Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon ihmiset oikein kittaa kahvia, kun sen hinnan noususta valitetaan kokoajan?

Vierailija
09.06.2022 |

Juotteko useamman kupin päivässä vai kittaatteko sitä kokoajan niin, että viikossa on paketti tyhjä?

Meillä ei kukaan muu juo kahvia kuin mä ja mä en juo kuin kupillisen iltapäivällä. Mun käytössä kahvipaketti kestää ikuisuuden, joten mun kahvin käyttöön hintojen nousu ei ainakaan vaikuta mitenkään. Vaikka paketti maksaisi sen 6 euroa.

Vaikka kyllä mäkin sen ajan vielä muistan, kun paketin sai pari euroa halvemmalla.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kahvi maksaa tällä hetkellä noin 9 euroa. Mutta olen samaa mieltä ap:n kanssa, kupin hinnaksi tulee senttejä. Ehkä kahvipaketin hinnasta vain pystyy hyvin seuraamaan hintojen nousua.

Vierailija
2/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän ihmisiä jotka vetää heti herättyään kaksi kupillista (á 2+ dl), sitten töihin tultuaan kupillisen, aamupäivällä vielä kupillisen tai kaksi, lounaan päälle, sitten iltapäivällä kuppi tai kaiksi kun tulee dippi, ja mahdollisesti vielä kotiin tultuaan/iltaruoan lopuksi. Että kyllä siinä helposti se litran verran sumppia tulee monellekin vuorokaudessa. 

Itse en juo kuin irtoteetä, mies juo aamulla kupillisen ja mahdollisesti lounaalla/iltapäivällä toisen, joten myös meitä ei paljon kahvinhinta hetkauttele. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota-ajan muistoja. Kun kahvia ei saanut. Ja oikea kahvi oli luxusta. Tämä ajattelu on periytynyt...

Vierailija
4/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat kahvinjuovat juovat sitä enemmän päivässä kuin ap. Ei tietysti olisi mikään pakko :)

Itse juon kaksi mukillista (3 mittaa poroja) aamulla ja saman satsin ip:llä.

Vierailija
5/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetyttää miksi pikakahvin hinta ei ole noussut senttiäkään sinä aikana kun suodatinkahvin hinta on noussut.

Vierailija
6/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästän alesta. 2 pakkaa 8e. Ja ihan hyvää kahvia 2.99 paketti ale hinnoilla. Sellaset 10 pakettia on kaapissa.

Kulta katriina ja costa rica.

Vierailija
7/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketin olisi hyvä tyhjentyäkin viikossa, ainakin huoneenlämmössä säilyttäessä. Kahvissa olevat rasvat alkavat eltaantumaan, joka vaikuttaa kyllä makuun jos paketti on viikkokausia avattuna.

Vierailija
8/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen niitä säästövinkkejä, että "laita ylijäänyt kahvi termariin ja lämmitä mikrossa myöhemmin". Ei meillä koskaan jää kahvia yli kun tiedämme, että juomme aamulla kumpikin kaksi kuppia ja päivällä yhden kupin lounaan jälkeen. Juuri sen verran keitetään.

Siis keittääkö muut aina pannun täyteen vaikka tarkoitus olisi juoda vain yksi kupillinen ?

Vierailija
9/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä 5 henkeä juo kahvia kolme kertaa päivässä = 3 täyttä pannua päivässä = 30 mitallista kahvia päivässä. Ei ehdi yksi paketti happanemaan kaapissa.

Vierailija
10/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen niitä säästövinkkejä, että "laita ylijäänyt kahvi termariin ja lämmitä mikrossa myöhemmin". Ei meillä koskaan jää kahvia yli kun tiedämme, että juomme aamulla kumpikin kaksi kuppia ja päivällä yhden kupin lounaan jälkeen. Juuri sen verran keitetään.

Siis keittääkö muut aina pannun täyteen vaikka tarkoitus olisi juoda vain yksi kupillinen ?

Edellisessä työpaikassa keitettiin aina kokonainen pannullinen kahvia, vaikka toimistolla olisi ollut kolme ihmistä, joista yksi ei juo kahvia lainkaan. Siellä kaadettiin vähintään pannullinen, usein enemmänkin viemäriin, kun se oli joko kylmennyt tai seissyt tuntikausia kuumalla levyllä. Siellä tuo termarikikka olisikin ollut oikein hyvä, mutta enhän minä kahvia juomattomana naisena voinut alkaa nelikymppisiä kahvinjuojamiehiä opastamaan....

Vierailija
11/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta omaan elämääni mitenkään. Juon vain pikakahvia, kun en kahvinkeitintä omista, ja sitäkin pari kertaa viikossa. Kannattaa siirtyä pikakahviin  jos suodatinkahvin hinta kauhistuttaa.

Vierailija
12/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kokoaja kokoaa?

Koko ajan.

Vierailija
13/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juo yhtään mutta moni juo kuppikaupalla päivässä.

Vierailija
14/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pari medium kuppia ja yksi large.

Vierailija
15/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia, joten saa maksaa vaikka tuhat euroa paketti.

Vierailija
16/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mennä noin 10- 15 mukillista päivässä kahvia.

Vierailija
17/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kupin päivässä ja ostan aina pikakahvipurkin. Semmoinen lasisessa purkissa oleva Rainbow pikakahvi ei maksa kovin paljoa ja kestää mulla pitkään.

Vierailija
18/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amulla Kahvin keitin mittaan veden 4 kupille ja 4 mittalusikalla Juhla-Mokka tummaa tummempi paahto suodatin kahvia suodattimeen.Sinä on päiväni kahvi juontini..Ostan kyseisen kahvin tarjouksesta.

Vierailija
19/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia, joten saa maksaa vaikka tuhat euroa paketti.

Sinähän todella fiksu olet. Onnittelen. Kaupoissa on useita elintarvikkeita joita en käytä, että maksakoon ne kaikki vaikka tuhat euroa kilo, täh? 

Vierailija
20/44 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon kupin päivässä ja ostan aina pikakahvipurkin. Semmoinen lasisessa purkissa oleva Rainbow pikakahvi ei maksa kovin paljoa ja kestää mulla pitkään.

Pirun pahaa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi