Miksi et muuta Kontulaan?
Kommentit (37)
Pariisissa asun halvemmalla, joten kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on Helsingissä.
Eikös Kontula kuitenkin ole Espoota? Puhe on samaa ainakin ja muoti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on Helsingissä.
Dorka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on Helsingissä.
Dorka
Juuri noin kontulalaiset puhuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on Helsingissä.
Minkälaista puhe on sun mielestä espoossa? Ja pukeutuminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on Helsingissä.
Dorka
Juuri noin kontulalaiset puhuvat.
Ja sä väität että ei puhuta muualla noin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on Helsingissä.
Kylläpäs siellä pääkaupunkiseudulla nyt niuhotetaan pienistä. Itse väitätte menevänne Keski-Suomeen, kun menette vaikkapa Pieksämäelle, mistä on Keski-Suomen rajalle melkein 100 km.
Eli te niuhotatte siellä pääkaupunkiseudulla siitä, kun me maaseudulla asuvat emme tiedä missä tarkalleen ottaen menee kuntarajat sillä alueella, vaikka itse teillä ei ole käryäkään edes siitä, missä mikäkin maakunta Suomessa sijaitsee.
Olimme pari kuukautta sitten tapaamassa ystäväämme Kontulan ostarilla. Hän vei meidät ulkomaalaistaustaisten pitämään kahvilaan, joka oli pieni, siisti ja viehättävä.Tarjottavat olivat paikalla tehtyjä,todella hyviä leivonnaisia.Palvelu oli erittäin ystävällistä.
Istuimme ikkunapöydässä,mistä näki ohikulkevat ihmiset, jotka olivat taustaltaan sangen moninaisia. Puheensorina kantauit vienosti sisälle kahvilaan.
Yhtäkkiä minulle tuli dejavu-tunne; aivan kuin istuisin taas New Yorkissa lempikahvilassamme.
Kyllä, näimme myös ostarin varjopuolia, sekakäyttäjiä. Voisin ihan mielelläni muuttaa Kontulaan. Ostarin ja metroaseman ongelmat ovat aivan samoja kuin kaikissa ostareissa ja metroasemilla, riippumatta alueen asukkaiden sosioekonomisesta taustasta. Minua ei pelottanut.
Kontulahan on siitä harvinainen alue Helsingissä, että se on edelleen melko väljästi rakennettu ja luontoon ei tarvitse erikseen lähteä. Täydennysrakentamista siellä näkyi paljon,joten luontoarvot ja väljyys taitavat valitettavasti kadota ajan myötä. Mutta toistaiseksi se näyttää ihan kutsuvalta paikalta.
Alueen hintatasohan on sangen kohtuullinen, tarkistin asian uteliaisuudesta.
Mitä ongelmia kauppakeskuksissa ja asemilla on? Ei mitään. Niissä nyt on vaan ihmisiä. Kontulassa kaikki on ihan hyvin.
Värikkyys ja levottomuus. Haluan pitää omaisuutein auton ja pyörän itelläni.
Tulisi liian pitkä työmatka jos asuisin Kontulassa. Joku 550 km suuntaansa.