Ikää 48v ja kuukautiset loppui kuin seinään
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Täytän perjantaina 58 ja nyt mulla on ekan kerran jääneet kuukautiset tulematta. En ajatellut aloittaa aiheesta omaa ketjua koska on muutakin sisältöä elämässä, kunhan nyt mainitsin vertailun vuoksi.
Saa onnitella, 58 on oikein hyvä ikä.
Mä pääsin niistä eroon yli 10 vuotta nuorempana - mielestäni olen voittaja! 🤩
Mä olen nyt 51 ja edellisestä yli kuukausi. Alkoi hieman epäsäännöllistymään 48 vuotiaana, mutta pääosin ovat olleet normi kuukautiset. Nyt katsotaan mitä tapahtuu, tuleeko vielä vai ei. Vasta kun on vuoden olleet poissa sanotaan, että on menopaussi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 55 ja aina vaan vuotaa.
Et ole miettinyt kasvaimen mahdollisuutta?
Jei, varmasti kiva, kun menkat loppuu. Sitten saa taas peuhata ilman ehkäisyä. Mies oikein odottaa sitä aikaa.
Ei ole enää kuukautisia. Vaihtarit alkoi mulla jo 44v. Onneksi tuli tehtyä lapset ajoissa. Nyt ihan kiva kun ei tarvitse vuodoista enää kärsiä. On vanhenemisessa hyvääkin!
47v. ja vielä tulevat ajallaan. Siten ovat kuitenkin muuttuneet, että vuodon määrä heittelee. Vuorotellen on erittäin runsaat ja niukat kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Oot jo vanha paljon seilannut lautta, hyväksy se että ikääntyessään keho rupeaa sammuttelemaan toimintojaan.
Joo, ei tarvi edes enää telakalle mennä, vaan saa kulkea suoraan romuttamolle kulkematta lähtöruudun kautta : )
Pilaantuneet munuaiset ja pilaantunut ulkonäkö, niin eihän sellaisella akalla enää mitään virkaa ole. Se vain kitisee, nitkuaa ja natkuaa, haisee pahalle ja rumentaa maisemaa.
Mulla on ollut välillä jopa viiden kuukauden tauko. Nytkin oottelen, kun on pari viikkoa myöhässä. Ikää 51v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitäpä hiukan tarkemmin, miten kuukautiset loppuvat kuin seinään? Roiskuen vai pamahtaen vai miten?
Siten, että ovat joka kuukausi tulleet säännöllisesti. Nyt ovat pari viikkoa myöhässä.
Harvemmin kerrasta loppuvat, mutta kierto alkaa pidentyä. Saattavat tulla parin-kolmen kuukauden tai puolen vuoden päästä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitäpä hiukan tarkemmin, miten kuukautiset loppuvat kuin seinään? Roiskuen vai pamahtaen vai miten?
Siten, että ovat joka kuukausi tulleet säännöllisesti. Nyt ovat pari viikkoa myöhässä.
Harvemmin kerrasta loppuvat, mutta kierto alkaa pidentyä. Saattavat tulla parin-kolmen kuukauden tai puolen vuoden päästä vielä.
Mulla ainakin loppui. Olin muistaakseni 47 tai 48-vuotias. Yhtäkkiä vaan hävisivät. Vähän sen jälkeen alkoi hiki virrata. Onneksi se aika meni nopeasti ohi.
Ehtynyt oot, elämäsi ehtoo koittaa.
Mulla alkoi harventua kierto 50-vuotiaana. Ensin oli kahden kuukauden tauko. Sitten tulivat kaksi kertaa vuodessa. Nyt edellisistä menkoista 10 kuukautta. Toivottavasti eivät tule enää. Ei ole ikävä.
No sitä varmaan ainakin enteilee. Mutta voivat hyvin alkaa vielä uudelleen. Mullakin jäi yhdet pois 47v., ja luulin jo, että loppuivat mutta jatkuivatkin sitten vielä useamman vuoden.
Sit kun loppuvat, niin alkaako samantien kuivuusongelmat limakalvoilla?
Kuukautiset loppuu keskimäärin 51-vuotiaana, joten ihan hyvin voi olla että se oli nyt siinä.
Minä olen 47v. ja kierto on lyhentynyt, ja välillä tosi lyhyt, 16 päivää. Odotan sitä kovasti että pääsisi koko vaivasta. Äidilläni loppui kokonaan juuri 51-vuotiaana, joten elän toivossa että minullakaan ei veny yli keskimääräisen iän.
Todella outoa, että jotkut mun ikäiset saa vielä lapsia.
Minulla kuukautiset alkoi jo 10-vuotiaana, joten odotan niiden loppuvan ennen 50:ä ikävuotta. Kierukka kun on, niin ei ole aavistustakaan, mikä on tilanne nyt.
Kuukautiset taidetaan katsoa loppuneeksi siinä vaiheessa (vaihdevuosien aikaan) kun ne ovat olleet vuoden poissa.
Ihmekös tuo kun olet mummoiässä. Mummeleilla kuukautisia ei ole.
Jos menkat on kaksi viikkoa myöhässä, en vielä sanoisi, että ne olisivat vielä loppuneet. Yhdet menkat voi jäädä jopa väliin ja kiero tässä iässä heitellä kovastikin. Katotaan vuoden päästä, voiko sanoa, että menkat nyt loppuivat kokonaan.
Menopaussi voi viellä tulla,vaikka 6 tai 12kk,päästä.. Itselläni loppu seinään 53 vuotiaana. Mutta sisarellani alkoi vaihdevuodet 38v. Kaikki olemme erinlaisia.Etkö käy gynekoloogi?Tietäisit kehostasi enemän ja kukautisista,kuin meno paussista ja sen jälkeen alkavista vaihdevuosista.