Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hävettävää jos on kotiäitinä vaikka kaikki lapset jo koululaisia

Vierailija
07.06.2022 |

?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
62/87 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen eläke sinulle tulee, jos olet pitkään kotona? Jos eroat, miten tulet toimeen.

Työttömyyskorvaus, asumistuki ja toimeentulotuki.

Ihan turha alapeukuttaa, näinhän se menee. Ei kukaan ilman rahaa jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee omat valintansa. Jos tuo on taloudellisesti mahdollista ja viihdyt kotona niin mikäs siinä. Toivottavasti miehesi maksaa sinulle eläkettä? Itse en pystyisi olemaan kotiäitinä. On pakko päästä aikuisten pariin tekemään kiinnostavia juttuja. Toisille kotiäitiys kyllä sopii.

Vierailija
64/87 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi hävetä sitä että haluaa huolehtia lapsistaan.  Ja ei, en tarkoita tällä sitä että työssäkäyvät äidit eivät huolehtisi, eli ei kannata alkaa siitä vääntämään.

Vierailija
65/87 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin mielelläni ollut kotiäiti, mutta en onnistunut löytämään miestä, joka olisi siihen suostunut. Lapsi 1

vuotta ja töissä käyn. Tuntuu, että arki olisi helpompaa jos jompikumpi meistä olisi vielä kotona. Olen sote-alalla, joten töitä kyllä riittäisi niin paljon kuin jaksaa tehdä, vaikka välissä olisi vuosiakin pois töistä. Työpaikalla on ihan sama, kuka ne työt tekee, mutta oma äiti ja isä on tuon ikäiselle vielä ne ykköset.

Vierailija
66/87 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
67/87 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ! Sinun valintasi ,mitä sinun valinnat muille kuuluu?Mene vapaehtoistyö,itse tuntosi kasaa sitä!

Vierailija
68/87 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
69/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
70/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
71/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee omat valintansa. Jos tuo on taloudellisesti mahdollista ja viihdyt kotona niin mikäs siinä. Toivottavasti miehesi maksaa sinulle eläkettä? Itse en pystyisi olemaan kotiäitinä. On pakko päästä aikuisten pariin tekemään kiinnostavia juttuja. Toisille kotiäitiys kyllä sopii.

Minä viihdyin kotona ja lapsi sanoi,että oli kiva tulla koulusta ,kun joku oli kotona.Työni oli aika yksitoikkoista,kotona ollessa saattoi tehdä monipuolisempia asioita,tuli liikuttua enemmän ja aikuisia tapasin kyllä päivisinkin ,koska sukulaisia ja tuttuja asui lähellä ja entisiä työkavereitakin tapasimme toistemme kotona,käymällä ulkona jne.

Vierailija
72/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä tarvi hävetä jos elämäntapa sopii sinulle ja perheellesi ja et elä yhteiskunnan tuilla. 

Mutta siis eihän sellainen olekaan oikea kotirouva jonka yhteiskunta elättää.

Vierailija
73/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa huolehtia eläkkeestänne., rouvat. Maailma on ihmeellinen ja tulevaisuus voi olla tyly, hyvistä aikeista huolimatta. Paha, jos ei ole koulutusta, työtä, eläkettä.

Miten niin ei ole koulutusta?

Harva nyt heti peruskoulun jälkeen heittäytyy kotiäidiksi.

Vierailija
74/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet työtön mutta haluat jotenkin glorifioida sen? No ei kai siinä mitään pahaa ole.

Vierailija
75/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yli kolmekymppinen, ja äitini oli kotiäiti tai -rouva. Asia hävetti minua ehkä noin kymmenvuotiaasta eteenpäin. Kaverit ihmettelivät, mitä äiti siellä kotona oikein teki.

Koen, että äitini kotiäitiys vaikutti meihin lapsiin jopa negatiivisesti. Kotona ei ollut mitään yksityisyyttä eikä äidillä ei ollut oikein omaa elämää. Itsenäistyminen oli tavallaan vaikeaa, kun äiti teki kaikki kotityöt. Äidin oli todella vaikeaa päästää meistä irti.

Eniten kuitenkin olen vuosien saatossa pohtinut, miten outoa on, ettei hänellä ei ollut mitään tarvetta työnteolle. Itsellänikin on nykyään lapsia, ja tulisin hulluksi jos olisin vuosikausia lasten kanssa kotona. Pidän töiden tekemisestä ja siitä, miten se antaa haastetta aivoille. 

Pisti vähän silmään ,kun kirjoitat,ettei äidilläsi ollut mitään tarvetta työnteolle.Tarkoitit tietysti palkkatyölle ,mutta pidät ilmeisesti kotitöiden tekemistä itsestäänselvyytenä.Tekemistähän kotona on vaikka kuinka paljon .Jotkut pitävät kotityötä tärkeänä ,toisille se sopii ja toisille ei.Omaa aikaa saa riippuen puolison työstä ja luonteesta,apujoukoista,omasta kiinnostuksesta jne.Taloudellinen tilanne tietysti ratkaisee paljon.

Vierailija
76/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä hommia kotiäitinä riittänee. Varsinkin jos paljon lapsia. Ei ole mitään hävettävää.

Kyllä esim Julianna Kovasen tilanne on hävettävä. 31 vuotias nainen ja 12 lasta.

Mitäpä sitten? Lestadiolaisille tuo on ihan normaalia. 

No ei ole. Voi olla, että jossain on lestadiolainen jolla on ollut tuossa iässä 12 lasta, mutta niin harvinaista se on; etten itse tiedä ketään sellaista.

12 lasta on kyllä lestadiolaisille normaalia, mutta tuo määrä on kasassa 40+, ei kolmekymppisenä.

31v on normaalia esim. 3-7 lasta, riippuen siitä kuinka nuorena on mennyt naimisiin.

Nelikymppisillä on sitten sitä 10 lasta ja enemmän.

Vierailija
77/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos haluaa maata päivät kotona.

Vierailija
78/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Normaalia äitiyttä koko ihmiskunnan historian ajan paitsi viimeiset 40 vuotta.

Vierailija
79/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut ahdistavaa, jos äiti olisi ollut aina kotona, kun tulin koulusta. 

Kotirouvan on oltava tarkka siinä, että muistaa ja raaskii katkaista napanuoran ja antaa lapsille omaa aikaa. 

Mutta ei kai siinä muuten mitään väärää ole, jos raha ei ole esteenä ja pää kestää tyhjät päivät.

Päivien sisältöhän riippuu ihan itsestä.

Vierailija
80/87 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikilla pitää olla oma ammatti ja omat rahat, opetti jo Minna Canth. Itse en kehtaisi olla kenenkään elätettävänä ja tuosta henkilöstä riippuvainen. Joillain muuten on semmoinenkin kuin omanarvontunto ja ammattiylpeys! Ja ei, kotona olo ei ole ammatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän