Saako sunnuntaina imuroida?
Kohtasin äsken naapurin (emme ole juurikaan väleissä) rappukäytävässä ja hän sanoi, että häntä häiritsi imurointini sunnuntaina ja että pyhäpäivänä ei saa tehdä meteliä. Olin niin ällistynyt, etten osannut sanoa mitään.
Kommentit (44)
Höpö höpö, ei tuollaisia sääntöjä voi edes taloyhtiö tehdä koska ne ovat lainvastaisia. Ihan normaalia elämää saa elää viikon jokaisena päivänä ja siihen kuuluu myös imurointi jne.
Taatusti saa. Jos häiritsee naapuria, on ongelmia äänieristyksessä ja se on ongelma, muttei imuroijasta johtuva.
Pahoin pelkään, että nyt kun hän on kantansa antanut ja jos jatkan sunnuntai-imurointia, niin hän ryhtyy hankalaksi ja keksii jotain ikävää.
-ap
Vaikuttaa kontrollifriikiltä naapurisi.
Kyllä mä teen sunnutaisin kotona mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä teen sunnutaisin kotona mitä huvittaa.
Sellainen ehkä vajaa 70-vuotias eläkeläisrouva. Kuulemma oli joskus vahtinut kuinka kauan toisella asukkaalla vieraat pysäköivät vieraspaikalle.
No sano sitten anteeksi ja seuraavan kerran imuroit la klo 21.30 ( jos hiljaisuus alkaa klo 22) tai vastaavasti ma aamuna klo 07, jos silloin hiljaisuus loppuu. Sit voit sanoa ettei ole pyhä ja näytät taloyhtiön säännöt, eikä hän voi kun mennä kotiinsa mököttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä teen sunnutaisin kotona mitä huvittaa.Sellainen ehkä vajaa 70-vuotias eläkeläisrouva. Kuulemma oli joskus vahtinut kuinka kauan toisella asukkaalla vieraat pysäköivät vieraspaikalle.
Tyypillinen rouva henkilö vaikuttaa olevan.
Itse en välittäisi tuosta.
Vierailija kirjoitti:
No hyviin tapoihin kuulu, että ei imuroida, pestä pyykkiä tai puhdisteta mattoja sunnuntaisin.
Ei grillata pihalla, tupakoida, kuunnella muuta kuin jumalanpalveluksia putkiraadiosta. Ei saa nauttia aviollisia nautintoja puolison kanssa. (sitäkin saa tehdä vain lauantaisin saunan jälkeen putipuhtaana - ja mielummin makuukammarissa, ei siellä terassilla.)
Imuroin, pesen pyykkiä, teen smootieta, käyn suihkussa, vedän vessan silloin kun on siihen tarve, oli viikonpäibä tai kellonaika mikä vaan. Paksut on seinät , ei naapuriin tai -sta kuulu mitään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyviin tapoihin kuulu, että ei imuroida, pestä pyykkiä tai puhdisteta mattoja sunnuntaisin.
Ei kai tuollaisia kieltoja voi edes tehdä?
-ap
Ei kieltoja. Mutta kuuluu hyviin tapoihin. Vähän kuin naapurin moikkaaminen jne.
Meillä siivotaan aina lauantai-sunnuntaina. Ainoa kaikille sopiva aika. Ei kukaan ole valittanut.
Kello kuuden jälkeen aamulla saa. Kannattaa hankkia mahdollisimman meluisa pölynimuri.
Minulle on opetettu, että sunnuntaina kukonlaulusta puoleenpäivään on rauhoitettu arkiaskareista, poislukien pakolliset aamiaisen laitto ja peseytymiset.
Emme olleet moderni perhe 1970-luvullakaan, mutta sen verran sunnuntaita pyhitän edelleen.
Ainakin sitä pitää hävetä. Hävetä pitää myös jos EI imuroi. Ja silloinkin jos joku toinen imuroi. Tai ei imuroi.
jeesus suuttuu ja joudut helvettiin
Vierailija kirjoitti:
Minulle on opetettu, että sunnuntaina kukonlaulusta puoleenpäivään on rauhoitettu arkiaskareista, poislukien pakolliset aamiaisen laitto ja peseytymiset.
Emme olleet moderni perhe 1970-luvullakaan, mutta sen verran sunnuntaita pyhitän edelleen.
Sulle siis tuo opetettu jo kiertokoulussa vai mikä se mahtoi historiassa olla. Jokainen saa pyhittää/ olla pyhittämättä omaa sunnuntaitaan. Nykyisinhän ovat kaupatkin auki sunnuntaisin ja öisinkin 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Sulle siis tuo opetettu jo kiertokoulussa vai mikä se mahtoi historiassa olla. Jokainen saa pyhittää/ olla pyhittämättä omaa sunnuntaitaan. Nykyisinhän ovat kaupatkin auki sunnuntaisin ja öisinkin 24/7.
Tietenkin saa. Ei tuollaista nyt voi kieltää missään säännöissä.
Tottakai saa imuroida. Älä anna naapurisi määräillä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
jeesus suuttuu ja joudut helvettiin
Ai että Jeesus suuttuu 😂
ja määrää helvettiin?
Saa. Linkin takana ajantasaista tietoa.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/ea86da20-5907-42ce-bcd7-e18…