Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen feilannut inssin nyt kolmesti. Elämäntilanteeni on tosi vaikea just nyt. Mitä tekisit?

Vierailija
08.06.2022 |

Isäni sairastui vakavasti, olen eroamassa, asunnon myynti sakkaa ja vie kaiken ajan, ja olen stressaavassa työssä työuupumuksen partaalla ja nukun 4-5 h unia.

Kun kaikki oli vielä paljon mukavammin, ilmoittauduin autokouluun. En osannut ennakoida miten kaikki kasautuu..Ajamiseen on alusta asti tullut mm
migreenien takia pitkiä taukoja. Olen joutunut usein juoksemaan ajotunneille suoraan palaverista ja sama homma takaisin tullessa. Olen mennyt ihan puolivaloilla. Iltaisin ei ole riittänyt voimia itseopiskeluun. En päästäisi itseäni vielä liikenteeseen jos minulla olisi kortti.

Viimeksi nyt inssiaamuna itkin uupumustani ja tiesin heti että ei mene taaskaan läpi. Minulla ei ole hyviä kuskin geenejä ja lisäksi ajo-openi ei ole hyvä. Ajelen lähinnä itsekseni eikä hän neuvo. Olen esim. tehnyt taskuparkin ja tavallisen peruuttaen parkin kerran. Monet asiat esim. vaihteiden käytöstä olen oppinut vasta katsomalla Youtubesta videoita.

Ajaminen sujuu jo ihan ok, tämä kolmas inssi oli yhdestä virheestä enää kiinni joka tuli vikan viiden minuutin aikana. Arvioin käännöksessä nopeutesi väärin. Säännöt meni muuten oikein. Mutta kun en jaksa enää yrittää. Rahaa menee ja lisäksi minulla on muutenkin sellainen olo, että en onnistu missään. Turhaudun itseeni, koska muut saavat kortin ekalla yrittämällä ja itse en opi näin yksinkertaista asiaa millään. Sisäinen itsepuheeni on tosi synkkää. Toisaalta tähän on mennyt jo paljon rahaa ja tauko ei tee hyvää oppimiselle.

En tiedä mitä tehdä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanteesta janterveydestä riippumatta ihmisen tulee olla ajokuntoinen.

Vierailija
2/11 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kortin kanssa taukoa. Kyllä se siitä sitten myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäntilanteesta janterveydestä riippumatta ihmisen tulee olla ajokuntoinen.

Ja mulla on nyt vielä se yhdistelmä että kun olen näin uupunut ja opettelen uutta asiaa, oppimiskyky on tosi huono enkä ole skarppina muutenkaan. Ja jos mulla olisi tuore ajokortti niin en tässä väsymystilassa päästäisi itseäni vielä ajamaan.

Ap

Vierailija
4/11 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna pitäisin taukoa kunnes muu elämä taas tasaantuu. Sitten uusilla voimilla otat lisää ajotunteja ja vaihdat toiseen opettajaan. Ei kannata nyt väkisin sitä inssiä yrittää jos et sitten heti sen jälkeen jatka itsenäistä ajamista. Kävin itse ajokoulun kolmikymppisenä ja ollessani samalla raskaana ja motivaatio oli silloin matala.. Väkisin kuitenkin sen suoritin ja pääsin inssin rimaa hipoen läpi ja ajattelin etten voi mennä näillä taidoilla itsenäisesti ajamaan. Mies kuitenkin "pakotti" minut aina ratin taakse kun johonkin piti mennä ja vähitellen se ajovarmuus lisääntyi. Nykyään olen jo ihan ok kuski ja en enää jännitä ajamista niin paljoa mitä silloin. Tsemppiä! 

Vierailija
5/11 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua. Sinulla on raskas tilanne muutenkin nyt ja tällainen paine vielä lisäksi.

Itse kävin inssin kolmesti SEKÄ teoriakokeen kolmesti. Olen alisuoriutuja ja useimmiten paineen alla epäonnistun.

Meinasin jo luovuttaa, mutta sain kuitenkin lopulta kortin ja olen ihan hyvä kuski.

Sanoisin, että yritä vielä kerran, jos voimavarasi vain riittävät. Olet jo todella lähellä onnistumista ja olen varma, että ensi kerralla onnistut.

Vierailija
6/11 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin tutkimuksessa oli selvitetty, millaiset ihmiset epäonnistuvat ajokokeissa. Yllätys oli, että duunarit ja amispojat pärjäävät heti suoraan paremmin kuin ns. älyköt, jotka luovat liilenteestä ja autosta liian monimutkaisen yhtälön päähänsä eivätkä keskity vain siihen ajamiseen. Ainakin minun veljeni pärjäsivät loistavasti, vaikka ovat paljon huonommin pärjänneet opinnoissa kuin minä. Tottahan toki teoriakoe meni täydellisesti :D. Ajokoe vasta kolmannella yrityksellä. Autokoulun opettaja oli kyllä varsinainen urpo.

Vierailija
7/11 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossakin tutkimuksessa oli selvitetty, millaiset ihmiset epäonnistuvat ajokokeissa. Yllätys oli, että duunarit ja amispojat pärjäävät heti suoraan paremmin kuin ns. älyköt, jotka luovat liilenteestä ja autosta liian monimutkaisen yhtälön päähänsä eivätkä keskity vain siihen ajamiseen. Ainakin minun veljeni pärjäsivät loistavasti, vaikka ovat paljon huonommin pärjänneet opinnoissa kuin minä. Tottahan toki teoriakoe meni täydellisesti :D. Ajokoe vasta kolmannella yrityksellä. Autokoulun opettaja oli kyllä varsinainen urpo.

Tää saattaa kyllä pitää paikkansa! Olen jatkuvasti omissa ajatuksissani ja muutenkin paljon "pääni sisällä". Ylianalysoin kaikkea. En tiedä onko se älykkyyden merkki mutta sellainen suoraviivainen käytännön tekeminen on mulle tosi vaikeaa.

Toisaalta en ole sitten koskaan tehnyt mitään sellaista käden ja silmän ja aivojen yhteispeliä vaativaa. Tanssissa olen surkea, mulla ei vain jää askelsarjat päähän. En ole ns. kehollinen ihminen ja ylipäätään olen hyvin kömpelö. Tykkään liikkua mutta harrastan vain lajeja jotka ei vaadi koordinaatiokykyä.

Sitten taas mun työmuisti on mittausten mukaan tosi hyvä, kykenen omaksumaan nopeasti isoja teoreettisia kokonaisuuksia ja oon korkeakoulutettu ja vaativassa työssä. Teoriakoe meni yhen illan pänttäyksellä läpi. Tää autokoulu onkin sellainen asia mitä ei voi pänttäämällä oppia ja sekös harmittaa:)

Ap

Vierailija
8/11 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkkä univelka alentaa toimintakykyä merkittävästi.

Vierailija
9/11 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkkä univelka alentaa toimintakykyä merkittävästi.

Totta. Myös mun työkunto on ollut heikko jo pitkään. Sellainen olo, että "ei vaan leikkaa". Kummakos, jos auton ratissa jää asioita huomaamatta.

Mä olen jo pohtinut adhd:ta ja hahmotushäiriötä mutta ehkei siitä ole kyse.

Ap

Vierailija
10/11 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan yrittämään vielä kerran. Itsekin pääsin inssin kolmannella ja ajattelin juuri samaa ettei minulla pitäisi oikeasti olla mitään pääsyä liikenteeseen.

Kuitenkin rentouduin ratissa vasta kun itse ajelin kortti taskussa. Olen oikein hyvä ja vastuullinen kuski.

Itsellä kortti ja auto on helpottanut elämää älyttömästi! Olen niin kiitollinen etten antanut periksi!

Ajo-opettajan tehtävä olisi mielestäni keskustella rehellisesti jos näyttää siltä, ettei tule mitään ja olisi hyvä keskeyttää/pitää taukoa tms

Luottaisin siis myös siihen, että olet varmasti ihan hyvä kun sinut inssiin päästetään.

Taidat olla liian ankara itsellesi.

Tsemppiä kaikkeen.

Vierailija
11/11 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kirjalliset ja inssin ekalla kerralla läpi, mutta ei musta mitään autoilijaa ole koskaan tullut. Ystäväni kävi ajokokeessa 7 kertaa ja hänelle sanottiin suoraan, että ei kannata enää yrittää. Kaveri sisuuntui ja ajelee 100 kertaa paremmin kuin mä.

Mulle on suunnat hankalia hahmottaa ja enkä osaa arvioida, miten lähellä toinen auto on tai millä vauhdilla se lähestyy. Siis lähinnä säikyn, kun muut ovat esimerkiksi risteyksissä ikäänkuin tulossa juuri kohta päin. Huomio on kaupunkiajossa kokoajan niissä hallintavälineissä ja koko auto tuntuu antiikkiselta välineeltä polkimineen ja vaihdekeppeineen.

Turvalliselta tuntuu posottaa menemään lähinnä kesäisellä kylätiellä.

Muuten, minäkään en opi mitään tansseja. Askelsarjat eivät jää mieleeen ja seuhdon menemään vasemmalle, kun piti kääntyä oikealle.

Olettaisin, että sinun pitää nyt vain rauhoittaa tilanne ja ottaa myöhemmin joitakin ajotunteja. Kun saat kortin niin sitten ajat niin paljon, että se ajaminen menee jotenkin kroppaan ja mieleen. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän