Kehityskeskustelut- onko teidän työpaikassa taulukko, jonka mukaan teidän pitää arvioida itsenne
Ja sitten kun olet laittanut itsesi eri kategorioissa aina johonkin luokitukseen (näissä luokituksissa on kuvaus esim. yhteistyötaidot, oman työn hallinta, uuden kehittäminen ja mikä taso vaaditaan parhaaseen luokitukseen), niin esimies kertoo oman arvionsa.
Meillä on, paikka on yläkoulu ja ammatti aineenopettaja. Sitä, koskeeko muita ammatteja, esim. kuraattori/ruokapalvelut, en tiedä.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole lainkaan kehityskeskusteluita
Yläkoulussa?
Ap
Meillä on. En paljasta alaa, mutta annan piruuttani itselleni aina täydet pisteet ja olen kannustanut työkavereita tekemään samoin kohdallaan.
Kyllä on.olen eläkkeellä, ja joka päivä käyn kehityskeskusteluja.
Niin, meillä siis esimies eli rehtori arvioi perustyön eli opetuksen. Ei kuitenkaan ikinä ole tunnilla käynyt. Perustuu oman kertomansakin mukaan johonkin käsitykseen, jonka muodostaa. Laitan itseni aina perustasolle kaikessa, sain korotuksen jossain kategorioissa, mutta alkaa ärsyttää kun se on ihan arvontaa loppujen lopuksi .
Ap
Olen tehtaassa töissä. On valmiit pohjat joihin esimies merkitsee pisteet eri kohtiin. Meillä sama, esimies ei ole tietoinen, miten kukin suoriutuu. Todennäköisesti tiiminvetäjä raportoi esimiehelle mitä laitetaan XD
Olen kaupanalalla ja joka vuosi on kehityskeskustelut.
Ylimällä tasolla on oikeutettu tsa lisään, mutta kriteerit on semmoiset ettei niihin yllä, ellei ole reksin kaveri.
On just tuollainen kehityskeskustelutaulukko. Olen it-alalla suuressa yrityksessä.
Kyllä on ja olen alempi toimihenkilö teollisuudessa.
Ei ihan tuolla tavalla, mutta meillä palkka määräytyy tuollaisten arviointiperusteiden mukaan. Siinä sitten voi palkan korotusta pyytäessä perustella, että tämän ja tämän kohdan suoritus on tällä tasolla jne. Minusta ihan hyvä systeemi.
Luojan kiitos minulla on täysijärkinen pomo, joka ei teetä tuollaisia. Kehityskeskustelu on lähinnä tällainen:
"Mitenkäs on työt sujuneet?"
"Ihan hyvin"
"Hyvä. Tule kertomaan, jos tulee jotain ongelmia"
En missään nimessä suostuisi moiseen. Ei lue työsopimuksessa työtehtävien kuvauksessa, ja jos lukidi niin en allekirjoittaisi. Ihan tarpeeksi saanut moisista arviointikaavakkeista opiskeluaikana harjoitteluissa...
Ei meillä ole lainkaan kehityskeskusteluita