Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykynaisilla ei ole vyötäröä?

Vierailija
08.06.2022 |

Noitakin missejä kun nyt katsoo, kaikki omenavartaloisia ja tasapaksuja.
Monena vuotena nyt ollut omenavartaloisia ja lyhyitä missejä, eikö Suomessa enää ole kapeavyötäröisiä naisia ollenkaan?

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kapeavyötäröisiä. Me kaikki vaan ei sitten olla muuten ihanteen mukaisia, esim. tissit liian pienet.

Mulla on kapea vyötärö ja pienet rinnat. Koen, että juuri näin on hyvä. Koskaan ei ole ketään miespuolista haitannut pienirintaisuus, päinvastoin, on kehuttu hyväkroppaiseksi. Sitäpaitsi isot rinnat olisivat hirveän hankalat esim. juostessa.

Vierailija
102/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että e-pillerit ovat tämän takana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä suomessakin. Mihin on suomi miehen vyötärö kadonnut? Paljon näkee isimasuja.

Vierailija
104/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta en ole nähnyt miehilläkään..

Vierailija
105/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii alhaisen rasvaprosentin, että saa kunnon kapean lantion, ja erottuvan vyötärön. Sama näkyy myös ns. öljypohjan puutteesta, eli jalat ottavat reisistä yhteen.

Mulla on alhainen rasvaprosentti ja erottuva vyötärö mutta reidet ottaa silti ylhäältä yhteen. Kroppa on sen mallinen että rasva ketääntyy minulla ensimmäisenä yläreisiin ja takapuoleen. Keskivartaloon taas ei kerry juuri mitään vaikka lihoisinkin. Jollain toisella on toisinpäin eli voi olla todella hoikka ilman erottuvaa vyötäröä. Vyötärön erottuvuus riippuu myös kylkiluoden mallista ja pituudesta. Jos torso on suhteessa lyhyt ja kylkiluut tulevat "alas" niin ei ole vyötäröä vaikka miten laihtuu.

Höpö höpö. Kun katsoo aliravittuja ihmisiä valokuvista, niin eipä siellä tuollaista ole havaittavissa, että olisi "isoluisia" tai "lähijalkaisia" tai "vyötäröttömiä". Kyllä kaikki aika samanlaisiksi laihtuvat, eli vyötärö tulee esille ja öljypohja. Lantion rakenne on sama kaikilla, eikä erot ole niin isoja, paitsi päällä olevan rasvakerroksen kautta.

Vaatii tietysti valtavasti vaivaa pitää se rasvaprosentti riittävän alhaisena.

Joo varmasti jos on aliravittu. Toivottavasti kukaan ei enää nykyään ole. Puhe oli nyt ihan normaalista hoikkuudesta, normaalin painoindeksin sisällä, ei sairaalloisesta alipainosta. Ja mikä ihme on öljypohja?

Vierailija
106/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että e-pillerit ovat tämän takana

Nekin, mutta hormonikierukka vielä pahempi ja kapselit. Nuo kaikki ovat kehossa kokoajan, aina noilla on sivuvaikutuksia. Lihominen, turvotus on yleisin, mielialat vaihtelee.

Vierailija
107/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii alhaisen rasvaprosentin, että saa kunnon kapean lantion, ja erottuvan vyötärön. Sama näkyy myös ns. öljypohjan puutteesta, eli jalat ottavat reisistä yhteen.

Mulla on alhainen rasvaprosentti ja erottuva vyötärö mutta reidet ottaa silti ylhäältä yhteen. Kroppa on sen mallinen että rasva ketääntyy minulla ensimmäisenä yläreisiin ja takapuoleen. Keskivartaloon taas ei kerry juuri mitään vaikka lihoisinkin. Jollain toisella on toisinpäin eli voi olla todella hoikka ilman erottuvaa vyötäröä. Vyötärön erottuvuus riippuu myös kylkiluoden mallista ja pituudesta. Jos torso on suhteessa lyhyt ja kylkiluut tulevat "alas" niin ei ole vyötäröä vaikka miten laihtuu.

Isolta osaltaan reisivako riippuu myös jalkojen kiinnityskohdasta lantioon. Jos lantio on pieni, on jalat usein lähellä toisiaan, jolloin se vako on vaikeampi saavuttaa. Jos iso ja leveä, niin jalkojen väliin jää luonnostaankin enemmän tilaa.

Näin kerran nuoren, joka kiteytti tämän asian minulle. Hän oli normaalipainoinen eivätkä reidet olleet mitkään superhoikat, mutta normaalit. Hänellä jalat olivat vaan kiinnittyneet niin kauaksi toisistaan, että reisien yläosassakin oli varmaan sellainen pienen nyrkin kokoinen kolo.

Vierailija
108/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö palauttaa nyörillä kiristettävät korsetit käyttöön. Olishan ne somat.

Vierailija
109/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kun katsoo aliravittuja ihmisiä valokuvista, niin eipä siellä tuollaista ole havaittavissa, että olisi "isoluisia" tai "lähijalkaisia" tai "vyötäröttömiä". Kyllä kaikki aika samanlaisiksi laihtuvat, eli vyötärö tulee esille ja öljypohja. Lantion rakenne on sama kaikilla, eikä erot ole niin isoja, paitsi päällä olevan rasvakerroksen kautta.

Vaatii tietysti valtavasti vaivaa pitää se rasvaprosentti riittävän alhaisena.

Mikä hiton öljypohja?

Vierailija
110/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trinnyn ja Susannahin ohjelmassa kerrottiin, että vartalotyyppejä on tusinan verran. Kysypä Luojalta syytä siihen?

Vierailija
111/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isolta osaltaan reisivako riippuu myös jalkojen kiinnityskohdasta lantioon. Jos lantio on pieni, on jalat usein lähellä toisiaan, jolloin se vako on vaikeampi saavuttaa. Jos iso ja leveä, niin jalkojen väliin jää luonnostaankin enemmän tilaa.

Näin kerran nuoren, joka kiteytti tämän asian minulle. Hän oli normaalipainoinen eivätkä reidet olleet mitkään superhoikat, mutta normaalit. Hänellä jalat olivat vaan kiinnittyneet niin kauaksi toisistaan, että reisien yläosassakin oli varmaan sellainen pienen nyrkin kokoinen kolo.

Usein hoikilla joilla on selvä reivako, näkyy vanhemmiten länkisääret. Luustosta johtuva tuo.

Vierailija
112/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä 50-60-luvuilla käytettiin korsettia. Niillä pystyttiin treenaamaan vyötärö kapeaksi. Luonnostaan vyötärö on suorempi hoikillakin naisilla, kuin mitä se oli korsettien aikaan.

Ja höpö höpö.

Ei tarvitse mennä kuin 20+ vuotta ajassa taaskepäin kun naisilla oli vyötäröt. Ei silloin korsetteja käytetty.

Syyksi veikkaan että ruoka ja herkut maistuvat nykynaisille teini-iästä saakka.

Vierailija
113/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvan määrä. Minulla oli vyötärö parikymppisenä, mutta nyt nelikymppisenä ei enää ole. En tiedä miksi. Painoa on tullut vain 3 kg lisää. Mitat edelleen 170/61. Ehkä kaikki tullut vyötärölle? Tai sitten vaikuttaa e-pillereiden syönti?

Vierailija
114/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/2009091510250174

"Nyt vuonna 2009 tiimalasivartalo on paisunut ja olemme pidempiä, painavampia ja vähemmän kurvikkaita kuin aikaisemmin, kertoo tuore brittitutkimus.

Naiset ovat ehkä tyytyväisiä siitä, että ovat kasvaneet pituutta, mutta esimerkiksi jalat ovat kasvaneet kokoon 39. Painoa nainen on saanut 60 vuodessa noin kolme kiloa.

Tiimalasivartalo on kadonnut, sillä vyötärö on vuosien varrella leventynyt enemmän suhteessa lantion- ja rinnanympärykseen. Vuonna 1951 keskiverto naisen strategiset mitat olivat 91-61-89 senttiä ja nykyään 96-86-101 senttiä.

Strategisten mittojen kasvaminen ei vaikuta ainoastaan ulkonäköön vaan sillä on myös terveydellisiä vaikutuksia."

Jos katsoo nuoria, niin vyötäröitä on yhä hoikilla naisilla.

Ero entiseen on ylipainoisen määrässä.

Relevantti kysymys on että miksi niin moni on ylipainoinen jo teininä, ja viimeistään kolmekymppisinä naiset järjestään lihovat?

Suominaisten erityispiirre on kivat muodot hyvin nuorena, mutta muotojen täydellinen katoaminen aikuisiässä. Kropa hakee sen tynnyrimallin lähes kaikilla.

Vierailija
115/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö palauttaa nyörillä kiristettävät korsetit käyttöön. Olishan ne somat.

Ota ihmeessä, jos haluat. Itse en halua hankalaa, hiottavaa, liikkumista ja hengittämistä haittaavaa vaatekappaletta.

Vierailija
116/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvan määrä. Minulla oli vyötärö parikymppisenä, mutta nyt nelikymppisenä ei enää ole. En tiedä miksi. Painoa on tullut vain 3 kg lisää. Mitat edelleen 170/61. Ehkä kaikki tullut vyötärölle? Tai sitten vaikuttaa e-pillereiden syönti?

Nykyään istutaan paljon, rasvaa tulee vatsaan.

Vierailija
117/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, kropan mallista johtuva asia kuten vyötärökin. Mulla reidet koskee vaikka olisin normaalipainon alarajoilla, kroppa on suunnilleen tämän mallinen:

https://images.app.goo.gl/DLf5kjh6RqAKc1rB9

Vierailija
118/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaatii valtavan määrän vaivaa, pitää se rasvaprosentti tarpeeksi alhaisena". Se ei varmaan ole ihmiskunnan ja elämän tarkoitus. No ehkä joillain.

Vierailija
119/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jotkut vanhat akat iloitsee "tiimalasivartalostaan", kun ovat olevinaan niin hotteja verrattuna nuoriin naisiin. News flash: ketään ei kiinnosta ne teidän rupsahtaneet vartalonne. Yrittäkää päästä yli siitä, että kukaan ei teitä katsele sillä silmällä. Itse en ole ikinä nähnyt päälle 40-vuotiasta naista, josta ajattelisin että onpa siinä kuuma kroppa. :D

Tuliko pahamieli? Kyllä säkin voit treenata ittes kondikseen, ei tarvii olla katkera keski-ikäinen. Tsemppiä!

Vierailija
120/181 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykymiehet ovat joko laihaläskejä tai kaljamahoja?

Me ollaan aina oltu, ei tässä siitä ollut kysymys !