Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paprikajauhe värjännyt keittiön silikonisauman

Vierailija
08.06.2022 |

Millä saa tuon pois? Silikonisauma on imaissut itseensä paprikajauhetta ja nyt valkoinen silikoni on vaalean keltainen. ihmesieni ei auttanut, onko muita ideoita? Vai onko vain tyydyttävä katselemaan tuollaista kellastunutta kohtaa

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha paikka.

Ei tässä nyt muu auta kuin täydellinen keittiöremontti.

Luonnollisesti myös koko muu kämppä on sitten remontoitava, koska vanha ei mätsää uuden keittiön kanssa.

Yksi vaihtoehto olisi tietysti irroittaa vanha silikoni ja laittaa uusi. Mutta se taitaa olla liian helppo ja halpa juttu?

Entäpä jos värjäät kaikki saumat sillä paprikalla?

Vierailija
2/7 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihan jokaisesta tahrasta ei kannata ottaa hertsiä?

Myönnetään, itselläni on samaa vikaa. Olen yrittänyt kovasti kevittää vähän.

Ehkä pitäisi hyväksyä, että maailma ei ole ihan täydellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tää on kyl totta! :D eihän tota muut edes varmaan huomaa kun mä itse. Ja siksi tää erityisesti harmittaa, kun keittiö ei ole kovin uusi. Mutta joo, käytön jälkiä tulee väkisin aina jonnekin. Onneksi noi saumat muutenkin joskus pitää uusia

Vierailija
4/7 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tää on kyl totta! :D eihän tota muut edes varmaan huomaa kun mä itse. Ja siksi tää erityisesti harmittaa, kun keittiö ei ole kovin uusi. Mutta joo, käytön jälkiä tulee väkisin aina jonnekin. Onneksi noi saumat muutenkin joskus pitää uusia

Piti kylläkin lukea, että keittiö ei ole kovin vanha .. eli pinnat ovat aika uudet

Vierailija
5/7 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita silikonisaumojahan ei pitäisi hankailla millään karkeilla sienillä. Kun silikonin pinta naarmuuntuu, niin se imee sitten kaiken lian ja saattaa alkaa homehtumaan, etenkin kylppärissä.

No jos saumat alkaa olla vanhat, niin uusimiseen on omat kaapimet ja puhdistusaineet. Vanhan poistohan se on se työläin osa. Netissä on runsaasti ohjeita. 

Taloyhtiössä ja vuokra-asunnoissa varmaankin kannattaa tarkastaa yhtiöltä, saako saumoja vaihtaa itse. Amatööri kun saattaa vaurioittaa kosteuseristyksiä, ja lasku onkin sitten toisenlainen.

Jos saumat ovat suht. uudet, ja lika ei lähde suosiolla, niin ehkä pikafiksaus jollain sauman kanssa samansävyisellä maalikynällä voisi tepsiä? 

Vierailija
6/7 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita silikonisaumojahan ei pitäisi hankailla millään karkeilla sienillä. Kun silikonin pinta naarmuuntuu, niin se imee sitten kaiken lian ja saattaa alkaa homehtumaan, etenkin kylppärissä.

No jos saumat alkaa olla vanhat, niin uusimiseen on omat kaapimet ja puhdistusaineet. Vanhan poistohan se on se työläin osa. Netissä on runsaasti ohjeita. 

Taloyhtiössä ja vuokra-asunnoissa varmaankin kannattaa tarkastaa yhtiöltä, saako saumoja vaihtaa itse. Amatööri kun saattaa vaurioittaa kosteuseristyksiä, ja lasku onkin sitten toisenlainen.

Jos saumat ovat suht. uudet, ja lika ei lähde suosiolla, niin ehkä pikafiksaus jollain sauman kanssa samansävyisellä maalikynällä voisi tepsiä? 

Tiedän, ettei saisi hangata sienillä, mutta kokeilin varovasti.

Joo täytyy perehtyä onko jotain saumakynää jota voisi kokeilla tuohon.

Vierailija
7/7 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, ettei saisi hangata sienillä, mutta kokeilin varovasti.

Joo täytyy perehtyä onko jotain saumakynää jota voisi kokeilla tuohon.

Jos saumat on uudehkot, ja vaihto ei ole järkevää, niin ehkä voisit kokeilla tätä.

Puhdista sauma hyvin esim. asetonilla ja vedä sitten ohut kerros samanväristä silikonia koko sauman pituudelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän