Miten paljon ihmiset oikein kittaa kahvia, kun sen hinnan noususta valitetaan kokoajan?
Juotteko useamman kupin päivässä vai kittaatteko sitä kokoajan niin, että viikossa on paketti tyhjä?
Meillä ei kukaan muu juo kahvia kuin mä ja mä en juo kuin kupillisen iltapäivällä. Mun käytössä kahvipaketti kestää ikuisuuden, joten mun kahvin käyttöön hintojen nousu ei ainakaan vaikuta mitenkään. Vaikka paketti maksaisi sen 6 euroa.
Vaikka kyllä mäkin sen ajan vielä muistan, kun paketin sai pari euroa halvemmalla.
Kommentit (44)
Kyllä mä tiedän ihmisiä jotka vetää heti herättyään kaksi kupillista (á 2+ dl), sitten töihin tultuaan kupillisen, aamupäivällä vielä kupillisen tai kaksi, lounaan päälle, sitten iltapäivällä kuppi tai kaiksi kun tulee dippi, ja mahdollisesti vielä kotiin tultuaan/iltaruoan lopuksi. Että kyllä siinä helposti se litran verran sumppia tulee monellekin vuorokaudessa.
Itse en juo kuin irtoteetä, mies juo aamulla kupillisen ja mahdollisesti lounaalla/iltapäivällä toisen, joten myös meitä ei paljon kahvinhinta hetkauttele.
Sota-ajan muistoja. Kun kahvia ei saanut. Ja oikea kahvi oli luxusta. Tämä ajattelu on periytynyt...
Useimmat kahvinjuovat juovat sitä enemmän päivässä kuin ap. Ei tietysti olisi mikään pakko :)
Itse juon kaksi mukillista (3 mittaa poroja) aamulla ja saman satsin ip:llä.
Vähän ihmetyttää miksi pikakahvin hinta ei ole noussut senttiäkään sinä aikana kun suodatinkahvin hinta on noussut.
Metsästän alesta. 2 pakkaa 8e. Ja ihan hyvää kahvia 2.99 paketti ale hinnoilla. Sellaset 10 pakettia on kaapissa.
Kulta katriina ja costa rica.
Kahvipaketin olisi hyvä tyhjentyäkin viikossa, ainakin huoneenlämmössä säilyttäessä. Kahvissa olevat rasvat alkavat eltaantumaan, joka vaikuttaa kyllä makuun jos paketti on viikkokausia avattuna.
Eniten ihmettelen niitä säästövinkkejä, että "laita ylijäänyt kahvi termariin ja lämmitä mikrossa myöhemmin". Ei meillä koskaan jää kahvia yli kun tiedämme, että juomme aamulla kumpikin kaksi kuppia ja päivällä yhden kupin lounaan jälkeen. Juuri sen verran keitetään.
Siis keittääkö muut aina pannun täyteen vaikka tarkoitus olisi juoda vain yksi kupillinen ?
Meidän perheessä 5 henkeä juo kahvia kolme kertaa päivässä = 3 täyttä pannua päivässä = 30 mitallista kahvia päivässä. Ei ehdi yksi paketti happanemaan kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen niitä säästövinkkejä, että "laita ylijäänyt kahvi termariin ja lämmitä mikrossa myöhemmin". Ei meillä koskaan jää kahvia yli kun tiedämme, että juomme aamulla kumpikin kaksi kuppia ja päivällä yhden kupin lounaan jälkeen. Juuri sen verran keitetään.
Siis keittääkö muut aina pannun täyteen vaikka tarkoitus olisi juoda vain yksi kupillinen ?
Edellisessä työpaikassa keitettiin aina kokonainen pannullinen kahvia, vaikka toimistolla olisi ollut kolme ihmistä, joista yksi ei juo kahvia lainkaan. Siellä kaadettiin vähintään pannullinen, usein enemmänkin viemäriin, kun se oli joko kylmennyt tai seissyt tuntikausia kuumalla levyllä. Siellä tuo termarikikka olisikin ollut oikein hyvä, mutta enhän minä kahvia juomattomana naisena voinut alkaa nelikymppisiä kahvinjuojamiehiä opastamaan....
Ei vaikuta omaan elämääni mitenkään. Juon vain pikakahvia, kun en kahvinkeitintä omista, ja sitäkin pari kertaa viikossa. Kannattaa siirtyä pikakahviin jos suodatinkahvin hinta kauhistuttaa.
Mitä se kokoaja kokoaa?
Koko ajan.
Mä en juo yhtään mutta moni juo kuppikaupalla päivässä.
Tänään pari medium kuppia ja yksi large.
En juo kahvia, joten saa maksaa vaikka tuhat euroa paketti.
Taitaa mennä noin 10- 15 mukillista päivässä kahvia.
Juon kupin päivässä ja ostan aina pikakahvipurkin. Semmoinen lasisessa purkissa oleva Rainbow pikakahvi ei maksa kovin paljoa ja kestää mulla pitkään.
Amulla Kahvin keitin mittaan veden 4 kupille ja 4 mittalusikalla Juhla-Mokka tummaa tummempi paahto suodatin kahvia suodattimeen.Sinä on päiväni kahvi juontini..Ostan kyseisen kahvin tarjouksesta.
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia, joten saa maksaa vaikka tuhat euroa paketti.
Sinähän todella fiksu olet. Onnittelen. Kaupoissa on useita elintarvikkeita joita en käytä, että maksakoon ne kaikki vaikka tuhat euroa kilo, täh?
Vierailija kirjoitti:
Juon kupin päivässä ja ostan aina pikakahvipurkin. Semmoinen lasisessa purkissa oleva Rainbow pikakahvi ei maksa kovin paljoa ja kestää mulla pitkään.
Pirun pahaa on.
No kahvi maksaa tällä hetkellä noin 9 euroa. Mutta olen samaa mieltä ap:n kanssa, kupin hinnaksi tulee senttejä. Ehkä kahvipaketin hinnasta vain pystyy hyvin seuraamaan hintojen nousua.