Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käyttäytyvät niin oudosti? Eivät moikkaa, tai välttelevät, tai eivät pysty juttelemaan normaalisti

Vierailija
08.06.2022 |

Eivät pysty pysyviin ihmissuhteisiin, hyppivät kukasta kukkaan ja ovat onnettomia, ja niin edelleen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen introvertti, en pidä ihmisten seurassa olemisesta ja turhasta puhumisesta, joten en halua pysähdellä puolituttujen kanssa jutuille, koska se on saakelin kiusallista jos ei ole mitään asiaa.

Kyllä mulla 15 vuotta kestänyt avoliitto on takana ja muutamia hyviä ystäviä lapsuudesta saakka, mutta en vaan yleisesti ole sosiaalinen luonne. Eikä se tee kyllä minusta onnetonta.

Vierailija
2/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisen tilanteiden kammo, ujous, estyneisyys, epävarmuus, epävakaus tai muuta mt-ongelmaa, tai sitten vaan introvertti, erakko tai sitoutumishaluton. Onhan näitä moniakin syitä. (Itsekin kuulun ed.mainittuihin, joten en ole ketään tässä dissaamassa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eräs kaveri yläasteella, ja tiesin että hän on ujo. Kuitenkin, pikkuhiljaa huomasin kuinka töykeä hän oli ujoutensa lisäksi. Ei koskaan kiittänyt, tai tervehtinyt jos minun vanhempani kuskasivat meitä johonkin. Myöhemmin äitini kertoi, kuinka kaverini mulkoili häntä vihaisena kaupassa, kun äitini vahingossa tervehti.

No, hänen kanssa meni lopulta välit, kun oli muutenkin hankala tapaus. Myös kaverin pikkusisko oli outo, minua suoraan sanottuna pelotti, kun hän saattoi seistä nurkassa hiljaa ja tuijottaa kulmien alta. Ei siis mitään katse kontaktin välttelyä, vaan suoraa, ilkeän oloista tuijotusta. Jos hän olisi ollut minua yhtään vanhempi, olisin uskonut saavani puukosta selkään. Äiti ja isä olivat aivan tavallisia.

Ujous, ja introverttisyys eivät ole negatiivisia piirteitä, mutta jos siihen lisää töykeyden ja unohtaa käytöstavat, niin aika huono yhdistelmä.

Vierailija
4/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ei pysty keksimään mitään järkevää syytä toisen ihmisen estyneelle käyttäytymiselle? Eikö koulussa opeteta enää psykologiaa ollenkaan?

Vierailija
5/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on joku ahdistuneisuushäiriö joka saa mm. Mun kädet tärisemään, sydämen sykkimään tuhatta ja sataa, suun kuivumaan ja järkyttävän ahdistuksen epäonnistumisesta päälle.

Yritäpä siinä olla normaali kun sun kroppa hyökkää sua vastaan.

Vierailija
6/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli eräs kaveri yläasteella, ja tiesin että hän on ujo. Kuitenkin, pikkuhiljaa huomasin kuinka töykeä hän oli ujoutensa lisäksi. Ei koskaan kiittänyt, tai tervehtinyt jos minun vanhempani kuskasivat meitä johonkin. Myöhemmin äitini kertoi, kuinka kaverini mulkoili häntä vihaisena kaupassa, kun äitini vahingossa tervehti.

No, hänen kanssa meni lopulta välit, kun oli muutenkin hankala tapaus. Myös kaverin pikkusisko oli outo, minua suoraan sanottuna pelotti, kun hän saattoi seistä nurkassa hiljaa ja tuijottaa kulmien alta. Ei siis mitään katse kontaktin välttelyä, vaan suoraa, ilkeän oloista tuijotusta. Jos hän olisi ollut minua yhtään vanhempi, olisin uskonut saavani puukosta selkään. Äiti ja isä olivat aivan tavallisia.

Ujous, ja introverttisyys eivät ole negatiivisia piirteitä, mutta jos siihen lisää töykeyden ja unohtaa käytöstavat, niin aika huono yhdistelmä.

Sanoisin tuohon loppuun, että on kylläkin vielä pahempi, jos ihminen on ulospäin suuntautunut, äänekäs ekstrovertti, joka on töykeä ja ilkeä.

Vierailija
7/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten he eivät saaneet sanaa suustaan siibä kohtaa kun olisi pitänyt tervehtiä vaikka olisivat halunneet ja sinä tulkitsit sen töykeytenä.

Vierailija
8/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä välttelen, koska elämäntilanteeni on pitkään ollut todella raskas, enkä jaksa rupatella ja vastata kysymyksiin siitä, mitä minulle kuuluu. Kyllä minulla silti on pitkä parisuhde ja joitakuita läheisiä ihmisiä, joita jaksan tavata. Opettajan työssä olen myös sosiaalinen. Mutta vapaa-ajalla minulla ei ole energiaa kuin harvoille ja valituille.

Btw vaikutat epäempaattiselta ihmiseltä. Oletko miettinyt, miksi juuri sinua vältellään?

Vierailija
9/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässytin aikani jonninjoutavia kaikenlaisten ihmisten kanssa, kunnes huomasin, että se on ajanhukkaa ja vie voimia. Nykyään keskityn vain niihin itselle tärkeisiin ihmisiin tai sellaisiin, jotka tuntuvat mielenkiintoisilta persoonilta.

Liian täydelliset ja pulputtavat henkilöt rajaan heti pois. Jotenkin säröiset ja erikoiset ihmiset kiinnostavat aina, kunhan eivät ole negatiivisia tai hysteerisiä.

Vierailija
10/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten he eivät saaneet sanaa suustaan siibä kohtaa kun olisi pitänyt tervehtiä vaikka olisivat halunneet ja sinä tulkitsit sen töykeytenä.

Sulkeutuneita ihmisiä pitää itse tervehtiä ensin, kyllä he sitten vastaavat yleensä jos haluat heiltä tervehtimistä.

Sulkeutuneet ihmiset yleensä vaan tykkäävät pelkän tervehdyksen olevan turhaa, jos sinulla ei ole muuta sanottavaa heille.

Vierailija
11/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei tykkää susta

Vierailija
12/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet toisista ihmisistä probleemaa? Me ollaan erilaisia ja erilaisuutta pitää sietää.

Kaikilla on oikeus valita kenen kanssa kaveeraa. Eikä siitä pidä loukkaantua, jos joku ei sun kanssa halua jutella.

Hyväksy tämä!

Se se vasta huonoa käytöstä on, että sellaista, joka ei sun kanssa ole, rupeat haukkumaan. Osoittaa ettei kannatakaan tekemisiin ryhtyä.

Siksi toisekseen, meinaat että kaikki mainitsemasi omituisuudet kuuluvat yhteen!

Mikä vika sinussa on? Mä luulen, että se jota kyttäät ja pidät omituisena, niin sä haluaisit jollain tavalla sitä ihmistä hyväksi käyttää, ja kun ei onnistu, niin sitten haukut.

Vierailija
13/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä välttelen, koska elämäntilanteeni on pitkään ollut todella raskas, enkä jaksa rupatella ja vastata kysymyksiin siitä, mitä minulle kuuluu. Kyllä minulla silti on pitkä parisuhde ja joitakuita läheisiä ihmisiä, joita jaksan tavata. Opettajan työssä olen myös sosiaalinen. Mutta vapaa-ajalla minulla ei ole energiaa kuin harvoille ja valituille.

Btw vaikutat epäempaattiselta ihmiseltä. Oletko miettinyt, miksi juuri sinua vältellään?

MOT

Vierailija
14/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen introvertti, en pidä ihmisten seurassa olemisesta ja turhasta puhumisesta, joten en halua pysähdellä puolituttujen kanssa jutuille, koska se on saakelin kiusallista jos ei ole mitään asiaa.

Kyllä mulla 15 vuotta kestänyt avoliitto on takana ja muutamia hyviä ystäviä lapsuudesta saakka, mutta en vaan yleisesti ole sosiaalinen luonne. Eikä se tee kyllä minusta onnetonta.

Tämä on kuin omasta kynästäni!

Vierailija
15/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mulla on joku ahdistuneisuushäiriö joka saa mm. Mun kädet tärisemään, sydämen sykkimään tuhatta ja sataa, suun kuivumaan ja järkyttävän ahdistuksen epäonnistumisesta päälle.

Yritäpä siinä olla normaali kun sun kroppa hyökkää sua vastaan.

Tähän päälle sitten vielä unettomuus, kun ne epäonnistumiset ja pienimmätkin kohtaamiset pyörii mielessä nukkumaan mennessä vuosikymmenenkin jälkeen. Juu ei tee mieli lörpötellä joka päivä rappukäytävässä tai kassajonossa.

Vierailija
16/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mietti ihan viisaasti, eikö kouluissa opeteta enää psykologiaa, kun joillakin ei ole mitään taitoa ymmärtää ihmisten erilaisuutta. Psykologian lisäksi suosittelisin aloittajaa lukemaan runsaasti laadukasta kaunokirjallisuutta. Se auttaa myös ymmärtämään ja hyväksymään ihmisten erilaisuutta.

Hyvä, aloittaja, että tulit ongelminesi tänne. Hoidetaan pulmasi yhdessä kuntoon. Kyllä se siitä.

T. Outo

Vierailija
17/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista sitä onkin.😂

Vierailija
18/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia. Terveysongelmista vetäytyvään luonteeseen jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme