Miksi nykynaisilla ei ole vyötäröä?
Noitakin missejä kun nyt katsoo, kaikki omenavartaloisia ja tasapaksuja.
Monena vuotena nyt ollut omenavartaloisia ja lyhyitä missejä, eikö Suomessa enää ole kapeavyötäröisiä naisia ollenkaan?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, kuntosaleilu on aina ollut nuorten juttu. Itsekin kävin kuntosalilla paljon ikävuosina 16-25. N78
Jännä sinänsä, koska varsinkin eläkeläisille hyvä lihaskunto on erityisen tärkeä asia. Kyllä minä toisaalta näen klo 06.30 salilla enemmän vanhoja kuin nuoria ihmisiä.
M40
Kaikilla ihmisillä on vyötärö. Mene ap takaisin peruskouluun opettelemaan ihmisen anatomian alkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, kuntosaleilu on aina ollut nuorten juttu. Itsekin kävin kuntosalilla paljon ikävuosina 16-25. N78
Jännä sinänsä, koska varsinkin eläkeläisille hyvä lihaskunto on erityisen tärkeä asia. Kyllä minä toisaalta näen klo 06.30 salilla enemmän vanhoja kuin nuoria ihmisiä.
M40
Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Lihaskunnon kohottamiseen ei tarvita kuntosalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että kylkilihaksia, läskiä on lähes kaikilla vyötäröllä nykyään.
No taviksilla joo, mutta katselepa vähänkään oikeasti enemmän liikuntaa harrastavia esim. urheilukisoissa. On suhteessa aika leveät keskivartalot naisilla. Etenkin aitajuoksijoilla.
Toki, mutta ei siellä tiimalasit kisaa. Mies/poikamaiset H-vartalot lähes kaikilla naisilla.
Mistä johtuu, että nykymiehillä on leveä lantio verrattuna hartioihin?
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalopolitiikka = ahtaus, kaavoitus = ahtaus ja teolliset mössöt kaupan hyllyllä.
😄 Vai että teolliset mössöt, saatiin väännettyä väkisin tähänkin ketjuun! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Nykyään istutaan paljon. Seksiä ei harrastella samaan malliin, seksikin kiinteyttää vartaloa.
Eikö nuo missikisat ole niin mennyttä aikaa muutenkin? Ei se ole enää nykyisin mikään joka tytön unelma saada se kruunu päähän ja itkeä ilosta. Missikisat ja siitä seuraava julkisuus oli aikoinaan ainut keino nuorille naisille päästä iloisemaan kauneudestaan, nyt se on yksi kuva nettiin ja saa hetkessä kehuja, huomiota ja rahaa enemmän kuin missit aikoinaan saivat koko missivuotenaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo vaikka 1940- ja 1950-luvun elokuvia, niin siellä nainen näyttää siltä miltä kuuluu.
Silloin ihmiset oli hoikempia ja lisäksi muoti korosti vyötäröä. Neulon 40-luvun neulepuseroa, joka on todella tyköistuva vyötäröltä, mutta rintojen kohdalla on laskokset ja 40-luvun olkapäät olivat isot. 50-luvulla oli kellohelmaiset leveät hameet muotia, jotka myös auttoivat luomaan tiimalasin. Vaatteiden alla oli sitten kureliivit tai kevyet korsetit.
Nykymuoti on löysää eikä vaatteiden kuulukaan istua tiukasti. Mä tosiaan pidän tyköistuvista vaatteista ja olen sen takia päätynyt neulomaan omat villapaitani, kun tyköistuvia villapaitoja on ihan mahdoton löytää. Ne tyköistuvatkin ovat oikeasti vain suoria ja saavat vyötäröllisen näyttämään tasapaksulta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ihmisillä on vyötärö. Mene ap takaisin peruskouluun opettelemaan ihmisen anatomian alkeita.
Juuri näin. Ilman vyötäröä ihmisen yläosa ei olisi kiinni missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Olisko syynä vaikka se, että nuoret ihmiset tavallisesti käyvät töissä tai koulussa. Useimmat alkavat klo 8. Nuoret, ja työssä käyvät treenaavat yleensä myöhemmin iltapäivällä/illalla kun muilta askareilta kerkee. Eläkeläisillä on aikaa ja useimmat on aamuvirlkkuja eli herää sillon joskus 4 aikaan aamulla. Joten tuo arvioa ei kerro yhtään mitään nuorempien kuntosalilla käynneistä. Lisäks sun käyttämä sali ei ehkä ole se nuoremman väen suosikki.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka, mutta siltikään mulla ei ole kapeaa vyötäröä, koska vartalon malli on suora ja kylki- ja lonkkaluut on käytännössä kiinni toisissaan. Ympärysmitta on 70 cm, vatsa on litteä, mutta edestä päin katsottuna koko torso on ihan suora lantiolta kainaloihin. Lantionympärys 97 cm.
Olen mallia tiimalasi mutten silti tahdo änkeä vartaloani korsettiin, se on epämukavaa ja jopa vaarantaa terveyden.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vyötärö 65 cm ja lantio 95 cm
T. Nainen 27 v
Mulla seisoo.
Iisakki 80v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka, mutta siltikään mulla ei ole kapeaa vyötäröä, koska vartalon malli on suora ja kylki- ja lonkkaluut on käytännössä kiinni toisissaan. Ympärysmitta on 70 cm, vatsa on litteä, mutta edestä päin katsottuna koko torso on ihan suora lantiolta kainaloihin. Lantionympärys 97 cm.
Hoikka omenavartalo, siinä ei vyötärö erotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Klo 6.30 on se aika kun starttaan autoni ja lähden töihin. Aamuruuhkasta päätellen moni muukin menee seitsemäksi töihin.
Ei Suomessa koskaan ole ollut kapeavyötäröisiä naisia kuin vähän. Vaikka ei olisi ylipainoa, me ollaan enimmäkseen semmoisia muodottomia pötkylöitä, se on ihan geneettistä. Toki ylipaino vielä pahentaa asiaa. Sen sijaan Lähi-Idästä ja Etelä-Euroopasta löytyy näitä naisellisia tiimalaseja, he ovat sen mallisia lihavinakin, kuten tummatkin usein.
Vierailija kirjoitti:
Muodista osittain. Perus persjalkaiselle sopii tiukat, alaspäin kapenevat housut todella huonosti!
Millaiset housut sitten persjalkaiselle?
Tämän kyllä huomaa vaatteiden malleissakin. Mulle farkut kinnaa tosi usein lantion/pepun kohdalta silloin, kun ovat vyötäröstä sopivan napakat. Jos haluaa sellaiset jotka mahtuu lantion kohdalta hyvin päälle, vyötäröstä on sitten liian löysät. Tämä on ongelma miltei kaikilla farkkumerkeillä. Pitäisi vissiin olla muodoton, suora kroppa, niin jo istuisi paremmin.