puuttuu sellanen maalaisjärki kokonaan. Ratsastetaan jossain linnunradalla sateenkaaripilvessä yksisarvisen selässä. Joku ruuvi puuttuu mikä vielä 70-luvulla syntyneille asennettiin.

Kumma kun ne 70-luvulla syntyneet on silti ruuveineen niin tyytymättömiä vähän kaikkeen.

Miksei oltaisi kun järjenkäyttö alkaa olla täysin hukassa tästä maailmasta näiden fanaattisten kuplissaan elävien milleniaalien avustuksella.

Keiden kasvattamia milleniaalit on? Syy löytyy kasvattajista.

Milleniaalit kasvatti itse itsensä.

Vierailija
533/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kehtais mennä kellekään säksättämään, että älä kuule käytä sitä sun puhelinta. Ja vielä seurata kauppaan! Mikä ihmisiä riivaa, kun äitejä pitää arvostella normaaleista asioista?

Normaaleista asioosta?!! Ei kovin normaalilta tämä vanha äiti vaikuta ja vielä huutaa v-sanaa päälle. Tais mennä psykoosiin ku häirittiin instagramtodellisuuttaan.

Se huomauttajs oli menossa samaan kauppaan omille asioilleen, tuo hirviöämmä vaunuineen varmaan hortoillut sokeana päälle tms.

Vierailija
534/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo uhmaikäisen tasolle jäänyt bloggaajan ulostulo.

Vierailija
535/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten vanhemmuutta ei pidä arvostella, ellei sitä pyydetä tai se sisältää pahoinpitelyä.

Vierailija
536/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla olis omakin äiti sanonut minulle, jos vaunulenkilläkään ei voi olla ilman puhelinta naaman edessä.

Eli nykyään ei voi enään katsoa nopeasti viestiä ja vastata? Esim jos lapsen isä kysyymitä tuo kaupasta en saa vastata vaaan odotutan 30 min että vastaan.

Joo tottakai ihan sama asia, somettaminen ja viestiin vastaaminen. Se viestiin vastaaminen vie muutaman sekunnin, jos joutuu pidempää listaa rustaamaan niin silloin siirrytään syrjään ja naputellaan viesti.

Tämä voi tulla yllätyksenä joillekin, mutta sen ihan oikeasti näkee päältäpäin kuka laittaa viestiä tai tarkistaa bussiaikataulua tms, hoitaa juoksevaa asiaa vs. virtuaaliympäristöön uppoutunut. Ne on jotain ihan mikroskooppisia merkkejä, yleisestä ympäristön havainnoista silmän (ja tietysti käden) liikkeisiin. Esimerkiksi se että lukeeko joku jotain ajatuksella, vaikkapa viestiä, aikataulua, niin sen näkee naamasta, olemus on skarpimpi, silmät liikkuvat tekstin mukana jne. Uppoutuneen naama "työskentelee laiskemmin" jos jotenkin tuota voisi kuvailla.

Tota nyt et usko itsekään. Vai mikä se syy on että aina tullaan valittamaan somettamisesta ihan sama kirjoitatko viestiä tai katsotko karttaa tai bussiaikataulua.

Ja käsien asennot sitä ei paljasta. Mulla esim on niin iso puhelin että pidän siitä kahdella kädellä kiinni ja käytän aina molempia peukaloita. Myös jos sometan, koska yksi ei yllä kunnolla kummallekin laidalle.

Vierailija
537/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku intersektionaali paremman perheen vesa tämä thuren, huomaa kyllä ettei ole käytöstapoja opetettu ja koulussa ei ole ollut auktoriteettia senkään vertaa. Tollasia ne on, nämä voimaantuneet helsingin hipsterinaiset. Mitä tämäkin neropatti tekee lapsilla, lentelisi ja bloggailisi vaan kun ei muuta osaa.

Vierailija
538/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä blokkaaja nolasi itsensä. Usein näkee pienten lasten äitejä keskittyneenä kännykkään. Juuri todistin junassa tilannetta, missä n. 2v tyttö yritti kiinnittää äitinsä huomion milloin mihinkin. Äiti ei ollut tietääkseen, jotain ynähdystä irtosi muutaman kerran. Tätä jatkui koko ajan, mitä samassa vaunussa olin. Ois tehnyt mieli sanoa, että lapsi on pieni niin vähän aikaa, että kannattaisi jutella ja vastata kysymyksiin. Joskus voi tulla aika, että lapsi ei enää halua jutella äitinsä kanssa. Mutta suljin suuni, koska ei tämä äiti sitä puhetta olisi hyvällä vastaanottanut.

Menisittekö motkottamaan jollekkin isälle näistä? Ette menisi. Tämä on taas vaan tällainen naisiin kohdistettu juttu. Naisten pitää käyttäytyä tietyllä tavalla tai ovat huonoja naisia.

Ei naisten, vaan äitien. 

Nämä eivät ole synonyymejä. 

Kyse ei ole äitiydestä tai vanhemmuudesta vaan naiseudesta. Koska isille ei tällaisia kommentteja kommentoida.

Kyllä muuten kommentoidaan, jos liikkuvat lasten kanssa. Ainakin minun miehelle oli joku tätyli tullut papattamaan kun taaperolla ei ollut hattua päässä. No ei ollut ei, kun se kiskoi sen välittömästi päästään. Puolipilvinen +15 sää, ei ollut akuuttia vaaraa paleltua tai saada auringonpistosta. Jotkut kokee tarpeelliseksi olla vielä enemmän huolissaan miesten lastenhoitotaidoista kuin naisten, ja siis "ystävällisesti neuvoa" asioissa.

Minä taas olen saanut kuulla että palellutan lapsen kun hiihdin lapsi siihen tarkoitetussa ahkiossa, nollakelissä ja auringonpaisteessa. Kuulemma joku on joskus paleltunut hiihtovaelluksella Lapissa, joten lapsen kanssa hiihtäminen on vaarallista.

No ihan oikeasti vauva kuoli hiihtovaelluksella kun oli ahkiossa. Oli sekin lapsi ollut paksusti puettu ja kaiken maailman porontaljat alla. Aatelkaa asiaa niin, että kuinka nopeasti tulee itselle kylmä nollakelissäkin, jos seisoskelee paikallaan, saati että makaisi maassa. Tuollaisessa ahkiossa makoillessaan se lapsi on periaatteessa jäisen maan pinnalla. Äkkiä ne paksuimmatkin pediksi laitetut taljat yms. jäätyy kun pienen lapsen ruumiinlämpö ei niitä riitä pitämään lämpimänä. Tää nyt varmaan toisten elämään, asioihin ja lastenhoitoon puuttumista ja "tätiselittämistä", mutta kannattaa oikeasti miettiä kuinka pitkään lastaan jossain ahkiossa perässään vetää, vaikka sää tuntuisi itsestä kuinka lämpimältä. Sinä liikut, sun oma kroppasi tuottaa lämpöä koko ajan. Jos itsellä olisi vielä pieniä lapsia ja ne tahtoisin ottaa hiihtolenkille mukaan, laittaisin pikemmin kantoreppuun ja oman takin sisälle. Silloin mun oman kropan tuottama lämpö pitäisi vauvankin lämpimänä.

jos ahkiossa on lampaantaljakin eristeenä ja lapsi siellä paleltuu, niin talja on laitettu väärinpäin. Me kävimme usein talvisin hiihtämässä Lapisssa perheen kanssa ja kun me lapset olimme pieniä, meidät laitettiin ahkioon istumaan. Muistan sen, että aika usein sai huudella, että äiti/isi, mulla on liian kuuma.

En tiedä mitenpäin talja oli ollut. Vauva kuitenkin paleltui kuoliaaksi. Sinä kuitenkin olet hiihtoreissuilla ollut jo sen ikäinen, että olet pystynyt kommunikoimaan sanallisesti vanhempasi kanssa ja myös istunut, eli olet varmaan tavallaan liikkunut muutenkin, huitonut käsillä yms. mitä pienet lapset vaikkapa pulkassa istuessaankin tekevät. Tämä kuollut lapsi oli vauva. Maasta hohkaa niin kylmyys kuin lämpö. Sen tuntee joutuessaan esim. sitomaan kengännauhojaan joko kovalla pakkasella tai helteellä. Itse aikuisena kahdella jalalla liikkuessaan sitä ei muuten niin helposti huomaakaan. Jos itsestä kuitenkaan ei tunnu kovin houkuttelevalle ajatus käydä makaamaan maahan edes nollakelillä, niin siitä voi lähteä miettimään, onko se vauvalle hyväksi.

retkeilemme perheen kanssa aika paljon ja ollaan retkeilty silloinkin, kun lapset olivat vauvoja, nollakeleilläkin (ollaan oltu talviöinö yötäkin ulkona, se on hyvin helppoa, kun hankkii oikeanlaiset tarvikkeet eikä kylmä tule). Vauvoilla on se hyvä puoli, että nekin osaavat kommunikoida, vaikka eivät osaakaan sanoittaa, että äiti mulla on kuuma/kylmä, ne kommunikoivat äänähdyksillä ja itkulla. Kun osaa pukea vauvan ja ymmärtää miten puetaan lämpimästi, niin ei siellä ahkiossa kylmä tule. kenkävertaus ei ole hyvä sikäli, että sitä ei voi verrata lampaantaljaan tai vaikka porontaljaan. 

En vertaa kenkiä taljaan, vaan tarkoitan sitä, että nauhoja solmiessa kun itse kumartuu lähemmäs maan pintaa, huomaa helpommin kuinka kuuma/kylmä siellä on. Tarkoitan maasta hohkaavaa kylmyyttä tässä. En tiedä, miten tuo onnettomuus pääsi tapahtumaan, mutta kun syytteitä ei nostettu, niin oletan ettei vanhempien toiminnassa ja varusteissa sinänsä ollut mitään vialla. Niin vain kuitenkin kävi, että vauva oli jäätynyt kuoliaaksi. Itseä tuo uutinen järkytti hyvin paljon, ja olen usein miettinyt miten kamalaa tuon on täytynyt olla vanhemmille.

tuollaisen uutisen löysin, mutta siinä ei mainittu, että vauva oli jäätynyt kuoliaaksi, vaan että vauva kuoli matkalla. Ruumis voi toki jäätyä sen kuoleman jälkeen.  https://yle.fi/uutiset/3-5710521

(ja siksi vauvat ja pulkassakin lyhyempiäkin matkoja kulkevat lapset puetaan lämpimästi, koska maasta hohkaa kylmää. Sen pukemisen tarkoitus on saada eristyskerroksia maan ja ihon väliin. Mitä enemmän ja/tai paremmat eristeet, sitä hitaammin kylmettyy.)

Vauva ei siis jäätynyt siellä hiihtoretkellä, vaan kyseessä oli kätkytkuolema. Jos lapsi olisi jäätynyt, siitä olisi tullut rikostutkinta. Mitään rikosta ei kuitenkaan katsottu tapahtuneeksi.

Vierailija
539/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo nainen. "Nuori äiti" 😂..

Vierailija
540/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne on aina naiset jotka tulee valittamaan äideille? Mulle ei koskaan ole tullut valittamaan mies. Apua ovat antaneet, kehuneet ja joskus jonkun vinkin heittäneet. Pappojen kanssa on ihan mukava turista. Vaikka siinä turistessa kyllä joskus katse lapsista herpaantuu. Ja siinähän ne lapset sitten kuolee.

Toisin kuin silloin kun joku mummeli ripittää. Silloin se ei haittaa että äidin huomio jakautuu lapsien ja valittajan kesken.

Kyllä papatkin valittaa. Vaikka siitä, jos käyttää tavaratalossa henkilöhissiä, että miksei mennä vaunujen kanssa tavarahissillä (joka siis ihan oikeasti on vain henkilökunnan käytössä). Ja yleisönosastoilla papat ovat pahimpia puhelimestahuolestujia, siis ne samat, joita ei koskaan näkynyt leikkipuistoissa edes fyysisesti läsnä.