Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3v meinasi tukehtua jäätelövohveliin

Vierailija
07.06.2022 |

Ihan kamala tilanne. Vieläkin tärisyttää. Onneksi mies oli kotona. Käyn ihan kierroksilla vieläkin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siihen voi tukehtua?

Vierailija
2/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 3v ikäinen aikoi moista tehdä, tahallaanko se yritti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuiko ihan heimlichin otetta käyttämään?

Vierailija
4/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan irtosi vahingossa liian iso pala. En nähnyt miten se kävi.

Vierailija
5/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sai lyömällä sen irtoamaan.

Vierailija
6/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella ensiaputaitoja itsekin, niin on lapsella suurempi todennäköisyys selvitä jos menee uudestaan joskus ilmateihin jotain. Pelästyikö lapsi itse kovin paljon?

Vierailija
7/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sai lyömällä sen irtoamaan.

Löikö ihan nyrkillä naamaan?

Vierailija
8/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka antaa tuon ikäiselle jäätelöä? Turhaa sokeria

Vierailija
9/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella ensiaputaitoja itsekin, niin on lapsella suurempi todennäköisyys selvitä jos menee uudestaan joskus ilmateihin jotain. Pelästyikö lapsi itse kovin paljon?

Pelästyi tosi paljon. Raukka pieni.

Vierailija
10/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka antaa tuon ikäiselle jäätelöä? Turhaa sokeria

Kyllä minäkin olen tuon ikäiselle antanut jätskiä. Kivahan se on välillä herkutella.

Vierailija
11/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö olisi itse osannut?

Vierailija
12/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävän mies tukehtui makkaranpalaan.

Ihan tavallinen tiistai, iltaruuaksi makkarasoppa, vaimo ja lapset pöydän ympärillä.

Mies vetäisi vahingossa makkaran palan henkeen, vaimo teki kaikkensa, ensihoito paikalle, mutta liian myöhäistä oli.

Naapurin n.1v. söi sormiruokana omenaa. Veti sen henkeen, mutta onneksi keuhkopussiin, eikä tukehduttanut lasta. Mutta omena keuhkossa on vieraesine, vieläpä bioasia, joten vauva vietti pari viikkoa teho-osastolla ennen kuin toipuu.

Tiedän pari muutakin ruokaan tukehtumista, joten ei se ihan harvinaista ole.

Vierailija
13/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelästyi tosi paljon. Raukka pieni.

Nyt vaan reippaasti syömään kaikkea ettei jää pelkoa. Voi pientä!

Vierailija
14/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka antaa 3-vuotiaan syödä vohvelia ? Järkikin sanoo, että tukehtumisvaara. 

Tuon ikäinen ei tarvitse koko jäätelöä laisinkaan. -Toki jos on isoja sisaruksia, jotka syövät vieressä, niin voi antaa lusikalla maistaa. 

Makkarapalatkin kannattaa pilkkoa tarpeeksi pieneksi keittoihin ja on itsestään selvää, että omena ja viinirypäleet jne pienitään taaperoille niin pieniin paloihin, että vaaraa ei ole. 

Onhan noita kaikenlaisia turhia kuolemia, jotka voisi myös ennaltaehkäistä.... kuten se, että lapsi hukkuu kotipihan uima-altaaseen (juuri katsoin videon, kun perheen autistinen taapero juoksee suoraan altaaseen, kun äiti hoitaa vauvaa...äly hoi!) 

Aina vesistön äärellä vahditaan lapsia, uimahallissa ja rannalla myös.  Pitäkäähän niistä lapsista huolta taas kun kesä tulee. 

Vierailija
15/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opettaa lapsi jo vauvasta sormiruokailemaan, silloin he itse alkaa ymmärtää miksi ruoka pitää pureskella huolella, kun opettaa eka pehmeällä soseella syömään, niin sitähän ei tarvitse suussa jauhaa ja lapsella kestää vaan pidempään oppia ruuan pureskelu kunnolla.

Vierailija
16/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi tukehtua ruokaan, siksi aikuisen pitäisi aina valvoa syömistä.

Kannattaa käydä ensiapu kurssi, niitä järjestetään jatkuvasti, katso milloin omalla paikkakunnalla alkaa seuraava ja ilmoittaudu mukaan.

Vierailija
17/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäjä kirjoitti:

Kuka antaa 3-vuotiaan syödä vohvelia ? Järkikin sanoo, että tukehtumisvaara. 

Tuon ikäinen ei tarvitse koko jäätelöä laisinkaan. -Toki jos on isoja sisaruksia, jotka syövät vieressä, niin voi antaa lusikalla maistaa. 

Makkarapalatkin kannattaa pilkkoa tarpeeksi pieneksi keittoihin ja on itsestään selvää, että omena ja viinirypäleet jne pienitään taaperoille niin pieniin paloihin, että vaaraa ei ole. 

Onhan noita kaikenlaisia turhia kuolemia, jotka voisi myös ennaltaehkäistä.... kuten se, että lapsi hukkuu kotipihan uima-altaaseen (juuri katsoin videon, kun perheen autistinen taapero juoksee suoraan altaaseen, kun äiti hoitaa vauvaa...äly hoi!) 

Aina vesistön äärellä vahditaan lapsia, uimahallissa ja rannalla myös.  Pitäkäähän niistä lapsista huolta taas kun kesä tulee. 

Ohis ja minulla ei ole tähän omaa mielipidettä, mutta, nykyään moni pienempikin lapsi sormiruokailee mm järsimällä ja siinä valossa tuo jäätelön vohvelin antaminen ei ole mitenkään erikoista tai harkitsematonta.

Tosi karmea tilanne ja onneksi selvittiin tällä kertaa taitavan isän ansiosta, mutta ei lapsia tukehdu ruokaan yhtään enempää kuin ennenkään.

Vierailija
18/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti taas täällä syyllistetään äitiä.

Ap: meillä on käynyt samanlainen vahinko. Jouduttiin lopulta teholle asti, kun lapsi vetäsi parsakaalia keuhkoputkeen. Pysäyttäviä juttuja nämä. Ja ei -kaikkea ei voi estää vaikka parhaansa yrittää.

Vierailija
19/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinasin tukehtua kun join VETTÄ. Nyt melkein iskee paniikki jos menee vähänkään vettä väärään kurkkuun tai syön jotain mikä meinaa takertua kurkkuun kuten juusto pizzan päällä.

Vierailija
20/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan irtosi vahingossa liian iso pala. En nähnyt miten se kävi.

Miksi et valvonut ruokailua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan