15v oli viikonlopun hukassa. Nyt tuli tunteen pintaan.
Ahdistaa, itkettää, suututtaa. Kun lapsi tuli kotiin olin helpottunut ja oli hyvä olla. Eilen alkoi ärsyttämään ja olisi tehnyt mieli puhutella lasta oikein kunnolla. Sitten tuli itku kun mietin, miten typerää olisi kovistella häntä kun sain hänet kuitenkin kotiin. Mikä mua vaivaa? En halua nähdä lastani nyt, vaikka viikonloppuna itkin ja pelkäsin hänen puolestaan.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ikä-rasistit! 15v tietää täysin hyvin mitä tekee. Rasistien mielipiteillä ei ole väliä, ja te olette sellaisia.
Se nyt on vaan sellainen homma, että alle 18v on alaikäinen, eikä saa itse vielä päättää omasta elämästään.
15-vuotias on alaikäinen, josta huoltaja on vastuussa, ja jolla tulisi olla vielä kotiintuloajat. Ei todellakaan ole ok olla koko viikonloppua teillä tietymättömillä.
Ihan oikeasti jos ton ikäinen on poissa eikä saavu kotiin sovittuna aikana niin vanhemman velvollisuus on lähteä etsimään sitä lasta. Paljon pahuutta maailmalla.
Kuka ei olisi huolissaan, jos 15-v olisi kateissa koko yön tai pitempäänkin? Mä olisin huolissani myös miehestäni/äidistäni/naapurin lapsesta, jos tämä olisi kateissa useamman vuorokauden. Samoin toivon, että minusta oltaisiin huolissaan ja etsittäisiin, jos odottamatta katoaisin
Lapsi tunteekin varmasti olevansa vanhemmalle tosi tärkeä vanhemman laittaessa päätään pensaaseen ettei lapsi vaan suutu, jos vanhempi ottaa asian puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
IKÄ-RASISTIT! Säälin teitä. Aloititte nussimisen varmaa joskus 30v - tosielämä ja rasistin näkökanta on aina kaksi eri asiaa. Tosielämä on totta ja sumentunut näkökanta on aina sumentunut näkökanta.
Näkee, että Jonnet on lomalla. Teiniuho rules!
Vierailija kirjoitti:
15v on jo suht. iso poika. Olitpa mitä mieltä tahansa, hän osaa jo pitää itsestänsä huolta.
Missään sanottu että hän on poika
Vierailija kirjoitti:
Ikä-rasistit! 15v tietää täysin hyvin mitä tekee. Rasistien mielipiteillä ei ole väliä, ja te olette sellaisia.
Ja siellä taitaa kirjoitella juurikin 15-vuotias lapsukainen. Sori vaan, mutta enemmistö 15-vuotiaista ei todellakaan ole kypsiä siihen, että heidän annettaisiin mennä ja tulla ihan niin kuin itse lystäävät. Olette vielä aikuisten vastuulla. Riittävän kypsä on sitten, kun ymmärtää itsekin, miksi pitää vähintäänkin ilmoitella, missä menee, kenen kanssa ja koska tulee kotiin.
Et sitten poliisille ilmoittanut? Lasuhan tuosta kyllä tehtäisiin, jos 15 v noin karkailee.
Vierailija kirjoitti:
15v tekee mitä haluaa. Lakkaa olemasta ikä-rasisti.
Miten tähän liittyy "rotuun" perustuva syrjintä?
No, mun vaimo on 37 ja kyllä mä huolestuisin, jos joku päivä ei tulisikaan kotiin ja olisi useamman päivän tavoittamattomissa.
Itsekin olisin varmasti ensi todella huolissani ja sitten tilanteen ratkettua erittäin vihainen. Ihan normaaleja tunnereaktioita.
Onhan tuo vakavan keskustelun paikka ja ainakin omille teineille olisi moisesta seurannut kohtuullisen tiukat sanktiot. Ei 15-vuotias voi elää vielä mitään "omaa elämää".