Lähellä on talo jossa ei ole verhoja ikkunasta eikå koskaan valoja päällä, jonka pihalla ei ikinä näy ihmisiä tai autoa mutta silti nurmi on ajettu ja pihalla olevat nukenvaunut vaihtaa paikkaa
Jotenkin karmivaa kun yhtenä päivänä ne nukenvaunut ovat mattotelineen vieressä, toisena portaiden vieressä.
Olen asunut tässä kolme vuotta ja tuo talo on creepy mysteeri.
Kommentit (33)
Kauko-ohjattavat vaunut ja keinonurmi selittävät asian. Joku lapsi liikuttelee nukenvaunuja kaukosäätimellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen kumma juttu, joka minulle sattui. Kävelin usein kirjastoon, joka sijaitsi muutaman kilometrin päässä silloisesta kodistani. Kävelyreitin varrella oli pieni, huonokuntoinen kaiteellinen silta, joka johti tieltä ojan yli omakotitalon pihalle. Yhtenä iltana se silta oli kadonnut ja sen tilalle rakennettu uusi. Ajattelin, että vihdoinkin silta on uusittu, kyllä nyt on paljon kivemman näköinen. Mutta seuraavalla kerralla, kun kävelin siitä, uusi silta oli poissa ja vanha oli tullut takaisin.
Voin kuvitella sun tunteen.
Mulla oli kymmenen vuotta työmatkaa 40 km suuntaansa. Lähdin joka ainoa päivä samaan aikaan töihin, ja työmatka kesti minuutilleen (+-5min) saman verran. Ylinopeutta en ajanut, silti, muutaman kerran kävi niin, että olin työpaikan pihalla 15 minuuttia siitä kun lähdin kotoa!! Normaalisti mulla meni matkaan 40-45 min. En kertakaikkiaan vieläkään tajua, mitä ihmettä tapahtui! Ja tämä on ihan tosi juttu. Ajoin siis omalla autolla aina työmatkat. Samaa reittiä.
Tällä palstalla joku joskus kertoi, että hän oli ollut lenkillä koiran kanssa tutulla reitillä, mutta sillä kertaa se tie oli vain jatkunut ja jatkunut vaikka kuinka kauan, ennen kuin he pääsivät sinne mihin olivat menossa. Koirakin oli kuulemma vaikuttanut jo kyllästyneeltä. Tämä juttu on jo poistettu, mutta jäi mieleen.
Kun nurmikko leikataan ja annetaan muita pieniä elämisen merkkejä niin urban explooraajat ja tihulaiset jättävät asunnon rauhaan. Voi olla, että siellä ei asu ketään, mutta annetaan olettaa sen olevan asuttu että se pysyy kunnossa.
Talo myynnissä ja ovat jo muuttaneet pois. Käyvät pihaa hoitamassa, lapset mukana.
Koputa ovelle ja myy keksejä partiolaisten hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Talo myynnissä ja ovat jo muuttaneet pois. Käyvät pihaa hoitamassa, lapset mukana.
Tai lastenvaunut ovat vain pelote varkaille, elon merkki.
Meillä on vastarannalla talo, jossa tiedän asuvan äidin ja teinitytön. En silti näe ikinä valoja tai liikettä. Oletan, että elävät lähinnä toisella puolella taloa ja eivät tykkää käydä uimassa ainakaan samoihin kellonaikoihin kuin minä. Kaupassa olen nähnyt heitä ja tiedän, missä äiti on töissä. Kaikenlaisia ihmisiä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen kumma juttu, joka minulle sattui. Kävelin usein kirjastoon, joka sijaitsi muutaman kilometrin päässä silloisesta kodistani. Kävelyreitin varrella oli pieni, huonokuntoinen kaiteellinen silta, joka johti tieltä ojan yli omakotitalon pihalle. Yhtenä iltana se silta oli kadonnut ja sen tilalle rakennettu uusi. Ajattelin, että vihdoinkin silta on uusittu, kyllä nyt on paljon kivemman näköinen. Mutta seuraavalla kerralla, kun kävelin siitä, uusi silta oli poissa ja vanha oli tullut takaisin.
Mulla oli kymmenen vuotta työmatkaa 40 km suuntaansa. Lähdin joka ainoa päivä samaan aikaan töihin, ja työmatka kesti minuutilleen (+-5min) saman verran. Ylinopeutta en ajanut, silti, muutaman kerran kävi niin, että olin työpaikan pihalla 15 minuuttia siitä kun lähdin kotoa!! Normaalisti mulla meni matkaan 40-45 min. En kertakaikkiaan vieläkään tajua, mitä ihmettä tapahtui! Ja tämä on ihan tosi juttu. Ajoin siis omalla autolla aina työmatkat. Samaa reittiä.
Talviaikaan siirtyminen?
Nykyisin talot autioituvat kun ostajia ei löydy eikä perikunnatkaan voi niissä asua mutta niitä silti halutaan pitää kunnossa. Minun vanhempani perivät vaarini talon jo 90-luvun alussa ja sitä käytiin pitämässä kunnossa vaikka siellä ei asuttukaan. Verhoja ei tietenkään ollut kiinni koska se on suora tervetulotoivotus murtovarkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talviaikaan siirtyminen?
No ei. Kelloja siirretään yöllä, ei aamulla jolloin töihin menin. Ja kelloja siirretään tunti, ei 30 minuuttia. Eikä aikaa ollut kulunut 15 minuuttia vain autoni kellon mukaan, vaan myös kännykkäni ja työpaikan kellon mukaan. Puhelimessa ja töissä kellot siirtyvät itsekseen kesä- ja talviaikaan. Eli ei enää klo 7-8 aamulla.
Talo varmaan halutaan pitää asutun näköisenä leikkaamalla nurmikko ja pitämällä leluja pihalla. Tunnen pariskunnan Etelä-Suomesta, joka ei saanut omakotitaloaan myytyä, kyseinen paikkakunta on muuttotappiokunta. Joutuivat kuitenkin muuttamaan itse toiselle paikkakunnalle, josta ajoivat joka viikko vanhalle kodille ajamaan nurmikkoa, tekemään lumitöitä, ja pitämään pihaa pihakalusteilla, leluilla ja jollain kumisaappailla kuistilla asutun näköisenä. Tästä on tosin pari vuotta aikaa eli ei varmaan ole ap:n naapuri.
Annamme sinulle tehtävän: sinun tulee kyylätä niin pitkään, että näet asukkaan.