Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hävettävää jos on kotiäitinä vaikka kaikki lapset jo koululaisia

Vierailija
07.06.2022 |

?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen eläke sinulle tulee, jos olet pitkään kotona? Jos eroat, miten tulet toimeen.

Olen töissä enkä siltikään tiedä, millainen eläke minulle tulee. Eläkeikään on vielä noin 30 vuotta ja siinä ajassa ehtii tapahtua vaikka ja mikä. En ole koskaan ymmärtänyt tätä perisuomalaista ajatusmallia, että eläke on elämän tarkoitus. Elän päivä kerrallaan ja elämä tuo vastaan, mitä sattuu tuomaan. 

Vierailija
42/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko silloin kotiäiti jos ne lapset on muualla päivät? Eihän se äitinä olemiseen päiväänsä käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen eläke sinulle tulee, jos olet pitkään kotona? Jos eroat, miten tulet toimeen.

Eipä kasva eläke työttömänäkään ollessa. Jos eroan, elän sijoituksillani kuten tähänkin saakka. Pistän osan myyntiin. Tulen saamaan myös muhkeat perinnöt, joten lapsillekaan ei käy huonosti.

Vierailija
44/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko silloin kotiäiti jos ne lapset on muualla päivät? Eihän se äitinä olemiseen päiväänsä käytä.

Tietysti on. Äiti on äiti 24/7 vaikka lapset olisivat toisella puolella maapalloa ja 68-vuotiaita. 

Vierailija
45/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi? Äitinä oleminen on 24/7/365 virka. Ei siitä ole taukoja. 

Vierailija
46/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä enkä siltikään tiedä, millainen eläke minulle tulee. Eläkeikään on vielä noin 30 vuotta ja siinä ajassa ehtii tapahtua vaikka ja mikä. En ole koskaan ymmärtänyt tätä perisuomalaista ajatusmallia, että eläke on elämän tarkoitus. Elän päivä kerrallaan ja elämä tuo vastaan, mitä sattuu tuomaan. 

Justiinsa näin. Eräs tuttava puhui koko ikänsä, miten sitten eläkkeellä tekee sitä ja tätä, suunnitteli unelmamatkoja ja harrastuksia. Kun pääsi siihen ikään, kuoli kahden viikon kuluttua äkilliseen aivoveritulppaan. Tähän saakka terve mies. Että se siitä. Kovasti teki töitä koko ikänsä, valtio kuittasi häneltä hyvät eläkerahat. 

Vierailija
47/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 20 vuotta akateemisessa pätkätyössä ja eläkkeeni on säälittävä. Koskaan en uskaltanut hankkia lapsia, vaikka olisin halunnut, kun odotin sitä vakituista työtä. Nyt en enää edes saa lapsia. Vttu kun vtuttaa.

Vierailija
48/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys on ihana asia,   kun se on mahdollista.   Kotiäitinä voi myös opiskella,  huoltaa kotia ja perhettä,  sairastaa,   olla läsnä ja luoda turvallisen  muiston lapsillekin.  

Kaikilla ei ole isovanhempia,   jotka haluaisivat olla isovanhempia tai muitakaan sukulaisia,   joihin tukeutua tarvittaessa.

Täällä joku pohti,  ettei tiedä eläkkeensä määrää.   Jo pelkällä haulla "eläkkeen määrä",   saa tiedon mistä oman arvioidun eläkkeensä tarkastaa.    Samasta paikasta löytyvät  muutkin eläkehaut,   jos ne kiinnostavat.

Miten kansalaiset ikinä saavuttavat velattoman yhteiskunnan,     kun kuitenkin joka vuosi valtio ottaa uutta ja uutta lainaa.   Liian henkilökohtaisesti ei kannata  omaa panostaan arvottaa,   vaikka onhan se suuri asia,   että meistä jokaisesta kasvaisi kunnon kansalaisia.  Vastuullisia ja työtä arvostavia,  reiluja ja rehtejä ihmisiä.

Arvostan jokaista kotiäitiä,    olette upeita!     Myös jokaista työssä käyvää äitiä ja vanhempaa,  iloa ja voimia jokaiselle!

Vierailija
49/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on. Äiti on äiti 24/7 vaikka lapset olisivat toisella puolella maapalloa ja 68-vuotiaita. 

Mikä siitä tekee kotiäidin?

Vierailija
50/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvaus, asumistuki ja toimeentulotuki.

Vierailija
51/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yli kolmekymppinen, ja äitini oli kotiäiti tai -rouva. Asia hävetti minua ehkä noin kymmenvuotiaasta eteenpäin. Kaverit ihmettelivät, mitä äiti siellä kotona oikein teki.

Koen, että äitini kotiäitiys vaikutti meihin lapsiin jopa negatiivisesti. Kotona ei ollut mitään yksityisyyttä eikä äidillä ei ollut oikein omaa elämää. Itsenäistyminen oli tavallaan vaikeaa, kun äiti teki kaikki kotityöt. Äidin oli todella vaikeaa päästää meistä irti.

Eniten kuitenkin olen vuosien saatossa pohtinut, miten outoa on, ettei hänellä ei ollut mitään tarvetta työnteolle. Itsellänikin on nykyään lapsia, ja tulisin hulluksi jos olisin vuosikausia lasten kanssa kotona. Pidän töiden tekemisestä ja siitä, miten se antaa haastetta aivoille. 

Vierailija
52/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin heti kotiin jos olis osinkotuloja tai metsän myyntiä, joiden turvin pärjäis. Miksikään yhteiskunnan elätiksi en suostu. Kun ei pääomatulot rullaa niin taas on aamulla mentävä

Vierailija
53/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et rakenna yhteiskuntaa tekemällä työtä, maksamalla veroja ja eläkkemaksusi ja jos vielä haet tukia sen sijaan, eihän se moraalisesti ole oikein, mutta sosialistisessa maassa kyllä mahdollista.

Iso osa työstä on turhaa tai jopa saastuttavaa. Ihmisiä pidetään toimistoilla heilumassa niin että näyttäisi paremmalta, ettei vaan kato ilmaiseksi rahaa saa. Ihan sama vaikka kaivaisivat ja täyttäisivät yhtä ja samaa ojaa joka päivä.

Vierailija
54/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäisin heti kotiin jos olis osinkotuloja tai metsän myyntiä, joiden turvin pärjäis. Miksikään yhteiskunnan elätiksi en suostu. Kun ei pääomatulot rullaa niin taas on aamulla mentävä

Sun pitää nähdä tämä koko homma laajemmasta kulmasta. 

Vierailija
55/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 20 vuotta akateemisessa pätkätyössä ja eläkkeeni on säälittävä. Koskaan en uskaltanut hankkia lapsia, vaikka olisin halunnut, kun odotin sitä vakituista työtä. Nyt en enää edes saa lapsia. Vttu kun vtuttaa.

Olit vain edellä aikaasi kaikinpuolin. Ja lapsia voi ihmisen elämässä olla muutenkin kuin "omina". 

Vierailija
56/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole enää kotiäitinä olemista, vaan kotirouvana. Onhan se vanhanaikaista, mutta rikkaille ihan hyvä vaihtoehto.

Kyllä minusta on kotiäiti jos kouluikäisiä lapsia, sitten jos lapset jo aikuisia niin on kotirouva.

Ei ole, koska lapset ovat koulussa, eivätkä tarvitse enää hoitajaa kokopäiväisesti kotona, eikä kyllä ensimmäisten luokkien jälkeen enää osa-aikaisestikaan kun ovat jo omatoimisia, liikkuvat kaupungilla yksin, tekevät välipalat itse, huolehtivat vaatteistaan, siivoamisesta jne.

Vierailija
57/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä arvostan, että joku pystyy hyväksikäyttämään järjestelmää niin hyvin, että voi loisia toisten piikkiin kymmeniä vuosia

Vierailija
58/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää nähdä tämä koko homma laajemmasta kulmasta. 

Ai miksi? Minun vanhemmat ovat jääneet hyvin nuorina pois työelämästä. Elävät pääomatuloilla, joten maksavat veronsa pääomaveroina ja ovat maksaneet itselleen myös eläkettä.

Vierailija
59/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut ahdistavaa, jos äiti olisi ollut aina kotona, kun tulin koulusta. 

Kotirouvan on oltava tarkka siinä, että muistaa ja raaskii katkaista napanuoran ja antaa lapsille omaa aikaa. 

Mutta ei kai siinä muuten mitään väärää ole, jos raha ei ole esteenä ja pää kestää tyhjät päivät.

Vierailija
60/87 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sinun elämäsi ja perheesi. Elätte kuten teille on luontevaa. Muut kunnioittakoot sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi